Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haaveiletko sellaisesta elämästä joka oli kasarilla ja ysärillä tavallisten suomalaisperheiden elämää?

Vierailija
22.04.2025 |

Mä joskus haaveilen sellaisesta elämästä jollaista esim. monien koulukavereideni perheissä elettiin 80- ja 90-luvuilla. Tavallinen tiilitalo, isä töissä tehtaalla ja äiti postipankissa. Kaksi lasta, ihan tavallisia lapsia, jotka harrastavat kuvataidekoulua, jumppakärpästä, jääkiekkoa. Perjantaisin käydään yhdessä ostoksilla City marketissa. Lauantaisin aamupäivällä äiti leipoo marjapiirakkaa ja isä pesee auton. Illalla sauna ja koko perhe katsoo tv:tä. Sunnuntaina appivanhemmat tulee kylään ja päivälliselle. Joskus vanhemmat lähtevät lauantai-iltana tansseihin. Ei ulkomaan matkoja juuri, lomat mökillä. 

En mä yhtään osaisi elää tuollaista elämä itse. Kunhan haaveilen.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuossa sitten on niin erikoista? Eikö nykyäänkin moni eli vastaavalla tavalla, siitä vaan ei pidetä somessa meteliä. Meilläkin on ihan tavallista "tylsää" elämää, en tosin olen postipankissa töissä. 

Vierailija
42/45 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis alkoholismia, itsemurhia ja tupakointia sisällä? Ei kiitos. 

Vierailija
44/45 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse elin lähes tuollaista elämää. Tiilitalo puuttuu. Mutta en todellakaan kaipaa jotain illuusiota onnellisesta elämästä, mikä näkyy tänä päivänä joka puolella. En väitä ettei sellaista voisi olla, mutta kaiken sen ulkoisen alla voi olla todella vakavia ongelmia. Sellaisia juttuja, mistä tänä päivänä puhutaan enemmän, silloin ne olivat maan tapa. Kuten naisiin kohdistuva ahdistelu ja väkivalta miesten puolelta. Muistan aina miten halveksuvasti isäni puhui naisista ja naisille. Se oli niin normaalia puhettä, mitä hän puhui äidilleni ja siskoillensa, mutta ei koskaan miespuolisille perheenjäsenille. En itsekään tajunnut sitä ennenkuin olin yli 20-vuotias. Ja tämä puhetapa on nyt taas yleistynyt miesten keskuudessa.

Vierailija
45/45 |
23.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen näin jälkikäteen miettinyt, että oikeastiko ihmiset olivat tyytyväisiä siihen kaikkeen? vanhempani kävivät duunaritöissä, äiti toimistotöissä ja isä oli autokorjaamolla. Kummallakaan ei mitään ammatillisia haaveita tai pyrkimyksiä eteenpäin, koulut oli käyty silloin 70-luvulla ja se riitti. Töissä käytiin päivästä toiseen, kesälomaa neljä viikkoa juhannuksesta. Ei mitään harrastuksia, joskus jotain lenkkeilyä ja kesällä pyöräilyä ihan tavispyörällä, ei todellakaan ollut mitään sen kummempia pyöriä harrastamiseen. Jotenkin tosi ankeaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän