Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle sitten teki verorahoilla pari feikkiprofiilia Tinderiin nöyryyttääkseen miehiä tekoälyllä luoduilla naisilla

Vierailija
22.04.2025 |

https://yle.fi/a/74-20156735?origin=rss

Yle-verosta ei voi irtisanoutua, mutta Tinderin voi onneksi poistaa. Käsittämätöntä...

Kommentit (1272)

Vierailija
141/1272 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pituus miehellä ei kyllä vaikuta mitenkään siihen että saako naisia. T lyhyt mutta naisia aivan eri tavalla kuin ylen tinder miehillä.

Ja vaikuttaa se, kun joudut yrittämään monin verroin sen mitä joku 190+ mies. Mutta en ole itse lyhytkään eikä kiinnostusta ole kuin ulkomailla vaan. Aina Saksasta Kiinaan on kiinnostusta mutta Suomessa voisin yhtä hyvin olla näkymätön 

Vierailija
142/1272 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa deittipalveluissa on ollut feikki-ilmoituksia ihan maailman luomisesta alkaen. Jo silloin, kun listauksia julkaistiin sanomalehdissä painettuna. 

Eihän sitä vinoumaa saada muuten korjattua, jos siellä on miehiä kymmenkertainen määrä naisiin nähden? Varsinkin Tinder ym. joiden tarkoitus ei ole ihmisten pariutuminen vaan tuottaa perustajilleen voittoa. Se on yritystoiminnan ainoa tarkoitus. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/1272 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut Tinderissä vain hetken. Minulla ei ollut juuri muuta kriteeriä kuin se, että miehen pitää olla pitkä. Koska nyt vain olen siinä mielessä pinnallinen, kun itse olen hongankolistaja. No, kaikki varmaan arvaavat miten kävi. Kukaan ei ollut lukenut tekstiä, vaan se tuli yllätyksenä kun alettiin jutella. Että oho sori, en huomannut tuota. Juu et, vaikka se oli lähes ainoa asia mitä siinä luki. Itsehän en sitä tietoa miesten profiileissa useinkaan nähnyt.

Yhdelläkään naisella ei ole kriteerinä, että miehen pitää olla lyhyt tai keskimittainen; yli 190cm miehiä on ehkä 2% väestöstä. Nainen kuin nainen haluaa pitkän miehen jollakin verukkeella. 

Lyhyt nainen tarvitsee pitkän miehen, jotta lapset olisivat vähemmän lyhyitä. Pitkä nainen tarvitsee pitkän miehen, että tuntisi itsensä pie

Mikä oikeus sulla on vähätellä tuollaisia kokemuksia, kun moni mies sanoo samaa? Varmasti siinä on perää. Turha haukkua ja arvostella ja mitätöidä. 

Jos nainen sanoo, ettei kelpaa painonsa vuoksi miehille, se uskotaan heti. 

Jos mies sanoo, ettei kelpaa lyhyytensä vuoksi, mies haukutaan.

Alkaa tosissaan kyllästyttämään nämä kaksoisstandardit

Ohis, nainen.

Vierailija
144/1272 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut Tinderissä vain hetken. Minulla ei ollut juuri muuta kriteeriä kuin se, että miehen pitää olla pitkä. Koska nyt vain olen siinä mielessä pinnallinen, kun itse olen hongankolistaja. No, kaikki varmaan arvaavat miten kävi. Kukaan ei ollut lukenut tekstiä, vaan se tuli yllätyksenä kun alettiin jutella. Että oho sori, en huomannut tuota. Juu et, vaikka se oli lähes ainoa asia mitä siinä luki. Itsehän en sitä tietoa miesten profiileissa useinkaan nähnyt.

Yhdelläkään naisella ei ole kriteerinä, että miehen pitää olla lyhyt tai keskimittainen; yli 190cm miehiä on ehkä 2% väestöstä. Nainen kuin nainen haluaa pitkän miehen jollakin verukkeella. 

Lyhyt nainen tarvitsee pitkän miehen, jotta lapset olisivat vähemmän lyhyitä. Pitkä nainen tarvitsee pitkän miehen, että tuntisi itsensä pieneksi jne. 

Redditissä on hauska yht

Nettideittailussa on tärkeää tuo miehen pituus, mutta tosi elämässä painaa muut asiat.

Vierailija
145/1272 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo kyllä kertoo kaiken, mihin miehet käyttävät aikansa. Näyttäisi, ettei työt, harrastukset tai perhe-elämä/ihmissuhteet juuri kiinnosta miehiä, vaan tuijottavat naisia somessa ja antavat tykkäyksiä. Ja sitten valitaan, kun ei ole ihmissuhteita. 

No ennen notkuttiin joka ilta baarissa samassa tarkoituksessa, ja sen aikakauden ihmisistä useampi pariutui. Sitä paitsi miehen työ ja harrastukset ovat naisen mielestä todennäköisesti vääriä. 

Joo. Mää nyt oon vaan tämmönen. Liian lyhyt ja ihan vääränlainen. Väärin menee kaikki, eikä kukaan ikinä huoli. Ikinä en saa naista ja perhettä. Perhanan lunput, kun ette huoli.

Samalla lukemattomat iloiset lyhyet, rumat ja läskit ihmiset pariutuvat keskenään ja elävät elämänsä onnellisina loppuun asti. 

Vierailija
146/1272 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lyhyt nainen tarvitsee pitkän miehen, jotta lapset olisivat vähemmän lyhyitä. Pitkä nainen

Mä olen ollut ihastunut ja seurustellut sekä lyhyiden, että pitkien miesten kanssa. Mutta en olekaan koskaan ollut missään Tinderissä.

Vierailija
147/1272 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo kyllä kertoo kaiken, mihin miehet käyttävät aikansa. Näyttäisi, ettei työt, harrastukset tai perhe-elämä/ihmissuhteet juuri kiinnosta miehiä, vaan tuijottavat naisia somessa ja antavat tykkäyksiä. Ja sitten valitaan, kun ei ole ihmissuhteita. 

No ennen notkuttiin joka ilta baarissa samassa tarkoituksessa, ja sen aikakauden ihmisistä useampi pariutui. Sitä paitsi miehen työ ja harrastukset ovat naisen mielestä todennäköisesti vääriä. 

Joo. Mää nyt oon vaan tämmönen. Liian lyhyt ja ihan vääränlainen. Väärin menee kaikki, eikä kukaan ikinä huoli. Ikinä en saa naista ja perhettä. Perhanan lunput, kun ette huoli.

Samalla lukemattomat iloiset lyhyet, rumat ja läskit ihmiset pariutuvat keskenään ja elävät elämänsä onnellisina loppuun asti. 

No oma työpaikka ja harrastukset on sellaiset että juntti nazzi percuksi melko varmasti lokeroidaan kertaheitolla. Ja siitä taisi joku kyselytutkimuskin olla, että naiset eivät huoli enää mitään siihen suuntaankaan

Vierailija
148/1272 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nainen ei kelpaa > miehissä vika

Kun mies ei kelpaa > miehessä vika

Olisko aika jo muuttaa jotain tästä ajatusmaailmasta? 

Vierailija
149/1272 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pituus miehellä ei kyllä vaikuta mitenkään siihen että saako naisia. T lyhyt mutta naisia aivan eri tavalla kuin ylen tinder miehillä.

Ei todellakaan. Napoleon-kompleksi toki vaikuttaa ja se monella lyhyellä miehellä tutkitusti on. Naapurissa asuu superkuuma jalkapalloilija, joka ei takuulla ole yli 170 senttiä. Aina ystävällinen kaikille, ja ottajia olisi. Toki hänellä on jo itseään pidempi ihana nainen. 

Vierailija
150/1272 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yle:n kanavat ja ohjelmatarjonta on vielä ainoa, jota voi katsella ilman tätä päälletunkevaa mainospaskaa. Olen valmis maksamaan siitä luksuksesta jotakin. Koska maksanhan minä tuotteien hinnassa siitäkin, että minulle syötetään tätä hammastahna-, terveysside-, tiskiaine-, vitaepro-, happymeal-, ynnä muuta paskaa?

Mut ei kai kaikki Ylenkään ohjelmat sun mielestä hyviä oo.

Tuo mainosten maksaminen tuotteiden hinnoissa on joku Karl Marxin keksimä myytti

Tarkoitatko kysymykselläsi, että onko ohjelmat mielestäni hyviä, vai että pidänkö kaikista ohjelmista? Ei en seuraa läheskään kaikkea tuotantoa. Pyrin elämään reaalimaailmassa. En somessa, enkä teeveetä tuijottaen.

Mainos on yritykselle kulu. Myynninedistämis- ja markkinointikulu. Yritys ei voi kattaa kulujaan millään muulla, kuin sillä myyntikatteella, jonka se saa myymällä tuotteitaan. Ei tämä ole vaikeaa. Lisäksi, mainontaa tarvitaan enemmän silloin, kun yritys myy ns. bulkkituotetta. Korkealuokkaiset tavarat menee kaupaksi muutenkin. Niitä markkinoidaan jopa pienellä niukkuudella, eli annetaan ymmärtää, ettei jokaisella ole mahdollisuutta edes saada sellaista, jos ei "toimi nopeasti".

Varmaan Karl Marx ajattelevana ihmisenä tunsi tämän mekanismin hyvin, mutta itse ajatus on varmaan paljon vanhempi? 

Vierailija
151/1272 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylen agendaan kuuluu intersektionaalinen feminismi.  Valkoiset heteromiehet ovat ansainneet kaiken ivan ja dissauksen. Toisinpäin ei tällaista tehdä

Siellähän oli sekä nais- että miesprofiilit..

Vierailija
152/1272 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mut saatiin palstamammoille par ifaktaa myös. Suora lainaus:

Nuorista naisista kilpaillaan laajalla ikähaarukalla. Heistä ovat kiinnostuneet paitsi saman ikäiset miehet, myös vanhemmat miehet. Nuoriin naisiin kohdistuu paljon kovempi paine.

Tammisalon mukaan tilanne muuttuu siinä vaiheessa, kun naiset lähestyvät 40 vuotta. Harvempi mies on kiinnostunut keski-ikäisistä naisista, ja tykkäysten määrä tasaantuu sukupuolten välillä.

Oliko tämä sinulle joku uusi uutinen? Meille palstamammoille ei. Minua ovat setämiehet häirinneet 12-vuotiaasta asti, eivät ole vieläkään lopettaneet vaikka ikää on kohta 50.

Vierailija
153/1272 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Siis ketä tuossa nöyryytettiin? Sitä tekoälyä? 

Ai että feikkiprofiileilla ei nöyryytetä ja asiasta tehdään vieläpä uutinen, jossa osoitetaan sormella?

Tutkittiin miesten käytöstä.

Nytkö miesten käytös onkin YLEn vastuulla eikä miesten 😂

Jännä juttu, että miesten sikailua ei saisi tutkia, siitä ei saisi kirjoittaa, pitäisi leikkiä, että se on ok, VAIKKA SE EI OLE OK. Se kiellettiin jo 1316 ja edelleen te jatkatte. 

Vierailija
154/1272 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lyhyt nainen tarvitsee pitkän miehen, jotta lapset olisivat vähemmän lyhyitä. Pitkä nainen tarvitsee pitkän miehen, että tuntisi itsensä pie

Ei edes deittailussa ole ollut.

Vierailija
155/1272 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymppiset naiset ovat varmasti aivan innoissaan kaikesta huomiosta ja tykkäyksistä, mitä setämiehiltä saavat. Not. Mitäs jos isännät katselisitte omanikäisiänne? Vai ettekö kelpaa heillekään, kun aivot ovat jääneet teini-ikään?

Vierailija
156/1272 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lähtökohtaisesti heidän profiilinsa eivät juuri poikkea toisistaan. Tinderin maailma on kuitenkin aivan erilainen naiselle kuin miehelle. Tämä juttu näyttää sinkkumarkkinoiden raadollisuuden konkreettisesti."

Miksihän mies taas ulisee eikä naiset?

Vierailija
157/1272 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lyhyt mies ja yleensä lähes 95% naisista se ei kiinnosta vähääkään että olen jopa alle 170cm 

Tiedän mitä yrität sanoa mutta en usko alkuunkaan noihin sun keksittyihin lukuihin. Ai vain 5 naista sadasta haittaa jos olet alle 170cm? Olen 175cm ja Tinderissä joka kolmannelle tuo pituus oli ongelma

Vierailija
158/1272 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan. Napoleon-kompleksi toki vaikuttaa ja se monella lyhyellä miehellä tutkitusti on. Naapurissa asuu superkuuma jalkapalloilija, joka ei takuulla ole yli 170 senttiä. Aina ystävällinen kaikille, ja ottajia olisi. Toki hänellä on jo itseään pidempi ihana nainen. 

Jepjep. Miehessä oltava vika, jos ei kelpaa lyhyenä, koska naapurissakin... 

🙄

Onko se joillekin niin käsittämättömän vaikea myöntää, että naisetkin voi olla ihan yhtä pinnallisia kuin miehetkin, vai mikä näissä miesten kokemusten mitätöinnissä on taustalla? Naiset ei vaan voi tehdä mitään epäreilusti ja väärin, vaan syy on aina miehessä?

Vierailija
159/1272 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun nainen ei kelpaa > miehissä vika

Kun mies ei kelpaa > miehessä vika

Olisko aika jo muuttaa jotain tästä ajatusmaailmasta? 

Miten sitä sun mielestä pitäis muuttaa?  Jos mielummin valitsee sinkkuuden, kuin kenet tahansa ja elää oman valintansa kanssa, niin onko siinä jotain väärää?

Vierailija
160/1272 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samalla lukemattomat iloiset lyhyet, rumat ja läskit ihmiset pariutuvat keskenään ja elävät elämänsä onnellis

Ei ole kyllä työ vaikuttanut mitenkään eikä harrastukset... Edelleen amis ja työ tehtaassa. Lyhyt alle 170 ja ei oikein edes harrastuksia... Tinderissä todella paljon naisia. Reilusti enemmän kuin näillä ylen feikeillä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä