Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hallitus vie heikoimmilta kaiken, muille veroalet

Vierailija
23.04.2025 |

Hallitus aikoo antaa palkansaajille massiiviset verokevennykset.

Sen sijaan vuoden 2025 alusta juuri nostettiin sairauspäivärahalla elävien verotusta keskimäärin 17%. Tästä ei mediassa juuri uutisoitu, sillä ketään ei kiinnosta sairaiden asiat.

Lisäksi lääkkeiden verotusta nostettiin, julkisen terveydenhuollon maksuja on korotettu ja lääkkeiden alkuomavastuuta ja maksukattoa nostettu. Vammaisten asioista leikataan.

Lisäksi myös edeltävä hallitus oli jo poistanut vammaisilta oikeuden verovähennyksen.

Moni joutuu miettiä ostaako ruokaa vai elintärkeät lääkkeet. Lääkäriin ei pääse ja sitten kun pääsee, joutuu miettiä onko varaa julkisen maksuihin kun ne alkavat lähennellä yksityisten hintoja. Sairaudet pahenevat huonolla hoidolla ja tulevat vielä yhteiskunnalle kalliiksi. Miettikääpä paljonko maksaa kun ihminen joka olisi voitu hoitaa ajoissa ja kuntouttaa, jää loppuiäksi yhteiskunnan elätettäväksi viivästyneen hoidon vuoksi. 

Tässä maassa todella vihataan vammaisia ja pitkäaikaissairaita. 

Joten älkääpä sitten sairastuko, se tulee kalliiksi. Toki voitte lohduttautua alkoholilla, sillä sitä on edullisesti saatavilla kohta kaikkialla.

Kommentit (482)

Vierailija
361/482 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata sairastua ei, mutta miksi tuilla eläävät vihaavat palkansaajia ja odottavat että palkasta pitää maksaa mahdollisimman paljon veroa vaikka itse elävät täysin näiden palkansaajien varassa. Siinäpä kiitollisuutta.

Tätä olen ihmetellyt myös monesti. 

Se on usein vain yksi lyhyt hetki, kun palkansaaja putoaa tuilla eläväksi. Syitä on lukemattomia. Siinä olen samaa mieltä, ettei duunarin ja työttömän kannata olla toistensa kurkussa kiinni. Olen itsekin palkansaaja, mutta ei minulta löydy työttömiä kohtaan arroganttia ja halveksuvaa asennetta. Psyk.sh.

Ei ole kyse halveksunnasta vaan siitä että työtön haluaa koko ajan vastikkeetonta rahaa lisää ja lisää mutta ei hyväksy että keskituloinen palkansaaja saa pienen

Tuo on naurettava väite! Sama kuin työtön sanoisi että keskituloiset hyötyvät siitä että työttömät eivät saa opiskella työmarkkinatuella tai että pätkätyöt ja osa-aikatyötkin viedään heiltä pois. 

Työttömistä on tehty syntipukkeja jotka osaa vain laiskoina jonottaa 5h. leipäjonossa tulipalopakkasessa.

Vierailija
362/482 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus ei ole vienyt mitään, vain tehnyt sen mitä pitää eli työssäkäyvien rahat työssäkäyville. Olen jo vuosia ihmetellyt miten kukaan edes kehtaa huutaa kotiin lisää liksaa ? Ne on toisten rahoja joita sinne huutaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/482 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vapaasti voi jokainen työttömille kateellinen irtisanoutua ja jäädä kotiin jos se on niin helppoa pötköttelyä. Näille kateellisille vaikuttaa olevan ihan unelmaelämää joten siitä vain. 

Vierailija
364/482 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata sairastua ei, mutta miksi tuilla eläävät vihaavat palkansaajia ja odottavat että palkasta pitää maksaa mahdollisimman paljon veroa vaikka itse elävät täysin näiden palkansaajien varassa. Siinäpä kiitollisuutta.

Se on usein vain yksi lyhyt hetki, kun palkansaaja putoaa tuilla eläväksi. Syitä on lukemattomia. Siinä olen samaa mieltä, ettei duunarin ja työttömän kannata olla toistensa kurkussa kiinni. Olen itsekin palkansaaja, mutta ei minulta löydy työttömiä kohtaan arroganttia ja halveksuvaa asennetta. Psyk.sh.

Ei ole kyse halveksunnasta vaan siitä että työtön haluaa koko ajan vastikkeetonta rahaa lisää ja lisää mutta ei

Ei kaikki ole mutta sattuu tuttavapiirissä olemaan niitä jotka naukuu rahasta samalla asuen rikkaan puolison kanssa maksamatta mistään mitään, silti kaikki pitäisi saada ilmaiseksi

Vierailija
365/482 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallitus ei ole vienyt mitään, vain tehnyt sen mitä pitää eli työssäkäyvien rahat työssäkäyville. Olen jo vuosia ihmetellyt miten kukaan edes kehtaa huutaa kotiin lisää liksaa ? Ne on toisten rahoja joita sinne huutaa. 

Sama juttu. Suomalaiset on noloa kansaa, ei mitään vastuuta itsellä mistään, aina käsi toisen taskulla.

Vierailija
366/482 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan vapaasti voi jokainen työttömille kateellinen irtisanoutua ja jäädä kotiin jos se on niin helppoa pötköttelyä. Näille kateellisille vaikuttaa olevan ihan unelmaelämää joten siitä vain. 

Ei me olla irtisanoutumassa. Me tehdään töitä sen eteen ettei tarvitse koko ajan olla vaatimassa lisää ilmaista rahaa.

Vierailija
367/482 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään valtion rahat menevät VANHUSTEN hoitoon. 

Jatkuvasti olet vinkumassa, että eläkeläiset vie rahat ja ajaa Suomen perikatoon, mutta mitä ehdotat ogelman ratkaisuu? Nyt kun eläkeikää on nostettu sekään ei tunnu kaikille kelpaavan. Onko ratkaisusi saunantakana ja jos on niin sinäkö teet sen likaisen työn siellä??Vai kenen se pitäisi tehdä? lääkärin? Myrkkyruiskulla??

Voisitko nyt vain kertoa, mikä on sinun ratkaisusi vahenevaan väestöön. Ja muista aina, että jos sinulla elinpäiviä riittää, sinustakin tulee  vanhus ja se tulee enne kuin huomaatkaan. Elämä menee ohi yllättävän nopeasti. 

Vierailija
368/482 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei me olla irtisanoutumassa. Me tehdään töitä sen eteen ettei tarvitse koko ajan olla vaatimassa lisää ilmaista rahaa.

Työttömät pyörivät jatkuvasti palkattomissa työharjoitteluissa ja työkokeiluissa. Näiden määrä tulee entisestään vain kasvamaan. Lisäksi halpatyövoimaa haalitaan entistä enemmän ulkomailta.

Vierailija
369/482 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää yhteiskunta pyörii  niin, että ne jotka on töissä maksavat veroa ja sillä pidetään hengissä ne, jotka ei pysty/halua/töihin.

Itsekin olen ollut työelämässä yli  40 vuotta ja maksanut ilomielin veroa siksi, että meillä saadaan sillä koulut ja opiskelupaikat pidettyä toiminnassa.  Kadut ja tiet talvella aurattuina ja ihmisille edes jonkin näköinen turva, kun sairaus iskee. 

Elintapatyöttömät ja pultsarit/narkomaanit/vangit on sellaisia joihin en uhraisi juurikaan rahoja. Vangit töihin ja näin maksamaan vankilassaolonsa. Ennen vangit teki lentokenttiä ym ja varmaan nytkin olisi sitä "pusikoiden raivaamista".

Pultsarit ja narkkarit pakkohoitoon. 

Vaikka nuorena tuntuu, että veroja maksaa turhasta, koska ei mitään palveluja tarvitse, niin vahempana tajuaa, että kyllä sitä apua tarvitsee jokainen tässä elämässä jossakin vaiheessa.

Ja jokainen miestä on saanut ilmaiset neuvolapalvelut ja koulut ja kouluruuan jne.

Veroraha on se, mikä pitää tämän yhteiskunnan rattaa pyörimässä. 

Vierailija
370/482 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömät pyörivät jatkuvasti palkattomissa työharjoitteluissa ja työkokeiluissa. Näiden määrä tulee entisestään vain kasvamaan. Lisäksi halpatyövoimaa haalitaan entistä enemmän ulkomailta.

Onko se palkaton työharjoittelu jos saa siitä tuet. Se pitääkin ottaa harjoitteluna joka mahdollistaa pääsyn töihin. Ole riittävän hyvä työkokeilija niin voit onnistua.

Vierailija
371/482 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela jakaa edelleen köyhille sosiaaltukea 11 miljardia euroa vuodesta. On aika saatanasti rahaa. Mtä ihmettä köyhät oikein valittavat. Menkää töihin ja lopettakaa uliseminen. 

Vierailija
372/482 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se palkaton työharjoittelu jos saa siitä tuet. Se pitääkin ottaa harjoitteluna joka mahdollistaa pääsyn töihin. Ole riittävän hyvä työkokeilija niin voit onnistua.

On se palkatonta harjoittelua kun siitä ei saa palkkaa eikä työsuhdetta, eikä sitä voi laittaa ceeveeseen. 

Työkokeilu on maailman suurin kusetus jossa ei ole tarkoituskaan palkata ketään vaan teetättää töitä ilmaiseksi. 

Vierailija
373/482 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kyse halveksunnasta vaan siitä että työtön haluaa koko ajan vastikkeetonta rahaa lisää ja lisää mutta ei

Lehdissä ja tv.ssä esiintyneet elämäntapatyöttömät vaatimuksineen ovat pilanneet monen työtä etsivän työttömän maineen.  

Vierailija
374/482 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän olet vastuussa elämästäsi. Turha syyttää yhteiskuntaa omista valinnoista

Vierailija
375/482 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela jakaa edelleen köyhille sosiaaltukea 11 miljardia euroa vuodesta. On aika saatanasti rahaa. Mtä ihmettä köyhät oikein valittavat. Menkää töihin ja lopettakaa uliseminen. 

Mene sinä järveen

Vierailija
376/482 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Työkokeilijoita kierrätetään vuodesta toiseen samoissa paikoissa. Ikinä ole aikomustakaan oikeasti palkata ketään.

Vierailija
377/482 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät työttömät mitäs menitte tuhoamaan kansantalouden työn välttelyllänne. Miksette työllistä itseänne jos olette osaajia? Ei kukaan tule teille töitä tarjoamaan kotiinne vaan pitää itse aktivoitua tekemään. Perustakaa yrityksiä ja alkakaa tienata tarjoamalla palveluita muille yrityksille ja kuluttajille. Lopettakaa jo vinkuminen hyvän sään aikana.

Vierailija
378/482 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään valtion rahat menevät VANHUSTEN hoitoon. 

Eikös ne mene noihiin veronalennuksiin.

Vierailija
379/482 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä on oma kiitollisuutesi siitä,  että satut olemaan terve ja työkykyinen? Katsos, kun sinulla on käynyt tuuri ettet ole sairastunut tai vammautunut. Vielä. Sairaana et voi itse vaikuttaa toimeentuloosi, kärsit oireista jotka vievät toimintakykysi. Miksi pitäisi olla erityisen kiitollinen työssäkäyville kun milloin tahansa vaihtaisi heidän kanssaan osia.  

Miksi vihata työssäkäyviä? Koska vihaan ahneutta ja epäoikeudenmukaisuutta. Sitä minäminäminä-asennetta. Ja sitä ylivoimaista oletusta,  että oma hyväosaisuus on jot

Jos olisin diktaattori, niin määräisin, että tietty määrä yritystukiä velvoittaa työllistämään tietyn määrän ihmisiä  muuten tuet pois. Äänestäisittekö minua?

Vierailija
380/482 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene sinä järveen

Mikä kela loinen siellä ulisee

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän