Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Hallitus perui aikeensa "sairaussakosta"

Vierailija
24.04.2025 |

"Suunnitelmaan kuului, että työntekijälle ei tarvitsisi jatkossa maksaa sairausloman ensimmäisestä päivästä palkkaa, ellei asiasta ole sovittu erikseen työehto- tai työsopimuksessa. Osa yrittäjistä on toivonut tätä uudistusta, mutta ammattiyhdistysliike on vastustanut sitä kiivaasti."

Muistakaa hyvät ihmiset kuulua liittoon. Ilman liittoja tuo olisi mennyt läpi. Sama juttu sunnuntai-lisien poiston kanssa; ilman liittoja se olisi tehty.

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011188331.html

Kommentit (117)

Vierailija
61/117 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et mene töihin 3 euron tuntipalkalla niin saat 595 työmarkkinatukea.

Kun liitot loppuvat niin ei ole ansiosidonnaista.

Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea.

Liitot eivät maksa ansiosidonnaisesta, kuin murto-osan.

Liitot ei maksa mitään ne vain imevät rahasi, kassa maksaa ansiosidonnaisen Esim. YTK

Ok, millaisen palkankorotuksen YTK ajoi leipomoaloille tai teollisuuteen?

Ajattelin vaan, jos liitot loppuvat.

Vierailija
62/117 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liitot ei maksa mitään ne vain imevät rahasi, kassa maksaa ansiosidonnaisen Esim. YTK

Höpö höpö YTK ei maksa omistaan yhtään enempää kuin ammattiliitot mutta olet ehkä trolli tai sitten saat...n tyhmä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/117 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kuulu liittoon. Oon säästäny 10 vuodessa 2000€ jäsenmaksuissa.

Vierailija
64/117 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulta ja tappuraa kaksi vuotta. Sen jälkeen velkahanat auki ja omien sidosryhmien voitelua, ettei kannatus romahtaisi tyystin. Politiikka on aika säälittävää touhua. En aikuisena ihmisenä kehtaisi liikkua ihmisten ilmoilla, jos olisin noin läpinäkyvällä tavalla hölmö.

Vierailija
65/117 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja nyt kun määräaikaisten on pakko erota ja vakituiset kuuluu ytk:hon niin sulta lähtee nykyinen palkka ja sairaspäivärahaa. Tulee miinusta paljon.

Vierailija
66/117 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nuo eiliset hallituksen päätökset romuttivat sen tärkeimmän lupuksen velkaantumisen taittamisesta kun se nyt vain kiihtyy uudestaan täytyy kysyä kuinka pitkään perskokkareet ilkeää toistaa mutku Sanna mantraa.

Vierailija
67/117 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuo tähän kuuluu.

Liitot loppuvat, jos niillä ei ole tarpeeksi jäseniä ja siihen tällä kaikella pyritään. Saadaan työehtosopimukset pois.

Minun puolestani saavat sitten hakea työntekijänsä vaikka mistä vinkuintiasta. Minä en töitä tule tekemään millään orjapalkalla eikä moni muukaan. Ja yrittäjät myös huom., ei teiltä kukaan mitään osta jos ei rahaa ole mitään ostaa jos palkat poljette alas. Näkyy jo teillä hyvin Alvin korotus ja jos työttömien toimeentulon kiristykset kun ei kauppa käy. Minä vaan kiristän kukkaron nyörejä sitä mukaa lisää kun tämä ääliöhallitus näitä typeryyksiä tekee. Että tunkekoon se EK sitä heppiään vielä lisää sinne kokkarien persaukseen niin loppuu se myynti vielä useammassa yrityksessä lopullisesti.  

Vierailija
68/117 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja nyt kun määräaikaisten on pakko erota ja vakituiset kuuluu ytk:hon niin sulta lähtee nykyinen palkka ja sairaspäivärahaa. Tulee miinusta paljon.

Ei amisjonnet tajuu ennenkuin on liian myöhäistä.

Vierailija
69/117 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuo tähän kuuluu.

Liitot loppuvat, jos niillä ei ole tarpeeksi jäseniä ja siihen tällä kaikella pyritään. Saadaan työehtosopimukset pois.

Minun puolestani saavat sitten hakea työntekijänsä vaikka mistä vinkuintiasta. Minä en töitä tule tekemään millään orjapalkalla eikä moni muukaan. Ja yrittäjät myös huom., ei teiltä kukaan mitään osta jos ei rahaa ole mitään ostaa jos palkat poljette alas. Näkyy jo teillä hyvin Alv

Vuokra-asunnossa saa asumistukea ja toimeentulotukea.

Vierailija
70/117 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Suomi muuttuu vuokra-asujien maaksi."

https://yle.fi/a/74-20154986

Vierailija
71/117 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Espanjassa saa asumistukea 525 euroa kuukaudessa."

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010938016.html

Vierailija
72/117 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedättekö miksi vain köyhimmiltä leikataan tukia? Koska muut eivät saa tukea.

No mihin se hyvin toimeentuleva sitä tukea tarvitsisi? Se että huonossa tilanteessa olevien ihmisten tukeminen lopetettaisiin ei saa muuta aikaan kuin sen että ne tarpeeliset asiat hankitaan sitten laittomin keinoin. Silloin niiltä otetaan keillä jotain on. Varakkailta viedään takuulla kaikki mikä irti lähtee. Ihmisellä kun on sellainen vaisto että hengissä jokainen haluaa säilyä olipa sitä rahaa ostaa ruokaa tai muita tarpeita ja jokainen hankkii silloin tarvitsemansa keinolla millä hyvänsä. 

Vierailija
73/117 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuo tähän kuuluu.

Minun puolestani saavat sitten hakea työntekijänsä vaikka mistä vinkuintiasta. Minä en töitä tule tekemään millään orjapalkalla eikä moni muukaan. Ja yrittäjät myös huom., ei teiltä kukaan mitään osta jos ei rahaa ole mitään ostaa j

Tarpeelliset tavarat varastan siinä vaiheessa aivan surutta jos täällä työnantajat tuohon kyykytykseen alkavat. Nauttikoot sitten toimiensa hedelmistä. Takuulla on yhteiskuntarauha mennyt ja sitä on sen jälkeen aika hankala palauttaa kun ihmisten toivo on mennyt. Voisivat käydä pienellä reissulla maailman köyhimmissä maissa katsomassa kuinka yhteiskunta pyörii kun ihmisillä ei ole rahaa ruokaan tai kattoa pään päällä. 

Vierailija
74/117 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se YTK ei vaan neuvottele sinulle yhtään mitään siihen työehtosopimukseen ja sinä raukka ilmeisesti kuvittelet että sinulla olisi todellakin tietty minimipalkkataso, palkallista sairauslomaa, määritelty viikottainen työaika, erilaiset lisät, palkalliset vuosilomat lomarahoineen, työterveyshuolto ym. Pitää aika naivi olla jos kuvittelee että yritykset tarjoaisivat nuo sinulle kuin Manulle illallisen. Jokainen nainen irtisanottaisiin samantien kun raskaaksi tulisivat. Onko ihmiset todellakin niin tyhmiä että ihan tosissaan kuvittelevat saavansa näitä ja monia muita asioita ilman näitä sopimuksia? 

Vierailija
75/117 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Melkoinen äkkikäännös hallitukselta: Ensin sanottiin että rahat on loppu, ja nyt sitä löytyikin miljardikaupalla varakkaille"

Uusi Suomi otsikoi tänään hallituksen veronalennuksia.

Vierailija
76/117 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mihin se hyvin toimeentuleva sitä tukea tarvitsisi? Se että huonossa tilanteessa olevien ihmisten tukeminen lopetettaisiin ei saa muuta aikaan kuin sen että ne tarpeeliset asiat hankitaan sitten laittomin keinoin. Silloin niiltä otetaan keillä jotain on. Varakkailta viedään takuulla kaikki mikä irti lähtee. Ihmisellä kun on sellainen vaisto että hengissä jokainen haluaa säilyä olipa sitä rahaa ostaa ruokaa tai muita tarpeita ja jokainen hankkii silloin tarvitsemansa keinolla millä hyvänsä. 

Sairaspäivärahaa maksetaan yhtä paljon kuin työttömyystukia. 

Sinä saikuttajana nostat veroja. 

Vierailija
77/117 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun on kohdalle osunut kusettavia työntajajia useampi yli 30 vuoden aikana, niin minä olen kyllä voitolla huomattavasti enemmän kuin tuon 2000€. Olisi muuten jäänyt saamatta ihan sopimuksen mukainen palkka ja moni korvaus mutta kun on ollut liitossa, niin eipä ole yksikään kusettaja halunnut oikeuteen lähteä asiasta tappelemaan vaikka minulle se olisi ollut vielä parempi taloudellisesti. 

Vierailija
78/117 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amisjonnella on asuntovelkaa 200 000, poika pelaa jääkiekkoa ja ulkomaille matkustetaan joka vuosi. Kulutusluottoa piisaa, sillä on ostettu moottoripyörää. 

Ja kohta on palkka 3 euroa tunti ja tulee potkulaki. 

Vierailija
79/117 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tieditkö miksi köyhille maksetaan tukia? Jotta heilläkin olisi ihmisarvoinen elämä.

Vierailija
80/117 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olette listaamattomien yrityksien osinkoverotuksesta, jossa omistaja saa nostaa 150000 euron osingot vuodessa siten, että 75 prosenttia osingoista on verovapaata? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän