Miten Tinder-käyttäjät ei muka nähneet noiden Ylen profiilien olevan tekoälykuvia?
Kun nyt taivastellaan että miehet sai niin vähän tykkäyksiä. Noistahan näkee puolisokeakin, että ne on ai-generoituja! Todistaa lähinnä sen että miehet ei joko katso profiileja sen vertaa että tunnistaisivat feikin tai sitten edes sillä ei ole väliä heille että kuvatkaa ei ole oikeita.
Kommentit (222)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä annankin painoarvoa profiilitekstille. Aika paljonkin.
Ja vaikka kuvissa onkin meikkiä yms. kosmetiikkaa käytössä runsaasti, sekä filttereitä, niin kyllähän harjaantunut silmä kykenee silti siitä kuvasta tekemään jonkinlaisia arvauksia siitä, miltä naisen kasvonpiirteet näyttävät naturellina. Joskus ne arvaukset sitten osuvat oikeaan, joskus eivät. Mutta sen riskin olen valmis ottamaan, rakkautta etsiessäni.
Kuulostaa ihan hyvältä. Luulisi, että jossain vaiheessa se oikea löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Mutta älä unohda, että tällä hetkellä n. puolet miehistä ei saa ollenkaan tykkäyksiä, eli heillä ei ole mitään mahdollisuutta edes avata keskustelua kenellekään tai viestitellä kenenkään kanssa. Jos he alkaisivatkin saamaan tykkäyksiä, heille avautuisi (ainakin teoreettinen) mahdollisuus saada aikaan keskustelu tai jopa päästä treffeille jonkun kanssa.
Eli kyllä se silti olisi iso muutos näiden ns. "matalampitasoisten" miesten osalta.
Nämä "matalampitasoiset" miehet parveilevat sankoin joukoin myös muissa deittisovelluksissa. Sellaisissa, joissa vapaasti saa laittaa viestiä ihan kenelle vaan suoraan. Eivätkä se silti kelpaa kenellekään. Eli sovelluksessa, naisissa vai missä vika? Niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tässä ole ongelma se tekoäly, vaan naiset itse jotka filtteröivät itsensä sen näköisiksi että kaikki näyttävät tekoälyn luomilta... Herätkää!
Älä tykkää niistä naisista. Ongelma ratkaistu. Minäkään en tykkää niistä miehistä joiden profiilissa on jotain joka ei sovi minulle, ja kyllä, se tarkoittaa että tykkään hyvin hyvin harvasta. Ja kyllä, se tarkoittaa että itselle sopivan matchin saamiseen voi kulua kuukausia tai jopa vuosia.
Eihän siellä jää ketään josta tykätä jos rajaa kaikki ne feikit pois
No jos asia on näin niin miksi olet Tinderissä? Mikä idea niistä feikeistä on tykkäillä vain siltä pohjalta ettei muitakaan ole? Tätä on nyt useaan kertaan jo ketjussa kysytty, mutta mitään vastausta ei irtoa.
Vierailija kirjoitti:
Kun ymmärtää ja sisäistää sen faktan, että ~60% kaikista naisten antamista tykkäyksistä menee samalle pienelle joukolle eliittimiehiä, ymmärtää sen jälkeen kaikkien niiden ongelmien juurisyyt, mistä ihmiset Tinderissä valittavat.
Se että valtava määrä naisia kilpailee pienestä määrästä miehiä, aiheuttaa vääjäämättä kaksi negatiivista lieveilmiötä:
- tulee paljon katkeria naisia, jotka eivät pärjänneet kisassa, eivätkä onnistuneet saamaan sitä haluamaansa miestä.
- tulee paljon aivan super mega katkeria miehiä, jotka eivät saa ollenkaan tykkäyksiä
En ole kiinnostunut vääntämään siitä kenen syy tämä tilanne on. Tyydyn vain toteamaan, että tämä on se tilanne missä me nyt olemme.
Joopa joo. Se "eliittimies" Tinderin asteikolla:
- Profiilissa on kuva.
- Kuvassa on mies itse, ei esim. joku hämärä bileseurue, auto, kaljatölkki, hauki tai miehen vasen silmä.
- Profiilissa on tekstiä, jossa mies kertoo itsestään.
- Eliittimiehen profiilitekstiä eivät ole esim. 1) pelkkä emojiketju 2) "180" 3) "kysymällä selviää" tai 4) joku semiaggressiivinen lista siitä, mitä piirteitä mies ei naisessa siedä.
Noin. Jo näitä edellä mainittuja noudattamalla sinunkin on mahdollista nousta Tinder-miesten ylimpään 10 prosentin eliittijoukkoon. Ole hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tässä ole ongelma se tekoäly, vaan naiset itse jotka filtteröivät itsensä sen näköisiksi että kaikki näyttävät tekoälyn luomilta... Herätkää!
Älä tykkää niistä naisista. Ongelma ratkaistu. Minäkään en tykkää niistä miehistä joiden profiilissa on jotain joka ei sovi minulle, ja kyllä, se tarkoittaa että tykkään hyvin hyvin harvasta. Ja kyllä, se tarkoittaa että itselle sopivan matchin saamiseen voi kulua kuukausia tai jopa vuosia.
No jos asia on näin niin miksi olet Tinderissä? Mikä idea niistä feikeistä on tykkäillä vain siltä pohjalta ettei muitakaan ole? Tätä on nyt useaan kertaan jo ketjussa kysytty, mutta mitään
Sen takia niistä joutuu tykkäämään kaikista että jos tulee mätsit nii voi ottaa selvää mitä siellä kuvien takana on. Se feikattu kuva on ihan sama kuin se kukka, molempien laittaja pitää selvittää... Jos kuvat olisivat aidot ei tuota ongelmaa olis
Vierailija kirjoitti:
Sen takia niistä joutuu tykkäämään kaikista että jos tulee mätsit nii voi ottaa selvää mitä siellä kuvien takana on. Se feikattu kuva on ihan sama kuin se kukka, molempien laittaja pitää selvittää... Jos kuvat olisivat aidot ei tuota ongelmaa olis
Ettekö lue profiilitekstejä ollenkaan? Itse olen nainen ja olen etsinyt miehiä Tinderistä, ja itse olen ainakin swaipannut profiilitekstien perusteella. En tarkoita, etteikö kuvalla olisi merkitystä, mutta en ole siis swaippaillut kuvia ja lähtenyt sitten selvittämään, mitä kuvien takaa löytyy, vaan olen profiilitekstien avulla pyrkinyt etsimään oikeantyyppisiä ihmisiä. Tekstittömät olen laittanut vasemmalle.
Vierailija kirjoitti:
Sinä tiedät, että ne ovat tekoälyä, joten osaat tunnistaa ne. Jos tuollainen kuva tulisi satunnaisesti vastaan niin jaksaisitko ruveta etsimään merkkejä tekoälystä?
Ei tarvitse etsiä kun sen näkee ihan suoraan. Täytyy sanoa, että minulle on ihan uutta tietoa, että on ilmeisesti näinkin paljon ihan tavallisia työikäisiä ihmisiä, jotka ainakin väittävät, etteivät erota noita kuvia aidoista. Monesti on tullut esim. kavereiden kanssa manattua sitä miten ai-roska valuu mm. mainontaan ja viestintään ja aina pointti on ollut se että kaikki kyllä tunnistavat nämä nykyisentasoiset kuvat feikeiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos asia on näin niin miksi olet Tinderissä? Mikä idea niistä feikeistä on tykkäillä vain siltä pohjalta ettei muitakaan ole? Tätä on nyt
"Sen takia niistä joutuu tykkäämään kaikista että jos tulee mätsit nii voi ottaa selvää mitä siellä kuvien takana on. Se feikattu kuva on ihan sama kuin se kukka, molempien laittaja pitää selvittää... Jos kuvat olisivat aidot ei tuota ongelmaa olis "
Miksi haluat "ottaa selvää" sellaisesta ihmisestä, jonka epäilet huijaavan kuvillaan? Mihin ajattelit, että se viestittely huijarin kanssa voisi johtaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos naiset toimisivat kuten miehet ja swaippaisivat melkein kaikki oikealle, ei suinkaan helpottaisi miestenkään valitaa. Se vain siirtäisi Tinderin profiilivirran match-kokoelmaksi ja hidastaisi hommaa sikäli, että sen sijaan, että tykkäysvaiheessa olisi jo seulottu ja etsitty ne kiinnostavat, nyt se sitten tehdään matcheista. Yhtään kiinnostuneempiahan ne ihmiset eivät olisi matcheinakaan, mutta tuossa vaiheessa tulisi sitten vaan leitettua enemmän viestejä sellaisille, joita ei kiinnosta, mikä on huomattavasti hitaampi tapa etsiä seuraa uin se, että nopealla swaippauksella olisi jo selvitetty, joka tykkäsi takaisin.
Miehet ovat tässä nyt vaan ulkoistaneet valinnan naiselle, koska eivät itse uskalla/osaa ajatella ja tehdä valintoja.
"Jos naiset toimisivat kuten miehet ja
Ei se toimisi näin, ei ne naiset olisi sen kiinnostuneempia niistä miehistä tai heidän viesteistään vaikka olisivat sokkona laittaneet kaikki oikealle kuten te nyt toivotte. Eli sen sijaan että ne miehet eivät saa yhtään matchia, he saisivat satoja matcheja naisilta jotka eivät ole heistä silti kiinnostuneita, joutuivat lähettämään satoja viestejä, ja tulisivat silti torjutuiksi. Eli sama lopputulos paljon isommalla vaivalla.
Elättelet ilmeisesti jotain toivetta että kunhan se mies vaan saisi lähettää yhden viestin naiselle, niin nainen huomaisi millainen kultakimpale siellä onkaan. Mutta, tämä mahdollisuus on jo olemassa - sitä kutsutaan profiilitekstiksi! Mies voi tuoda sen kultakimpaluutensa ilmi siinä. Sen lähettäminen naiselle viestinä ei muuta mitään.
On lisäksi olemassa paljon sovelluksia joissa tykkäukset on näkyviä ja toiselle voi lähettää ihan ilmaiseksi lyhyen viestin ilman matchia. Voin kertoa että eivät miehet käytä sitä 99% hyväkseen! Ne lähettävät vain sen tykkäyksen, tai enintään jonkun "kaunis" viestin. Miksi nämä samat tyypit kykenisivät sen kummempaan vaikutuksen tekoon Tinderissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi muuten Tinder on niin suosittu, vaikka tuo kuvapakan selaaminen on tosi pöljää. Kivempi sellainen deittiäppi, jossa kaikki on näkyvillä ja filtteröit sieltä mieleiset
Tällaisesta tykkäisin itsekin. Ainoa hyvä puoli Tinderin tapaisissa on, että ei tule viestivyöryä vääränlaisilta ihmisiltä. Minulla on ollut deitti-ilmoitus myös yhdellä nettisaitilla (joka ei ollut pelkkään deittailuun keskittyvä, vaan siellä oli muutakin deittipalstan lisäksi), ja kun etsin suunnilleen samanikäistä miestä pk-seudulta parisuhteeseen, olivat valtaosa miesten yhteydenotoista kertaluonteisen seksin hakijoita, osa asui kaukana ja osa oli aivan väärän ikäisiä. Olin myös kertonut itsestäni paljon ja kertonut hakevani samanhenkistä ihmistä - valtaosa sivuutti tämän kokonaan, tai sitten olisivat halunneet tutustua, vaikka olivat jotain ihan muuta, mitä hain.
Mä kans muistan kun olin joskus miljoona vuotta sitten hetken jossain Suomi24-deitissä ja vaikka olin pistänyt profiiliin hyvin selvästi mm. arvoistani, tulevaisuudensuunitelmistani ja siitä, mitä etsin niin viestejä tuli täysin päinvastaisia poliittisia kantoja edustavilta ja aivan väärän ikäisiltä miehiltä, jotka eivät olleet samalla linjalla edes oleellisista suunnitelmista (mm. haluaako lapsia vai ei). Se aika kyllä kyynisti itseä melko paljon koko miessukupuolen suhteen.
Jep, naiset joutuvat tekemään karsintaa kun miehet eivät siihen pysty. Ja se turhauttaa. En esim. itse halua lapsia ja tuon sen esiin profiilissani, mutta kas vain, minusta tykkäilee liuta miehiä jotka ilmoittavat haluavansa lapsia. Eli eivät ole vilkaisseetkaan profiiliin.
Miesten on turha ulista Tinderin epäreiluudesta niin kauan kuin he swaippaavat kaikki tai lähestulkoon kaikki oikealle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettekö lue profiilitekstejä ollenkaan? Itse olen nainen ja olen etsinyt miehiä Tinderistä, ja itse olen ainakin swaipannut profiilitekstien perusteella. En tarkoita, etteikö kuvalla olisi merkitystä, mutta en ole siis swaippaillut kuvia ja lähtenyt sitten selvittämään, mitä kuvien takaa löytyy, vaan olen profiilitekstien avulla pyrkinyt etsimään oikeantyyppisiä ihmisiä. Tekstittömät olen laittanut vasemmalle.
Naisilla on harvoin tekstejä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos asia on näin niin miksi olet Tinderissä? Mikä idea niistä feikeistä on tykkäillä vai
Olen minäkin ollut täysin mustalla kuvalla tinderissä ja sitä tykkäsi kymmenet naiset. Muistaakseni jotain 70 mätsiä oli kuukauden aikana. Tekstinä oli vain todella suora seksiehdotus. Sekä maininta että komea. Useat naiset halusivat nähdä tietysti kuvan ja juttelu lähti sujumaan hyvin. Silloin kuukauden aikana harrastin seksiä viiden eri naisen kanssa. Joten tykkää ne naisetkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tähänkin maaginen taikakeino: älä tykkää profiileista joilla ei ole tekstiä, niin me naisetkin tehdään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla o
Älä tykkää kenestäkään, älä yritä ketään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ymmärtää ja sisäistää sen faktan, että ~60% kaikista naisten antamista tykkäyksistä menee samalle pienelle joukolle eliittimiehiä, ymmärtää sen jälkeen kaikkien niiden ongelmien juurisyyt, mistä ihmiset Tinderissä valittavat.
Se että valtava määrä naisia kilpailee pienestä määrästä miehiä, aiheuttaa vääjäämättä kaksi negatiivista lieveilmiötä:
- tulee paljon katkeria naisia, jotka eivät pärjänneet kisassa, eivätkä onnistuneet saamaan sitä haluamaansa miestä.
- tulee paljon aivan super mega katkeria miehiä, jotka eivät saa ollenkaan tykkäyksiä
En ole kiinnostunut vääntämään siitä kenen syy tämä tilanne on. Tyydyn vain toteamaan, että tämä on se tilanne missä me nyt olemme.
Joopa joo. Se "eliittimies" Tinderin asteikolla:
- Profiilissa on kuva.- Kuva
Ai niin toi "kysymällä selviää", olin jo unohtanut ton klassikon kun en oo hetkeen Tinderissä ollut. Minkälainen paisti kirjoittaa profiiliinsa noin? Voisko yhtään selvemmin enää viestittää että ei napostele panostaa koko asiaan sen vertaa että kirjoittaisi edes pari sanaa itsestään.
Ja nyt kun muistelen niin moni mies ei olisi millään halunnut kirjoittaa mitään edes matchatessa, välittömästi olisi vaan pitänyt nähdä. Ilmeisesti nämä ovat sitä mieltä että naisten kanssa ei ylipäätään ole tarkoitus keskustella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin Tinderissä maksaa ominaisuudesta, joka näyttää monestako / monestako prosentista profiileja kyseinen henkilö on tykännyt. Sarjatykkäjät voisi ohittaa ja antaa mahdollisuus minusta tykkääjälle, joka on tykännyt vain harvoista
Tämä on oikeasti loistava idea, itsekin naisena varmaan maksaisin tästä! Näin 40+ naisena jolla kysyntää kuitenkin riittää vaivaksi asti.
Varmasti riittää juu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos naiset toimisivat kuten miehet ja swaippaisivat melkein kaikki oikealle, ei suinkaan helpottaisi miestenkään valitaa. Se vain siirtäisi Tinderin profiilivirran match-kokoelmaksi ja hidastaisi hommaa sikäli, että sen sijaan, että tykkäysvaiheessa olisi jo seulottu ja etsitty ne kiinnostavat, nyt se sitten tehdään matcheista. Yhtään kiinnostuneempiahan ne ihmiset eivät olisi matcheinakaan, mutta tuossa vaiheessa tulisi sitten vaan leitettua enemmän viestejä sellaisille, joita ei kiinnosta, mikä on huomattavasti hitaampi tapa etsiä seuraa uin se, että nopealla swaippauksella olisi jo selvitetty, joka tykkäsi takaisin.
Miehet ovat tässä nyt vaan ulkoistaneet valinnan naiselle, koska eivät itse uskalla/osaa ajatella ja tehdä valintoja.
Ai niin, tosiaan tämä "kaunis"! Esim. FB Datingissähän ON tuo mahdollisuus, että voi laittaa ihmisille viestejä, ne tulevat kommentteina kuviin, mutta näkyvät sitten kun profiili tulee tämän toisen näkyviin. Minullekin siellä moni mies laittoi viestejä. ja ihan muutamaa lukuunottamatta kaikkien viestit olivat just tuota: "Kaunis", "Kaunis kuva", "Olet tosi kaunis nainen", "Sulla on tosi hyviä kuvia", jne. Tai sitten tuotiin esiin, että minun ulkonäköni oli just sellaista, mitä he etsivät. Ilmeisesti oletus oli, että tuollainen saisi naisen mielenkiinnon heräämään, ja että naiselle riittää, että mies kehuu ulkonäköä. Olin kuitenkin kirjoittanut profiilitekstiin paljonkin itsestäni - kiinnostuksenkohteista, arvoista, yms. ja silti vain muutama kirjoitti mitään näihin liittyvää kertoen itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi muuten Tinder on niin suosittu, vaikka tuo kuvapakan selaaminen on tosi pöljää. Kivempi sellainen deittiäppi, jossa kaikki on näkyvillä ja filtteröit sieltä mieleiset
Tällaisesta tykkäisin itsekin. Ainoa hyvä puoli Tinderin tapaisissa on, että ei tule viestivyöryä vääränlaisilta ihmisiltä. Minulla on ollut deitti-ilmoitus myös yhdellä nettisaitilla (joka ei ollut pelkkään deittailuun keskittyvä, vaan siellä oli muutakin deittipalstan lisäksi), ja kun etsin suunnilleen samanikäistä miestä pk-seudulta parisuhteeseen, olivat valtaosa miesten yhteydenotoista kertaluonteisen seksin hakijoita, osa asui kaukana ja osa oli aivan väärän ikäisiä. Olin myös kertonut itsestäni paljon ja kertonut hakevani samanhenkistä ihmistä - valtaosa sivuutti tämän kokonaan, tai sitten olisivat halunneet tutustua, vaikka olivat jotain ih
Mä kans muistan kun olin joskus miljoona vuotta sitten hetken jossain Suomi24-deitissä ja vaikka olin pistänyt profiiliin hyvin selvästi mm. arvoistani, tulevaisuudensuunitelmistani ja siitä, mitä etsin niin viestejä tuli täysin päinvastaisia poliittisia kantoja edustavilta ja aivan väärän ikäisiltä miehiltä, jotka eivät olleet samalla linjalla edes oleellisista suunnitelmista (mm. haluaako lapsia vai ei). Se aika kyllä kyynisti itseä melko paljon koko miessukupuolen suhteen.
Tuo on tosiaan tyypillistä spermaviemäreille. Ei sitten tullut mieleen ettei johonkin suomi24 deitteihin päädy kuin säälittävimmät jämäpalat sekä miehistä että naisista, sellaiset joilla ei kävisi flaksi edes maksullisen kanssa jos mitään tasoa hakee. Sama juttu jossain tinderissä nykyään. Ei siellä normaalit ihmiset pyöri.
Kuinkahan monella näistä miehistä on esim. tekstitön profiili? Tekstittömäksi lasketaan myös, jos tekstinä on pelkästään "kysymällä selviää" tai "185cm työssäkäyvä mies Keravalta" tai "yksi hyvä riittää".
Varmasti machia vaille jääneisiin mahtuu niitäkin, joilla on huolellisesti tehty profiili, en sitä kiellä. Mutta sen verran olen miesten profiileja Tinderissä nähnyt (ja vasemmalle swaippaillut) että aika paljon siellä tulee vastaan tekstittömiä, sekä lisäksi miehiä, joilla on tekstissä jotain uhriutuvaa tai passiivis-aggressiivista tai sitten jotain totaalisen junttimaista, kuten "etsin naista, jolla ei ole päänsärkyä väärään aikaan". Lisäksi tulee vastaan kuvia, joissa on oluttuoppeja/kaljatölkkejä. ja paljon tulee vastaan paidattomia, jopa paljaita perseitä. Nämä nyt vaan ovat turn off, ja vaikka on yritetty antaa vinkkiä, että tällaiset jutut eivät kiinnosta, niin silti osa miehistä laittaa niitä uhmakkaasti. Kuten kuvia kuolleista kaloista ja autoista.
Ja joidenkin profiilit on pelkkää urheilua. Viimeksi mainittu on toki varmasti rehellistä, koska jos henkilö on himourheilija ja urheilu on hänen elämäntapansa, niin sitähän se sitten on. Valitettavasti vaan ne sporttimiehet eivät kauhean monen naisen tovielistalla ole, eli heidän kohdallaan voi olla vaikea löytää samanhenkistä naista. Onhan niitä sporttinaisiakin, mutta he kaikki eivät välttämättä hae miestä, jota kiinnostaa PELKKÄ urheilu.