Aatelisen näköinen
Mitä tarkoittaa, kun jotakuta kuvaillaan aatelisen näköiseksi?
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
Usein tummempia kuin juntimpi väki elleivät sitten blondaa hiuksiaan. Pitkän huiskeita ja erikoinen nenä. Ja niin kuin joku jo sanoikin täällä että piirteet ovat terävemmät verrattuna tavalliseen väkeen.
Näistä kuvauksista huomaa, että suomalaiset yhdistää selvästi aatelisuuden venäläisen tai sitten ruotsalaisen näköisyyteen. Siellähän noita tuon näköisiä on. Noista maista toki aatelisto ja ylimystö on vuosisatoja Suomeen tullutkin, ja heidän piirteitä sitten alettu jotenkin katsoa ylöspäin ja pitää suomalalisen näköisyyttä huonompana.
Äkkiseltään tulee mieleen neljä suomalaista tuttavaa, joiden tiedän tai epäilen kuuluvan aatelissukuun. Kyllä tuo tummuus ja ei-perunamainen nenä tosiaan ovat näiden tuttujeni keskuudessa yleisiä. Mutta varmaan jo joskus 30-luvulla aateliset suurelta osin naivat oman säätynsä ulkopuolelta? Viimeistään 50-luvulla? Eli jos jotain milleniaaliaatelisia katsoo niin tuskin kukaan mikään "puhdasverinen" on.
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan kastematohuulia täytteillä kera levinneen aineen.
Briteissä tämän huomaa erityisen korostuneesti. Siellä vähävaraiset tavikset on koukuttuneet huulitäytteisiin, isoihin ylivalkoisiin hammaslaminaatteihin, plastiikkakirurgiaan, täyteaineisiin, kestoripsiin jne. Sitten yläluokkaiset tai aateliset on hyvin luonnollisen ja hillityn näköisiä, sellaisia tavallisen britin näköisiä ryppyineen ja vinoine hampaineen jne. Riittää itsevarmuutta olla oma itsensä sellaisenaan, toisin kun wt-tyyppisillä.
Vierailija kirjoitti:
Mikael Renwall
Ei sentään. On hän hyvin komea, muttei kyllä sinänsä mitenkään aristokraatin näköinen.
Vierailija kirjoitti:
Sirpa Pietikäinen, Jussi Halla-aho, Arto Satonen. Heissä kaikissa on aitoa aatelisten sukurasitetta habituksessaan.
Eduskunnassa on kaksi aatelista, eikä kumpikaan ole kukaan noista.
En ole aatelinen, mutta monet esi-isäni olivat. Minulla on kyömynenä, tummat piirteet ja olen varsin sirorakenteinen.
Vierailija kirjoitti:
Tästä voi katsella tyypillisen eurooppalaisen aatelisen tunnusmerkkejä. Halutut piirteet saavuttaa "mitä serkumpi, sitä herkumpi" ajattelulla.
Ilmielävä Victoria.
Ainakin yhdestä tuttavasta on aina tullut mieleen ulkonäkönsä puolesta aatelinen. On sirorakenteinen, erittäin terävät kasvonpiirteet ja paksu laineikas tumma tukka. Mieleenpainuvan näköinen kasvoistaan ja olemuskin jotenkin jylhä, kun on vielä hyvä ryhtikin.
Minä olen itse aatelinen ja olen vaalea, on pehmeät piirteet, eikä todellakaan terävät, pieni suora nenä, ohut suora lasinen tukka, lisäksi on huono ryhti ja hiirimäinen olemus. Siis täysi vastakohta noille ketjun kuvauksille.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä heissä on selvää tunnistettavuutta luustostruktuurin ja itsensä kantamisen osalta.
Kokonaisvaltainen hillitty hienostuneisuus, jota ei tarvitse alleviivata, koska se on.
Kyllä. Ryhti, itsevarma katse.
Ajattele vaikka Mannerheimia, oli aatelinen, ja myös sen näköinen. Ei kuitenkaan ole kyse jostain kasvonpiirteistä niinkään.
Tarkoittaa rumaa etenkin naisten kohdalla. Iso konkkanokka ja pitkä leuka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Briteissä tämän huomaa erityisen korostuneesti. Siellä vähävaraiset tavikset on koukuttuneet huulitäytteisiin, isoihin ylivalkoisiin hammaslaminaatteihin, plastiikkakirurgiaan, täyteaineisiin, kestoripsiin jne. Sitten yläluokkaiset tai aateliset on hyvin luonnollisen ja hillityn näköisiä, sellaisia tavallisen britin näköisiä ryppyineen ja vinoine hampaineen jne. Riittää itsevarmuutta olla oma itsensä sellaisenaan, toisin kun wt-tyyppisillä.
Brittiaatelistosta tuli mieleen, "stiff upper lip". Miten sen nyt sitten suomentaa, mutta siltä näyttää aatelinen. Ennemmin on kyse asenteestä, naama pysyy peruslukemilla, ei näytetä tunteita eikä olla tunteellisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Brittiaatelistosta tuli mieleen, "stiff upper lip". Miten sen nyt sitten suomentaa, mutta siltä näyttää aatelinen. Ennemmin on kyse asenteestä, naama pysyy peruslukemilla, ei näytetä tunteita eikä olla tunteellisia.
Mistä oikein keksitte noita juttuja? Ette selvästi tunnistaisi aatelista, vaikka törmäisitte sellaiseen.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen itse aatelinen ja olen vaalea, on pehmeät piirteet, eikä todellakaan terävät, pieni suora nenä, ohut suora lasinen tukka, lisäksi on huono ryhti ja hiirimäinen olemus. Siis täysi vastakohta noille ketjun kuvauksille.
Ei nykypäivänä Suomessa ole mitään aatelisia. Ritarihuone löytyy, mutta sekin on lähinnä sukuhistoriallinen yhdistys.
Pitkä leuka, kapeat kasvot, terävä/iso nenä. Ei välttämättä mikään perinteinen kaunokainen noilla piirteillä jos hyvin korostuneet.
Vierailija kirjoitti:
Riikka Purra spermaturpineen , turpa väärinpäin. Moukkien aatelia.🤣🤣🤣🤣
Kalju luihu Halla-ahon roikkuvine silmineen, Nieleksii jatkuvasti. Pelokkaan näköinen kyklooppiaatelia. 🤭🤭🤭
Jo on veistoksellista, ei ollenkaan taikinanaama