Miten Tinder-käyttäjät ei muka nähneet noiden Ylen profiilien olevan tekoälykuvia?
Kun nyt taivastellaan että miehet sai niin vähän tykkäyksiä. Noistahan näkee puolisokeakin, että ne on ai-generoituja! Todistaa lähinnä sen että miehet ei joko katso profiileja sen vertaa että tunnistaisivat feikin tai sitten edes sillä ei ole väliä heille että kuvatkaa ei ole oikeita.
Kommentit (222)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jutun mukaanhan tosiaan yhdessä naisprofiilissa ei edes ollut lainkaan naamakuvia vaan kuvia kukasta, eli miehet ei todellakaan tee minkäänlaista karsintaa. Jotenkin huvittaa tämä kitkerä väninä naisten kranttuudesta ja suuremmasta "suosiosta" Tinderissä kun kaikesta tästä näkee että se suosio ei ole millään tavalla aitoa ja miehet itse aiheuttavat tämän ongelman tykkäämällä epätoivoisesti kaikista. Jos miehet ei karsi lainkaan, naisten on pakko tehdä karsintaa sitäkin enemmän.
Toisaalta: mikä on muna ja mikä kana? Tykkäileekö miehet siksi epätoivoisina, ettei niitä tykkäyksiä itse saa?
Epätoivoisesti minkä tahansa naisen perässä oleva mies karsiutuu pois kilpailusta, ol
Ehkä naiset vois lakata sen filtteröinnin ens alkuun. Johan täälläkin joku sanoi, että tykkäykset vähenee sitä mukaa kun on totuudenmukaisempi kuva.
Kun naiset saa tykkäyksiä, se vaikuttaa siihen, että kokee olevansa niin paljon halutumpaa seuraa, eikö totta? Luin syitä sille, miksi naiset hylkää keskustelun ja jotkut oli tosissaan sitä mieltä että se, että mies aloittaa keakustelun "moi" tai "mitä kuuluu", se on automaattisesti hylkyyn. Pitäisi kuulemma keksiä joku omaperäisempi aloitus.
Saahan sitä nirsoilla vaikka kuinka, mutta onko tuo nyt järkevää?
Näin käy kun on epäsuhtaa.
Vierailija kirjoitti:
Voisin Tinderissä maksaa ominaisuudesta, joka näyttää monestako / monestako prosentista profiileja kyseinen henkilö on tykännyt. Sarjatykkäjät voisi ohittaa ja antaa mahdollisuus minusta tykkääjälle, joka on tykännyt vain harvoista
Sellainen ominaisuus olisi oikeasti tosi hyvä. Toinen vaihtoehto olisi tykkäysten määrän rajoittaminen esimerkiksi niin että saat tykätä keskimäärin korkeintaan joka toisesta profiilista. Tämähän olisi sitä muodikasta pelillistämistäkin kun olisi pakko miettiä, mihin ne paukut käyttää. Mutta koska Tinderin ei ole tarkoituskaan auttaa pariutumisessa vaan pitää ihmiset käyttäjinä vuodesta toiseen, mitään tällaisia järkeviä uudistuksia ei saada.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma viisikymppinen isänikin laittaa minulle päivänselviä tekoälykuvia esim. eläimistä ja taivastelee, onko sellaisia olemassa. Ei auta mitään selittää asiaa. En usko, että muilla samanikäisillä ukoilla menee sen paremmin, sillä isäni on muuten ihan normaaliälyinen.
Joo tääkin on vaan UKKOJEN ongelma.
🙄
No sillä otannalla, että saman ikäinen ja samanjärkinen äitini kyllä ymmärtää mainiosti, ettei kissa voi olla päärynän muotoinen.
"Melkein kaikki naisten kuvat tinderissä on "tunnistamattomiksi muokattuja". Tarkoitan tällä sitä, että lähes kaikki naisten kuvat on niin vahvasti meikattuja ja filtteröityjä, että ne voisivat yhtä hyvin olla AI kuvia.
Jos miehet rajaisivat pois kaikki tuollaiset naisprofiilit, ei jäisi enää mitään naisprofiileja jäljelle. "
----
Itsekin sanot että _melkein_ kaikki. On siis olemassa myös kuvia joita ei ole muokattu. Kaikki eivät siis jäisi pius. Eli
A) miksi ette tykkää vain niistä muokkaamattonista kuvista kun sellaisiakin kerran ON olemassa?
B) mitä sitten jos niitä on vain pieni osa? Miksi matchien määrällä on enemmän väliä kuin laadulla?
C) et vieläkään vastannut mitä sillä voittaa että antaa tykkäukset jollekin josta ei oikeasti tykkää? Eikö parempi olisi olla ilman?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jutun mukaanhan tosiaan yhdessä naisprofiilissa ei edes ollut lainkaan naamakuvia vaan kuvia kukasta, eli miehet ei todellakaan tee minkäänlaista karsintaa. Jotenkin huvittaa tämä kitkerä väninä naisten kranttuudesta ja suuremmasta "suosiosta" Tinderissä kun kaikesta tästä näkee että se suosio ei ole millään tavalla aitoa ja miehet itse aiheuttavat tämän ongelman tykkäämällä epätoivoisesti kaikista. Jos miehet ei karsi lainkaan, naisten on pakko tehdä karsintaa sitäkin enemmän.
Toisaalta: mikä on muna ja mikä kana? Tykkäileekö miehet siksi epätoivoisina, ettei niitä tykkäyksiä itse saa?
Epätoivoisesti minkä tahansa naisen perässä oleva mies karsiutuu pois kilpailusta, oli syy siihen epätoivoon mikä tahansa.
<
Mutta tässä on nyt paljon laajempi ongelma kyseessä ja se koskee lähes kaikkia sovelluksien käyttäjiä. Tuosta on muodostunut ihan vääristynyt swaippailukulttuuri. Ei se ole kenenkään etu. Pelkästään miehiä tästä ei voi kuitenkaan syyttää.
Suurin syy siihen, että miehille tulee vähemmän tykkäyksiä, on se, että aitoja, suhdetta etsiviä naisia on todella paljon vähemmän noissa sovelluksissa kuin samanlaisia miehiä.
Kysynnän ja tarjonnan laki tuo mukanaan naisten feikkiprofiileja: sovelluksen omia täkyprofiileja, kalastelubotteja, jonkin verran myös miesten kokeiluprofiileja. Tämän lisäksi siellä on rakkauden ammattilaisia houkuttelemassa asiakkaita.
Ei naisia voi tuonne oikein pakottaakaan. En itsekään menisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epätoivoisesti minkä tahansa naisen
"Tällä hetkellä 58% kaikista naisten antamista tykkäyksistä menee samalle 10% joukolle miehiä. Samaan aikaan 50% miesprofiileista ei saa ollenkaan tykkäyksiä."
Niin, koska valtaosa miesten profiileista on ihan kamalia, eli ilman tekstiä, väkivaltaisia kuvia/tekstejä, jne jne. Ei kukaan nainen halua tällaista kumppania, joten miksi me tykättäisiin niistä profiilista?
Mielestäni naisten logiikka toimii tässä ihan hyvin; en tykkää niistä joita en tykkää, koska en haluaisi epämieluisaa partneria (vaihtoehto 0). Tykkään niistä joista olen kiinnostunut, ja joko a) löydän mieluisan partnerin tai B) jatkan sinkkuna jos kiinnostus ei ole molemminpuolinen. Vaihtoehto B on paljon parempi kuin vaihtoehto 0 eli ottaa epämieluisa kumppani.
Se että luettele jotain prosentteja ei ollut myöskään vastaus kysymykseen "mitä naiset mielestäsi tekevät väärin". Ei kai siinä ole mitään väärää ettei osoita valheellista kiinnostusta johonkin josta ei ole kiinnostunut?
Yli 40 vuotiaat ei enää tunnista tekoälykuvia. Ihan tutkittua tietoa. Pari vuotta kun menee niin 30 vuotiaat ei enää tunnista. Ennen saatoit laskea montako sormea henkilöllä oli koska tekoäly teki aina kuusi sormea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin Tinderissä maksaa ominaisuudesta, joka näyttää monestako / monestako prosentista profiileja kyseinen henkilö on tykännyt. Sarjatykkäjät voisi ohittaa ja antaa mahdollisuus minusta tykkääjälle, joka on tykännyt vain harvoista
Sellainen ominaisuus olisi oikeasti tosi hyvä. Toinen vaihtoehto olisi tykkäysten määrän rajoittaminen esimerkiksi niin että saat tykätä keskimäärin korkeintaan joka toisesta profiilista. Tämähän olisi sitä muodikasta pelillistämistäkin kun olisi pakko miettiä, mihin ne paukut käyttää. Mutta koska Tinderin ei ole tarkoituskaan auttaa pariutumisessa vaan pitää ihmiset käyttäjinä vuodesta toiseen, mitään tällaisia järkeviä uudistuksia ei saada.
Eikö ilmaisversiossa ole rajoitus, miten monesta saa tykätä per päivä ja maksamalla saa rajattomat tykkäykset
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet luo sen epäsuhdan kun tykkäävät sokkona lähes kaikista. He vähentävät saamiaan tykkäyksiä tekemällä huonoja profiileja, esim jättämällä koko profiilin tyhjäksi tai ottamalla uhkaavia kuvia. He myös ajavat naisia pois sovelluksista käyttäytymällä huonosti. Eli kaikki avaimet on miehillä, mitä aiotte tehdä asialle?
Uskallan puhua kaikkien naisten suulla kun sanon, että me naiset ei aleta tykkäämään epämieluisista profiilista, eli naisten puolelta ei tykkäysten määrää voi kasvattaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä naiset vois lakata sen filtteröinnin ens alkuun. Johan täälläkin joku sanoi, että tykkäykset vähenee sitä mukaa kun on totuudenmukaisempi kuva.
Kun naiset saa tykkäyksiä, se vaikuttaa siihen, että kokee olevansa niin paljon halutumpaa seuraa, eikö totta? Luin syitä sille, miksi naiset hylkää keskustelun ja jotkut oli tosissaan sitä mieltä että se, että mies aloittaa keakustelun "moi" tai "mitä kuuluu", se on automaattisesti hylkyyn. Pitäisi kuulemma keksiä joku omaperäisempi aloitus.
Saahan sitä nirsoilla vaikka kuinka, mutta onko tuo nyt järkevää?
Näin käy kun on epäsuhtaa.
Parin naispuolisen ystäväni täysin filtteröimättömät profiilit tsekanneena olen eri mieltä. Ei tullut tykkäyksiä ropisten heille, ja vielä harvempia tapaamisia.
Molemmat poistuivat sovelluksesta muutaman kuukauden jälkeen. Kumpikin on kivan näköinen ja ollut pitkässä ihmissuhteessa.
Arvelen, että tämäntyyppiset sovellukset pelaavat lopulta itsensä ulos parisuhdemarkkinoilta, kun eivät toimi.
Ei ole pakko tykätä yhtään kenestäkään. Mutta jos ihan rehellisin silmin tarkastelette lähipiiriänne ja työporukkaa, eikö siellä ole aika tasaväkisen normaalia väkeä? Tavallisia ihmisiä? Eikö maailma yleensä toimi niin?
"Miehet luo sen epäsuhdan kun tykkäävät sokkona lähes kaikista. He vähentävät saamiaan tykkäyksiä tekemällä huonoja profiileja, esim jättämällä koko profiilin tyhjäksi tai ottamalla uhkaavia kuvia. He myös ajavat naisia pois sovelluksista käyttäytymällä huonosti. Eli kaikki avaimet on miehillä, mitä aiotte tehdä asialle?
Uskallan puhua kaikkien naisten suulla kun sanon, että me naiset ei aleta tykkäämään epämieluisista profiilista, eli naisten puolelta ei tykkäysten määrää voi kasvattaa. "
Olen samaa mieltä, että miehet ovat syyllisiä tuolta osin epäsuhtaan. Ehdottomasti.
Mutta epäsuhta luo ongelmia, joita ei reaalimaailmassa olisi. Googlaapa huviksesi millä perusteella naiset miesten profiilit hylkää.
Vastaus nrolle 84:
Miehen todennäköisyys saada mätsi tykkäykselleen on alle 0.5%. Filtteröimättömiä ja ei-super-meikattuja naisten profiileja on todella, todella vähän. Kun yhdistetään nämä kaksi tietoa, niin ymmärretään että jos miehet tykkäisivät vain niistä äärimmäisen harvinaisista "ei filtteriä+ei raskasta meikkiä", todennäköisyys edes yhden matchin saamiseen olisi samaa luokkaa lottovoiton kanssa.
Miehet myös tietävät, että vaikka naisella on vahva meikki ja filtterit kuvissa, hän saattaa silti olla ihan ok näköinen livenä. Kertauksena: lähes kaikissa naisten profiileissa on vahvat meikit ja filtterit! Vaihtoehtoja ei siis juuri ole. kyllä tyhmempikin mies ymmärtää että tuollainen nainen saattaa silti olla ihan ok näköinen livenäkin, joten miksei ottaisi pientä riskiä, ja yrittäisi saada matchin. Mitä hävittävää miehellä tuossa on?
En vastaa C kysymykseeen, koska en ole tuollaista väitettä esittänyt. Sekoitat minut toiseen.
Näille "jos en tykkää meikkipelleistä ja filtterikuvista niin jää hyvin vähän naisia jäljelle" valittajille - nii-In, sehän on se POINTTI että vain hyvin harva on ihmiselle oikeasti kiinnostava ja sopiva! Se on POSITIIVINEN asia että voi jättää pois ne jotka ei itselle sovi!
Esim itse tykkään ehkä 1-2% miesten profiileista, koska niissä 99%ssa on jotain joka ei ole yhteensopivaa kanssani. Mutta jostain syystä en ala itkeä kuinka mun on nyt "pakko" tykätä epämieluisista miehistä kun muuten jää niin vähän jäljelle... Mitä hitsiä minä niillä eoäsopivilla tekisin, ihan ajan hukkaahan se olisi niitä matchata kun epäsopivuus tulisi kuitenkin jossain vaiheessa ilmi ja molemmat olisi tuhlanneet aikaansa.
Se jutussa ollut Kristiinan kuva oli uskottavin. Ihan oikean ihmisen näköinen.
Ihmettelin samaa. Ihan selviä tekoälykuvia.
"Parin naispuolisen ystäväni täysin filtteröimättömät profiilit tsekanneena olen eri mieltä. Ei tullut tykkäyksiä ropisten heille, ja vielä harvempia tapaamisia."
Häh? Mikä tuossa on "eri mieltä"? Noinhan juuri itsekin sanoin. Aidommat saa vähemmän tykkäyksiä ja se oli tavoitteenakin tehdä karsintaa. En ymmärrä mistä olet eri mieltä kanssani.
Minusta epäsuhta on ongelma. Ja sen on luonut ja ylläpitää miehet ja naisilla on oma osansa tuossa kuviossa myös.
Vierailija kirjoitti:
"Miehet luo sen epäsuhdan kun tykkäävät sokkona lähes kaikista. He vähentävät saamiaan tykkäyksiä tekemällä huonoja profiileja, esim jättämällä koko profiilin tyhjäksi tai ottamalla uhkaavia kuvia. He myös ajavat naisia pois sovelluksista käyttäytymällä huonosti. Eli kaikki avaimet on miehillä, mitä aiotte tehdä asialle?
Uskallan puhua kaikkien naisten suulla kun sanon, että me naiset ei aleta tykkäämään epämieluisista profiilista, eli naisten puolelta ei tykkäysten määrää voi kasvattaa. "
Olen samaa mieltä, että miehet ovat syyllisiä tuolta osin epäsuhtaan. Ehdottomasti.
Mutta epäsuhta luo ongelmia, joita ei reaalimaailmassa olisi. Googlaapa huviksesi millä perusteella naiset miesten profiilit hylkää.
Ei minua kiinnosta millä perusteella muut naiset valintansa tekee. Oletan että nämä perusteet ovat jotenkin mielestäsi vääriä, mutta jokaisella on 100% oikeus omiin kriteereihin. Ei se ole mikään ongelma, millä perusteella joku toinen haluaa kumppaninsa valita.
Kuten sanottu, ja itsekin myönsit, miehen luovat sen epäsuhdan. Joten sen ratkaisu on heidän käsissään, ei naisten. Minulle on esim ihan ok että voin tykätä vain prosentista profiileista, ei ole minun asiani yrittää muuttaa toista sukupuolta joksikin mitä he eivät ole. On ihan ok olla sinkku jos kerran sopivia ei ole.
Ps itselläni ei ole yhdessäkään kuvassa filtteriä ja hyvin vähän meikkiä. Silti tykköyksiä ei juuri satele, joten vaikka miehet väittää etteivät tykkää meikeistä ja filttereistä, ei tämä heidän toiminnassaan käytännössä näy.
Ne tietämäni kestävät parisuhteet, jotka on muodostettu jo aikaa ennen deittiappeja, ei todellakaan perustuneet siihen mitä toinen vaikka harrastaa, tai osaako ottaa itsestään edustavan valokuvan.
Moni katsoo profiilia sen sekunnin pari ja swaippaa.
Tykkäilkää ja swaippailkaa miten haluatte, mutta kyllä tuo touhu hyvin hyvin pinnallista on kaikin puolin.
Ulimiesten uliulimegafest täyden ulinan vaiheessa. Syy: mielikuvitushahmo a sai enemmän tykkäyksiä kuin mielikuvitushahmo b.
Tällä hetkellä 58% kaikista naisten antamista tykkäyksistä menee samalle 10% joukolle miehiä. Samaan aikaan 50% miesprofiileista ei saa ollenkaan tykkäyksiä.
Onko tuo naisilta hyvä ja järkevä tapa toimia? En tiedä, en kommentoi, eikä se asia edes minulle kuulu. Tyydyn toteamaan vain sen, että jos naisten nykyinen tapa toimia antaa heille juuri sellaisia tuloksia joita naiset toivovatkin, niin silloin naisten kannattaa ehdottomasti jatkaa nykyisellä tavalla toimimista.