Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä oikein voisi antaa eskarin loppuessa opettajalle ja hoitajalle lahjaksi, kun melkein kaikki on kielletty?

Vierailija
24.04.2025 |

Kunnallinen päiväkoti/eskari, ja meidän kunnassa kaikenlaiset lahjakortit ja vastaavat on kiellettyjen listalla. Myöskään ryhmän vanhemmat ei aio antaa mitään yhteistä lahjaa. Kukkia ei kuulemma saa antaa erilaisten allergioiden ja kuljetusongelmien takia (kulkevat bussilla töihin), sama koskee syötävää. Eskari kuitenkin loppumassa ja jotenkin olisi kiva muistaa. Mikä lahja olisi hyvä? Mitä te muut aiotte antaa?

Kommentit (120)

Vierailija
61/120 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meidän työtiimissä ovat kaikki tykänneet suklaarasioista, kahvista ja teestä. Kiva muki, jossa sisällä vaikka teepaketti tai karkkeja. Kynttilät on aina kelvanneet ainakin mulle. 

Vierailija
62/120 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvi tee sokeri

jotain mitä voi käyttää työssä 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/120 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvi tee sokeri

Hei ope! Tässä sulle lahjaksi paketti Pirkka sokeria. Tosso.

Vierailija
64/120 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään lahjaa opettajalle eikä hoitajalle. Lahjan vastaanottaminen on työntekijästä kiusallista ja lahjan antajasta tulee mielistelyvaikutelma.

Muistettava myös se, ettei kaikilla ole varaa ostella lahjoja. Heille voi jäädä huono omatunto siitä, etteivät he antaneet mitään. Jopa epäilys siitä, että lahjojan lapsi saa jatkossa parempaa kohtelua.

Pelkkä kiitos riittää. Ja kuten jo monessa viestissä on sanottu, lapsen itse tekemä kortti on paras, jos välttämättä jotain haluaa antaa. 

Vierailija
65/120 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvi tee sokeri

Minkä takia sitä lahjaa pitäisi voida käyttää työssä?

Vierailija
66/120 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kynttilöitäkään ne on huonoja kun saa syövän niistä 

jus jotain askartelutarvikkeita 

kerran sain kymmenet lasten sakset - ihan mahtavaa kun ei lasten tarttenut enää riidellä salaista 

Vierailija
67/120 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on viety yleensä suklaata, mutta syötävät oli ilmeisesti kielletty. Lapsen tekemä kortti on ihan hyvä ajatus. 

Vierailija
68/120 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään lahjaa opettajalle eikä hoitajalle. Lahjan vastaanottaminen on työntekijästä kiusallista ja lahjan antajasta tulee mielistelyvaikutelma.

Muistettava myös se, ettei kaikilla ole varaa ostella lahjoja. Heille voi jäädä huono omatunto siitä, etteivät he antaneet mitään. Jopa epäilys siitä, että lahjojan lapsi saa jatkossa parempaa kohtelua.

Pelkkä kiitos riittää. Ja kuten jo monessa viestissä on sanottu, lapsen itse tekemä kortti on paras, jos välttämättä jotain haluaa antaa. 

Miten lapsesta tulee mielistelyvaikutelma, jos lapsi antaa lahjan? Eikö se ole enemmän vain söpöä? Ja aloituksen tapauksessa eskari on loppumassa, niin ei voi saada parempaa kohtelua jatkossa, kun sitä jatkoa ei ole eikä tule.

Vierailija
69/120 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahvi tee sokeri

Koska en halua mitään kotiin pyörivää roinaa kantaa 

Vierailija
70/120 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahvi tee sokeri

Koska en halua mitään kotiin pyörivää roinaa kantaa 

Entä roina, joka ei pyöri?

Vierailija
71/120 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis kiitos ja hyvä palaute työstä (mikäli ansaittua) riittänee. 

Vierailija
72/120 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen askartelema keväinen koriste tai lapsen leipomia kaurakeksejä.

Vierailija
73/120 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kynttilöitäkään ne on huonoja kun saa syövän niistä 

jus jotain askartelutarvikkeita 

kerran sain kymmenet lasten sakset - ihan mahtavaa kun ei lasten tarttenut enää riidellä salaista 

No en usko, että kerran sait 10 kpl saksia.

Vierailija
74/120 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten lapsesta tulee mielistelyvaikutelma, jos lapsi antaa lahjan? Eikö se ole enemmän vain söpöä? Ja aloituksen tapauksessa eskari on loppumassa, niin ei voi saada parempaa kohtelua jatkossa, kun sitä jatkoa ei ole eikä tule.

Ei lapsesta tietenkään tule mielistelyvaikutelmaa, vaan lahjan ostaneesta vanhemmasta. 

Vierailija
75/120 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä vie mitään, oikeasti eivät tykkää ja lisäksi tulee mielistelyvaikutelma, toi kortti hyvä idea.

Olen siis luullut, että kaikki vie jonkun lahjan. En halua kuulua niihin harvoihin, jotka eivät vie. Ap

Eivät kaikki vie. Älä sitä murehdi. 

Vierailija
76/120 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kasvatettu sellaiseen tapaan, että ihmiselle annetaan aina joku lahja, jos on joku juhla, merkkipäivä, mennään käymään kylään tms. Meidän lähipiirissä on tapana viedä pieni lahja (yleensä syötävä tai viinipullo tai vaikka kauniita lautasliinoja) kun menee vain kyläpaikkaan kahville. Sukulaislapsille saatetaan antaa pieniä lahjoja koulun päättymisen kunniaksi, vaikka olisivat ala-asteella (esim. ruusu heillekin tai karkkipussi). Siksi on itsestään selvää, että opettajallekin annetaan juhlassa lahja. Muu olisi moukkamaista.

Vierailija
77/120 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On erittäin kiusallista saada lahjoja. Varsinkin toisten lasten nähden. Eriarvoistavaa. Miten kiitän, etten nosta tai nolaa toisia. Muistan aina pikkutytön, joka tuli itkien luokseni, kun hänellä ei ollut mitään. Vaikka olin sanonut, ettei saa antaa mitään, taulapäävanhemmat eivät usko! Lopettakaa se. Se on kiusallista ja vaikea tilanne kaikille, lapsille, opelle ja antajalle. Kiitos riittää.

Vierailija
78/120 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anaalihelmet tai dildo

+ luikkaria pänikkä

Vierailija
79/120 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasillinen vettä. Nesteytys kannattaa aina.

Vierailija
80/120 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lapsesta tietenkään tule mielistelyvaikutelmaa,

Minun lapseni haluaa ehdottomasta antaa opettajalleen lahjan. Hän haluaa, että menemme yhdessä sen kaupasta valitsemaan. Minä toki maksan. Pitäisikö minun nyt sanoa lapselleni, että ei, et saa antaa opelle lahjaa, koska muuten ope luulee, että äiti mielistelee opea?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä