Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eihän passia enää tarvitse koska EU:ssa on vapaa liikkuvuus

Vierailija
24.04.2025 |

Suurimpaan osaan Eurooppaa voi matkustaa henkilökortilla. Itsellä ei ole ollut passia vuosikausiin ja lomaillut aika normaalisti.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurimpaan osaan Eurooppaa voi matkustaa henkilökortilla. Itsellä ei ole ollut passia vuosikausiin ja lomaillut aika normaalisti.

Tarvitaan passi tai virallinen henkilökortti. Jompsin kumpsin pitää olla.

Vierailija
42/48 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksinkertaistuukohan passin hinta nyt samalla?

Kyllähän se hinta nousee jonkin verran, kun voimassaolo aika pitenee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passia ei kannattaisi kuljettaa jatkuvasti mukana. Jos vaikka laukku varastetaan tai joutuu ryöstön kohteeksi.

Henkilökortti kulkee mukavasti lompakossa mukana, on vain pankkikortin kokoinen.

Hköllisyyden kun joutuu todistamaan nykyisin, varsin useissa tilanteissa.

Toki onneksi useimpiin paikkoihin, kelpaa edelleen myös ajokortti todistamaan sen.

Vierailija
44/48 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on molemmat, jos jompikumpi hukkuu, niin on varmuuden vuoksi toinen. Ulkomaillekin otan molemmat mukaan, jos toinen varastetaan. Joka maassa ei ole suomen suurlähetystöä, josta pyytää apua. Ja mulla ei ole siis ajokorttia ollenkaan.

Vierailija
45/48 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin ihmisten maailma koostuu vain EU-maista. Sitten samat ihmiset hämmästekevät sitä, että USA:laisten mielestä USA on koko masilma. . .

Vierailija
46/48 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vapaa liikkuvuus ei toimi, jos rikollisia vaeltaa sinne tänne. Suomeen ei haluta liikaa ihmisiä, koska se lisää riskejä liikaa. Naamaraja.

Vapaa liikkuvuus haluttiin firmojen työvoiman takia. Elinkeinoelämä siis halusi, että työntekijöitä saadaan mistä maasta tahansa. Rakennusalalla tuo toimii aika hyvin. Palvelualoilla tarvita alueen kielitaitoa ja samoilla kielialueilla se toimii myös.

En ymmärrä miksi vapaasta liikkuvuudesta syytetään vasemmistoa, koska se on täysin elinkeinoelämästä lähtöisin oleva toivomus.

Vierailija
47/48 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen tarvinnut lentäessä aina passin. Henkilökortti ei ole riittänyt edes lentäessä Ruotsiin. 

Vierailija
48/48 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen tarvinnut lentäessä aina passin. Henkilökortti ei ole riittänyt edes lentäessä Ruotsiin. 

Ei pidä paikkaansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän