Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaupan kassoja linjoilla: Mitä kassakoneelta näkyy, kun asiakas maksaa lounaskortilla?

Vierailija
24.04.2025 |

Tai näkeekö koneelta edes, että kyseessä on lounaskortti?

Minulla on käytössä edenred ja sitä ei ole fyysisenä korttina vaan kännykässä mastercard

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassahan ei näe mitään, ennenkuin maksan ja sitten on jo myöhäistä. Vai peruuko kassa ostotapahtuman, jos ei-sallittu tuote livahti ostosten mukaan?

Vierailija
2/47 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, lounaskortilla ei saa kaljaa. Sokeria, turbohiivaa ja sitruunamehua kyllä saa ostaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, lounaskortilla ei saa kaljaa. Sokeria, turbohiivaa ja sitruunamehua kyllä saa ostaa. 

Mutta näkyykö koneelta, että kyseessä on lounaskortti? Vai vain rajoitus, ei alkoholia. Tuollainen rajoitettu kortti voisi olla myös joku sossun maksusitoumus ruokaan.

Vierailija
4/47 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyy jos sulla on tuotteita joita ei saa myydä kortilla 

Vierailija
5/47 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lävähtääkö ruudulle vain rajoitus, vai teksti: lounaskortti?

Vierailija
6/47 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli kassa ei näe 'mitään', jos ostan tavallista ruokaa, pesuaineita ym. max 13.70 eurolla?

Vierailija
7/47 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis hävettääkö sua joku lounaskortin käyttö? 

Vierailija
8/47 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikun ap haluaa ostaa jotain muuta kuin lounastuotteita, vaikka saippuaa. 

Ja kyllä, kassa näkee että kyseessä on lounaskortti, mutta ei välttämättä viitsi puuttua ostoksiin.

Vierailija
9/47 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä näkyy aivan kaikki, rahatilanteesi, siviilisäätysi, lisäksi meillä siinä kassalla sellainen skanneri josta näkyy kun jännäpieru on tulossa että voidaan varmasti sitten hihitellä asialle taukohuoneessa. "TSIHIHIH, SE MAKSO LOUNASKORTILLA NIINKU! ÖRRÖYH!"

Vierailija
10/47 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan, kun muka kassat ei myy, jos ostan jotain 'väärää' lounaskoritlla, esim pesuaineita ja vessapaperia. Mutta kun ne ei edes näe, että maksan lounaskortilla

ap

Vierailija
11/47 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on lounaskortti?

Vierailija
12/47 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se menee kuin maksaisit luottokortilla, eli kassalle näkyy korttimaksuna. Eri asia on ne lipukkeet, mitkä piti lyödä erikseen kassaan. Olen tosin jo muissa töissä, mutta näin ainakin oli kun olin kassana muutama vuosi sitten.

Vierailija
13/47 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepalvelukassa näkee vain sen, että voit maksaa maks 13.70e, ei alkoholia, ei tupakkaa. Ja voit höylätä samaa korttia max 5 kertaa samana päivänä. 

Vierailija
14/47 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on lounaskortti?

Se on semmoinen, jonka saa kun menee töihin

Vierailija
15/47 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepalvelukassalta voi kuulemma ostaa mitä vain tuossa 13,70€ rajassa. Itse olen pysytellyt sallituissa tuotteissa, mutta kun lähikauppani teki linjauksen etteivät enää salli vissyä lounasostokseen, siirryin maksamaan ostokseni itsepalvelukassalla vissyineen ja läpi on aina mennyt.

Vierailija
16/47 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on lounaskortti?

Se on semmoinen, jonka saa kun menee töihin

Ei kaikilla aloilla ole käytössä lounarit tai kortit, v i t u n dorka. Mee muualle kyselemään tyhmiä/tehtailemaan paska-aloituksiasi. 

Vierailija
17/47 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta näkyykö koneelta, että kyseessä on lounaskortti? Vai vain rajoitus, ei alkoholia. Tuollainen rajoitettu kortti voisi olla myös joku sossun maksusitoumus ruokaan.

maksusitoumus rikkoo tietosuojaa. kelan asiakkuustiedot salasspidettäviä. ei muuttofirmaan. vuokravakuus aina raha ja tosite että on maksanut mm vakuuden, muissakin itse maksa ja tositteet kelaan .kiellä,että apteekkiin ei laiteta,kun se on automaatio aina  jos tt tukea saat. kiellä. maksa itse lääke ja siitä tositteet kelaa. yritä pärjätä vaikka tt tuella siten,että voit ensin hoitaa itse jonkin maksun ja sitten tt tukeen kuuluvasti pyydät hyvityksen.

Vierailija
18/47 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä on lounaskortti. lahjakortti on tiedossa ja ok. käyttää miten tahtoo ja ylimenevän summan maksaa itse tai -saa takaisin muutoskortti mitä jää käyttämättä-

lounasliput tuttuja. voi ostaa lahjaksi tai työnantaja maksaa liput. jokin uusiko tullut,paperversioita   vai sähköinen.

Vierailija
19/47 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lävähtääkö ruudulle vain rajoitus, vai teksti: lounaskortti?

kyssyypi kassahenkilöltä,jooko

Vierailija
20/47 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on lounaskortti?

sen voi saada vain lounais-suomessa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi