Hallitus vie heikoimmilta kaiken, muille veroalet
Hallitus aikoo antaa palkansaajille massiiviset verokevennykset.
Sen sijaan vuoden 2025 alusta juuri nostettiin sairauspäivärahalla elävien verotusta keskimäärin 17%. Tästä ei mediassa juuri uutisoitu, sillä ketään ei kiinnosta sairaiden asiat.
Lisäksi lääkkeiden verotusta nostettiin, julkisen terveydenhuollon maksuja on korotettu ja lääkkeiden alkuomavastuuta ja maksukattoa nostettu. Vammaisten asioista leikataan.
Lisäksi myös edeltävä hallitus oli jo poistanut vammaisilta oikeuden verovähennyksen.
Moni joutuu miettiä ostaako ruokaa vai elintärkeät lääkkeet. Lääkäriin ei pääse ja sitten kun pääsee, joutuu miettiä onko varaa julkisen maksuihin kun ne alkavat lähennellä yksityisten hintoja. Sairaudet pahenevat huonolla hoidolla ja tulevat vielä yhteiskunnalle kalliiksi. Miettikääpä paljonko maksaa kun ihminen joka olisi voitu hoitaa ajoissa ja kuntouttaa, jää loppuiäksi yhteiskunnan elätettäväksi viivästyneen hoidon vuoksi.
Tässä maassa todella vihataan vammaisia ja pitkäaikaissairaita.
Joten älkääpä sitten sairastuko, se tulee kalliiksi. Toki voitte lohduttautua alkoholilla, sillä sitä on edullisesti saatavilla kohta kaikkialla.
Kommentit (482)
"Kyllä rahat kuuluu lapsiperheille, oli ne sit keskitulosia tai vähän sen yliki eikä yli nelikymppisille lapsettomille työkyvyttömille. "
Mikä sai sinut ajattelemaan, että työkyvyttömillä ei ole lapsia? Tilanne voi monessa perheessä olla se, että sairas vanhempi jättää lääkkeet pois, jotta lapselle on ruokaa.
Ei pienituloisilta viedä mitään, heille annetaan vähemmän. Selkokielellä vievät vähemmän nettoveronmaksajan taskusta, joka on ihan oikein. On täysin kestämätöntä rakentaa yhteiskunta, jossa merkittävä osa ihmisistä on riippuvaisia julkisista tulonsiirroista. Toki tämä palvelee vasemmiston agendaa, kun voivat julkisin varroin korruptoida ison osan äänestäjistä ja ostaa ääniä. Tämä näkyin hyvin kunta-/aluevaaleissa.
"Hallitus laittaa veronkevennykset 100000 vuodessa tienaaville."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sitten otetaan? Kenen taakkaa lisätään?
Ei tarvitse ottaa keltään, jos vaan jätetään palkansaajien verokevennykset tekemättä.
Silloin kun itse vielä olin töissä, palkallani tulin kyllä toimeen. En kokenut, että minä tarvitsisin veronkevennyksiä. Kyllä töissäkäyvä ihminen, jolla kohtuullinen palkka, tulee aina toimeen.
En ymmärrä miten valtion velkaantuessa on varaa keventää verotusta ryhmältä (palkansaajat ja pörssiyhtiöiden omistajat), joka ei kevennyksiä tarvitse.
On aivan turha sanoa että "kyllä työssäkäynnin pitää kannattaa". Työssäkäynti kannattaa aina, jos ei puhuta hyvin pienistä palkoista. Työtä verotetaan paljon kevyemmin kuin muita tuloja, paitsi yritys/osinkotuloja. Suomessa verotetaan prosentuaalisesti enemmän heikko-osaisia ja vähiten niitä keillä rahaa riittää.
Lisäksi tämän ma
Työssäkäyvä ihminen tulee aina toimeen. Pitäisi kai tullakin? Jos sinä et tarvinnut veronkevennyksiä, miksi joku muu ei voisi tarvita. Jos uhraat ison osan ajastasi työlle niin eikö saisi saada mitään muuta kuin tulla toimeen?
Vierailija kirjoitti:
Tämän hallituksen tyhmyys ja julmuus on vertaansa vailla.
Vielä pari viikkoa sitten Purra oli itku kurkussa vastailemassa jollain torilla ihmisten kysymyksiin lastensuojelun leikkauksista perustelemalla, että nyt on PAKKO leikata.
Kaksi viikkoa eteenpäin, akalta löytyy pari miljardia taskusta rikkaiden veronkevennyksiin.
Tämä on kestämätön ja epäoikeudenmukainen tie, joka tulee vielä kostautumaan viimeistään ensi vaaleissa.
Surullista, että Suomen talous pitää velkaannuttaa lopullisesti ennen sitä.
Valtion talouden kaatuminen maksukyvyttömyyteen on väistämätöntä koska velanottoa ei saada kuriin.
Työssäkäyvä ei sitä välttämättä juuri huomaa mutta köyhiin se tulee osumaan pahasti. Ei siis kannata olla köyhä.
Vierailija kirjoitti:
"Kyllä rahat kuuluu lapsiperheille, oli ne sit keskitulosia tai vähän sen yliki eikä yli nelikymppisille lapsettomille työkyvyttömille. "
Mikä sai sinut ajattelemaan, että työkyvyttömillä ei ole lapsia? Tilanne voi monessa perheessä olla se, että sairas vanhempi jättää lääkkeet pois, jotta lapselle on ruokaa.
Missä kohti mä väitän että kaikki yli nelikymppiset työkyvyttömät on lapsettomia?
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata sairastua ei, mutta miksi tuilla eläävät vihaavat palkansaajia ja odottavat että palkasta pitää maksaa mahdollisimman paljon veroa vaikka itse elävät täysin näiden palkansaajien varassa. Siinäpä kiitollisuutta.
Olet niin pöljä... et ole mikään nettoveronmaksaja. Et maksa edes omia tai porsimiesi penikoiden kuluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän hallituksen tyhmyys ja julmuus on vertaansa vailla.
Vielä pari viikkoa sitten Purra oli itku kurkussa vastailemassa jollain torilla ihmisten kysymyksiin lastensuojelun leikkauksista perustelemalla, että nyt on PAKKO leikata.
Kaksi viikkoa eteenpäin, akalta löytyy pari miljardia taskusta rikkaiden veronkevennyksiin.
Tämä on kestämätön ja epäoikeudenmukainen tie, joka tulee vielä kostautumaan viimeistään ensi vaaleissa.
Surullista, että Suomen talous pitää velkaannuttaa lopullisesti ennen sitä.
Valtion talouden kaatuminen maksukyvyttömyyteen on väistämätöntä koska velanottoa ei saada kuriin.
Työssäkäyvä ei sitä välttämättä juuri huomaa mutta köyhiin se tulee osumaan pahasti. Ei siis kannata olla köyhä.
Potkulaki tulee voimaan 1.1.2026.
Kuka tahansa voi joutua työttömäksi.
Siksi ihmiset ei osta mitään vaan säästävät tilille rahaa.
Kokoomus ja Purra välittävät vain hyvätuloisista ihmisistä. He jättäisivät työttömät ja sairaat ja vanhukset heitteille tuosta vaan jos heillä olisi absoluuttinen valta. Oikestaan niinhän ne tekevät nytkin.
Vierailija kirjoitti:
Ei pienituloisilta viedä mitään, heille annetaan vähemmän. Selkokielellä vievät vähemmän nettoveronmaksajan taskusta, joka on ihan oikein. On täysin kestämätöntä rakentaa yhteiskunta, jossa merkittävä osa ihmisistä on riippuvaisia julkisista tulonsiirroista. Toki tämä palvelee vasemmiston agendaa, kun voivat julkisin varroin korruptoida ison osan äänestäjistä ja ostaa ääniä. Tämä näkyin hyvin kunta-/aluevaaleissa.
Osa yrityksistä jakoi yhtä paljon osinkoja mitä sai yritystukia.
Ruotsissa yritystä kehitetään ja luodaan uusia työpaikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksa ymmärtää, miksi ostovoimaa vähennetään niiltä, jotka tarvitsisivat yhtä ja toista kun ostovoimaa lisätään niille, joilla on jo kaikkea. Olen jonkinasteinen mateematikko ja en saa millään toimivaa yhtälöä tuosta systeemistä.
Olen keskituloinen ja olen säästäväinen ihminen, mutta vaikka mulle jäisi verovähennysten jälkeen satanen enemmin käteen, niinen välttämättä ostaisi mitään, koska en juurikaan mitään tarvitse.
Mutta jos olisin pienempi tuloinen, niin se satanen menisi heti kulutukseen kuten varmaan kaikilla köyhillä. Mikä hallituksen agenda on, tietääkö joku?🤯
Hallituksen agenda on EKn laatima hallitusohjelma. Onko se sinulle epäselvä asia?
Älä irvaile, et ymmärrä satiiria, mutta olkoon. Tietenkään ei ole epäselvää paitsi satiirin ymmärtämättömyys. Syy on äänestäjien
Pohjoismaiset hyvinvointivaltiot: Ruotsi, Norja ja Tanska.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin sanottu. Suomessa on totuttu liian hyvin siihen, ettei tarvitse tehdä mitään elantonsa eteen jos ei huvita. Vaikka sinulla olisi 10000 e kk tienaava puoliso saat silti 600 e siitä ilosta että olet kotirouva eikä työt kiinnosta. Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus ja Purra välittävät vain hyvätuloisista ihmisistä. He jättäisivät työttömät ja sairaat ja vanhukset heitteille tuosta vaan jos heillä olisi absoluuttinen valta. Oikestaan niinhän ne tekevät nytkin.
SDP ajattelee että kenellekään ei sais olla enemmän ku toisella. Lääkärillä ei sais olla enempää ku amiksen polkupyöränkorjaajanlinjan käyneellä.
"Hallitus leikkaa eläkeläisten kotihoidosta 16,2 miljoonaa euroa."
Vierailija kirjoitti:
Sama on jos koittaa parantaa omaa tulotasoaan tekemällä lisäkeikkaa. Verottaja iskee turhan rajusti! On oikein jos oma työnteko kannattaa. En ymmärrä ihmisiä lainkaan jotka ei ymmärrä tätä. Miksi tuilla lorviminen pitäisi olla kannustavaa mutta itse rahan hankkiminen ei.
Jos tarkoitus olisi vaikka se, että ne lisäkeikat menisivätkin työssäkäyvien sijaan työttömille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SDP ajattelee että kenellekään ei sais olla enemmän ku toisella. Lääkärillä ei sais olla enempää ku amiksen polkupyöränkorjaajanlinjan käyneellä.
No ei se nyt niin ole. Lääkäreistä moni tais olla demarien tai vasemmiston listoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata sairastua ei, mutta miksi tuilla eläävät vihaavat palkansaajia ja odottavat että palkasta pitää maksaa mahdollisimman paljon veroa vaikka itse elävät täysin näiden palkansaajien varassa. Siinäpä kiitollisuutta.
Missä on oma kiitollisuutesi siitä, että satut olemaan terve ja työkykyinen? Katsos, kun sinulla on käynyt tuuri ettet ole sairastunut tai vammautunut. Vielä. Sairaana et voi itse vaikuttaa toimeentuloosi, kärsit oireista jotka vievät toimintakykysi. Miksi pitäisi olla erityisen kiitollinen työssäkäyville kun milloin tahansa vaihtaisi heidän kanssaan osia.
Miksi vihata työssäkäyviä? Koska vihaan ahneutta ja epäoikeudenmukaisuutta. Sitä minäminäminä-asennetta. Ja sitä ylivoimaista oletusta, että oma hyväosaisuus on jotenkin ansaittu. Sitä ylimielisyyttä kun ette ymmärrä, että mikä tahansa päivä voitte itse sairas
On kyllä paksun korskeaa puhetta.
Jokainen voi osoittaa kiitollisuutta itse parhaaksi katsomalleen taholle, joillekuille se on joku Korkeampi Voima. Kukaan ei ole moraalisesti velvollinen vastaamaan toisten terveiden aikuisten ihmisten elatuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin sanottu. Suomessa on totuttu liian hyvin siihen, ettei tarvitse tehdä mitään elantonsa eteen jos ei huvita. Vaikka sinulla olisi 10000 e kk tienaava puoliso saat silti 600 e siitä ilosta että olet kotirouva eikä työt kiinnosta. Miksi?
Työttömät hakevat 4 työpaikkaa kuukaudessa vähintään ja ne merkitään pankkitunnuksilla työkkärin sivuille www.tyomarkkinatori.fi
Minä teen neljä kuukautta vuodessa töitä ja verotus ei vaikuta asiaan mitenkään. Arvostan enemmän oleilua ja harrastuksia, koska elämä on rajallinen. Mutta tällainen sikailu, mitä hallitus touhuaa, todellakin syö työmotivaatiota isoin haukuin.