Auttava puhelin keskeytti minut: tästä lisää toisessa puhelussa.
Itkin stressiäni ja selvitymiskamppailuani laskujen keskellä.
Kun sanoin elättäväni myös miestäni.
Auttava henkilö sanoi
Tästä lisää ensi puhelussa.
????????
Onko normaalia?
Kommentit (146)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä varten ap on mies joka ei tue häntä?
Tukee..olemme olleet yhdessä 35v.
Nyt vain yksi liike, ennen oli useita ja mies hoiti paljon muita asioita.
Kaikki tilaa netistä..vain minä sain yhden liikkeen pysymään pystyssä koska osaan myydä.
Silti rankka talvi ilman turisteja rikkoi psyykeni.
Ap
Ongelmien syy on siis taloudellinen, liikkeenjohdollinen. Tähän voisi yrittää saada apua/neuvoja jotain muuta kautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko siellä jokin maksimiaika, jonka verran yksi saa puhelu kestää? Aika outoa jos olisi ja outoa tuokin, että sanotaan "Tästä lisää ensi puhelussa".
Pakkohan siellä joku raja on olla, ettei joku puhu koko päivää. Avuntarvitsijoita on paljon ja harvemmin mikään asia tulee valmiiksi siinä puhelussa.
Mutta yhteen puheluun pitäisi olla varattuna aika pitkä aika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole soveliasta. Laita ap palautetta.
Oliko kyseessä kriisipuhelin (mieli ry)? Itsellä sattui kerran todella asiaton henkilö sinne langan toiseen päähän. Olin ihan häkeltynyt siitä epäammattimaisuudesta.
Ei kannata häkeltyä, ovat pikakurssin käyneitä randomeja vapaaehtoisia, eivät ammattilaisia. Noihin hommiin myös hakeutuu valitettavasti jonkin verran aika pipipäistä porukkaa, esim. sellaisia jotka haluavat vaan itselleen hyvän olon kun ovat niin "avuliaita". Monella ei minkäänlaisia valmiuksia ottaa toisen pahaa oloa vastaan. Yllättävän vähän puhutaan näiden palvelujen riskeistä.
Mistä riskeistä? Heitä ei ole sentään koulutettu silpomaan ja pahoinpitelemään asiakkaitaan, toisin kuin eräiden toisten alan edustajia. Tai uhkailemaan lapsikaappauksila, rikkomaan toisten perusoikeuksia, ym.
Jos soittaa vapaaehtoisyhdistyksen puhelimeen, voi odtaa keskimäärin hyvin matalaa osaamistasoa. Se on ammattilaisillakin hyvin matala.
Fiksu soittaa jumalalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tilaa netistä..vain minä sain yhden liikkeen pysymään pystyssä koska osaan myydä.
Ap
Ongelmien syy on siis taloudellinen, liikkeenjohdollinen. Tähän voisi yrittää saada apua/neuvoja jotain muuta kautta.
Olen pienyrittäjä
Ymmärrän muuttuneen maailmantilanteen.
En uskalla itse melkein 60 vuotiaana lopetaa, koska myös mies on tuloista riippuvainen.
Joskus itken väsymystäni.
Ap
Tuohon tarvitaan jotain käytännön talouspuolen neuvoja. Mistähän voisi aloittaa, velkaneuvonnasta?
Joko sulla on niitä kissakorvakoruja myynnissä?
Vierailija kirjoitti:
Tuohon tarvitaan jotain käytännön talouspuolen neuvoja. Mistähän voisi aloittaa, velkaneuvonnasta?
Minulla ei ole velkaa.
Talvi oli hiljainen, jouduin tekemään 6 pv viikko.
Lopuksi henkinen romahdus.
Soitin itkien sinne kriisipuheleen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole velkaa.
Ap
Mene kirjastoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Olen pienyrittäjä
En uskalla itse melkein 60 vuotiaana lopetaa, koska myös mies on tuloista riippuvainen.
Ap
Miksi alapeukut?
Mies on syytön siihen että korona, nettilauppa ja venäjän sota vei asiakkaat.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole velkaa.
Ap
Mene kirjastoon.
?????????
A) ongelmasi oli mitätön
B) puhuit liian pitkään
Nettikauppa ja venäjä ja korona - noihin on ollut aikaa sopeutua jo vuosia
ja suomi vanhenee ja vanhukset ei kuluta. Senkin tiedot jo vuosia sitten.
auttava puhelin on oikeassa. Aika entinen ei koskaan enää palaa. Lopeta itsesi työllä tappaminen ja lepää. Luovutatte tai muututte hommat niin että kannattaa järkevällä duunilla
Vierailija kirjoitti:
auttava puhelin on oikeassa. Aika entinen ei koskaan enää palaa. Lopeta itsesi työllä tappaminen ja lepää. Luovutatte tai muututte hommat niin että kannattaa järkevällä duunilla
Luovutitko sinä?
Ap
Vierailija kirjoitti:
A) ongelmasi oli mitätön
B) puhuit liian pitkään
A) milloin saa soittaa? 112 on tulipaloa varten
2) en tosiaan ottanut aikaa. .ehken 20 min
Ap
Ikävä että sait huonon kokemuksen, mutta sinun kannattaa varmasti hakea apua vielä muualta. Terveyskeskuslääkärin kautta voi päästä käymään psykiatrisella sairaanhoitajalla joitakin kertoja. Ja talouspuolen järjestämiseen neuvoja muualta. Kuulutko jonhonkin yrittäjäjärjestöön? Ja jos miehesi toimeentulo on kiinni kaupastasi, hänen täytyy tietysti osallistua ongelman ratkomiseen.
Entä löytyykö ystävistä tai suvusta kuuntelevaa korvaa? Tuollaisen kriisipuhelimen puhelun tarkoitus on se, että ihmisellä on jokin paikka minne purkaa tuntojaan (ettei tarvi mennä kuormittamaan päivystystä tai tehdä jotain lopullista ratkaisua) ja ohjata eteenpäin avun piiriin. Sinulla on nyt tilanne, johon tarvitset pitkäjänteisempää apua. Toivottavasti löydät sitä, voimia.
Ja vielä, en usko että puheluun vastannut henkilö siellä on suuttunut sinulle mistään. Hän on tilanteessasi ihan ulkopuolinen, en usko että harmistuu jos jokin tarjottu neuvo ei käy. Luulen, että se on ollut sinun tulkintasi tilanteesta, koska sinulle taas asia on todella vahvoilla tunteilla ladattu.
Vierailija kirjoitti:
Olimme jo aika vanhoja kun korona alkoi.
Ei 55v mies enää pysty kilpailemaan työmarkkinoilla ..tai opiskelemaan valmistuakseen työttömäksi.
En hylkää miestä joka on ollut rinnallani melkein 40 vuotta
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ikävä että sait huonon kokemuksen, mutta sinun kannattaa varmasti hakea apua vielä muualta. Terveyskeskuslääkärin kautta voi päästä käymään psykiatrisella sairaanhoitajalla joitakin kertoja. Ja talouspuolen järjestämiseen neuvoja muualta. Kuulutko jonhonkin yrittäjäjärjestöön? Ja jos miehesi toimeentulo on kiinni kaupastasi, hänen täytyy tietysti osallistua ongelman ratkomiseen.
Entä löytyykö ystävistä tai suvusta kuuntelevaa korvaa? Tuollaisen kriisipuhelimen puhelun tarkoitus on se, että ihmisellä on jokin paikka minne purkaa tuntojaan (ettei tarvi mennä kuormittamaan päivystystä tai tehdä jotain lopullista ratkaisua) ja ohjata eteenpäin avun piiriin. Sinulla on nyt tilanne, johon tarvitset pitkäjänteisempää apua. Toivottavasti löydät sitä, voimia.
Ja vielä, en usko että puheluun vastannut henkilö siellä on suuttunut sinulle mistään. Hän on tilanteessasi ihan ulkopuolinen, en usko että harmistuu jos jokin tarjott
Kiitos vastauksesta
Olen tottunut ns pärjäämän itse.
Stressi purkautuu itkukohtauksina.
Äiti hylkäsi minut jo pienenä.
Isä kuoli kun olin 14.
Ketään ei kiinnostanut silloin.Miksi asiani kiinnostaisivat ketään nytkään?
En usko jumalaan, hyviä ihmisiä on , olet yksi heistä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Olen pienyrittäjä
Ap
Jos lopettaninen onnistuu ilman henkilökohtaista velkahelvettiä, kannattaa yritys lopettaa ennen kuin joku toinen taho sen tekee.
Ei kannata häkeltyä, ovat pikakurssin käyneitä randomeja vapaaehtoisia, eivät ammattilaisia. Noihin hommiin myös hakeutuu valitettavasti jonkin verran aika pipipäistä porukkaa, esim. sellaisia jotka haluavat vaan itselleen hyvän olon kun ovat niin "avuliaita". Monella ei minkäänlaisia valmiuksia ottaa toisen pahaa oloa vastaan. Yllättävän vähän puhutaan näiden palvelujen riskeistä.