Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Iso autoliike ja 6000e auto. Mikä on realistinen summa saada "alennusta" ilman vaihtoautoa?

Vierailija
23.04.2025 |

Sain töitä ja mulla on tasan 6000e rahaa ihan maksimissaan laittaa rahaa autoon. Mieluiten ei sitäkään, mutta löysin hyvänoloisen yksilön joka olisi taloudellinen ja kilometrien suhteen sellainen että ajaisin tuolla vuosikausia.

Mikä on realistinen tinkausvara?

Kommentit (96)

Vierailija
81/96 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno homma, ap, että olet saanut töitä nykyisessä taloustilanteessa. Toivottavasti löydät hyvän ja mieluisan auton.

Vierailija
82/96 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Möin autoni 7300€ sakalle ja pyysivät 10600€ siitä. Parissa viikossa meni.

Tuosta voit päätellä.

Tuossa on mukana vajaa 1k alvia

Höpö höpö. Vain voitosta maksavat alvia, eli noin 650€ tässä tapauksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/96 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee tarjous 5500

Tee tarjous 5 500 ja jää ilman autoa. Minä sain neuvoteltua 17 500 autosta 400 pois ja sekin vaati pitkän ja sitkeän tinkimisen.

Ostitko käteisellä vai rahoituksella?

Käteisellä.

Jos aikomus on saada autosta tingittyä, ei ikinä kannata sanoa, että ostaa käteisellä  - autokaupassa. 

Torissa pyörii jopa vielä vuonna 2025 edelleen suuhengittäjiä, jotka kuvittelevat että se on muka joku maininnan arvoinen meriitti että heillä on kauppasumma käteisenä taskussa. Ymmärtäisin jotenkin jos kyse olisi asuntokaupasta, koska silloin se nopeuttaisi asiaa kun ei tarvitsisi odotella että ostajan pankki hyväksyy lainan tms, mutta jos on kyse satasista tai tonneista niin ei se anna mitään tinkimisvipuvartta että sulla sattuu olemaan koko summa kelamasseista tai pullopalautuksista säästettynä 😂

Vierailija
84/96 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ota kantaa tinkimiseen, mutta jos ei halua yllätyksiä korjauksista, niin hanki leasing auto, huoltosopimuksella.

Itse useammalla alle 10000 euron autolla ajaneena ja rahaa korjaamoille kantaneena, siirryin leasing autoon. Tiedän tarkkaan paljon kuukaudessa autoon menee.

Käytetyn auton käyttäisin ensin autotohtorilla, ennen kuin tekisin kaupat. Tai ainakin 6 kuukauden takuun maksaisin

Miten leasing voi tulla halvemmaksi kuin vanha rämä ja korjaukset? 

Minulla on tullut halvemmaksi. Halvan, huonon auton korjaamiseen(en osaa itse korjata) ja huoltoihin meni helposti useampi tuhat. Leasing autosta maksan 209 euroa kuussa,sisältäen huollot, korjaukset ja katsastukset. Lisäksi hintaan kuuluu polttimot, pyyhkijän sulat yms.

Talouteni ei nyt kaadu yllättäviin auton remontteihin.

Vierailija
85/96 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ota kantaa tinkimiseen, mutta jos ei halua yllätyksiä korjauksista, niin hanki leasing auto, huoltosopimuksella.

Itse useammalla alle 10000 euron autolla ajaneena ja rahaa korjaamoille kantaneena, siirryin leasing autoon. Tiedän tarkkaan paljon kuukaudessa autoon menee.

Käytetyn auton käyttäisin ensin autotohtorilla, ennen kuin tekisin kaupat. Tai ainakin 6 kuukauden takuun maksaisin

Miten leasing voi tulla halvemmaksi kuin vanha rämä ja korjaukset? 

Minulla on tullut halvemmaksi. Halvan, huonon auton korjaamiseen(en osaa itse korjata) ja huoltoihin meni helposti useampi tuhat. Leasing autosta maksan 209 euroa kuussa,sisältäen huollot, korjaukset ja katsastukset. Lisäksi hintaan kuuluu polttimot, pyyhkijän sulat yms.

Talouteni ei nyt kaadu yllättäviin auton remontteihin.

Sisältääkö summa vakuutukset? Kenties kalleimman kaskon? Mun olisi tarkoitus ottaa osa-kasko.

Ap

Vierailija
86/96 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteinen yleensä auttaa asiaan, eli tiputtaa auton pyydettyä hintaa.

Vierailija
87/96 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelliset autot mitä olen ostanut:

Alkuperäinen pyynti 26000, maksoin 19000, autoliike Tuusulassa.

Alkuperäinen pyynti 22000, maksoin 12500 yksityiseltä Vantaalla

Pyynti 9600, maksoin huutokaupassa 4600 , autoliike Turussa. Ruotsintuonti, valitti että meni pahasti tappiolla ja esitteli kuitit. Kyynel.

Alkuperäinen pyynti ehkä 14000, maksoin 9900, autoliike Porvoossa.

Vaatii asiaan perehtymistä ja markkinoiden seuraamista, ei onnistu niin että vaan marssii satunnaiseen autokauppaan ja kysyy saako alennusta. Saattaa myös joutua hyväksymään jotain helposti korjattavia pikkuvikoja.

Vierailija
88/96 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, ootko Nettiautosta katsonut ja verrannut hintatasoa vastaavista autoista, ikä, ajokilometrit ym.?

Kyllä, sieltä autoa vallan etsin ja olen tutkinut nyt sellaisia autoja joilla on taloudellista ajaa ja ylläpitää. Tuo auto on pikkuauto mitä on ajettu 140 tuhatta. En viitsi liian tarkkaan kertoa mutta ei ole ranskalainen jos sillä on jotain väliä. 

Auto on jo "vanha" eli 2008 vuodelta mutta vaikuttaa muuten hyvin pidetyltä. Ja liikkeessä sen hinta on jopa samaa hintaluokkaa kun yksityisen myymään

Ap

Ei ranskalaisuudessa mitään vikaa ole. Renault Cliot ja Peugeot 208 on todettu ihan hyviksi. Cliossa jopa sama pohja (sama allianssi valmistaa) kuin Mitsubishi Coltissa. 

Vierailija
89/96 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyynti 9600, maksoin huutokaupassa 4600 , autoliike Turussa. Ruotsintuonti, valitti että meni pahasti tappiolla ja esitteli kuitit. Kyynel.

Vaatii asiaan perehtymistä ja markkinoiden seuraamista, ei onnistu niin että vaan marssii satunnaiseen autokauppaan ja kysyy saako alennusta. Saattaa myös joutua hyväksymään jotain helposti korjattavia pikkuvikoja.

Mikään näistähän ei pidä paikkaansa. 

Vierailija
90/96 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen näistä on todellisia tapauksia. Mutta nämä vaatii sopivan tilaisuuden odottamista, pokkaa tehdä tarjous ja käteistä niin että pystyy ostamaan suoralla kaupalla ja maksamaan samantien.

Vierailija
91/96 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

500e lähtee kyllä heti pois jos kysyt. Tonnin alennus voi olla jo liikaa vaadittu.

Nythän on edulliista käytetyistä valtava pula, varsinkin jos luotettava merkki.

Vierailija
92/96 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen näistä on todellisia tapauksia. Mutta nämä vaatii sopivan tilaisuuden odottamista, pokkaa tehdä tarjous ja käteistä niin että pystyy ostamaan

..ja ilmeisesti sopivia pikkuvikoja, jotka on tosiaan helppo korjata, mutta myyjä luulee, tai hänelle saa vakuutettua, että kyseessä on niin paha juttu että joutuu tekemään kallin remontin että autosta saa ajokuntoisen.

Vierailija
93/96 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoliikkeestä et mitää alennuksia tule saaman, autoliikkeet myyvät usein myös väärällä tiedolla autoja.

Osta ennemmin yksityiseltä ja selvitä sen historia tuolta, koska kannattaa käyttää muutama euro historian selvittämiseen, kun ostaa sikaa säkissä.

https://www.carvertical.com/fi/landing/features?gad_source=1&gbraid=0AA…

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/c95b8c5a-4a0e-461c-8880-d1b761815

49f

Vierailija
95/96 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää pellesivut jättää osan linkistä ulos, onnistuu pääsemään sivuille kun ottaa tuon lopun 49f mukaan ja värjää ja kopioi.

Vierailija
96/96 |
24.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen näistä on todellisia tapauksia. Mutta nämä vaatii sopivan tilaisuuden odottamista, pokkaa tehdä tarjous ja käteistä niin että pystyy ostamaan

Autoliikkeet pikemminkin haluavat että otat sen rahoituksen. Viimeksi kun kävin Rinta-Joupilla niin väkisin kirjoitti vaihtotarjoukseen rahoituksen mukaan, koska rahoitusyhtiö maksaa heille. Kun auto tulee uutena listoille, saattaa hinnassa olla muutama prosentti ilmaa. Osaava googlettaja voi tarkastella auton hintahistoriaa, jos se on ollut liikkeessä pidempään. Nykyisen auton listahinta tippui 4 kuukaudessa 32 500 € -> 31500 €. eli 3 %.