Iso autoliike ja 6000e auto. Mikä on realistinen summa saada "alennusta" ilman vaihtoautoa?
Sain töitä ja mulla on tasan 6000e rahaa ihan maksimissaan laittaa rahaa autoon. Mieluiten ei sitäkään, mutta löysin hyvänoloisen yksilön joka olisi taloudellinen ja kilometrien suhteen sellainen että ajaisin tuolla vuosikausia.
Mikä on realistinen tinkausvara?
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Möin autoni 7300€ sakalle ja pyysivät 10600€ siitä. Parissa viikossa meni.
Tuosta voit päätellä.
Minulla on kaupan auto jollaisesta liikkeet pyytävät tyypillisesti 15k€. Yritin myydä sen suoraan Baanan ja Autoveksin kautta liikkeille, mutta tarjoukset olivat luokkaa 10k€. On niissä tingan varaa.
Liikkeen tarkoitus on tuottaa voittoa ja se tapahtuu osto- ja myyntihinnan erotuksena.
Ei tällä palstalla pyörivä keskiverto suuhengittäjä ymmärrä liiketoiminnasta yhtään mitään. Ilmaiset ämpärit, tarjouskahvit ja muutaman tonnin romujen hinnasta vänkääminen ovat näille suurimpia asioita elämässä.
Jep. Näihin ketjuihin tulee aina ne samat raimot pätemään jotka larppaavat autoasiantuntijaa iltapaskalehtien autojuttujen kommenttikentissä. Itse ajavat jollain kelamasseilla tai eläkeeuroilla hankitulla luuskalla ja rehvastelevat kuinka ovat aina tehneet niin fiksuja valintoja ja hankintoja ja kuinka muut eivät ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Täällä oikeasti pyörii porukkaa joiden mielestä joku kuuden tonnin kottero on sellainen jättihankinta jonka kaupasta neuvotellaan ikään kuin oltaisiin hankkimassa jäänmurtajalaivastoa. On kai se toki iso raha jollekin joka elää yhteiskunnan tuilla, mutta ei hyvää päivää se on muutaman tonnin kottero, get real. Osta tai ole ostamatta.
Mun budjetti autolle on 6 tonnia. Toki näin työttömänä lähes vuoden olleena se on iso raha, mutta tiedän että autokaupoilla se on pieni raha. Tämän takia kysyin mikä on realistinen tinkausvara hinnassa. Jos se on 100e, niin se on se.
Lähinnä kiinnostaa kuulla onko edes alennuksen saaminen mahdollista ja jos on, minkä verran
Ap, ootko Nettiautosta katsonut ja verrannut hintatasoa vastaavista autoista, ikä, ajokilometrit ym.?
Asiallinen tarjous olisi 5000 e.
Härski tarjous 4500 e. Ja sekin voi nyt lamassa kelvata. Liikkeissä kun on halpakaaroja kaikki hallit täysi.
Yksityiseltä autoyrittäjältä saattaa saada parempaa hintalaatua.
Vierailija kirjoitti:
Asiallinen tarjous olisi 5000 e.
Härski tarjous 4500 e. Ja sekin voi nyt lamassa kelvata. Liikkeissä kun on halpakaaroja kaikki hallit täysi.
Aattelin samoin. Terv. 5200 e ehdottanut.
Tarjoa tonni vähemmän. Kyllä myyjä tekee vastatarjouksen, jos ei suostu.
Vierailija kirjoitti:
Tarjoa tonni vähemmän. Kyllä myyjä tekee vastatarjouksen, jos ei suostu.
Rohkea rokan syö 👍
Ei se ota jos ei annakaan 👍
Yrittänyttä ei laiteta 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee tarjous 5500
Tee tarjous 5 500 ja jää ilman autoa. Minä sain neuvoteltua 17 500 autosta 400 pois ja sekin vaati pitkän ja sitkeän tinkimisen.
Ostitko käteisellä vai rahoituksella?
Käteisellä.
Jos aikomus on saada autosta tingittyä, ei ikinä kannata sanoa, että ostaa käteisellä - autokaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Varmistu ainakin jakopäästä, autoon kun autoon minimissään 500€ vaihto yleensä paljon enempi. Silloin kun vielä liikkeestä ostin niin vaihtoivat jos yhtään epävarma.
Aika hyvä neuvo muttei aina toimi tuokaan. Jakopäähuollossa on suuri kusetuksen mahdollisuus. Eli asiakas ei pysty sitä mistään tietämään onko tehty mitään muuta kuin lasku maksettavaksi.
Kantsii ainakin välttää erästä R:llä alkavaa korjaamoketjua. Viimeisimmässä jakopäähuollossa eri korjaamolla pyysin pois vaihdetut osat itselleni niin oli aivan eri merkkiset hihnat sun muut osat mitkä kertoivat sinne R:lla edellisessä vaihdossa laittaneensa.
En ota kantaa tinkimiseen, mutta jos ei halua yllätyksiä korjauksista, niin hanki leasing auto, huoltosopimuksella.
Itse useammalla alle 10000 euron autolla ajaneena ja rahaa korjaamoille kantaneena, siirryin leasing autoon. Tiedän tarkkaan paljon kuukaudessa autoon menee.
Käytetyn auton käyttäisin ensin autotohtorilla, ennen kuin tekisin kaupat. Tai ainakin 6 kuukauden takuun maksaisin
Kylläpä on negatiivista kommentointia. Ap on järkevällä asialla. Kaikilla ei ole varaa kalliiseen autoon ja monella ei ole haluakaan laittaa autoon rahaa kiinni. Vaikka kuinka töissä kävisikin. Jos ap se katsomasi auto on ollut jo pitkään myynnissä, saattaa tinkivaraa olla enemmän. Kokeile vaan reippaasti. Myyjä sitten kyllä toteaa oman mielipiteensä. Tsemppiä autokaupoille!
Neuvo: vie auto autotohtorille. Sieltä saat realistisen arvion pirssin kunnosta. Tällä hetkellä 4000-6000 euron hintaluokassa on suurin osa jäätäviä vikapommeja, kun entiset omistajat ovat säästäneet auton huolloissa/korjauksissa.
Toinen neuvo: jos pärjäät ilman autoa, niin älä osta. Auto on kallis ylläpitää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä oikeasti pyörii porukkaa joiden mielestä joku kuuden tonnin kottero on sellainen jättihankinta jonka kaupasta neuvotellaan ikään kuin oltaisiin hankkimassa jäänmurtajalaivastoa. On kai se toki iso raha jollekin joka elää yhteiskunnan tuilla, mutta ei hyvää päivää se on muutaman tonnin kottero, get real. Osta tai ole ostamatta.
Mun budjetti autolle on 6 tonnia. Toki näin työttömänä lähes vuoden olleena se on iso raha, mutta tiedän että autokaupoilla se on pieni raha. Tämän takia kysyin mikä on realistinen tinkausvara hinnassa. Jos se on 100e, niin se on se.
Lähinnä kiinnostaa kuulla onko edes alennuksen saaminen mahdollista ja jos on, minkä verran
Sellanen perussääntö on, että lähes mistä tahansa lähtee 20%, jos viitsii avata suun. Sulla on 6k€ siinä pyynti. Tarjoa 4500€. Todennäköisesti tulee vastaan 5000-5500€. Todennäköisesti taputtelette kaupat lukkoon 5000€. Tämä siis lähtee mitään juuri tekemättä. Taidat olla ekaa kertaa tinkimässä, kun kaipaat paljon vahvistusta. Se kauppa saa ihan hyvin Tossa skenaariossa, eikä jää kiinni kaupan puolelta diili.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Möin autoni 7300€ sakalle ja pyysivät 10600€ siitä. Parissa viikossa meni.
Tuosta voit päätellä.
Tuossa on mukana vajaa 1k alvia
Ei ole. Autoissa ei ole alv:ia muulloin kuin silloin, kun auto on uusi tai ollut aina vähennykseen oikeuttavassa käytössä.
Onkohan näin? Nähdäkseni autoliike joutuu tilittämään alvin myyntivoitosta, eli jos ostaa 10 tuhannella ja myy 11250, niin valtiolle kilahtaa 250 euroa. Mutta kuten mainitsit, ei auton arvosta.
Tässä taloustilanteessa on rutkasti tinkimisvaraa. Usealta suunnalta olen kuullut että kohta irtisanomiset paukkuu oikein kunnolla.
Moni työtön perhe varmaan ajattelee sitten että saisi helpot rahat jos möisi sen kakkosauton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee tarjous 5500
Tee tarjous 5 500 ja jää ilman autoa. Minä sain neuvoteltua 17 500 autosta 400 pois ja sekin vaati pitkän ja sitkeän tinkimisen.
Ostitko käteisellä vai rahoituksella?
Käteisellä.
Jos aikomus on saada autosta tingittyä, ei ikinä kannata sanoa, että ostaa käteisellä - autokaupassa.
Mutta jos sanoo, että maksan 5000 e käteisellä, enempää ei oo, ottakaa tai jättäkää.
Vierailija kirjoitti:
En ota kantaa tinkimiseen, mutta jos ei halua yllätyksiä korjauksista, niin hanki leasing auto, huoltosopimuksella.
Itse useammalla alle 10000 euron autolla ajaneena ja rahaa korjaamoille kantaneena, siirryin leasing autoon. Tiedän tarkkaan paljon kuukaudessa autoon menee.
Käytetyn auton käyttäisin ensin autotohtorilla, ennen kuin tekisin kaupat. Tai ainakin 6 kuukauden takuun maksaisin
Miten leasing voi tulla halvemmaksi kuin vanha rämä ja korjaukset?
Vierailija kirjoitti:
Ap, ootko Nettiautosta katsonut ja verrannut hintatasoa vastaavista autoista, ikä, ajokilometrit ym.?
Kyllä, sieltä autoa vallan etsin ja olen tutkinut nyt sellaisia autoja joilla on taloudellista ajaa ja ylläpitää. Tuo auto on pikkuauto mitä on ajettu 140 tuhatta. En viitsi liian tarkkaan kertoa mutta ei ole ranskalainen jos sillä on jotain väliä.
Auto on jo "vanha" eli 2008 vuodelta mutta vaikuttaa muuten hyvin pidetyltä. Ja liikkeessä sen hinta on jopa samaa hintaluokkaa kun yksityisen myymään
Ap
Tule katsomaan, tuolla se tallissa seisoo. On ollut minulla jo yli vuoden ja neljäs auto jonka olen ostanut uutena. Sinä et ole varmaankaan koskaan ollut työelämässä tienaamassa itse omaa elantoasi.