Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten Tinder-käyttäjät ei muka nähneet noiden Ylen profiilien olevan tekoälykuvia?

Vierailija
23.04.2025 |

Kun nyt taivastellaan että miehet sai niin vähän tykkäyksiä. Noistahan näkee puolisokeakin, että ne on ai-generoituja! Todistaa lähinnä sen että miehet ei joko katso profiileja sen vertaa että tunnistaisivat feikin tai sitten edes sillä ei ole väliä heille että kuvatkaa ei ole oikeita.

https://yle.fi/a/74-20156735

Kommentit (222)

Vierailija
201/222 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen takia niistä joutuu tykkäämään kaikista että jos tulee mätsit nii voi ottaa selvää mitä siellä kuvien takana on. Se feikattu kuva on ihan sama kuin se kukka, molempien laittaja pitää selvittää... Jos kuvat olisivat aidot ei tuota ongelmaa olis

Ettekö lue profiilitekstejä ollenkaan? Itse olen nainen ja olen etsinyt miehiä Tinderistä, ja itse olen ainakin swaipannut profiilitekstien perusteella. En tarkoita, etteikö kuvalla olisi merkitystä, mutta en ole siis swaippaillut kuvia ja lähtenyt sitten selvittämään, mitä kuvien takaa löytyy, vaan olen profiilitekstien avulla pyrkinyt etsimään oikeantyyppisiä ihmisiä. Tekstittömät olen laittanut vasemmalle.

Naisilla on harvoin tekstejä

Kiinnostutko silti sellaisestakin naisprofiilista? Jos naisella on vaikka oman kuvan tilalla kukka tai selvästi sellaiset kuvat, jotka näyttävät huijauksesta, eikä minkäänlaista profiilitekstiä, niin herääkö miesten kiinnostus silti? Haluatteko "ottaa selvää", mitä on tekstittömän ja kuvattoman profiilin takana?

Mikäli joo, niin voisiko tällä olla mitään tekemistä kokemanne turhautumisen kanssa? 

Vierailija
202/222 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on tosiaan tyypillistä spermaviemäreille. Ei sitten tullut mieleen ettei johonkin suomi24 deitteihin päädy kuin säälittävimmät jämäpalat sekä miehistä että naisista, sellaiset joilla ei kävisi flaksi edes maksullisen kanssa jos mitään tasoa hakee. Sama juttu jossain tinderissä nykyään. Ei siellä normaalit ihmiset pyöri.

Olen eri, mutta ehkäpä hän ei ollut niin ennakkoluuloinen ja jäykästi ajatteleva. Ja minulla on tuollainen samanlainen kokemus kyllä Facebook Datingistä sekä yhden nettisivun omalta deittipalstalta. Useimmiten tuntuu, että monelle miehelle ei minkäänlainen henkinen kohtaaminen tai samanhenkisyys ole tärkeää - että heille riittää vain se, että saisi kenet tahansa naisen, kunhan nyt pintapuolisessa kommunikoinnissa tulee toimeen, eikä se kommunikointikaan varmaan ole niin tärkeää. Tokihan sitten ne miehet erottuvat edukseen, jotka itsekin etsivät samanhenkistä ihmistä eikä vain ketä tahansa naista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/222 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset tinderissä näyttävät 80% samoilta... Meikkiä on millin kerros. Ensimmäisenä pitäisi kysyä miltä näytät oikeasti. Tai pyytää treffeille... Kovin moni on ollut aika erinäköinen livenä kuin kuvissa... Että ei mitään ihmeellistä... Ei nuo eroa millään tavalla joukosta... Ja te naiset olette niin pihalla että luulettekin oikeasti että näytätte siltä kuin kuvissa... Miten se itsetunto kestää sen että livenä on aika karujakin...?

Mulla on deittisaiteilla kuvia itsestäni myös täysin ilman meikkiä ja kuvankäsittelyä. Eikä ole mitään kestorajauksia, tekoripsiä tmv.

Älä siis yleistä.

Vierailija
204/222 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutenkin oli nollatutkimus. AI teki kauniin nuoren naisen kuvan ja sitten ihmeteltiin kun se sai osumia enemmän kuin mies. AI:n olisi pitänyt tehdä kuva käyttämällä asetuksia: 30+ vuotias, yh-äiti, niin tilanne olisi ollut totuudenmukaisempi.

Miksi noin 25v sinkkumiestä pitäisi verrata +30v yh-äitiin? Eihän tuossa kokeessa haettu mitään samankaltaisuuksia noiden tykkäyksien määrään, vaan demonstroitiin vaan sitä millaisessa maailmassa 25v naiset ja miehet elää. Fakta nyt vaan on, että miehiä on sovelluksissa paljon enemmän kuin naisia eivätkä he edes etsi itselleen sopivinta, vaan pyyhkivät vaan kaikki jatkoon. Ei se nainen löydä sieltä satojen tykkäysten keskeltä mitään muuta, kuin tahdon lopettaa koko sovelluksen käyttö.

Vierailija
205/222 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta älä unohda, että tällä hetkellä n. puolet miehistä ei saa ollenkaan tykkäyksiä, eli heillä ei ole mitään mahdollisuutta edes avata keskustelua kenellekään tai viestitellä kenenkään kanssa. Jos he alkaisivatkin saamaan tykkäyksiä, heille avautuisi (ainakin teoreettinen) mahdollisuus saada aikaan keskustelu tai jopa päästä treffeille jonkun kanssa. 

Eli kyllä se silti olisi iso muutos näiden ns. "matalampitasoisten" miesten osalta.

Nämä "matalampitasoiset" miehet parveilevat sankoin joukoin myös muissa deittisovelluksissa. Sellaisissa, joissa vapaasti saa laittaa viestiä ihan kenelle vaan suoraan. Eivätkä se silti kelpaa kenellekään. Eli sovelluksessa, naisissa vai missä vika? Niin.

Kelaa millaiset naiset menee tinderiin kun kaikki tietää ettei siellä ole miehistäkään kuin matalatasoiset...

Vierailija
206/222 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"syy aikuiskoulutustuen lopettamiselle oli se, että se ei tuonut lisää työvoimaa sote-alalle, koska aikuiskoulutustuen avulla opiskeli lähes yhtä moni pois alalta kuin sinne opiskeltiin muilta aloilta. Osa sote-alalta pois opiskelleista opiskeli aloille, joiden palkkataso on sote-alaa heikompi ja työllistyminen epävarmempaa. Todellinen ongelma on siis sote-alan heikko pitovoima, Satonen avaa.

Satonen huomauttaa, että kotimaisessa maataloudessa on vallinnut jo pitkään tilanne, ettei maatiloille löydetä tarpeeksi suomalaista pätevää henkilöstöä"

Vierailija
207/222 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset tinderissä näyttävät 80% samoilta... Meikkiä on millin kerros. Ensimmäisenä pitäisi kysyä miltä näytät oikeasti. Tai pyytää treffeille... Kovin moni on ollut aika erinäköinen livenä kuin kuvissa... Että ei mitään ihmeellistä... Ei nuo eroa millään tavalla joukosta... Ja te naiset olette niin pihalla että luulettekin oikeasti että näytätte siltä kuin kuvissa... Miten se itsetunto kestää sen että livenä on aika karujakin...?

Mulla on deittisaiteilla kuvia itsestäni myös täysin ilman meikkiä ja kuvankäsittelyä. Eikä ole mitään kestorajauksia, tekoripsiä tmv.

Älä siis yleistä.

Siihen lienee syynsä että sä olet vuodesta toiseen deittisaiteilla etkä parisuhteessa

Vierailija
208/222 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen takia niistä joutuu tykkäämään kaikista että jos tulee mätsit nii voi ottaa selvää mitä siellä kuvien takana on. Se feikattu kuva on ihan sama kuin se kukka, molempien laittaja pitää selvittää... Jos kuvat olisivat aidot ei tuota ongelmaa olis

Ettekö lue profiilitekstejä ollenkaan? Itse olen nainen ja olen etsinyt miehiä Tinderistä, ja itse olen ainakin swaipannut profiilitekstien perusteella. En tarkoita, etteikö kuvalla olisi merkitystä, mutta en ole siis swaippaillut kuvia ja lähtenyt sitten selvittämään, mitä kuvien takaa löytyy, vaan olen profiilitekstien avulla pyrkinyt etsimään oikeantyyppisiä ihmisiä. Tekstittömät olen laittanut vasemmalle.

Naisilla on harvoin tekstejä

Kiinnostutko silti sella

Pari kertaa oon somessa katsonut sivusta kun joku aivan ilmiselvä huijaus/tietojenkalastelu/aikuisviihdeprofiili on jakanut jotain AI-generoituja kuvia valtavilla tisseillä ja lapsekkailla kasvoilla varustetusta n. lukioikäisestä "seuranhakijasta", ja aina niiden kuvien alla on kymmeniä tai satoja miehiä ojentamassa virtuaaliruusuja ja viestimässä että lähempi tutustuminen kiinnostaisi. Olen tullut siihen tulokseen että merkittävä osa miehistä vaan on just noin yksinkertaisia. 

Vierailija
209/222 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisilla on harvoin tekstej

Pari kertaa oon somessa katsonut sivusta kun joku aivan ilmiselvä huijaus/tietojenkalastelu/aikuisviihdeprofiili on jakanut jotain AI-generoituja kuvia valtavilla tisseillä ja lapsekkailla kasvoilla varustetusta n. lukioikäisestä "seuranhakijasta", ja aina niiden kuvien alla on kymmeniä tai satoja miehiä ojentamassa virtuaaliruusuja ja viestimässä että lähempi tutustuminen kiinnostaisi. Olen tullut siihen tulokseen että merkittävä osa miehistä vaan on just noin yksinkertaisia.

2 791 526 miestä suomessa

Kymmenen miestä on "merkittävä määrä"

Merkittävä määrä naisistakin siis porsii vieraille miehille, tehden lapsistaan ns. käenpoikasia.

Vierailija
210/222 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä siis yleistä.

Ja onhan vielä kameran asetukset sellaiset että kuvasi eivät ole niitä naama valkeita. Myöskin kameralla saa otettua feikkikuvia. Minäkin olen miehenä ottanut pelkän kameran tietyillä asetuksilla kuvia ja saanut erittäin paljon tykkäyksiä, sekä mätseille lähetellyt kuvia "oot kyllä komee, sun kanssa kyllä kelpas olla" todellisuus livenä on sitten aivan jotain muuta. 

Vierailija
211/222 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä näkee paljon Threadsissa. 

Vierailija
212/222 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvista huomaa, että eivät näytä suomalaisilta. Enemmän amerikkalaisen näköisiä. Ei pitäisi mennä Suomessa läpi (paitsi ilmeisesti miehillä).

Vierailija
213/222 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ymmärtää ja sisäistää sen faktan, että ~60% kaikista naisten antamista tykkäyksistä menee samalle pienelle joukolle eliittimiehiä, ymmärtää sen jälkeen kaikkien niiden ongelmien juurisyyt, mistä ihmiset Tinderissä valittavat. 

Se että valtava määrä naisia kilpailee pienestä määrästä miehiä, aiheuttaa vääjäämättä kaksi negatiivista lieveilmiötä:

- tulee paljon katkeria naisia, jotka eivät pärjänneet kisassa, eivätkä onnistuneet saamaan sitä haluamaansa miestä.

- tulee paljon aivan super mega katkeria miehiä, jotka eivät saa ollenkaan tykkäyksiä

En ole kiinnostunut vääntämään siitä kenen syy tämä tilanne on. Tyydyn vain toteamaan, että tämä on se tilanne missä me nyt olemme. 

Jos näin on, niin minäpä nappasin sitten oikean vonkaleen kun löysin oman mieheni deittiäpistä ja yhä ollaan viiden vuoden jälkeenkin yhdessä :D

Ihan vakavissaan, kyllä siellä sovelluksen syövereissäkin näin naisena tajuaa tykkäillä sellaisista, jotka profiilinsa kautta antavat olettaa sopivansa minun kaltaiselleni ihmiselle. Ihan suoraan jätän kaikki sali-Maket ja erä-Jormat niille, jotka sellaisen haluavat. Jos itselleen ei meinaa ketään löytyä, niin yleinen vika on yrittää sellaisia ihmisistä, jotka eivät mitenkään sovi kanssasi yhteen joko elämäntapojen tai arvojen suhteen. Nuo saa varsin helposti selville, jos ei muuten niin kysymällä. Totta kai toisen naamaa pitää jaksaa katsella, mutta ulkonäkö on vaan yksi monista tekijöistä joiden myötä mikään suhde oikeasti muodostuu.

Vierailija
214/222 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jälkeenpäin helppo sanoa, mutta kertokaapa TARKAT merkit miten erotatte? Veikkaan ettei kukaan osaa sanoa ainuttakaan. Ainoa joka näytti feikiltä on tuo eka blondi mies, mutta ihmiset käyttää myös filttereitä joten ei feikkejä voi olla "aidot" kuvatkin. 

Ilmeettömyydestä huomaa. Vaikka tekoälykuva hymyilisi, niin siitä puuttuu jokin tietty persoonallisuus. Kyllä sen useimmiten tajuaa aika pian feikiksi.

Vierailija
215/222 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jälkeenpäin helppo sanoa, mutta kertokaapa TARKAT merkit miten erotatte? Veikkaan ettei kukaan osaa sanoa ainuttakaan. Ainoa joka näytti feikiltä on tuo eka blondi mies, mutta ihmiset käyttää myös filttereitä joten ei feikkejä voi olla "aidot" kuvatkin. 

Nyt jälkikäteen on tietysti helppo analysoida, kun tietää noiden olevan tekoälyn luomia. Kyllähän pikaisella silmäyksellä moni noista voi näyttää aidolta, mutta kun katsoo vähänkään tarkemmin, niin kuvanlaatu on vähän epäluonnollisen muovinen. Jos on vähänkään enemmän seuraillut ihmisten somekuvia, niin noita kuvia on vaikea pitää tavallisten suomalaisten ihmisten ottamina luonnollisina kuvina. Kasvonpiirteet, yleinen olemus jne.

Vierailija
216/222 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeettömyydestä huomaa. Vaikka tekoälykuva hymyilisi, niin siitä puuttuu jokin tietty persoonallisuus. Kyllä sen useimmiten tajuaa aika pian feikiksi.

Ja esim. se talvikuva näytti ihan joltain huonosti tehdyltä kuvapankkikuvalta. Taustalla järven ranta ihan viivasuora, taustalla olevan "metsän" puut kaikki täsmälleen samanpituisia, ei minkäänlaista maankorkeuseroja metsämaassa, jne.

Vierailija
217/222 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt jälkikäteen on tietysti helppo analysoida, kun tietää noiden olevan tekoälyn luomia. Kyllähän pikaisella silmäyksellä moni noista voi näyttää aidolta, mutta kun katsoo vähänkään tarkemmin, niin kuvanlaatu on vähän epäluonnollisen muovinen. Jos on vähänkään enemmän seuraillut ihmisten somekuvia, niin noita kuvia on vaikea pitää tavallisten suomalaisten ihmisten ottamina luonnollisina kuvina. Kasvonpiirteet, yleinen olemus jne.

Ei kun pikaisella katsomisella nuo jo näyttävät "oudoilta". Ei siinä ehdi tajuta/huomata, mistä kaikesta sen huomaa, mutta epäluonnollinen vaikutelmahan noista kaikista tulee. Se muunsukupuolinen näytti suorastaan joltain videopelin hahmolta!  Eivät ne näytä oikeilta valokuvilta. Jos tuollaisten kuvien kanssa on epämääräiset ja oudot kontekstitiedot (kuten jonkun naisen kiinnostuksenkohteeksi mainittu ihonhoito) ja ei profiilitekstiä, niin kyllähän nuo feikkiprofiileilta näyttävät, vaikka katsoja ei heti osaisi sanoa, mistä se vaikutelma tulee.

Vierailija
218/222 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta täytyy omaa kirjoitustani jatkaa sen verran, että käänteisesti jopa oikeat kuvat, tai ainakin sellaisiksi oletetut, voivat olla yllättävän ai-maisia. Esimerkiksi tämä kuva Stubbista ja Trumpista herätti ainakin minussa voimakkaan vaikutelman tekoälystä. Ilman kontekstia olisin oitis arvioinut tuon tekoälyllä luoduksi. Tiedä sitten.

https://images.sanoma-sndp.fi/8e0748a47fcce378dfad71ec980c4f6c/normal/6…

Vierailija
219/222 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan samat tulokset olisi saatu ns. aidoilla kuvilla, tämä todistettu monta kertaa. Ihan turha nillittää tekoälystä. Ihmetytti, miten tuokin oli saatu väännettyä naisille haitalliseksi. Tuohan vaan osoittaa, että parisuhde markkinoilla nuori nainen on kuningas tai paremminkin kuningatar, on mistä valita. Matchäys mikään riski ole, ei se itsessään vielä mitään tarkoita. Nuorelle kauniille naiselle jää vain valinnan vaikeus. Mies odottelee, että edes yksi kiinnostaisi.

Ja mitä sitten kun se yksi nainen kiinnostuu? Mies ei ole vielä tässä vaiheessa tehnyt valintaa siitä, että kiinnostuva osapuoli on hänestä itsestään kiinnostava. Sen sijaan se nainen on nyt tehnyt valinnan, että haluaisi tutustua. Todennäköisesti mies tässä vaiheessa käy lyhyen ja vaivaannuttavan keskustelun tai suoraan ghostaa, kun tajuaa ettei hän ole halukas tutustumaan enempää. Sitten tullaan tänne ja valitetaan siitä, miten vain tietynlaiset ihmiset ovat kiinnostuneita ja ne joita mies oikeasti haluaa, eivät ole.

Toki voi olla, että kiinnostunut nainen on se tuleva lapsiesi äiti, mutta se alkaa olla melkoista Disney-fantasiointia.

Vierailija
220/222 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatteko sen yhden "Milla-Sofian, 19" Instagramissa? Tekoälyllä luodut kuvat, tiliä piti/pitää joku suomalaismies. Vaikka on kerrottu, että kyseessä on tekoälyn luoma hahmo, miehet eivät suostu uskomaan, ja ovat vaan ihan innoissaan.

https://www.is.fi/digitoday/art-2000009748058.html

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi