Miten Tinder-käyttäjät ei muka nähneet noiden Ylen profiilien olevan tekoälykuvia?
Kun nyt taivastellaan että miehet sai niin vähän tykkäyksiä. Noistahan näkee puolisokeakin, että ne on ai-generoituja! Todistaa lähinnä sen että miehet ei joko katso profiileja sen vertaa että tunnistaisivat feikin tai sitten edes sillä ei ole väliä heille että kuvatkaa ei ole oikeita.
Kommentit (222)
Taitaa olla niinkin että nykyään Tinderin aidoista profiileista vain murto-osa on täyspäisten, parisuhdetta hakevien, tutustumisen arvoisten ihmisten tekemiä ja päälle algoritmi tekee kaikkensa etteivät tällaiset ihmiset yhytä toisiaan = poistu sovelluksesta. :D En ole ollut Tinderissä mutta tällaisen kuvan olen siitä saanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma viisikymppinen isänikin laittaa minulle päivänselviä tekoälykuvia esim. eläimistä ja taivastelee, onko sellaisia olemassa. Ei auta mitään selittää asiaa. En usko, että muilla samanikäisillä ukoilla menee sen paremmin, sillä isäni on muuten ihan normaaliälyinen.
Joo tääkin on vaan UKKOJEN ongelma.
🙄
No sillä otannalla, että saman ikäinen ja samanjärkinen äitini kyllä ymmärtää mainiosti, ettei kissa voi olla päärynä
Siihen kelpaa vaikka mikä sonta siihen vahvistuskuvaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tässä ole ongelma se tekoäly, vaan naiset itse jotka filtteröivät itsensä sen näköisiksi että kaikki näyttävät tekoälyn luomilta... Herätkää!
Älä tykkää niistä naisista. Ongelma ratkaistu. Minäkään en tykkää niistä miehistä joiden profiilissa on jotain joka ei sovi minulle, ja kyllä, se tarkoittaa että tykkään hyvin hyvin harvasta. Ja kyllä, se tarkoittaa että itselle sopivan matchin saamiseen voi kulua kuukausia tai jopa vuosia.
Eihän siellä jää ketään josta tykätä jos rajaa kaikki ne feikit pois
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tässä ole ongelma se tekoäly, vaan naiset itse jotka filtteröivät itsensä sen näköisiksi että kaikki näyttävät tekoälyn luomilta... Herätkää!
Älä tykkää niistä naisista. Ongelma ratkaistu. Minäkään en tykkää niistä miehistä joiden profiilissa on jotain joka ei sovi minulle, ja kyllä, se tarkoittaa että tykkään hyvin hyvin harvasta. Ja kyllä, se tarkoittaa että itselle sopivan matchin saamiseen voi kulua kuukausia tai jopa vuosia.
Vähän sama fiilis itselläni. Jos Tinderissä rajaisi naisprofiileista pois ne, joiden kuvissa on käytetty filttereitä ja kasvoissa on suht voimakkaat meikit, niin en tiedä jäisikö sinne yhtään naisprofiilia sen jälkeen tykättäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kelpaako sulle sitten match feikin kanssa? Vai vedätkö sen johtopäätöksen, ettei Tinderissä nyt ole sitä, mitä etsit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän sama fiilis itselläni. Jos Tinderissä rajaisi naisprofiileista pois ne, joiden kuvissa on käytetty filttereitä ja kasvoissa on suht voimakkaat meikit, niin en tiedä jäisikö sinne yhtään
Jatkakaa sitten kaikin mokomin voimakkaasti meikattujen ja filtteröityjen kuvien swaippaamista oikealle. Nyt tässä puhutaan paljon kuvista, mutta katsotteko testejä ollenkaan? Jos koette, että kuvat eivät kerro mitään siitä, millainen ihminen on, niin olisko mitään ideaa alkaa sitten kuvien sijaan tai edes lisäksi antaa enemmän painoa profiiliteksteille? Vai... ono se sitten ihan samantekevää teille, millainen se teksti on, tai yleensä millainen persoona sillä ihmisellä on? Eli riittääkö teille vain ulkonäkö vai haluatteko muutakin?
Vierailija kirjoitti:
Jos naiset toimisivat kuten miehet ja swaippaisivat melkein kaikki oikealle, ei suinkaan helpottaisi miestenkään valitaa. Se vain siirtäisi Tinderin profiilivirran match-kokoelmaksi ja hidastaisi hommaa sikäli, että sen sijaan, että tykkäysvaiheessa olisi jo seulottu ja etsitty ne kiinnostavat, nyt se sitten tehdään matcheista. Yhtään kiinnostuneempiahan ne ihmiset eivät olisi matcheinakaan, mutta tuossa vaiheessa tulisi sitten vaan leitettua enemmän viestejä sellaisille, joita ei kiinnosta, mikä on huomattavasti hitaampi tapa etsiä seuraa uin se, että nopealla swaippauksella olisi jo selvitetty, joka tykkäsi takaisin.
Miehet ovat tässä nyt vaan ulkoistaneet valinnan naiselle, koska eivät itse uskalla/osaa ajatella ja tehdä valintoja.
"Jos naiset toimisivat kuten miehet ja swaippaisivat melkein kaikki oikealle, ei suinkaan helpottaisi miestenkään valitaa"
Riippuu vähän minkä tason miehistä puhut. Tinderissä on pieni vähemmistö miehiä, jotka saavat tälläkin hetkellä tuhansia tykkäyksiä. Heidän tilanne ei muuttuisi mitenkään aiemmasta.
Toisaalta, noin puolet tinderiä käyttävistä miehistä eivät saa ollenkaan tykkäyksiä. Jos he alkaisivatkin yhtäkkiä saamaan tykkäyksiä naisilta, muuttaisi se merkittävästi heidän käyttökokemustaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kelpaako sulle sitten match feikin kanssa? Vai vedätkö sen johtopäätöksen, ettei Tinderissä nyt ole sitä, mitä etsit?
Jos mun vaihtoehdot olisi joko:
A) Viestitellä naisten kanssa, joilla on profiilikuvissa meikit ja filtterit
Tai
B) olla ilman yhtäkään matchia tinderissä
Niin valkkaisin tuon A vaihtoehdon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän sama fiilis itselläni. Jos Tinderissä rajaisi naisprofiileista pois ne, joiden kuvissa on käytetty filttereitä ja kasvoissa on suht voimak
"Jatkakaa sitten kaikin mokomin voimakkaasti meikattujen ja filtteröityjen kuvien swaippaamista oikealle"
Ei siellä ole sellaisia naisprofiileja, joissa ei ole meikit ja filtterit käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos naiset toimisivat kuten miehet ja swaippaisivat melkein kaikki oikealle, ei suinkaan helpottaisi miestenkään valitaa. Se vain siirtäisi Tinderin profiilivirran match-kokoelmaksi ja hidastaisi hommaa sikäli, että sen sijaan, että tykkäysvaiheessa olisi jo seulottu ja etsitty ne kiinnostavat, nyt se sitten tehdään matcheista. Yhtään kiinnostuneempiahan ne ihmiset eivät olisi matcheinakaan, mutta tuossa vaiheessa tulisi sitten vaan leitettua enemmän viestejä sellaisille, joita ei kiinnosta, mikä on huomattavasti hitaampi tapa etsiä seuraa uin se, että nopealla swaippauksella olisi jo selvitetty, joka tykkäsi takaisin.
Miehet ovat tässä nyt vaan ulkoistaneet valinnan naiselle, koska eivät itse uskalla/osaa ajatella ja tehdä valintoja.
"Jos naiset toimisivat kuten miehet ja swaippaisivat melkein kaikki oikealle, ei suinkaan helpottaisi miestenkään valitaa"
Riippuu
Alkuinnostuksen jälkeen tosin voisi käydä kuten naisille, eli miehet joutuisivat toteamaan, ettei liukuhihnamatch oikeasti tarkoita mitään.
Tilastokeskuksen mukaan Suomessa on yli 100 000 nuorta miestä enemmän kuin saman ikäisiä naisia. Sinkuista Tinderissä lienee lähes kaikki, tarkoittaa että on lähes sata tuhatta miestä enemmän lähettelemässä tykkäyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Tai
Millaista naista etsit, tai mitä toiveita sinulla on naisen suhteen?
Vierailija kirjoitti:
Ei siellä ole sellaisia naisprofiileja, joissa ei ole meikit ja filtterit käytössä.
Millä perusteella swaippaat oikealle?
Vierailija kirjoitti:
Ikiajat parinvalinta on ollut 100%:sti naisen päätös. Mies voi korkeintaan asettaa itsensä esille, sama kaikilla eläimillä, uros on aina se joka koreilee tai tapellen osoittaa kyvykkyytensä ja naaras sitten valitsee kenet haluaa. Eikä ole väliä jos mies jonkun valitsee kun nainen kuitenkin kieltäytyy jos mies ei ole tarpeeksi tasokas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai
Mä etsin naista joka on omaan silmääni viehättävä, JA joka myös pitää minua viehättävänä ja kokee aitoa vetoa minua kohtaan. Joku jonka kanssa on sekä seksuaalinen että älyllinen kipinä, ja samanlainen huumorintaju. Haluan oman perheen, ja kumppanin jonka kanssa vanheta yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikiajat parinvalinta on ollut 100%:sti naisen päätös. Mies voi korkeintaan asettaa itsensä esille, sama kaikilla eläimillä, uros on aina se joka koreilee tai tapellen osoittaa kyvykkyytensä ja naaras sitten valitsee kenet haluaa. Eikä ole väliä jos mies jonkun valitsee kun nainen kuitenkin kieltäytyy jos mies ei ole tarpeeksi tasokas.
Eli miehelle kelpaa kuka tahansa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai
Mä etsin naista joka on omaan silmääni viehättävä, JA joka myös pitää minua viehättävänä ja kokee aitoa vetoa minua kohtaan. Joku jonka kanssa on sekä seksuaalinen että älyllinen kipinä, ja samanlainen huumorintaju. Haluan oman perheen, ja kumppanin jonka kanssa vanheta yhdessä.
Okei, sulla on listalla jokunen muukin kuin ulkonäköön liittyvä ominaisuus - olisko mitään ideaa antaa painoarvoa profiiliteksteille kuvien sijaan? Jos kerran koet, että kuvista ei kuitenkaan saa selkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jos naiset toimisivat kuten miehet ja swaippaisivat melkein kaikki oikealle, ei suinkaan h
Alkuinnostuksen jälkeen tosin voisi käydä kuten naisille, eli miehet joutuisivat toteamaan, ettei liukuhihnamatch oikeasti tarkoita mitään.
Olen sinänsä samaa mieltä kanssasi.
Mutta älä unohda, että tällä hetkellä n. puolet miehistä ei saa ollenkaan tykkäyksiä, eli heillä ei ole mitään mahdollisuutta edes avata keskustelua kenellekään tai viestitellä kenenkään kanssa. Jos he alkaisivatkin saamaan tykkäyksiä, heille avautuisi (ainakin teoreettinen) mahdollisuus saada aikaan keskustelu tai jopa päästä treffeille jonkun kanssa.
Eli kyllä se silti olisi iso muutos näiden ns. "matalampitasoisten" miesten osalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai
Okei, sulla on listalla jokunen muukin kuin ulkonäköön liittyvä ominaisuus - olisko mitään ideaa antaa painoarvoa p
Kyllä minä annankin painoarvoa profiilitekstille. Aika paljonkin.
Ja vaikka kuvissa onkin meikkiä yms. kosmetiikkaa käytössä runsaasti, sekä filttereitä, niin kyllähän harjaantunut silmä kykenee silti siitä kuvasta tekemään jonkinlaisia arvauksia siitä, miltä naisen kasvonpiirteet näyttävät naturellina. Joskus ne arvaukset sitten osuvat oikeaan, joskus eivät. Mutta sen riskin olen valmis ottamaan, rakkautta etsiessäni.