Mikä tuntemasi autisti on ammatiltaan?
Kommentit (139)
Mä olen noille ketjun autisteillekin kateellinen.
Topi Borg on ainakin kauppatyöntekijä ja mediapersoona.
Kimi Räikkönen ja Jussi Halla-aho vaikuttavat myös aika selkeiltä tapauksilta, vaikka ei näitä heidän lapsuudessaan ja nuoruudessaan diagnosoitu muille kuin kehitysvammaisille.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen läheisemmin 2 diagnosoitua autistia. Toinen on fyysikko, yliopistolla töissä. Toinen on it-hommissa, en tarkkaan tiedä mitä tekee mutta koodaa ainakin ja suunnittelee niitä ohjelmia. Isäni on myös yksi joka todennäköisesti on autisti, mutta eipä sitä sukupolvea tutkittu eikä diagnosoitu. Hän on elektroniikka-DI, jolla on useita kansainvälisiä patenttejakin.
Taas olen itseeni asteen enemmän pettynyt.
Vierailija kirjoitti:
Topi Borg on ainakin kauppatyöntekijä ja mediapersoona.
Kimi Räikkönen ja Jussi Halla-aho vaikuttavat myös aika selkeiltä tapauksilta, vaikka ei näitä heidän lapsuudessaan ja nuoruudessaan diagnosoitu muille kuin kehitysvammaisille.
Elon Musk on myös ilmoittanut olevansa.
Minäkin haluan useita kansainvälisiä patentteja.
Menestyvät autistit on etuoikeutettuja.
Miksi mä en ole menestyvä autisti?
Tekee lääketieteen parissa tarkkuutta ja laajaa osaamista vaativaa tutkimustyötä, nykyään kansainvälisiä yhteistyökumppaneita ja työnantaja, saman alan ihmisiä ei ole Suomessa kuin ehkä muutamia kymmeniä. Sopii hyvin hänen erityispiirteilleen, sillä työ on hyvin itsenäistä koneen ääressä tehtävää hommaa.
Vierailija kirjoitti:
Tekee lääketieteen parissa tarkkuutta ja laajaa osaamista vaativaa tutkimustyötä, nykyään kansainvälisiä yhteistyökumppaneita ja työnantaja, saman alan ihmisiä ei ole Suomessa kuin ehkä muutamia kymmeniä. Sopii hyvin hänen erityispiirteilleen, sillä työ on hyvin itsenäistä koneen ääressä tehtävää hommaa.
En usko korvat heiluu.
Autismin kirjo on niin laaja, että yleistäminen on turhaa ja typerää. Esim. sukulaisnuori on fiksu, kiva ja älykäs. Valmistui peruskoulusta ja lukiosta huippuarvosanoin. On urheilullinen, ahkera, auttavainen ja nopeaoppinen. Diagnosoitu ala-asteikäisenä ja "oireena" ei viihdy seurassa, ei kaipaa ystäviä vaan on onnellisin yksin. Nyt opiskelee yliopistossa kahtakin eri tutkintoa.
Vierailija kirjoitti:
Autismin kirjo on niin laaja, että yleistäminen on turhaa ja typerää. Esim. sukulaisnuori on fiksu, kiva ja älykäs. Valmistui peruskoulusta ja lukiosta huippuarvosanoin. On urheilullinen, ahkera, auttavainen ja nopeaoppinen. Diagnosoitu ala-asteikäisenä ja "oireena" ei viihdy seurassa, ei kaipaa ystäviä vaan on onnellisin yksin. Nyt opiskelee yliopistossa kahtakin eri tutkintoa.
Kympin tyttöjä.
Toivon että kaikki autistit voisivat yhtä huonosti kuin minä.
Toivon autistit pois maailmasta.
Toivon autisteille yhtä kovia vastoinkäymisiä kuin minulle.
Kasaa jotain pahvilaatikoita työtoiminnassa
Minä olen vääränlainen kun en ole menestyvä autisti.
Kääntäjä. Osaa äidinkielensä lisäksi viittä kuin natiivi 😃