Hallitus vie heikoimmilta kaiken, muille veroalet
Hallitus aikoo antaa palkansaajille massiiviset verokevennykset.
Sen sijaan vuoden 2025 alusta juuri nostettiin sairauspäivärahalla elävien verotusta keskimäärin 17%. Tästä ei mediassa juuri uutisoitu, sillä ketään ei kiinnosta sairaiden asiat.
Lisäksi lääkkeiden verotusta nostettiin, julkisen terveydenhuollon maksuja on korotettu ja lääkkeiden alkuomavastuuta ja maksukattoa nostettu. Vammaisten asioista leikataan.
Lisäksi myös edeltävä hallitus oli jo poistanut vammaisilta oikeuden verovähennyksen.
Moni joutuu miettiä ostaako ruokaa vai elintärkeät lääkkeet. Lääkäriin ei pääse ja sitten kun pääsee, joutuu miettiä onko varaa julkisen maksuihin kun ne alkavat lähennellä yksityisten hintoja. Sairaudet pahenevat huonolla hoidolla ja tulevat vielä yhteiskunnalle kalliiksi. Miettikääpä paljonko maksaa kun ihminen joka olisi voitu hoitaa ajoissa ja kuntouttaa, jää loppuiäksi yhteiskunnan elätettäväksi viivästyneen hoidon vuoksi.
Tässä maassa todella vihataan vammaisia ja pitkäaikaissairaita.
Joten älkääpä sitten sairastuko, se tulee kalliiksi. Toki voitte lohduttautua alkoholilla, sillä sitä on edullisesti saatavilla kohta kaikkialla.
Kommentit (482)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään valtion rahat menevät VANHUSTEN hoitoon.
Eikös ne mene noihiin veronalennuksiin.
Katsos kun valtion tulot koostuvat pääosin verotuloista.
Sairastuminen on tässä maassa maanpäällinen helvetti. Mulle oltais tehty päiväkirurginen operaatio jonka hinta olis ollu yli 200 euroa mutta ei ole siihen varaa edes työssäkäyvänä. Tähän on menty. Poliklinikkamaksu on 66 euroa joten erikoissairaanhoitoon en mene ellei ole ihan pakko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata sairastua ei, mutta miksi tuilla eläävät vihaavat palkansaajia ja odottavat että palkasta pitää maksaa mahdollisimman paljon veroa vaikka itse elävät täysin näiden palkansaajien varassa. Siinäpä kiitollisuutta.
Tätä olen ihmetellyt myös monesti.
Se on usein vain yksi lyhyt hetki, kun palkansaaja putoaa tuilla eläväksi. Syitä on lukemattomia. Siinä olen samaa mieltä, ettei duunarin ja työttömän kannata olla toistensa kurkussa kiinni. Olen itsekin palkansaaja, mutta ei minulta löydy työttömiä kohtaan arroganttia ja halveksuvaa asennetta. Psyk.sh.
Ei ole kyse halveksunnasta vaan siitä että työtön haluaa koko a
Täysin samaa mieltä. Olen työkyvytön ja silti yrittänyt veren maku suussa löytää työpaikkaa. Yhteiskuntaa ei kiinnosta. Olenkin siirtänyt työnhaun etupäässä muihin maihin ja opiskellut kieliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:1
Vierailija kirjoitti:
Ihan vapaasti voi jokainen työttömille kateellinen irtisanoutua ja jäädä kotiin jos se on niin helppoa pötköttelyä. Näille kateellisille vaikuttaa olevan ihan unelmaelämää joten siitä vain.
Ei me olla irtisanoutumassa. Me tehdään töitä sen eteen ettei tarvitse koko ajan olla vaatimassa lisää ilmaista rahaa.
Työttömät pyörivät jatkuvasti palkattomissa työharjoitteluissa ja työkokeiluissa. Näiden määrä tulee entisestään vain kasvamaan. Lisäksi halpatyövoimaa haalitaan entistä enemmän ulkomailta.
Totta, mielestäni tuo touhu on orjuutta ja se on käsittääkseni lainvastaista.👿
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kela jakaa edelleen köyhille sosiaaltukea 11 miljardia euroa vuodesta. On aika saatanasti rahaa. Mtä ihmettä köyhät oikein valittavat. Menkää töihin ja lopettakaa uliseminen.
Mene sinä järveen
Mikä kela loinen siellä ulisee
Itse olet pahainen mitätön torakka
Ansiotulojen verottaminen on epäeettistä. Siitä tulisi kokonaan luopua. Verotus tulisi siirtää kokonaan kuluttamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Kela jakaa edelleen köyhille sosiaaltukea 11 miljardia euroa vuodesta. On aika saatanasti rahaa. Mtä ihmettä köyhät oikein valittavat. Menkää töihin ja lopettakaa uliseminen.
Keksipä viisaudessai ne työpaikat ja palkanmaksajat.🤯 Itse en ole ollut työttömön, mutta mies oli pari vuotta ja kyllä harva työtön ihan huvikseen on ilman työtä. Lisäksi ne kurssituksetin on usein ihan mitä sattuu. Miehelle yritettiin pakottaa kirjanpitokurssia vaikka on talousalan asiantuntija ja pitkä koulutus alalta ja osasi kirjanpitokurssia toisillekin antaa. Kauhea polemiikki, kun sitten hankki itse muuta koulutusta.
Suomessa työn tarjontaa on enää vain matalapalkka-aloilla. Sellainen työ ei näytä joko kiinnostavan suomalaisia tai ulkomaisilla työntekijöillä on jotain etua kun heitä palkataan vaikka rakennuksille tai telakoile. Onko kyse osaamisesta vai muusta en tiedä. Jakelutoiminta kuten postin toimitukset ja wolt on myös lähinnä ulkomaalaisten hallussa. Ravintoloissa on nykyään vaikea saada palvelua suomen kielellä ihan huippupaikoissakin.
En tiedä miten tähän on tultu mutta korkeakoulutetun keinot saada työtä ovat heikot jos ei ole opiskelun ja työuran aikana verkostoitunut. Moni yritys ja julkinen taho ei oikein uskalla palkata ketä tahansa työnhakijaa vaan pitäisi olla jotain suosituksia niin että hakijan taustat tunnetaan edes jollain tavalla. Jos olisi oikeasti pulaa työntekijöistä niin silloin kelpaa moni muukin.
Nykytilanne muistuttaa koko ajan enemmän 1990-luvun lamaa jolloin työttömyys oli todella korkealla tasolla. Devalvaatio ja Nokian nousu auttoi silloin. Monta vuotta siinä meni ja osa työttömäksi jääneistä ei koskaan työllistynyt omalle alalleen. Todella ikävä tilanne opiskelijoiden kannalta sillä osa valmistuu suoraan kortistoon. Hallituksen toimet eivät vakuuta ja nykymeno tulee jatkumaan vielä vuosien ajan kun ei ole taikasauvaa kenelläkään. Rakennemuutos etenee hallitsemattomasti eli suunnitelman mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan vapaasti voi jokainen työttömille kateellinen irtisanoutua ja jäädä kotiin jos se on niin helppoa pötköttelyä. Näille kateellisille vaikuttaa olevan ihan unelmaelämää joten siitä vain.
Ei me olla irtisanoutumassa. Me tehdään töitä sen eteen ettei tarvitse koko ajan olla vaatimassa lisää ilmaista rahaa.
Työttömät pyörivät jatkuvasti palkattomissa työharjoitteluissa ja työkokeiluissa. Näiden määrä tulee entisestään vain kasvamaan. Lisäksi halpatyövoimaa haalitaan entistä enemmän ulkomailta.
Onko se palkaton työharjoittelu jos saa siitä tuet. Se pitääkin ottaa harjoitteluna joka mahdollistaa pääsyn töihin. Ole riittävän hyvä työkokeilija niin voit onnistua.
Eli sinua ei huoleta että sinut voidaan tulevaisuudessa irtisanoa jonkun mielivaltaisen syyn takia, tilallesi ei palkata ketään vakituista vaan aletaan kierrättää palkattomia työkokeilijoita? Tämä on ollut jo pitkän aikaa arkea monella alalla ihan ministeriöiden korkestikoulutetuista assareista ravintoloihin.
MENKÄÄ TÖIHIN ! " Ei Jumala laiskoja ruaki !" Ei se oo meidä Suomen nostaienkaa hommaa. Ruakitaan itte ittensä ja laiskat joutaa kualla nälkää.Eikä ruakaa pirä jakaa ilimaaseksi niille jokka viittii sen verran jotta jonos seisomaan. Mensivät siksiki aikaa töihi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:1
Vierailija kirjoitti:
Totta, mielestäni tuo touhu on orjuutta ja se on käsittääkseni lainvastaista.👿
Orjuutta olla joskus työkokeilussa, kun ei ole ollut töissä vuosiin. Pitkäaikaistyöttömäksi jättäytyminen on oma valinta kun esim avustustyötä on aina tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keksipä viisaudessai ne työpaikat ja palkanmaksajat.🤯 Itse en ole ollut työttömön, mutta mies oli pari vuotta ja kyllä harva työtön ihan huvikseen on ilman työtä. Lisäksi ne kurssituksetin on usein ihan mitä sattuu. Miehelle yritettiin pakottaa kirjanpitokurssia vaikka on talousalan asiantuntija ja pitkä koulutus alalta ja osasi kirjanpitokurssia toisillekin antaa. Kauhea polemiikki, kun sitten hankki itse muuta koulutusta.
Vaihtoehto taitaa olla ainoastaan oman yrityksen perustaminen jos töitä ei löydy. Kurssituksista tuskin on apua kovin monelle eli lähinnä sillä saa ajankulua mutta työn löytäminen on epätodennäköisempää. Työpaikkoja on enemmän tarjolla kun talous kasvaa mutta sellaista ei ole Suomessa ollut kohta kahteenkymmeneen vuoteen. Nuorempien osaajien kannattaa oikeasti miettiä ulkomaille hakeutumista kun aika harvalla alalla on töitä tarjolla vaikka olisi kuinka kova tekijä.
Muistakaa Karma te kaikki heikompien ja huono-osaisten haukkujat. Pilkka voi kolahtaa omaan nilkkaan. Köyhä ei muuten korkealta putoa, se tapahtuu vain rikkaalle.😅😅
Työtön on vähän kuin vanki. Tuttavapoika jäi työttömäksi ja joutui lopettamaan arvokkaan vapaaehtoistyön jota hän teki erään urheiluseuran junnujen valmentajana. Työtön ei saa tehdä edes palkatonta vapaaehtoistyötä ilman että tuet katkeaa.
Kaikenhan voisi tehdä reilummin ja osan jättää tekemättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurituloiset maksaa merkittävän osan tuloistaan veroina. Mitä järkeä edetä vastuullisempiin ja isompiin pesteihn jos saa saman määrän käteen kuin kevyempää hommaa tekevä? Tuskin kukaan ottaisi sitä vastuuta ja stressiä ellei saisi kompensaatiota. Hallitus haluaa, että työnteko on kannattavaa. Huomioi myös, että pieni- ja keskituloisten ansiotuloverotusta kevennetään.
Nimimerkillä pienituloinen
Mutta on toki kyseenalaista leikata esim. vammaisilta, joilla on rajallinen kyky "normaaliin" työelämään ja elannon saamiseen. Vammaisen vamma ei poistu toisin kuin työttömän työttömyys ei ole pysyvä olotila
Kysymys ei ole yksioikoinen. Eikä leikkaukset kyseenalaisia tai turhia, jos ne kohdentuu asioihin, joista on varaa leikata. Voidaan perustellusti kysyä, onko vammaisella kiistämätön oikeus saada harrastaa ratsastusta "terapiamuotona". Siis kallista luksusta, johon tavallisilla keskituloisillakaan ei välttämättä ole varaa, vaikka ihan itse ansaitsevat rahansa palkkana. Onko leikkaamaton oikeus harrastaa tukipiikkiin myös kallista taidemaalausta? Itseilmaisua voi harjoittaa edullisemmillakin välineillä. Entä oikeus laadukkaaseen ja "omaan asuntoon" (tukiasuminen). Eikö yhdenvertaisuuden nimissä voida säästää niin kuin muiltakin edellytetään. Siirtymistä vaatimattomampiin tiloihin, tai "soluasumiseen". Näitä etuuksia nauttii usein sellaiset, joiden vanhemmat on tehneet tietoisen päätöksen jälkeläisensä kohdalla. Miksi heitä ei velvoiteta asuttamaan tämäntasoisia vammaisia, jotka fyysisesti on kykeneviä asumaan kotioloissakin vanhempiensa luona?
Vierailija kirjoitti:
Hallitus on siirtynyt maastamuuttoon kannustavaan sosiaalipoitiikkaan. Kannattaa opetella sitä ruotsia koulussa, niin työpaikan löytäminen Skandinaviasta helpottuu edes jonkun verran.
Nytkö vasta ymmärrät kielitaidon tärkeyden? Jos haluat pysyä pohjolassa, on hyvä osata kieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihtoehto taitaa olla ainoastaan oman yrityksen perustaminen jos töitä ei löydy. Kurssituksista tuskin on apua kovin monelle eli lähinnä sillä saa ajankulua mutta työn löytäminen on epätodennä
Moni ulkomaalainen perustaa ravintolan ja tulee hyvin toimeen sillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata sairastua ei, mutta miksi tuilla eläävät vihaavat palkansaajia ja odottavat että palkasta pitää maksaa mahdollisimman paljon veroa vaikka itse elävät täysin näiden palkansaajien varassa. Siinäpä kiitollisuutta.
Missä on oma kiitollisuutesi siitä, että satut olemaan terve ja työkykyinen? Katsos, kun sinulla on käynyt tuuri ettet ole sairastunut tai vammautunut. Vielä. Sairaana et voi itse vaikuttaa toimeentuloosi, kärsit oireista jotka vievät toimintakykysi. Miksi pitäisi olla erityisen kiitollinen työssäkäyville kun milloin tahansa vaihtaisi heidän kanssaan osia.
Miksi vihata työssäkäyviä? Koska vihaan ahneutta ja epäoikeudenmukaisuutta. Sitä minäminäminä-asennetta. Ja sitä ylivoimaista oletusta, että oma hyväosaisuus on jotenkin ansaittu. Sitä ylimielisyyttä kun ette ymmä
Kateus tuo vasemmiston ikuinen polttoaine.
Kyse ei todellakaan ole kateudesta. Kukaan tai ainakaan kovin moni tuskin haluaa olla työtön. Olen ollut itse niin pitkäaikaistyötön kuin pitkään töissä. Työttömänä oleminen oli ahdistavaa rahanpuutteen ja näköalattomuuden takia. Ei kyllä tullut mieleen vaatia muilta mitään.