Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten Tinder-käyttäjät ei muka nähneet noiden Ylen profiilien olevan tekoälykuvia?

Vierailija
23.04.2025 |

Kun nyt taivastellaan että miehet sai niin vähän tykkäyksiä. Noistahan näkee puolisokeakin, että ne on ai-generoituja! Todistaa lähinnä sen että miehet ei joko katso profiileja sen vertaa että tunnistaisivat feikin tai sitten edes sillä ei ole väliä heille että kuvatkaa ei ole oikeita.

https://yle.fi/a/74-20156735

Kommentit (222)

Vierailija
61/222 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma viisikymppinen isänikin laittaa minulle päivänselviä tekoälykuvia esim. eläimistä ja taivastelee, onko sellaisia olemassa. Ei auta mitään selittää asiaa. En usko, että muilla samanikäisillä ukoilla menee sen paremmin, sillä isäni on muuten ihan normaaliälyinen. 

Joo tääkin on vaan UKKOJEN ongelma. 

🙄

No sillä otannalla, että saman ikäinen ja samanjärkinen äitini kyllä ymmärtää mainiosti, ettei kissa voi olla päärynän muotoinen. 

On kyllä hyvä otanta sukupuolten perusteella tehdä yleistyksiä: omat vanhemmat! Vaude! 

👍

Plus ylen

Eihän sitä tuossa tutkittu tunnistavatko vai eivät. 😄

Tajutkaa nyt, et miehet saavat niin paljon enemmän ihan tunnistamattomaksi muokattuja kuvia naisiin verrattuna, että pitävät sitä ns. normaalina naisten touhuna. 

Eikö mikään ole naisten omalla vastuulla koskaan millään tavalla? Kaikki aina miesten syytä? 

Vierailija
62/222 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset tinderissä näyttävät 80% samoilta... Meikkiä on millin kerros. Ensimmäisenä pitäisi kysyä miltä näytät oikeasti. Tai pyytää treffeille... Kovin moni on ollut aika erinäköinen livenä kuin kuvissa... Että ei mitään ihmeellistä... Ei nuo eroa millään tavalla joukosta... Ja te naiset olette niin pihalla että luulettekin oikeasti että näytätte siltä kuin kuvissa... Miten se itsetunto kestää sen että livenä on aika karujakin...?

Heh. Sitten kun itse olen kevyellä meikillä ja täysin käsittelemättömillä kuvilla, niin mätsejä poistuu sitä mukaan kun niitä tulee :D

Etkö tajua. Se kertoo vain siitä että kevyellä meikillä olet sillä tasolla mitä oikeasti kun ei ole millin pakkelikerrosta. Tai vastaavasti olet se ilman meikkiä siedettävä, mutta omasta mielestäs nätiksi meikattuna aivan järkyttävän näköinen. Niitäkin on että on meikattu tunti ja näyttää aivan järkyttävältä...

Voi kiitos kauniista sanoista <3  tässähän ihan herkistyy :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/222 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutenkin oli nollatutkimus. AI teki kauniin nuoren naisen kuvan ja sitten ihmeteltiin kun se sai osumia enemmän kuin mies. AI:n olisi pitänyt tehdä kuva käyttämällä asetuksia: 30+ vuotias, yh-äiti, niin tilanne olisi ollut totuudenmukaisempi.

Ei kai tuo mikään tutkimus edes ollut 😄 Mutta mutta. Noista on kyllä tutkimuksia ja kyllä ne toistaa samaa. Miehet tykkäilee ja swaippailee ja naiset ei. 

Se on ongelma kaikille ja kyseessä on vahingollinen kierre.

Näitä testejä ja tutkimuksia on jostain syystä pakko päästä tekemään, vaikka tosiaan kaikki toistaa samaa. Voitaisiin tehdä myös testejä missä esim. parisuhteessa olevan puolison äänellä luodaan tekoälyllä ääniviesti missä hän kertoo pettäneen tai että jättää perheensä, tai muuta hauskaa, ja testata reaktioita. No, se kai olisi mautonta, toisin kuin sinkun tunteet, mitä on ihan ok testata milloin milläkin feikillä.

Vierailija
64/222 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jutun mukaanhan tosiaan yhdessä naisprofiilissa ei edes ollut lainkaan naamakuvia vaan kuvia kukasta, eli miehet ei todellakaan tee minkäänlaista karsintaa. Jotenkin huvittaa tämä kitkerä väninä naisten kranttuudesta ja suuremmasta "suosiosta" Tinderissä kun kaikesta tästä näkee että se suosio ei ole millään tavalla aitoa ja miehet itse aiheuttavat tämän ongelman tykkäämällä epätoivoisesti kaikista. Jos miehet ei karsi lainkaan, naisten on pakko tehdä karsintaa sitäkin enemmän. 

Toisaalta: mikä on muna ja mikä kana? Tykkäileekö miehet siksi epätoivoisina, ettei niitä tykkäyksiä itse saa?

Epätoivoisesti minkä tahansa naisen perässä oleva mies karsiutuu pois kilpailusta, oli syy siihen epätoivoon mikä tahansa. 

Vierailija
65/222 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin Tinderissä maksaa ominaisuudesta, joka näyttää monestako / monestako prosentista profiileja kyseinen henkilö on tykännyt. Sarjatykkäjät voisi ohittaa ja antaa mahdollisuus minusta tykkääjälle, joka on tykännyt vain harvoista

Tämä on oikeasti loistava idea, itsekin naisena varmaan maksaisin tästä! Näin 40+ naisena jolla kysyntää kuitenkin riittää vaivaksi asti.

Miehet eivät saisi enää niitä vähiäkään matcheja 😄

Vierailija
66/222 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisilla on yleensä tinder kuvissaan niin paljon meikkiä ja niin paljon filttereitä käytössä, että heidän kuvansa näyttävät lähes aina AI hahmolta.

Tämä.

Täytyy kyetä katsomaan aina vähän sen toisen näkökulmastakin asioita.

Vierailija
67/222 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin Tinderissä maksaa ominaisuudesta, joka näyttää monestako / monestako prosentista profiileja kyseinen henkilö on tykännyt. Sarjatykkäjät voisi ohittaa ja antaa mahdollisuus minusta tykkääjälle, joka on tykännyt vain harvoista

Tää ois kyllä hyvä. Kerran erehdyin joltain Tinder-tuttavuudelta ihan muuten vaan kysymään, että kuinka suuren osuuden se suunnilleen pyyhkii oikealle. Ehdin sanoa, että itsellä varmaan yksi kymmenestä enintään. Jätkä meni ihan vaikeaksi ja sanoi että saattaa esim. telkkaria katsellessaan sutia profiileja oikealle katsomatta edes puhelinta. Oli mm. tykännyt KAHDESTI vahingossa oman pomonsa profiilista. Tuli tosi arvostettu ja erityinen olo. 🙄

Vierailija
68/222 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jutun mukaanhan tosiaan yhdessä naisprofiilissa ei edes ollut lainkaan naamakuvia vaan kuvia kukasta, eli miehet ei todellakaan tee minkäänlaista karsintaa. Jotenkin huvittaa tämä kitkerä väninä naisten kranttuudesta ja suuremmasta "suosiosta" Tinderissä kun kaikesta tästä näkee että se suosio ei ole millään tavalla aitoa ja miehet itse aiheuttavat tämän ongelman tykkäämällä epätoivoisesti kaikista. Jos miehet ei karsi lainkaan, naisten on pakko tehdä karsintaa sitäkin enemmän. 

Toisaalta: mikä on muna ja mikä kana? Tykkäileekö miehet siksi epätoivoisina, ettei niitä tykkäyksiä itse saa?

En ymmärrä tätä logiikkaa. En minäkään 45v naisena saa paljoa tykkäyksiä, ihan 1-2 per viikko (ja nämäkin lähes aina ihmisiltä joista en itse ole kiinnostunut). Mutta en minä silti ala itse sarjatykkäämään ihmisistä jotka ei ole itselleni sopivia.

Kun tavoite on löytää itselleen sopiva kumppani, ei olisi mitään järkeä tykätä esim paljon alkoholia käyttävistä kun itse olen absolutisti.

Eli mikä logiikka siinä on, "tykkään itselleni epäsopivista jos en löydä sopivia, vaikka en heistä oikeasti olekaan kiinnostunut" kuulostaa todella oudolta. Eihän sillä saa yhtään enempää itselleen sopivia matcheja! Miesten logiikka?? 

Vierailija
69/222 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten kuvat deittiprofiileissa on yleensä niin raatorehellisiä, joten feikit erottuu kyllä hyvin. Naiset käyttää ilmeisesti enemmän filttereitä. Ja varmaan vähän pakkokin, koska tuskin miehetkään tykkää kovin raatorehellisistä kuvista kun 90% on muokattuja

Onneksi itse löysin filtteröimättömillä kuvilla fiksun miehen itselleni

Vierailija
70/222 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epätoivoisesti minkä tahansa naisen perässä oleva mies karsiutuu pois kilpailusta, oli syy siihen epätoivoon mikä tahansa. 

Mutta tässä on nyt paljon laajempi ongelma kyseessä ja se koskee lähes kaikkia sovelluksien käyttäjiä. Tuosta on muodostunut ihan vääristynyt swaippailukulttuuri. Ei se ole kenenkään etu. Pelkästään miehiä tästä ei voi kuitenkaan syyttää.

Vierailija
71/222 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa artikkelin tinder kokeessa lopputulos oli täsmälleen sama, mikä se on tosielämässäkin. Noin paljon enemmän naiset saavat tykkäyksiä ja matcheja.

Ei mikään "ne oli vaan AI kuvia" cope muuta tuota faktaa. 

Kyllähän se tiedetään että naiset saavat enemmän tykkäyksiä. Entä sitten?

Aina kun yksi heteronainen löytää kumppanin, myös yksi heteromies löytää kumppanin. Puntit menevät täysin tasan sen asian osalta, jolla on oikeasti merkitystä.

Vierailija
72/222 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko päämääräsi pelata itsellesi eniten pisteitä, eli tykkäyksiä, vai saada harvoja mutta merkityksellisiä tykkäyksiä?

On minullakin deittisovelluksessa tällä hetkellä n. 1000 tykkääjää. Niitä kun swaippaisin mätseiksi, niin kuinkahan moni sitten lopulta aidosti olisi minuun tutustumassa, ja kuinka monelle olen vain "roskakalastuksen" (eli kaikki oikealle) sivutuote?

Vierailija
73/222 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma viisikymppinen isänikin laittaa minulle päivänselviä tekoälykuvia esim. eläimistä ja taivastelee, onko sellaisia olemassa. Ei auta mitään selittää asiaa. En usko, että muilla samanikäisillä ukoilla menee sen paremmin, sillä isäni on muuten ihan normaaliälyinen. 

🙄

No sillä otannalla, että saman ikäinen ja samanjärkinen äitini kyllä ymmärtää mainiosti, ettei kissa voi olla päärynän muotoinen. 

On kyllä hyvä otanta sukupuolten perusteella tehdä yleistyksiä: omat vanhemmat! Vaude!&nbsp

Mutta miksi ne miehet tykkäävät niistä tunnistamattomiksi muokatuista? On myös tosi paljon asioita joita "monet miehet tekevät" mutta jos nämä ovat jotain mistä en itse pidä, niin en minä ala niistä tykkäämään vain koska monet miehet tekevät niin. Sehän olisi järjetöntä! Vaikka kaikki tekisivät niin, en minä silti haluaisi epämieluisaa miestä, sitten olisin ilman. Joten miksi miehet tykkäävät muokatuista kuvista, jos eivät kuviaan muokkaava tai hurjasti meikkaavaa kumppania kuitenkaan halua? 

Vierailija
74/222 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko päämääräsi pelata itsellesi eniten pisteitä, eli tykkäyksiä, vai saada harvoja mutta merkityksellisiä tykkäyksiä?

On minullakin deittisovelluksessa tällä hetkellä n

Miksi luulet, että tämä koskettaa itseäni henkilökohtaisesi mitenkään? En ole koskaan ollut deittisovelluksissa. Olen heteroparisuhteessa elävä nainen. Olen vaan kiinnostunut näistä ajan ilmiöistä ja uskon, että asioille on huomattavasti monimuotoisempia selityksiä kuin se, että vain miehet tekee aina kaiken vaan väärin ja naiset on sen uhreja. 

Vierailija
75/222 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

<

Mikä on ehdotuksesi kuinka naisten pitäisi toimia toisin? Tällä hetkellähän naiset tykkäävät niistä profiilista joista ovat kiinnostuneita. Ja eivät tykkää niistä joista eivät ole kiinnostuneita. Kuinka tätä toimintaa pitäisi mielestäsi muuttaa, jos molemmat sukupuolet toimivat mielestäsi jotenkin väärin? 

Vierailija
76/222 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

🙄

On kyllä hyvä otanta sukupuolten perustee

Tiedätkö sinä miltä heteromiehille tinder näyttää? Minä en naisena tiedä. Ehkä kannattais uskoa jos he kertovat jotain omasta näkökulmastaan eikä jyrätä päälle. Mitään siinä ei menetä että kuuntelee toista.

Vierailija
77/222 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen noista naisprofiileista lukkiutui -luultavasti siis käyttäjät ovat ilmoittaneet sen olevan tekoälykuva. 

Samoin uskon, että naiset ovat jättäneet selkeät tekoälykuvat vaille tykkäyksiä. 

Lisäksi minusta tuo 600+ tykkäystä tuon toisen nuoren naisen profiilille on vähän. 

Olin itse Tinderissä viisi vuotta sitten naisia etsivänä naisena ja maksoin plussasta. Sain miehiltä yli tuhat tykkäystä muutamassa päivässä, kun laitoin kokeeksi asetuksiin myös miehet. 

Olen ja olin pyöreä nelikymppinen nainen, ja se kyllä näkyi kuvista. Tekstissä luki selkeästi, että etsin naista. 

Vierailija
78/222 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

🙄

On kyllä hyvä otanta sukupuolten perustee

"Mutta miksi ne miehet tykkäävät niistä tunnistamattomiksi muokatuista?"

Melkein kaikki naisten kuvat tinderissä on "tunnistamattomiksi muokattuja". Tarkoitan tällä sitä, että lähes kaikki naisten kuvat on niin vahvasti meikattuja ja filtteröityjä, että ne voisivat yhtä hyvin olla AI kuvia. 

Jos miehet rajaisivat pois kaikki tuollaiset naisprofiilit, ei jäisi enää mitään naisprofiileja jäljelle. Miehet on siis jo kauan sitten ehdollistettu siihen, että Tinderissä naisten profiilit näyttävät AI kuvilta (koska ne oikeasti näyttävät AI kuvilta 😀). 

Vierailija
79/222 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

O

Miksi luulet, että tämä koskettaa itseäni henkilökohtaisesi mitenkään? En ole koskaan ollut deittisovelluksissa. Olen heteroparisuhteessa elävä nainen. Olen vaan kiinnostunut näistä ajan ilmiöistä ja uskon, että asioille on huomattavasti monimuotoisempia selityksiä kuin se, että vain miehet tekee aina kaiken vaan väärin ja naiset on sen uhreja. 

Siis kuka nyt on uhri ja missä?

Deittisovelluksissa on haasteita, ihan näin naisenakin. Mieluummin ottaisin itse vähemmän tykkäyksiä niin, että se tykkäys olisi sitten ihan oikea tykkäys. Eli mätsi jos tulisi, niin toinen olisi ihan aidosti halukas juttelemaan ja tutustumaan.

Ei näillä lukuisilla tykkäyksillä ihan oikeasti tee yhtään mitään, jos ne pääosin ovat tulleet siitä, että swaipattu kaikki oikealle. Ja jähmeästi joku sitten kanssani mätsättyä pari sanaa vaihtaisi samalla harmitellen, että mätsinä olinkin vain minä, eikä se täyden kympin kaunotar. Ja sitten ghostaus.

Vierailija
80/222 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset tinderissä näyttävät 80% samoilta... Meikkiä on millin kerros. Ensimmäisenä pitäisi kysyä miltä näytät oikeasti. Tai pyytää treffeille... Kovin moni on ollut aika erinäköinen livenä kuin kuvissa... Että ei mitään ihmeellistä... Ei nuo eroa millään tavalla joukosta... Ja te naiset olette niin pihalla että luulettekin oikeasti että näytätte siltä kuin kuvissa... Miten se itsetunto kestää sen että livenä on aika karujakin...?

Ihan kuin miehet näyttäisivät paremmalta livenä kuin kuvissa. Mulle on ihan sama mitä mieltä joku Jarppi on. Tiedän että miehet menee vain sekaisin siitä tiedosta että minulla on reikä joten "saaliita" olisi silti helppo saada. 

Monia ei vain kiinnosta hetken huvit kun harvoin edes ovat erikoisia. Läähättävä ylikiihottunut mies päällä muutaman sekunnin? Onpa kiva.

Mielummin yksin kuin huonossa suhteessa. Jos löytää hyvän niin sit toki kiva.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme