Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hallitus vie heikoimmilta kaiken, muille veroalet

Vierailija
23.04.2025 |

Hallitus aikoo antaa palkansaajille massiiviset verokevennykset.

Sen sijaan vuoden 2025 alusta juuri nostettiin sairauspäivärahalla elävien verotusta keskimäärin 17%. Tästä ei mediassa juuri uutisoitu, sillä ketään ei kiinnosta sairaiden asiat.

Lisäksi lääkkeiden verotusta nostettiin, julkisen terveydenhuollon maksuja on korotettu ja lääkkeiden alkuomavastuuta ja maksukattoa nostettu. Vammaisten asioista leikataan.

Lisäksi myös edeltävä hallitus oli jo poistanut vammaisilta oikeuden verovähennyksen.

Moni joutuu miettiä ostaako ruokaa vai elintärkeät lääkkeet. Lääkäriin ei pääse ja sitten kun pääsee, joutuu miettiä onko varaa julkisen maksuihin kun ne alkavat lähennellä yksityisten hintoja. Sairaudet pahenevat huonolla hoidolla ja tulevat vielä yhteiskunnalle kalliiksi. Miettikääpä paljonko maksaa kun ihminen joka olisi voitu hoitaa ajoissa ja kuntouttaa, jää loppuiäksi yhteiskunnan elätettäväksi viivästyneen hoidon vuoksi. 

Tässä maassa todella vihataan vammaisia ja pitkäaikaissairaita. 

Joten älkääpä sitten sairastuko, se tulee kalliiksi. Toki voitte lohduttautua alkoholilla, sillä sitä on edullisesti saatavilla kohta kaikkialla.

Kommentit (482)

Vierailija
321/482 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et pysty tekemään nykyistä työtä niin työnantajan ei tarvitse jatkossa hommata sulle esim. toimistotyötä.

Se on potkut.

Tosi hyvä uudistus.

Siivojia ei tarvitse enää siirtää toimistotöihin julkisella.

Ennen siivoojia siirrettiin koulusihteereiksi ja toimistosihteereiksi. Ne vei merkonomien ja tradenomien työpaikat.

Jatkossa siivooja saa potkut.

Menkööt opintotuella opiskelemaan alan tutkinnin niinkuin muutkin.

Vierailija
322/482 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin pitää ymmärtää, että veroratkaisut ei ole nollasummapeliä. Euro köyhältä pois rikkaalle, ei ole tosiasia. Veroale maksoi itsensä Ruotsissa takaisin, itseasiassa se tuli tuottavuuden ja kulutuksen kasvun kautta suurempana takaisin, mitä oli aiemmin ennen veroalea.  Ylimpien tuloluokkien veroale, kannustaa ihmisiä tekemään lisätöitä sekä etenemään uralla. Tämä siis vapauttaa resurssia yrityksille investoida, täällä on ihmisiä, joiden lisäarvoa voidaan tuottaa asiakkaalle. Työpaikat säilyy Suomessa, tai joku ulkomainen yritys voi perustaa Suomeen yksikön, kun täältä saa osaavaa työvoimaa. Tämä ruokkii urapolkuaketjua, että alempaa voidaan taas pompata ylemmälle portaalle, niin halutessa. Jos saan hyvätuloisena veroalen, voin sen investoida omaan elämään. Osa voi toki mennä pitkäaikaiseen säästämiseen, mutta osa menee ihan siihen, että voin helpottaa omaa arkea. Työllistän esimerkiksi kotisiivoajan, joka saa siis lisää töitä ja maksaa tästä työstään verot, business as usual. Jos tämän tekee tuhannet, tarvitaan lisää kotisiivouksen tekijöitä, joka taas pienentää työttömyyttä. Sama pätee remppaukkoihin, ravintoloihin, autokorjaamoihin, hierojiin, partureihin, kosmetologeihin yms yms yms, ihmisillä on varaa kuluttaa enemmän palveluihin. Tämän vapautuneen ajan, kun ostan palveluita, voin käyttää olemalla perheeni kanssa tai mahdollisesti käytän ajan omaan palautumiseen, kun työ on niin vaativaa ylempien tulotasojen tehtävissä. 

Tämä kaikki valuu sinne laariin, mistä tämä lysti maksetaan. Kakkua ei voi syödä, ennen kuin sen on leiponut. Kun tämän maan talous saadaan joskus tasapainoon, kuristamista ei tarvitse enää niin tehdä ja palveluja voidaan ENEMMÄN tuottaa verovaroin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/482 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama on jos koittaa parantaa omaa tulotasoaan tekemällä lisäkeikkaa. Verottaja iskee turhan rajusti! On oikein jos oma työnteko kannattaa. En ymmärrä ihmisiä lainkaan jotka ei ymmärrä tätä. Miksi tuilla lorviminen pitäisi olla kannustavaa mutta itse rahan hankkiminen ei.

Juuri näin. Tuilla elävän ei kannata odottaa itselleen keskituloisen elintasoa. Tämä on totuus. Yhteiskunnan ei kuulu kustantaa elintasoa, vaan hädänalaisten selviytyminen.

Eli tarkoitat asfalttimiehiä. Muut työttömät tekevät ihan yhtä paljon vuodessa töitä esim. sijaisuuksia.

Vierailija
324/482 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus leikkaa, ostetaan temusta ja jos temu kielletään niin Ruotsista.

325/482 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata sairastua ei, mutta miksi tuilla eläävät vihaavat palkansaajia ja odottavat että palkasta pitää maksaa mahdollisimman paljon veroa vaikka itse elävät täysin näiden palkansaajien varassa. Siinäpä kiitollisuutta.

Tätä olen ihmetellyt myös monesti. 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
326/482 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama on jos koittaa parantaa omaa tulotasoaan tekemällä lisäkeikkaa. Verottaja iskee turhan rajusti! On oikein jos oma työnteko kannattaa. En ymmärrä ihmisiä lainkaan jotka ei ymmärrä tätä. Miksi tuilla lorviminen pitäisi olla kannustavaa mutta itse rahan hankkiminen ei.

Juuri näin. Tuilla elävän ei kannata odottaa itselleen keskituloisen elintasoa. Tämä on totuus. Yhteiskunnan ei kuulu kustantaa elintasoa, vaan hädänalaisten selviytyminen.

Hyvin sanottu. Nyt tuntuu että sama raha pitäisi tulla töissä käymättä kuin töissä käymällä. Pitäisi olla varaa kaikkeen mahdolliseen. Tuet ovat SELVIYTYMISEEN just ja just. Että saa ruokaa, ehkä jonkun asunnon, olkoon vaikka solu. Ei yhteiskunnan kuulu maksaa hyvää elintasoa.

Vierailija
327/482 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkään jaksatte täällä trollin aloittamassa ketjussa meuhkata.

Vierailija
328/482 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta ihan oikeasti te tukirahoilla elävät. Onko kohtuullista, että työssä käyvä ihminen maksaa yli 50% veroja?

Mulla on kk-palkka vain 3000€ ja olisi ihan karmeata, jos tuosta menisi veroihin yli 50%. Miksi kovapalkkaisuudesta rangaistaan? Ei se ole oikein. Joku 34% olisi siedettävä yläraja verotuksessa. Joo, tuolla potilla ei maksettaisi enää kaikkia nykyisiä tukia ja eläkkeitä, mutta miksi ihmeessä pitäisikään? 40-luvulla syntyneet vanhempani maksoivat paljon pienempiä eläkemaksuja kuin minä, ja kumpikin oli eläkkeellä 55-vuotiaana. Ei hyvä. 

Aion ehdottaa kokoomuslaisille, että valtion palkat voi jakaa. 50000 eurolla palkkaa kaksi ihmistä ja 80000 eurolla neljä. 

Vierailija
329/482 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin sanottu. Nyt tuntuu että sama raha pitäisi tulla töissä käymättä kuin töissä käymällä. Pitäisi olla varaa kaikkeen mahdolliseen. Tuet ovat SELVIYTYMISEEN just ja just. Että saa ruokaa, ehkä jonkun asunnon, olkoon vaikka solu. Ei yhteiskunnan kuulu maksaa hyvää elintasoa.

Ja pitää kieltää, että ei saa olla sukulaisia samassa työpaikassa. 

Ei isää ja tytärtä samaan valtion työpaikkaan. 

Ei suhteilla töihin. 

Vierailija
330/482 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata sairastua ei, mutta miksi tuilla eläävät vihaavat palkansaajia ja odottavat että palkasta pitää maksaa mahdollisimman paljon veroa vaikka itse elävät täysin näiden palkansaajien varassa. Siinäpä kiitollisuutta.

Saat itse olla kiitollinen jos sinua ei joku nälkäinen ryöstä. 

Vierailija
331/482 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennään suhteilla töihin samaan työpaikkaan kuin sukulaiset ja sitten haukutaan työttömiä ja leikataan niiltä tuet. 

Itse tiedän, että valtion työpaikoissa on  esim. isä ja tytär samassa työpaikassa. 

Joten ei suhteilla töihin ainakaan valtion ja kaupungin työpaikkoihin mitkä maksetaan verorahoista. 

Vierailija
332/482 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika helppo kuva tulee työn hakemisesta, kun on isin kanssa samassa työpaikassa. 

Vierailija
333/482 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksikö pitäisi maksaa nykyiset tuet? Kun teille ei kerran ole väliä muiden elämällä, niin ei teidänkään elämällä tarvitse olla väliä muille. 

Vierailija
334/482 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari vuotta kun jaksaa odottaa niin tulee vasemmisto hallitus ja kaikki muuttuu hyväksi. Tuet palautetaan entisilleen, vain verot nousevat, mutta niitähän maksaa vain rikkaat ja suurituloiset.

Ei Suomessa ole rikkaita. Täällä saa hieraista silmiään jos jollain on sellainen auto mihin Saksassa on tavallisella keskituloisella varaa. Kaikki jotka olisivat rikkaita on veroilla nuijittu muiden länsimaisten keskituloisten luokkaan. Ja Suomen keskituloiset on muiden maiden pienituloisia. Kallista vassareiden elätys.

Vierailija
335/482 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä mitään sellaista, että isi on palolaitoksella töissä ja sitten kohta sinne tulee poikakin pelastajaksi. 

Ei sukulaisia samoihin työpaikkoihin. 

Eikä niin että yksi on pelastaja ja veli ensihoitaja. 

Vierailija
336/482 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä olen ihmetellyt myös monesti. 

Se on usein vain yksi lyhyt hetki, kun palkansaaja putoaa tuilla eläväksi. Syitä on lukemattomia. Siinä olen samaa mieltä, ettei duunarin ja työttömän kannata olla toistensa kurkussa kiinni. Olen itsekin palkansaaja, mutta ei minulta löydy työttömiä kohtaan arroganttia ja halveksuvaa asennetta. Psyk.sh.

Vierailija
337/482 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on oikea suunta. Luotan kokoomuksen talouspolitiikkaan täysin ja verokevennysten lisäksi tarvitaan myös lisäleikkauksia 

Luotatko? No minä vähäosaisena en luota 

Vierailija
338/482 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saat itse olla kiitollinen jos sinua ei joku nälkäinen ryöstä. 

Onko jo paljonkin ryöstöjä näkynyt kun kadulla eläviä nälkäisiä on kuulemma joka puolella?

Vierailija
339/482 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa hommaa työpaikkan Golf kavereille. 

Ei mitään tällaisia miesvauva touhuja. 

Vaan jokainen hakee itse työpaikan. 

Eikä mitään, että ollaan Rotaryklubissa ja sitten hommataan klubissa olevalle työpaikka. 

Jokainen hakee työpaikan itse omilla ansioilla eikä suhteilla. 

Vierailija
340/482 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Nykypullat tarvitsisivat aikamatkan vaikkapa 80-luvulle. Meitä eli pitkään 5-henkinen perhe 2h+k asunnossa, koska vanhemmat olivat aika ajoin työttömiä. Karkkia ei syöty kuin 100gr suklaalevy kerran kuussa viiteen osaan jaettuna. Lomamatkoja ei tehty. Kirjastoa käytettiin paljon. Perheessä oli kaksi polkupyörää ja niitä me sitten käytettiin sisarusten kanssa kimpassa. Toinen pyörä oli muuten lahja isoisältä.

Meillä oli kuitenkin vielä ok oltavat. Naapurissa asui 3h+k asunnossa leskirouva ja 5 lasta, joista kaksi oli aikuisia, koska siihen aikaan köyhällä nuorella ei ollut varaa lähteä tuosta vain omaan yksiöön, jos alkoi tehdä mieli. Kaverini puolestaan asui alakouluikäisena  yhä 1h+kk asunnossa vanhempiensa kanssa, koska perheessä työttömyyttä. Ai niin, asuimme kaikki siis syrjässä keskustasta, koska vain siellä oli varaa asua.

Oikeastaan merkillistä, että tästä yhteiskunnasta tuli jossain vaiheessa yleinen rahanjakaja, ja sen seurauksena tukieurojen avulla asutaan yksinään kaksioissa, ylläpidetään autoa jne. Niin, ja ollaan ennen kaikkea uskomattoman tyytymättömiä siihen ilmaisen rahan määrään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän