Miten Tinder-käyttäjät ei muka nähneet noiden Ylen profiilien olevan tekoälykuvia?
Kun nyt taivastellaan että miehet sai niin vähän tykkäyksiä. Noistahan näkee puolisokeakin, että ne on ai-generoituja! Todistaa lähinnä sen että miehet ei joko katso profiileja sen vertaa että tunnistaisivat feikin tai sitten edes sillä ei ole väliä heille että kuvatkaa ei ole oikeita.
Kommentit (222)
Eihän tässä ole ongelma se tekoäly, vaan naiset itse jotka filtteröivät itsensä sen näköisiksi että kaikki näyttävät tekoälyn luomilta... Herätkää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset tinderissä näyttävät 80% samoilta... Meikkiä on millin kerros. Ensimmäisenä pitäisi kysyä miltä näytät oikeasti. Tai pyytää treffeille... Kovin moni on ollut aika erinäköinen livenä kuin kuvissa... Että ei mitään ihmeellistä... Ei nuo eroa millään tavalla joukosta... Ja te naiset olette niin pihalla että luulettekin oikeasti että näytätte siltä kuin kuvissa... Miten se itsetunto kestää sen että livenä on aika karujakin...?
Koska sinulla on viimeksi ollut tyttöystävä? Onko ikinä?
Minulla on vaimo. On oltu yhdessä vuodesta 2009 ja naimisissa 9 vuotta
Mitä vaimo tykkää, kun olet Tinderissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin Tinderissä maksaa ominaisuudesta, joka näyttää monestako / monestako prosentista profiileja kyseinen henkilö on tykännyt. Sarjatykkäjät voisi ohittaa ja antaa mahdollisuus minusta tykkääjälle, joka on tykännyt vain harvoista
Tää ois kyllä hyvä. Kerran erehdyin joltain Tinder-tuttavuudelta ihan muuten vaan kysymään, että kuinka suuren osuuden se suunnilleen pyyhkii oikealle. Ehdin sanoa, että itsellä varmaan yksi kymmenestä enintään. Jätkä meni ihan vaikeaksi ja sanoi että saattaa esim. telkkaria katsellessaan sutia profiileja oikealle katsomatta edes puhelinta. Oli mm. tykännyt KAHDESTI vahingossa oman pomonsa profiilista. Tuli tosi arvostettu ja erityinen olo. 🙄
Menisi normaalille deittisaitille, jos on tarkoitus, että voi matchata kenen tahansa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset tinderissä näyttävät 80% samoilta... Meikkiä on millin kerros. Ensimmäisenä pitäisi kysyä miltä näytät oikeasti. Tai pyytää treffeille... Kovin moni on ollut aika erinäköinen livenä kuin kuvissa... Että ei mitään ihmeellistä... Ei nuo eroa millään tavalla joukosta... Ja te naiset olette niin pihalla että luulettekin oikeasti että näytätte siltä kuin kuvissa... Miten se itsetunto kestää sen että livenä on aika karujakin...?
Koska sinulla on viimeksi ollut tyttöystävä? Onko ikinä?
Minulla on vaimo. On oltu yhdessä vuodesta 2009 ja naimisissa 9 vuotta
Mitä vaimo tykkää, kun olet Tinderissä?
Ei tiedä... Vaihdan jos sattuu tulemaan joku aito ja hyvä vastaan... Tahtoo olla vain näitä tekoälyllä muokattuja kaikki.
Itsekin mietin samaa. Varsinkin noiden miesten kuvat ovat ihan selvästi epäaitoja. Tuon toisen naisen kuva (Laura) on minusta ainoa hieman todelliselta näyttävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ymmärtää ja sisäistää sen faktan, että ~60% kaikista naisten antamista tykkäyksistä menee samalle pienelle joukolle eliittimiehiä, ymmärtää sen jälkeen kaikkien niiden ongelmien juurisyyt, mistä ihmiset Tinderissä valittavat.
Se että valtava määrä naisia kilpailee pienestä määrästä miehiä, aiheuttaa vääjäämättä kaksi negatiivista lieveilmiötä:
- tulee paljon katkeria naisia, jotka eivät pärjänneet kisassa, eivätkä onnistuneet saamaan sitä haluamaansa miestä.
- tulee paljon aivan super mega katkeria miehiä, jotka eivät saa ollenkaan tykkäyksiä
En ole kiinnostunut vääntämään siitä kenen syy tämä tilanne on. Tyydyn vain toteamaan, että tämä on se tilanne missä me nyt olemme.
Sivusta mutta oletko tietoinen, että Tinderissä noin 75% käyttäjistä on miehiä? Naisprofiileista, joita on siis vain
75% Tinderin käyttäjistä voi olla miehiä, mutta ne loput 25% eivät todellakaan ole kaikki miestä etsiviä, lihaa ja verta olevia naisia. Hyvänä päivänä puolet tuosta. Niin paljon on bottia ja muuta kalastelijaa joukossa.
Itse veikkaan, että miehiä on yli 80%, naisia hädin tuskin 10% ja loput sekalaista feikkien, bottien ja ammattilaisten sakkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ymmärtää ja sisäistää sen faktan, että ~60% kaikista naisten antamista tykkäyksistä menee samalle pienelle joukolle eliittimiehiä, ymmärtää sen jälkeen kaikkien niiden ongelmien juurisyyt, mistä ihmiset Tinderissä valittavat.
Se että valtava määrä naisia kilpailee pienestä määrästä miehiä, aiheuttaa vääjäämättä kaksi negatiivista lieveilmiötä:
- tulee paljon katkeria naisia, jotka eivät pärjänneet kisassa, eivätkä onnistuneet saamaan sitä haluamaansa miestä.
- tulee paljon aivan super mega katkeria miehiä, jotka eivät saa ollenkaan tykkäyksiä
En ole kiinnostunut vääntämään siitä kenen syy tämä tilanne on. Tyydyn vain toteamaan, että tämä on se tilanne missä me nyt olemme.
Sivusta mutta oletko tietoinen, että Tinderissä noin 75% käyttäjistä
Niinhän tuossa kirjoitin, että tuosta 25 prosentistakin, joka jo itsessään on pieni ja täysin epäsuhtainen määrä mieskäyttäjiin verrattuna, osa on jotain testimielessä tehtyjä tai huijauksia (kuten botit). Päälle vielä jokun mainitsemat nk. palveluntarjoajat (onlyfans ja muut). Olen samaa mieltä siitä, että noiden osuus ei ole pieni. Tinder (firma) tuskin tulee koskaan kertomaan aiheesta totuutta koska käyttäjät kaikkoaisivat eli rahantulo loppuisi.
Taitaa olla niin, että myös se kuuluisa karuselli pyörii paitsi pienen miesjoukon, myös yhtälailla pienen naisjoukon voimin. On vain jostain syystä joillekin ilmeisesti kivempi ajatella toisin ja unohtaa niinkin fundamentaalinen asia kuin matematiikka.
Ei millään pahalla mutta joitakin vuosia sitten menin ekaa kertaa tinderiin kattelemaan naisia... Aluksi katoin että jotain mainoksia, että mistä täällä saa näkymään niitä oikeita naisia, kun täällä maaseudullakin näytti lähelläkin olevan vaikka minkä näköisiä joita ei todellakaan näe tuolla livenä. Kunnes sitten lopulta tajusin että nämähän ovat niitä naisia joita se on täynnä... Oli aika järkyttävää huomata heti että nämähän ovat niin muokattuja kaikki kuin olla ja voi... Juurikin niinkuin tuo tekoäly näyttää on lähes kaikki... Sitten ihmetellään miksi miehet tykkäsivät noista. Kun ei siellä aidomman näköisiä ole.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tässä ole ongelma se tekoäly, vaan naiset itse jotka filtteröivät itsensä sen näköisiksi että kaikki näyttävät tekoälyn luomilta... Herätkää!
Minä en ole filtteröinyt tai muokannut kuviani ikinä. Eikä kyllä tietääkseni kukaan muukaan tuntemistani naisista. Ja muiden naisten tekemisiin en voi mitenkään vaikuttaa.
Sinä taas voit itse vaikuttaa siihen, ettet tykkää niistä photoshop-kuvista, jos et halua naista, joka photoshoppaa kuvia. Vai meinaatko sitten seurustelun alettua kieltää naista tekemästä näin, vaikka sillä sai sinutkin?
Miksi muuten Tinder on niin suosittu, vaikka tuo kuvapakan selaaminen on tosi pöljää. Kivempi sellainen deittiäppi, jossa kaikki on näkyvillä ja filtteröit sieltä mieleiset
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole filtteröinyt tai muokannut kuviani ikinä. Eikä kyllä tietääkseni kukaan muukaan tuntemistani naisista. Ja muiden naisten tekemisiin en voi mitenkään vaikuttaa.
Sinä taas voit itse vaikuttaa siihen, ettet tykkää niistä photoshop-kuvista, jos et halua naista, joka photoshoppaa kuvia. Vai meinaatko sitten seurustelun alettua kieltää naista tekemästä näin, vaikka sillä sai sinutkin?
Todennäköisesti ei saanut niillä kuvilla, niillä ei ollut mitään merkitystä koska hän ei niissä näyttänyt samalta kuin livenä, en luota pätkääkään tinderissä naisten kuviin. Tykkään ja katson mikä hän on sisältä, minkälainen luonne ja onko meillä jotain yhteistä. Moni nainen pilaa tämän mahdollisuuden näillä feikki kuvilla, minullakin vaikka kuvat eivät juuri merkitse osa kuitenkin on niin feikattuja että menevät sen takia vasempaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma viisikymppinen isänikin laittaa minulle päivänselviä tekoälykuvia esim. eläimistä ja taivastelee, onko sellaisia olemassa. Ei auta mitään selittää asiaa. En usko, että muilla samanikäisillä ukoilla menee sen paremmin, sillä isäni on muuten ihan normaaliälyinen.
Joo tääkin on vaan UKKOJEN ongelma.
🙄
No sillä otannalla, että saman ikäinen ja samanjärkinen äitini kyllä ymmärtää mainiosti, ettei kissa voi olla päärynän muotoinen.
Jos miehet rajaisivat pois kaikki tuollaiset naisprofiilit, ei jäisi enää mitään naisprofiileja jäljelle. Miehet on siis jo kauan sitten ehdollistettu siihen, että Tinderissä naisten profiilit näyttävät AI kuvilta (koska ne oikeasti näyttävät AI kuvilta 😀).
Tiesitkö, että Tinderissä on jo kauan ollut vahvistustoiminto, jossa sovelluksen tekoäly vahvistaa etukameran kautta profiiliin syötettyjen kuvien vastaavan kameranäkymää?
Olematon henkilö ei voi tällaista saada, paitsi tietysti jos on Tinderin oma feikkihoukutin. Yhtiö on ollut näistä oikeudessakin.
Ei siis kannata ryhtyä juttusille ainakaan vahvistamattoman profiilin kanssa. Jostain syystä Yle jätti tämän kokonaan mainitsematta. Harvinaisen huonosti tehty juttu heiltä.
Joo, Aleksin profiili näytti saman tien feikiltä, vaikka olen 55 v. mies. Melkoinen hukkatutkimus, sillä tottahan se on, että naiset saavat paljon enemmän tykkäyksiä kuin miehet. Ihan kansainvälinen ilmiö.
Itse olen muuten alkanut saada facebookissa paljon "ihmisiä, jotka saatat tuntea" ehdotuksia, joissa on selvästkin AI:n luoma nätti nuorehko nainen, jolle on tekaistu suomalainen nimi. Siellä lypsetään ikäisiltäni miehiltä kohta vähätkin rahat.
Vierailija kirjoitti:
Miksi muuten Tinder on niin suosittu, vaikka tuo kuvapakan selaaminen on tosi pöljää. Kivempi sellainen deittiäppi, jossa kaikki on näkyvillä ja filtteröit sieltä mieleiset
Tällaisesta tykkäisin itsekin. Ainoa hyvä puoli Tinderin tapaisissa on, että ei tule viestivyöryä vääränlaisilta ihmisiltä. Minulla on ollut deitti-ilmoitus myös yhdellä nettisaitilla (joka ei ollut pelkkään deittailuun keskittyvä, vaan siellä oli muutakin deittipalstan lisäksi), ja kun etsin suunnilleen samanikäistä miestä pk-seudulta parisuhteeseen, olivat valtaosa miesten yhteydenotoista kertaluonteisen seksin hakijoita, osa asui kaukana ja osa oli aivan väärän ikäisiä. Olin myös kertonut itsestäni paljon ja kertonut hakevani samanhenkistä ihmistä - valtaosa sivuutti tämän kokonaan, tai sitten olisivat halunneet tutustua, vaikka olivat jotain ihan muuta, mitä hain.
Ihan samat tulokset olisi saatu ns. aidoilla kuvilla, tämä todistettu monta kertaa. Ihan turha nillittää tekoälystä. Ihmetytti, miten tuokin oli saatu väännettyä naisille haitalliseksi. Tuohan vaan osoittaa, että parisuhde markkinoilla nuori nainen on kuningas tai paremminkin kuningatar, on mistä valita. Matchäys mikään riski ole, ei se itsessään vielä mitään tarkoita. Nuorelle kauniille naiselle jää vain valinnan vaikeus. Mies odottelee, että edes yksi kiinnostaisi.
Vierailija kirjoitti:
Älä tykkää niistä naisista. Ongelma ratkaistu. Minäkään en tykkää niistä miehistä joiden profiilissa on jotain joka ei sovi minulle, ja kyllä, se tarkoittaa että tykkään hyvin hyvin harvasta. Ja kyllä, se tarkoittaa että itselle sopivan matchin saamiseen voi kulua kuukausia tai jopa vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten suu
"Uskallan puhua kaikkien naisten suulla kun sanon, että me naiset ei aleta tykkäämään epämieluisista profiilista, eli naisten puolelta ei tykkäysten määrää voi kasvattaa."
..
Naisten suu:
https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000005762647.html
Minä naisena omalla suullani olen sitä mieltä et moni noistakin syistä on ihan paskaa. "Vain yksi kuva"? Wtf? Ja naurettavampiakin syitä löytyy.
Sinä naisena-trollina et kuitenkaan pysty vaikuttamaan kenekään muun parinvalintaan kuin omaasi. Kivaa kevättä!
Ja sitäpaitsi nuo linkissä listatut syyt on ihan hyviä syitä, kuten paidattomat kuvat (fuckboy) tai vain yksi kuva (joko feikkiprofiili tai vanha kuva). Lisäksi jokainen niistä on sellainen joka MIEHEN itsensä on hyvin helppo korjata, yksikään syy ei ollut "mies ei ole laatikkoleukainen" tai "mies ei ole astronauttikirurgi". Mutta ei, silti kivempi vaan valittaa tunteidensa pauloissa, sen sijaan että loogisesti fixaisi sen profiilinsa.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset uskoi että Persut antaa ilmasta bensaa.
Ihmisillä ei ole pienintäkään, ei alkeellisintakaan kykyä kriittiseen ajatteluun. En ole yllättynyt tippaakaan.
Hulluimmat uskoivat vappu sataseen !
Vierailija kirjoitti:
Ihan samat tulokset olisi saatu ns. aidoilla kuvilla, tämä todistettu monta kertaa. Ihan turha nillittää tekoälystä. Ihmetytti, miten tuokin oli saatu väännettyä naisille haitalliseksi. Tuohan vaan osoittaa, että parisuhde markkinoilla nuori nainen on kuningas tai paremminkin kuningatar, on mistä valita. Matchäys mikään riski ole, ei se itsessään vielä mitään tarkoita. Nuorelle kauniille naiselle jää vain valinnan vaikeus. Mies odottelee, että edes yksi kiinnostaisi.
Mikä valinnan vaikeus? Jos oikea ihminen löytyy, valinta on helppo. Toki jos ei löydy, valinta on silloinkin helppo, ja etsintä jatkuu.
Saat yhden kuvan, ja siinäkin voi olla jotain outoa. Ja nuo on joten liian täydellisiä ollakseen aitoja