Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Hallitus perui aikeensa "sairaussakosta"

Vierailija
24.04.2025 |

"Suunnitelmaan kuului, että työntekijälle ei tarvitsisi jatkossa maksaa sairausloman ensimmäisestä päivästä palkkaa, ellei asiasta ole sovittu erikseen työehto- tai työsopimuksessa. Osa yrittäjistä on toivonut tätä uudistusta, mutta ammattiyhdistysliike on vastustanut sitä kiivaasti."

Muistakaa hyvät ihmiset kuulua liittoon. Ilman liittoja tuo olisi mennyt läpi. Sama juttu sunnuntai-lisien poiston kanssa; ilman liittoja se olisi tehty.

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011188331.html

Kommentit (117)

Vierailija
101/117 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on huvittavaa seurata noita hallituksen uudistusten vastustajia. Itse kannatan hallitusohjelmaa enkä ole ikinä äänestänyt demareita enkä vassareita. Jos seuraava hallitus jotain "liennytyksiä" noille kitisijöille tekee, aion käyttää niitä itsekin.

Vierailija
102/117 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en kuulu liittoon. Oon säästäny 10 vuodessa 2000€ jäsenmaksuissa.

Kun on kohdalle osunut kusettavia työntajajia useampi yli 30 vuoden aikana, niin minä olen kyllä voitolla huomattavasti enemmän kuin tuon 2000€. Olisi muuten jäänyt saamatta ihan sopimuksen mukainen palkka ja moni korvaus mutta kun on ollut liitossa, niin eipä ole yksikään kusettaja halunnut oikeuteen lähteä asiasta tappelemaan vaikka minulle se olisi ollut vielä parempi taloudellisesti. 

ok. Mä oon ollu vaan isolla työnantajalla töissä joka ei kuseta. Enkä oo mikään vuorotyöläinen. Ja voihan sinne sit liittyä jos haluaa haastaa oikeuteen työnantajaan. Niinku natoonki liityttiin vasta sit ku oli pakko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/117 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedättekö miksi vain köyhimmiltä leikataan tukia? Koska muut eivät saa tukea.

Tieditkö miksi köyhille maksetaan tukia? Jotta heilläkin olisi ihmisarvoinen elämä.

Ihan yhteiskuntarauhan vuoksi. Rikollisuus oli tuettomassa Suomessa paljon tavallisempaa ja hyväksytympää kuin 2000-luvulla.

Vierailija
104/117 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sille ei olekaan enää mitään perustetta että sunnuntailta maksetaan niin paljon enemmän. Yksi päivä muiden joukossa eikä eroa lauantaista mitenkään. Jotain vanhoja uskontoon perustuvia juttuja jotka eivät ole tätä päivää. AY jarruttaa kaiken edistyksen, onnistuneesti ollaan vieläkin vuoden 2007 taloudessa ilman kasvua.

Sunnuntailisien poisto tarkoittaisi n. 20 prosentin palkanalennusta esim hoitajille ja poliiseille ja tarjoilijoille jne.

Eli kyse on rahasta.

Niin koska on mahdotonta poistaa sunnuntailisää ja samalla maksaa enemmän muilta päiviltä niin että mitään palkanalennusta ei tule. Pakko roikkua vielä sadan vuoden päästäkin oudoissa historian jäänteissä kiinni.

Kävisiköhän työnantajille sellainen että hallitus poistaisi sunnuntailisän kokonaan mutta samalla määräisi, että kaikkia palkkoja on nostettava 20%. Se tulisi kyllä huomattavasti kalliimmaksi työnantajille, joten luulen että siitä syntyisi melko paljon itkua. Työntekijät saattaisivat olla ihan tyytyväisiä.

Vierailija
105/117 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et mene töihin 3 euron tuntipalkalla niin saat 595 työmarkkinatukea.

Kun liitot loppuvat niin ei ole ansiosidonnaista.

Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea.

Liitot eivät maksa ansiosidonnaisesta, kuin murto-osan.

Mitä tuo tähän kuuluu.

Liitot loppuvat, jos niillä ei ole tarpeeksi jäseniä ja siihen tällä kaikella pyritään. Saadaan työehtosopimukset pois.

Minun puolestani saavat sitten hakea työntekijänsä vaikka mistä vinkuintiasta. Minä en töitä tule tekemään millään orjapalkalla eikä moni muukaan. Ja yrittäjät myös huom., ei teiltä kukaan mitään osta jos ei rahaa ole mitään ostaa jos palkat poljette alas. Näkyy jo teillä hyvin Alv

Luuletko sä tauski että kaikki yrittäjät tekee vaan vähittäiskauppaa kuluttajille? Eihän suomen suurimmista pörssiyhtiöistä juuri kukaan myy tuotettaan normikuluttajille ja monilla suurin vienti menee ulkomaille.

Ei paljon suomalaiset työläiset ostele Wärtsilältä laivan dieselmoottoreja

Vierailija
106/117 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä olette listaamattomien yrityksien osinkoverotuksesta, jossa omistaja saa nostaa 150000 euron osingot vuodessa siten, että 75 prosenttia osingoista on verovapaata? 

Tuo on porsaanreikä, jonka EU on kehottanut tilkitsemään Suomessa. Meillä liki jokainen erikoislääkäri kierrättää Holding-yhtiönsä kautta rahojaan. Siitä seuraa, että samalla osastolla työskentelevä sairaanhoitaja maksaa tuloistaan veroja suuremmalla prosentilla kuin erikoislääkäri.

Vierailija
107/117 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tieditkö miksi köyhille maksetaan tukia? Jotta heilläkin olisi ihmisarvoinen elämä.

Ihan yhteiskuntarauhan vuoksi. Rikollisuus oli tuettomassa Suomessa paljon tavallisempaa ja hyväksytympää kuin 2000-luvulla.

Asun jo suomen vaarallisimmassa kaupungissa niin ei se tästä enää voi rikollisemmaks muuttua. Vantaalla pöllitään pihalta kaikki mitkä ei oo rautaketjulla kiinni pultattu.

Vierailija
108/117 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä sairastamisesta ei tarvisi maksaa palkkaa ollenkaan. Ei ensimmäisenä eikä muinakaan päivinä. Kelalta voi hakea sairauspäivärahaa.

Niin työnantaja maksaa palkan työntekijälle joka ei ole töissä,hullun hommaa maksu AYliikkeelle.

Vierailija
109/117 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei jumalauta miten tuo yks sekopää tuleekin aina pilaamaan kaikki ketjut jankkaamisellaan ja linkkispämmäyksillään

Mä sanoin jo aikoja sitten, että toi linkkispämmääjä on saatanasta, mutta kukaan ei mua kuunnellut

Ohita ne linkit. Valituksesi on rasittavampaa!

Vierailija
110/117 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riikka Purra Perussuomalaisten  kannattajille ja äänestäjille ennen vaaleja

https://www.tiktok.com/@laurilinden/video/7247128088671259931?lang=fi-FI

Vierailija
111/117 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja nuo eiliset hallituksen päätökset romuttivat sen tärkeimmän lupuksen velkaantumisen taittamisesta kun se nyt vain kiihtyy uudestaan täytyy kysyä kuinka pitkään perskokkareet ilkeää toistaa mutku Sanna mantraa.

Katsotaan tilanne hallituskauden jälkeen,Marinin hallituksen toimet me kaikki jo tiedämme KATASTROFI on oikea sana kuvaamaan.

Vierailija
112/117 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun jo suomen vaarallisimmassa kaupungissa niin ei se tästä enää voi rikollisemmaks muuttua. Vantaalla pöllitään pihalta kaikki mitkä ei oo rautaketjulla kiinni pultattu.

1990-luvulla pöllittiin ihmisten vanhoja vaatteita kerrostalojen kuivaushuoneista. Pyykkituvan ilmoitustaulussa oli heippalappuja, joissa kaivattiin miestenkin alusvaatteiden ja sukkien perään.

Vierailija
113/117 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekin on ihmeellistä asut kuitenkin SUUREN DEMARIPÄÄLLIKÖN ANTIN kotikaupungissa.

Vierailija
114/117 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolestuttava ilmiö, kun tähän saakka Ay ja työnantajaliitot sopivat palkasta ja työehdoista jo 1800-luvulta, nyt Ay asema heikkenee, kun yhä useampi työntekijä jättää liittoon kuulematta ja neuvottelevat työehdoista yhä pienemmillä resurssilla, kun vastapuolella on työnantajaliitto, yrittäjäjärjestöt jne. joiden jäsenmaksut ovat rajattomasti vähennyskelpoisia yrityksen kirjanpidossa ja on merkittävä veroetu verotuksessa. Hallituksessa työnantajista edustaa vielä oma ministeri (elinkeinoministeri) kun palkansaajat hyväksyvät kaiken sen, mitä työnantajat tarjoavat. Ihme on, jos palkansaajat eivät nouse barrikaadeilla.  Toistaako historia itseensä. 

Vierailija
115/117 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmankos hallitus poisti sen jäsenmaksujen verovähennysoikeuden. Taitaa kok/persuja harmittaa ja yrittävät tuolla tavalla saada heikennettyä liittoja.

Jännä muuten kun osa persuista kuuluu liittoon myös. Siis duunariliittoihin. Voi olla että eivät uudestaan persua äänestä. Kokoomus on siinä rehellinen, että se tekee sen minkä lupaa: pistää duunarit ahtaalle, leikkaa köyhimmiltä ja pistää erotuksen omien kavereiden taskuun. Mutta persut valehteli omilleen.

Onneksi ay-jäsenmaksun vähennys poistui myös työnantajilta.

Mutta toki tämä jatkossa aiheuttaa lisää lakkoja kun yritykset yrittää yksin neuvotella työehdoista. (EK:n valta murenee, kas kummaa).

Vierailija
116/117 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on huvittavaa seurata noita hallituksen uudistusten vastustajia. Itse kannatan hallitusohjelmaa enkä ole ikinä äänestänyt demareita enkä vassareita. Jos seuraava hallitus jotain "liennytyksiä" noille kitisijöille tekee, aion käyttää niitä itsekin.

Hävisimme vaaleissa leikattuamme kannatuksestamme 66%, joten jatkamme samalla tavalla ja odotamme eri lopputulosta 2027.

-Purra

Vierailija
117/117 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en kuulu liittoon. Oon säästäny 10 vuodessa 2000€ jäsenmaksuissa.

Kun on kohdalle osunut kusettavia työntajajia useampi yli 30 vuoden aikana, niin minä olen kyllä voitolla huomattavasti enemmän kuin tuon 2000€. Olisi muuten jäänyt saamatta ihan sopimuksen mukainen palkka ja moni korvaus mutta kun on ollut liitossa, niin eipä ole yksikään kusettaja halunnut oikeuteen lähteä asiasta tappelemaan vaikka minulle se olisi ollut vielä parempi taloudellisesti. 

ok. Mä oon ollu vaan isolla työnantajalla töissä joka ei kuseta. Enkä oo mikään vuorotyöläinen. Ja voihan sinne sit liittyä jos haluaa haastaa oikeuteen työnantajaan. Niinku natoonki liityttiin vasta sit ku oli pakko.

Liitto ei yleensä avusta vasta liittyneitä. Pitää olla maksanut jäsenmaksua pitempään. Tajuat varmaan miksi.

Sama systeemi työttömyyskassoilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme