Hallitus vie heikoimmilta kaiken, muille veroalet
Hallitus aikoo antaa palkansaajille massiiviset verokevennykset.
Sen sijaan vuoden 2025 alusta juuri nostettiin sairauspäivärahalla elävien verotusta keskimäärin 17%. Tästä ei mediassa juuri uutisoitu, sillä ketään ei kiinnosta sairaiden asiat.
Lisäksi lääkkeiden verotusta nostettiin, julkisen terveydenhuollon maksuja on korotettu ja lääkkeiden alkuomavastuuta ja maksukattoa nostettu. Vammaisten asioista leikataan.
Lisäksi myös edeltävä hallitus oli jo poistanut vammaisilta oikeuden verovähennyksen.
Moni joutuu miettiä ostaako ruokaa vai elintärkeät lääkkeet. Lääkäriin ei pääse ja sitten kun pääsee, joutuu miettiä onko varaa julkisen maksuihin kun ne alkavat lähennellä yksityisten hintoja. Sairaudet pahenevat huonolla hoidolla ja tulevat vielä yhteiskunnalle kalliiksi. Miettikääpä paljonko maksaa kun ihminen joka olisi voitu hoitaa ajoissa ja kuntouttaa, jää loppuiäksi yhteiskunnan elätettäväksi viivästyneen hoidon vuoksi.
Tässä maassa todella vihataan vammaisia ja pitkäaikaissairaita.
Joten älkääpä sitten sairastuko, se tulee kalliiksi. Toki voitte lohduttautua alkoholilla, sillä sitä on edullisesti saatavilla kohta kaikkialla.
Kommentit (482)
Tätå perussuomalasten äänearäjät silloin halusivat kun äänestivät eduskuntavaaleissa.
On epäoikeudenmukaista mutta minkä tälle tekee.
Minä kuulun nyt niihin köyhuin ennen kuuluin "rikkaisiin " oli palkka vähön yli 2000e(itse koin itseni köyhäksi mutta kokkareiden mukasn työssäkäyvä on rikas).
Istun kotona. Käyn sitten seuraavan kerran esin elokuvissa kun oon taas töissä.onhan tämä kurjaa kun ei ole yhteyttå mihinkään.ainoa harrastus on liikunta,jumppaan kotona. Sekään ei vii maksaa.
Onneksi alkoholia ja tupakkaa olen vihannut aina nikn sellaisia en edes kaipaa.
Niin tosiaam nousta pienisrä palkousra ei veronalennuksilla ole iloa,niistä on iloa vasta iloa kun palkka on suuri.
Minun palkka onneksi nousi viineksi selkeästi kynppejä. Liitto sai neuvoteltua.
Tätå suomi nyt vaan on,pitåä hyväksyä.kannattaa olla lukamatta oiikaa näitä juttuja ja olla tekemisissö samanhenkisten kanssa.
"Sote-alalta valmistutaan nyt suoraan työttömyyskortistoon."
Vierailija kirjoitti:
Tätå perussuomalasten äänearäjät silloin halusivat kun äänestivät eduskuntavaaleissa.
On epäoikeudenmukaista mutta minkä tälle tekee.
Minä kuulun nyt niihin köyhuin ennen kuuluin "rikkaisiin " oli palkka vähön yli 2000e(itse koin itseni köyhäksi mutta kokkareiden mukasn työssäkäyvä on rikas).
Istun kotona. Käyn sitten seuraavan kerran esin elokuvissa kun oon taas töissä.onhan tämä kurjaa kun ei ole yhteyttå mihinkään.ainoa harrastus on liikunta,jumppaan kotona. Sekään ei vii maksaa.
Onneksi alkoholia ja tupakkaa olen vihannut aina nikn sellaisia en edes kaipaa.
Niin tosiaam nousta pienisrä palkousra ei veronalennuksilla ole iloa,niistä on iloa vasta iloa kun palkka on suuri.
Minun palkka onneksi nousi viineksi selkeästi kynppejä. Liitto sai neuvoteltua.
Tätå suomi nyt vaan on,pitåä hyväksyä.kannattaa olla lukamatta oiikaa näitä juttuja ja olla tekemisis
Kouluttaudu ja hae parempipalkkasia töitä.
Vierailija kirjoitti:
"Sote-alalta valmistutaan nyt suoraan työttömyyskortistoon."
Laita pari linkkiä potkulaista ja siitä miten omistusasuntoon ei saa asuntotukea, papukaija
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa tehdään Euroopan lyhintä työviikkoa. Se on ollut tavoite Suomessa pitkään. Työn korkea verotus on ollut siinä keskeisenä apuna mutta myös työaikaa koskevat tiukat rajoitukset. Työajan minimoiminen vähentää tuo hyvinvointia vähentämällä stressiä ja työperäisiä sairauksia sekä tuo elämään laatua. Sanna Marinin tavoite 4 päivän työviikosta on Suomessa jo lähellä toteutua.
Köyhien on syytä ymmärtää että palkkatyön vähentyessä valtion kassaan ei enää kerry niin paljoa jaettavaa kuin ennen.
Minä itse teen töitä minimimäärän. Lomailen minkä pystyn. Lomarahat vaihdan aina vapaaksi. Tänä vuonna lomailen 11 viikkoa. On järjetöntä tehdä ylimääräistä työtä joista valtio vie puolet veroa. En vaan maksa ylimääräistä veroa. Ei se ole keneltäkään pois.
Kuntiin ja kaupunkeihin on tulossa irtisanomisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa tehdään Euroopan lyhintä työviikkoa. Se on ollut tavoite Suomessa pitkään. Työn korkea verotus on ollut siinä keskeisenä apuna mutta myös työaikaa koskevat tiukat rajoitukset. Työajan minimoiminen vähentää tuo hyvinvointia vähentämällä stressiä ja työperäisiä sairauksia sekä tuo elämään laatua. Sanna Marinin tavoite 4 päivän työviikosta on Suomessa jo lähellä toteutua.
Köyhien on syytä ymmärtää että palkkatyön vähentyessä valtion kassaan ei enää kerry niin paljoa jaettavaa kuin ennen.
Ja, että köyhät kuolkoot nälkään, kun työttömyys lisääntyy.
En jaksa ymmärtää, miksi ostovoimaa vähennetään niiltä, jotka tarvitsisivat yhtä ja toista kun ostovoimaa lisätään niille, joilla on jo kaikkea. Olen jonkinasteinen mateematikko ja en saa millään toimivaa yhtälöä tuosta systeemistä.
Olen keskituloinen ja olen säästäväinen ihminen, mutta vaikka mulle jäisi verovähennysten jälkeen satanen enemmin käteen, niinen välttämättä ostaisi mitään, koska en juurikaan mitään tarvitse.
Mutta jos olisin pienempi tuloinen, niin se satanen menisi heti kulutukseen kuten varmaan kaikilla köyhillä. Mikä hallituksen agenda on, tietääkö joku?🤯
Hallitus tekee mitä tekee. Onneksi nuo rajat ovat vielä auki niin että täältä pääsee pois. On täältä ennenkin lähdetty eikä sille ole mitään estettä nytkään. Itse en toki ole lähdössä vaan vietän vanhuuteni täällä. Lapseni ovat jo lähteneet. Hyvinvointivaltion romuttaminen on näin pohjoisessa valtiossa kohtalokasta. Jos ei työtä ole niin kadulla on hankala asua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja, että köyhät kuolkoot nälkään, kun työttömyys lisääntyy.
Se joka ei työtä tee, sen ei syömänkään pidä.
Onhan se hullua kun valtio kouluttaa kalliisti korkeasti koulutettuja lääkäreitä sun muita jotka sitten tekevät puolipäivähommia kovan verotuksen takia.
"Kesätyöpaikkojen määrä on tänä vuonna romahtanut. Samalla harvoja paikkoja hakevat myös pidempään työttömänä olleet."
Keski-ikäiset hakevat kesätöitä myös.
Vierailija kirjoitti:
Sinänsä ajattelen, että työnteon tulee olla aina kannattavaa. Siksi ihmettelen suuresti esimerkiksi suojaosan poistoa. Kuka uskaltaa ottaa enää töitä vastaan, kun palkka vähentää heti esimerkiksi päivärahaa? Harvalla työttömällä on puskuria näihin tilanteisiin. Pienipalkkaisten verotusta on aika hankala enää pienentää, kun pienestä palkasta ei mene edes valtionveroa.
Progressio on aivan liian kova, mutta tässä taloustilanteessa en näe mitään järkeä veronkevennyksiin. Isotuloiselle on loppujen lopuksi ihan sama, että jääkö käteen 5000 euroa vaiko 5100 euroa. Mutta valtion talouden kannalta sillä on iso merkitys. Tienaan vähän päälle 4000 euroa bruttona ja voisin jättää veronkevennykset pois omalta osaltani, jos se toisi lisärahaa esimerkiksi soteen.
Kannattaa muistaa myös, että osalla työntekijöistä bonuksena tulee esimerkiksi työterveys. Välillä koen itse jopa syyllisyyttä siitä, että meillä on m
Minä tienaan myös noin 4000 brutto ja minä kyllä tarvitsen veronkevennykset. Maksapa tällä isossa kaupungissa iso laina ja kahden teinin kulut. Nyt käteen jää ehkä 2600e josta puolet lähes vuokraan. Se ei todellakaan ole jokaiselle ihan sama, mitä jää käteen. Jokainen satanen meillä ainakin tulee tarpeeseen. Kaikilla ei ole sitä puolisoa jakamassa elämää.
Suojaosan poisto tehtiin siksi että osa ei tehnyt kuin sen verran lisää mitä sai tehdä. Ei yhtään enempää. Tunnen sellaisia. Nyt sitten porataan vaikka joka kk tulee se 600 ilmaiseksi, ja puoliso maksaa kaikki kulut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata sairastua ei, mutta miksi tuilla eläävät vihaavat palkansaajia ja odottavat että palkasta pitää maksaa mahdollisimman paljon veroa vaikka itse elävät täysin näiden palkansaajien varassa. Siinäpä kiitollisuutta.
Missä on oma kiitollisuutesi siitä, että satut olemaan terve ja työkykyinen? Katsos, kun sinulla on käynyt tuuri ettet ole sairastunut tai vammautunut. Vielä. Sairaana et voi itse vaikuttaa toimeentuloosi, kärsit oireista jotka vievät toimintakykysi. Miksi pitäisi olla erityisen kiitollinen työssäkäyville kun milloin tahansa vaihtaisi heidän kanssaan osia.
Miksi vihata työssäkäyviä? Koska vihaan ahneutta ja epäoikeudenmukaisuutta. Sitä minäminäminä-asennetta. Ja sitä ylivoimaista oletusta, että oma hyväosaisuus on jotenkin ansaittu. Sitä ylimielisyyttä kun ette ymmä
Epäoikeudenmukaista? Se että itse tienaa rahansa? Voin olla jonain päivänä sairas, siksi nyt on painettava töitä kun vielä voi. En pidä itseäni hyväosaisena kun joudun paiskimaan samaan rahaan paljon töitä jotta saan edes jonkunlaisen tilin. Tottakai sairaita pitää auttaa mutta tuntuu todella ikävältä että niitä kenen verorahoista apu maksetaan, vihataan.
Eihän työssäkäyviä tietenkään vihata, vaan sitä joidenkin oikeistolaista ihmisten eriarvottamista, omahyväisyyttä, sekä köyhien tai ja sairaiden tai tyttömien pitämistä jotenkin tyhminä ja huonoina. jne.
Hyvinvointiyhteiskunnassa kaikki saavat veroillensa vastinetta eri elämäntilanteissa, esim. suht. turvallisena yhteiskuntana, koulutuksena jne. Se on mielestäni oikeudenmukaista. Suht. hyvä sosiaaliturva ja huonommassa asemassa olevista huolen pitäminen on kaikkien etu ja yhteiskunnan etu monella tavalla. Kaikkien hyvinvointi on myös sen työssäkäyvän keskiluokan hyvinvointia.
On tutkittu psykologinen aika yleinen vinouma ajatella, että itse vain omalla ansiolloaan sai kaiken hyvän mitä itsellä on, ja se, jolla on huonosti, niin on siinä tilanteessa omasta syystään. Elämässä kuitenkin tapahtuu koko ajan isoja asioista, jotka eivät ole omasta toiminnasta tai ahkeruudesta riippuvia. Elämä on kuitenkin sillä tavalla arvaamatonta, ja ihmisellä on vain rajallinen kyky vaikuttaa asioiden kulkuun. Jotkut ovat onnekkaampia tällaisten asioiden suhteen.
Tähän todellisuuteen saattaa joku "vinoutunut" herätä joskus vasta silloin, jos joutuu esimerkisi itse kohtaamaan isompia vastoinkäymisiä, joita ei saakaan kokonaan ratkaistua. Joutuu vaikka isompaan onnettomuuteen ja menettää terveytensä ja työkykynsä. Silloin voi yhtäkkiä ymmärtää, ettei kaikki asiat ole niillä muillakaan aina olleet itsestä kiinni ja ajatusmaailma saattaa muuttua. Kun onkin yhtäkkiä sen toisen asemassa, josta on ajatellut aina alentavasti. Toki joku onnistuu vielä siinäkin vaiheessa ajattelemaan, että itsellä tilanne on eri asia kuin toisilla, ja nostaa itsensä edelleen vaikkapa muita työkyvyttömiä korkemmalle.
Kyse on siis ymmärryksen puutteesta ja ikävistä vinoutuneista omahyväisistä asenteista. Ei työssäkäymisestä. Kyllähän suurin osa työssäkäyvistä ymmärtää ihan kohtuu hyvin tällaisiakin asioita. Toisten ihmisten halveksuminen ja eriarvottaminen vaikkapa varallisuuden tai aseman perusteella, on sen sijaan hyvin vastenmielistä, eikä johda yhteiskunnassa mihinkään hyvään.
Vierailija kirjoitti:
Hallitus tekee mitä tekee. Onneksi nuo rajat ovat vielä auki niin että täältä pääsee pois. On täältä ennenkin lähdetty eikä sille ole mitään estettä nytkään. Itse en toki ole lähdössä vaan vietän vanhuuteni täällä. Lapseni ovat jo lähteneet. Hyvinvointivaltion romuttaminen on näin pohjoisessa valtiossa kohtalokasta. Jos ei työtä ole niin kadulla on hankala asua.
Juu, Espanjassa on lämpimämpi nukkua pihalla.
Persut haistattelevat tavalliselle suomalaiselle.
Vierailija kirjoitti:
En jaksa ymmärtää, miksi ostovoimaa vähennetään niiltä, jotka tarvitsisivat yhtä ja toista kun ostovoimaa lisätään niille, joilla on jo kaikkea. Olen jonkinasteinen mateematikko ja en saa millään toimivaa yhtälöä tuosta systeemistä.
Olen keskituloinen ja olen säästäväinen ihminen, mutta vaikka mulle jäisi verovähennysten jälkeen satanen enemmin käteen, niinen välttämättä ostaisi mitään, koska en juurikaan mitään tarvitse.
Mutta jos olisin pienempi tuloinen, niin se satanen menisi heti kulutukseen kuten varmaan kaikilla köyhillä. Mikä hallituksen agenda on, tietääkö joku?🤯
Hallituksen agenda on EKn laatima hallitusohjelma. Onko se sinulle epäselvä asia?
Tämän hallituksen tyhmyys ja julmuus on vertaansa vailla.
Vielä pari viikkoa sitten Purra oli itku kurkussa vastailemassa jollain torilla ihmisten kysymyksiin lastensuojelun leikkauksista perustelemalla, että nyt on PAKKO leikata.
Kaksi viikkoa eteenpäin, akalta löytyy pari miljardia taskusta rikkaiden veronkevennyksiin.
Tämä on kestämätön ja epäoikeudenmukainen tie, joka tulee vielä kostautumaan viimeistään ensi vaaleissa.
Surullista, että Suomen talous pitää velkaannuttaa lopullisesti ennen sitä.
Vierailija kirjoitti:
Työnteko on saatava kannattavaksi
Onko johtajista ja virkakyösteistä pulaa?
Oletko ajatellut että ihmiset haluaa paremman työn juuri sen palkan takia? Ei pelkän sisällön