Iso autoliike ja 6000e auto. Mikä on realistinen summa saada "alennusta" ilman vaihtoautoa?
Sain töitä ja mulla on tasan 6000e rahaa ihan maksimissaan laittaa rahaa autoon. Mieluiten ei sitäkään, mutta löysin hyvänoloisen yksilön joka olisi taloudellinen ja kilometrien suhteen sellainen että ajaisin tuolla vuosikausia.
Mikä on realistinen tinkausvara?
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
6600e oli pyynti ja ostin tasan 6000e hinnalla.
Voi noissa tinkivaraa olla jos käteisellä ostaa.
Itse asiassa myyjä voi saada provikan rahoituksella, niin auto lähtee halvemmalla.
Juuri näin. Rahoitusta yritetään tyrkyttää, sen kanssa on diili. Kokemukseni mukaan rahoituksella auton hintaa saa tingittyä jopa 10% alaspäin. Riippuu toki autosta. Mitä kalliimpi, sitä isompi tinkivara, jos ottaa rahoituksen. Ei kyllä noin halvoista autoista ole kokemusta, kun kaikki maksaneet yli kymppitonnin viimeisen 15 vuoden ajan.
Juu, kannattaa ottaa rahoitus ja maksaa heti se pois. Mutta ne ovat tästä viisastuneet ja sopparissa saattaa olla joku sakko tai muu vastaavanlainen ehto sille. Kannattaa lukea kunnolla läpi.
Vierailija kirjoitti:
Tyypillinen suomalainen persaukinen ostaja, kuvittelee että on mahtavassa neuvotteluasemassa kun on kokonaista kuusi tonnia varaa laittaa johonkin katiskaan. Ja nämä kuvittelevat myös että kaikissa hinnoissa on joku automaattinen tinkivara, ikäänkuin oltaisiin jossain itämaisella basaarilla ostamassa saviruukkua.
Nykyään kun hintoja vertaillan nettiautossa ja autotallissa niin jää renkaanpotkijatkin tulematta, jos hinnoissa on muihin verrattuna liikaa ilmaa. Tämän vuoksi tinkimisvarat ovat kadonneet lähes tyystin. Tilanne oli erilainen ennen, kun autoja piti bongailla kuvattomista sanomalehti-ilmoituksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Möin autoni 7300€ sakalle ja pyysivät 10600€ siitä. Parissa viikossa meni.
Tuosta voit päätellä.
Minulla on kaupan auto jollaisesta liikkeet pyytävät tyypillisesti 15k€. Yritin myydä sen suoraan Baanan ja Autoveksin kautta liikkeille, mutta tarjoukset olivat luokkaa 10k€. On niissä tingan varaa.
Liikkeen tarkoitus on tuottaa voittoa ja se tapahtuu osto- ja myyntihinnan erotuksena.
Ei kannata laittaa koko rahaa autoon, pitäisi jättää käytetyssä autossa aina remonttirahaakin säästöön, tonni vaikka. Varmaan saa uusia ainakin renkaita, jarrupaloja tms. kulutusosia jos varsinaisia vikoja ei olekaan.
Taas joku gigolo varastanut rahaa joltain naiselta. Oli iltalehdessä videokuvaa kun kukka ne varastaa. Stoccan nurkilla. Kaupoissa myös. Normaali menee omaan maahansa tekee siellä työtä ja ostaa siellä auton . Varastelu tuo Mooses kiroukset varkaan pojalle Jahve. Ja varas menettää kaiken. Karman laki. Budhan laki. Varastettu raha haisee. Myös huumerahaa. Varastetun tavaran myyntirahat. Ja jos sä tarvit auton mikset vuokraa. Tai varasta omasta maastasi. Onhan itämaissa mitä varastaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuosta voit päätellä.
Tuossa on mukana vajaa 1k alvia
siis ehdottomasti kannattaa tingata, jos maksat käteisellä, niin moni kauppias on halukas tekeen kaupat ja paperit heti.
aja koeajo ja tutki kaikki toiminnat, lasinpyyhkijät jne.sitten alusta katsot ruoste tms.ja konepellin alle,huoltokirja jos on niin jakohihnat jne koska vaihdettu. heti voi tingata just 1000 -500 alennusta, vain koska haluat edullisen tarjouksen.
oon joskus ostanut auton 2000 euroa maksoi, naisella ollut kauppakassi,ajelin työmatkat ja oli ehjä.varsinkin pienet autot kooltaan menee halvalla, koska miehet ei suosi niitä,usein naisen ajama 2 auto on usein siisti ja vähän ajettu.
Vierailija kirjoitti:
Autoliikkeet on täynnä autoja, jotka ovat seisoneet siellä talven ja nyt ne halutaan saada myydyksi. Tarjoaisin 5200, vaikka en autoista mitään ymmärrä.
Jos oon tulkinnut oikein, auto on tullut liikkeelle loka-marraskuussa, liikkeen toimesta leimattu ja sen jälkeen ollut myynnissä. Tämän takia myös mietin olisiko autossa tinkivaraa
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee tarjous 5500
Tee tarjous 5 500 ja jää ilman autoa. Minä sain neuvoteltua 17 500 autosta 400 pois ja sekin vaati pitkän ja sitkeän tinkimisen.
Olet vaan paska tinkijä. Jos haluaa saada tuloksia, silloin pitää olla rohkeutta jättää ostamatta. Myyjät kyllä näkee jo kaukaa näistä pitkän kaavan kautta tinkijöistä, että lopunviimein ne ostavan sen auton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa myyjä voi saada provikan rahoituksella, niin auto lähtee halvemmalla.
Juuri näin. Rahoitusta yritetään tyrkyttää, sen kanssa on diili. Kokemukseni mukaan rahoituksella auton hintaa saa tingittyä jopa 10% alaspäin. Riippuu toki autosta. Mitä kalliimpi, sitä isompi tinkivara, jos ottaa rahoituksen. Ei kyllä noin halvoista autoista ole kokemusta, kun kaikki maksaneet yli kymppitonnin viimeisen 15 vuoden ajan.
Juu, kannattaa ottaa rahoitus ja maksaa heti se pois. Mutta ne ovat tästä viisastuneet ja sopparissa saattaa olla joku sakko tai muu vastaavanlainen ehto sille. Kannattaa lukea kunnolla läpi.
Lain mukaan luoton saa lyhentää kuluitta pois maksusuunnitelmaa nopeammin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myyjä saa aina provikkaa rahoituksesta, tarjousautoja lukuun ottamatta.
Mitään hyvää enään löydy sitten tuohon hintaan kuin ehkä Ranskalainen pikkuauto jos vähän vielä ajettu ja arvostus laskee hintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta voit päätellä.
Tuossa on mukana vajaa 1k alvia
Ei ole. Autoissa ei ole alv:ia muulloin kuin silloin, kun auto on uusi tai ollut aina vähennykseen oikeuttavassa käytössä.
Kaksi vuotta sitten autoliikkeessä auton hintalappu 5900e. Sanoin että maksan 4000 käteisellä. Onnistui. Hyvin toiminut.
Käytetyssä autossa arvonLISÄvero xD
Pitäisi olla pikemminkin hyvitystä arvon huononemisesta.
Vierailija kirjoitti:
Minä sain 50 tonnin uudesta autosta tonnin tingittyä hinnasta plus kumimatot. Sinä voit tinkiä kotterosta ehkä jääraapan ja kahvipaketin kaupan päälle.
Höpöhöpö, sinä et ole uutta autoa ostanut koskaan, etkä sellaisella ole edes ajanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autoliikkeet on täynnä autoja, jotka ovat seisoneet siellä talven ja nyt ne halutaan saada myydyksi. Tarjoaisin 5200, vaikka en autoista mitään ymmärrä.
Jos oon tulkinnut oikein, auto on tullut liikkeelle loka-marraskuussa, liikkeen toimesta leimattu ja sen jälkeen ollut myynnissä. Tämän takia myös mietin olisiko autossa tinkivaraa
Ap
Yritin kerran tinkiä tällaisesta pitkään myynnissä olleesta autosta, ajattelin että liike varmaan haluaisi päästä siitä jo eroon. Auton hinta oli vielä 1000-2000 euroa kalliimpi, kuin muut vastaavat liikkeissä myynnissä olevat, joten hinnassa oli mielestäni ilmaa (kyse oli yli 20 000 € autosta). Todella nihkeästi suhtauduttiin tinkimiseen. Jätin sit ostamatta ja ostin eri liikkeestä ihan vastaavanlaisen sillä n. 2000 euroa halvemmalla hinnalla.
Täällä oikeasti pyörii porukkaa joiden mielestä joku kuuden tonnin kottero on sellainen jättihankinta jonka kaupasta neuvotellaan ikään kuin oltaisiin hankkimassa jäänmurtajalaivastoa. On kai se toki iso raha jollekin joka elää yhteiskunnan tuilla, mutta ei hyvää päivää se on muutaman tonnin kottero, get real. Osta tai ole ostamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuosta voit päätellä.
Minulla on kaupan auto jollaisesta liikkeet pyytävät tyypillisesti 15k€. Yritin myydä sen suoraan Baanan ja Autoveksin kautta liikkeille, mutta tarjoukset olivat luokkaa 10k€. On niissä tingan varaa.
Liikkeen tarkoitus on tuottaa voittoa ja se tapahtuu osto- ja myyntihinnan erotuksena.
Ei tällä palstalla pyörivä keskiverto suuhengittäjä ymmärrä liiketoiminnasta yhtään mitään. Ilmaiset ämpärit, tarjouskahvit ja muutaman tonnin romujen hinnasta vänkääminen ovat näille suurimpia asioita elämässä.
Riippu vioista, iästä ja kilometreistä onnistuuko. Jos luettelet ne, niin silloin ostat ne viat tietoisesti. Kannattaa vaatia korjauttamaan ne ennen kauppaa.
Ainahan ne sitä yrittää, minullekin yksi myyntimies aluksi selitti miten 60tkm on normaali kestoikä Fordin vetarille. Ei mennyt läpi.