Sairausloma tietotyössä
Olen asiantuntijatyötä tekevä yli 60-vuotias nainen. Teen työtäni ns. hybridimallilla.
Onko tosiaan niin, että minulla ei ole sairauslomaoikeutta? Näin totesi lääkäri, kun olisin tarvinnut leikkauksen jälkeen viikon tai parin sairausloman. En siis pyytänyt kuukautta tai puolta vuotta. Lääkäri kieltäytyi kirjoittamasta päivääkään, koska "sinullahan on mahdollisuus etätyöhön"
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...istua sohvalla konetta nakuttamassa... joopa joo. Mutta jos työ vaatii isoja erillisiä näyttöjä. Ja sekö parantaa tilannetta, että istun hankalasti sohvalla..
Kai se sitten parantaa. Olen vai liian vanha ymmärtääkseni.
kykenet kuitenkin surffailemaan täällä netissä ja valittamaan asiasta?
Kyse ei ole tämän päivän tilanteesta. Pyytämäni kahden viikon sairausloma koski vuoden takaista vatsan alueen syöpäleikkausta. Selvisin lopulta etätyön voimin, suomalaisella Sisulla.
Juuri tämän takia kysynkin. Ihanaa, että saan vastauksia teiltä nuoremmilta, jotka elätte ajan hermolla tämän päivän työelämässä. Tämähän vain osoittaa, että itse olen näköjään pudonnut kehityksen rattailta jo pari vuosikymmentä sitten. Mutta älkää yleistakö minun tyhmyttäni kaikkiin ikäisiin. Meitä on joka lähtöön...