Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä suuruisen summan antaisitte kaste-, rippi- tai häälahjaksi?

Vierailija
05.07.2026 |

Minkä kokoinen juhliin osallistuva perheenne on ja mikä on suhteenne juhlakaluun?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häälahja ehkä joku 200e vähintään. Rippilahja 50-100e.

Vierailija
2/10 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvalle ei anneta rahaa, se ei ole lahja. Rippilapselle hyvä kirja tai museokortti, hääparille läheisyysasteesta riippuen 50 - 100. Lähisukulaiselle enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anna rahaa lahjaksi. 

Vierailija
4/10 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En anna rahaa lahjaksi. 

Siis tää on munkin mielestä tosi tylsä lahja. Eri asia jos kyseessä on nuori ihminen (mutta ei lapsi). 

Vierailija
5/10 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään. Raha ei ole lahja. Kyllä nykypäivänä löytyy kaikenlaista tavaraa kaupoista ja liikkeistä. Kirpputorillakin on hyvää tavaraa. Lapselle voi ostaa vaikka pehmolelun. Lahjan voi myös itse tehdä. Jos hääpari ei osaa arvostaa, en halua edes mennä sellaisiin häihin. Ahneus on synti. 

Vierailija
6/10 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummipojan lapselle annoin ristiäisissä 100 e. Saman olen antanut kummilapsille rippilahjaksi. Omille voin antaa 500 tai ylikin.

Häissä en ole ollut vuosikymmeniin, mutta sanoisin et 100 vieraammille ja 200 läheisimmille. Paitsi omat lapset taas reilusti enemmän.

Kummilapsille olen yli 10 ajan antanut 50 euroa synttärilahjaksi. Saman annoin myös työkaverin lapselle yo-lahjaksi. Sukulaisille olen antanut satasen.

Kaikki summat 50 ja 100 väliltä tuntuvat jotenkin hassuilta. Eli aina 50, 100 tai 200. Ihme juttu tämäkin.

Ps. Kerran tämän palstan innoittamina veimme kaverin lapselle yo-juhliin 20 e, ruusun ja kortin. Hävettää vieläkin.

Vierailija
7/10 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaste: lahjaksi lelu tai vastaava. Kummilta koru tai lusikka tai vastaava. 

Rippijuhla: 50€, kortti ja ruusu. Kummilta ristikoru tai 100-200€, jos koru tulee muualta.

Häät: riippuu paljon millä porukalla osallistuisimme (meillä minä, mies ja kolme lasta) ja miten läheinen pariskunta on kyseessä. 

Vierailija
8/10 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummipojan lapselle annoin ristiäisissä 100 e. Saman olen antanut kummilapsille rippilahjaksi. Omille voin antaa 500 tai ylikin.

Häissä en ole ollut vuosikymmeniin, mutta sanoisin et 100 vieraammille ja 200 läheisimmille. Paitsi omat lapset taas reilusti enemmän.

Kummilapsille olen yli 10 ajan antanut 50 euroa synttärilahjaksi. Saman annoin myös työkaverin lapselle yo-lahjaksi. Sukulaisille olen antanut satasen.

Kaikki summat 50 ja 100 väliltä tuntuvat jotenkin hassuilta. Eli aina 50, 100 tai 200. Ihme juttu tämäkin.

Ps. Kerran tämän palstan innoittamina veimme kaverin lapselle yo-juhliin 20 e, ruusun ja kortin. Hävettää vieläkin.

Kuulostaa selkeältä paitsi et läheskään kaikilla ei ole laittaa tuollaisia summia lahjoihin. Ostatko lahjat myös mahdollisille sisarusten lapsille jouluisin?

Vierailija
9/10 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Max. 20€ tai joku mauton muovikippo. 

Vierailija
10/10 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa selkeältä paitsi et läheskään kaikilla ei ole laittaa tuollaisia summia lahjoihin. Ostatko lahjat myös mahdollisille sisarusten lapsille jouluisin?

Jokainen antaa tietysti oman kukkaronsa mukaan ja kaikki lahjat otetaan aina kiitollisina vastaan. Kyllä ostan lahjoja myös sisarusten lapsille (2kpl), ja kummilapsia on meille on miehen kanssa kertynyt yli 10. Olemme keskituloisia, lainat on maksettu ja omat lapset on jo isoja, kuten myös suurin osa kummilapsista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä