Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yle sitten teki verorahoilla pari feikkiprofiilia Tinderiin nöyryyttääkseen miehiä tekoälyllä luoduilla naisilla

Vierailija
22.04.2025 |

https://yle.fi/a/74-20156735?origin=rss

Yle-verosta ei voi irtisanoutua, mutta Tinderin voi onneksi poistaa. Käsittämätöntä...

Kommentit (1272)

Vierailija
1181/1272 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ihan syystäkin pedofilia on laitonta ja se koskee kumpaakin sukupuolta tekijänä, oli uhri mitä sukupuolta tahansa. Siitä huolimatta että lähes 100% siihen syyllistyy nimenomaan mies, oli uhrit tyttöjä tai poikia. Mutta hyvä että on yleisesti kiellettyä."

Kävikö mielessäsi kysyä, tulevatko kaikki nuo tapaukset ilmi? Missä ahdistelija ei olekaan mies? Minulla on epäilykseni.

Ei tietenkään tule kaikki tapaukset ilmi. Kaikki sen tietää. Oli tekijänä mies tai nainen. Mutta kyllähän ne ilmi tulleet jotain osviittaa antaa. 

Mutta tässä ei ole kyse kilpailusta. Jokainen tapaus on inhimmillinen tragedia ja jokainen tapaus pitäisi jäädä tapahtumatta. Useinmiten tekijän taustassa on kyse myös hyväksikäytöstä, eli se jatkuu, kunnes se kierre katkaistaan.

Eri

Ei ole kilpa

Naisia ei voi tuomita rikoksista joita he eivät ole tehneet. Ei se ole positiivista syrjintää. Käyttäisit sinäkin tuon energian oikeiden pedarien nappaamiseen.

Vierailija
1182/1272 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ihan syystäkin pedofilia on laitonta ja se koskee kumpaakin sukupuolta tekijänä, oli uhri mitä sukupuolta tahansa. Siitä huolimatta että lähes 100% siihen syyllistyy nimenomaan mies, oli uhrit tyttöjä tai poikia. Mutta hyvä että on yleisesti kiellettyä."

Kävikö mielessäsi kysyä, tulevatko kaikki nuo tapaukset ilmi? Missä ahdistelija ei olekaan mies? Minulla on epäilykseni.

Ei tietenkään tule kaikki tapaukset ilmi. Kaikki sen tietää. Oli tekijänä mies tai nainen. Mutta kyllähän ne ilmi tulleet jotain osviittaa antaa. 

Mutta tässä ei ole kyse kilpailusta. Jokainen tapaus on inhimmillinen tragedia ja jokainen tapaus pitäisi jäädä tapahtumatta. Useinmiten tekijän taustassa on kyse myös hyväksikäytöstä, eli se jatkuu, kunnes se kierre katkaistaan.

Eri

Ihmettelen minäkin mikä kilpailu tämä on hänelle. Hänestä naisten pitäisi alkaa hyväksikäyttää lapsia yhtä paljon kuin miehet niin se olisi tilastollisesti reilumpaa? Taaskaan vaihtoehtona ei ole se että miehet jättäisi niitä rikoksia tekemättä, vaikka edes sen takia että ne harmittavat tilastot näyttäisi kauniimmilta. 🙄

Minä ihmettelen, miksi kukaan puhuu kilpailusta. Minä puhun rikoksista. Sinä haluat ohittaa minuun kohdistuneet rikokset siksi, että miehet sitä ja tätä. Ylläpidät ongelmaa. Olet ongelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1183/1272 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotta nainen voisi saada työpaikan muka sukupuolikiintiön avulla, tulee huonattavasti suurempi määrä miehiä olla työllistynyt.

Miehillä on historiallisistakin syistä riskejä enemmän. Siinä sun selityksesi tuolle erolle.

Vierailija
1184/1272 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotta nainen voisi saada työpaikan muka sukupuolikiintiön avulla, tulee huonattavasti suurempi määrä miehiä olla työllistynyt.

Silti viha ei kohdistu miehiin jotka täyttäneet häneltä paikat, vaan naisiin joiden työpaikat ei olisi tuolla perusteella edes häntä varten.

Taisivat väistää luodin. En nimittäin usko päivääkään ettei tuo ole häiriköinyt kyseistä lafkaa ja naista siitä asti, lähettänyt noita tappouhkauksiaankin.

Vierailija
1185/1272 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lol

Vierailija
1186/1272 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ihmettelen, miksi kukaan puhuu kilpailusta. Minä puhun rikoksista. Sinä haluat ohittaa minuun kohdistuneet rikokset siksi, että miehet sitä ja tätä. Ylläpidät ongelmaa. Olet ongelma.

Sinä olet pedofiilien apuri. Viet huomion niistä rikoksista vaatimalla että resurssit käytetään tilastojen korjailuun niin että naiset saataisiin näyttämään yhtä pahalta kuin miehet (se sinun keksimä sairas kilpailu), kun totuus on että niistä rikoksista jotka paljastuu ja MYÖS niistä jotka ei, lähes 100% on miesten tekemiä.

Vierailija
1187/1272 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehillä on historiallisistakin syistä riskejä enemmän. Siinä sun selityksesi tuolle erolle.

Mitä riskejä?

Vierailija
1188/1272 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Puhutko minulle vai tuolle joka puolustelee miesten pedofiliaa koska naisetkin?

Minä sanoin että on oikein että pedofilia on rikos, tekijän tai uhrin sukupuolesta riippumatta. Hän ei sanonut muuta kuin että naisia pitäisi rangasta jotenkin enemmän, vaikka he ei syyllisty sellaisiin rikoksiin yhtä usein kuin miehet."

Puhun sellaisille ihmisille, jotka kykenevät ymmärtämään eron sanotun ja sanomattoman välillä. En ole väittänyt että naisten pitäisi tehdä enemmän rikoksia, jotta suhdeluku olisi mieluisampi. Tuollainen ajatus ei edes mahdu päähäni. Silti siitä on minua täällä syytetty. Vain siksi, että en ole huutanut kurkku suorana, kuinka pedofiilimies ansaitsisi viettää loppuelämänsä vankilassa. En kokenut että sitä pitäisi kenellekään erikseen selittää. Luulin että se olisi ilmiselvää kaikille.

Olen kyllästynyt siihen typerään jankutukseen, kuinka yhden rikoksia selitellään toisella. Siihen kuinka toisen rikoksia ei edes huomioida, koska joku muu tekee enemmän. Kyse on samasta ongelmasta. Sen eri muodoista. Silti siitä halutaan ratkaista vain se omasta mielestä tärkeä osa - loput jätetään huomiotta, koska ei huvita. Tai koska jokin muu on tärkeämpää juuri sillä hetkellä. Ja se, että minua syytetään jonkun toisen kirjoittamasta roskasta (kuten vaikka uhkauksista) kertoo vain sen, että ette osaa lukea. Ette kykene näkemään eroa kirjoitustavassa tai tyylissä. Yhdistelette kirjoittajia omassa mielessänne omiin tarkoituksiinne sopivilla tavoilla. Jolla oikeutatte omat mielipiteenne sekä sen vihamielisyyden, mikä täälläkin näkyy suurin piirtein joka toisessa viestissä.

En puhu välttämättä nyt juuri sinusta. En sinua tunne. Puhun yleisellä tasolla olevasta sairaudesta, joka on levinnyt koko yhteiskuntaan. Puhun itsekkyydestä sekä siitä, kuinka meitä jatkuvasti yritetään jakaa eri leireihin näissä asioissa. Jotta itse ongelma ei ikinä korjaantuisi.

Vierailija
1189/1272 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltähän tuli paksu väite! Ettei naisten rikoksia muka huomioda koska miehet tekee niitä enemmän? En aio edes pyytää todisteita koska mitään tutkimusta sinulla ei ole esittää tukemaan väitettä. Tilastoja voisi käyttää näiden rikosten selvittämisen avuksi, mutta sinä vaadit resurssien käyttöä johonkin muka tasa-arvoiseen hankkeeseen että naisten rikoksia pitäisi selvittää enemmän miesten tekemien selvittämisen kustannuksella, jotta miehillä ei tule pahamieli karuista tilastoista. Se ei ole edes mahdollista.

Jos muka oikeasti olet pedofiilin uhri kuten minä, niin sinusta on varttunut lähes yhtä paha kuin he. HÄPEÄ! Sinunlaistesi takia lapsia joutuu enemmän ja enemmän uhriksi, mikäli saat siitä päättää. Ja onneksi et varmasti saakaan. Näitä asioita ei hoideta mutulla vaan faktoilla, lailla ja toiminnalla.

Vierailija
1190/1272 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, aiemman kirjoittajan sanoista tuli mieleen että miksi ei voisi ottaa yhteyttä profiiliin jossa on kukka? Olihan ennen deitti.sivustoja ja ei ollut vielä kuvia melkein kenelläkään ja sitlti niihen vastattiin, olen itsekin kysynyt miltä näytät ja toinen sitten saattoi kertoa esim että 168/54/C Blondi, ja sit mentiin sokkotreffeille

Vierailija
1191/1272 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja se, että minua syytetään jonkun toisen kirjoittamasta roskasta (kuten vaikka uhkauksista) kertoo vain sen, että ette osaa lukea.

Uhkauksista puhunut viesti oli vastaus lainattuun viestiin (jonka kirjoittaja on uhkaillut täällä), toisesta aiheesta kuin tämä pedo keskustelu, ja silti tunnet että sinua syytetään uhkailusta, vaikka väität ettet kirjoittanut sitä? Kummallinen ajatuskuvio sulla.

Jos minä en olisi kirjoittanut jotain, eikä kukaan syyttäisi minua sen kirjoittamisesta, niin en koe että minulla olisi tarve puolustella itseäni etten ole kirjoittanut sitä.

Tämä palsta hyötyisi siitä että anonyymiteetti poistettaisiin. Nimimerkkien takaa vaan niin sitten kukaan ei voisi myöskään esittää olevansa monta eri henkilöä aina kun se on itselleen edullista.

Vierailija
1192/1272 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, aiemman kirjoittajan sanoista tuli mieleen että miksi ei voisi ottaa yhteyttä profiiliin jossa on kukka? Olihan ennen deitti.sivustoja ja ei ollut vielä kuvia melkein kenelläkään ja sitlti niihen vastattiin, olen itsekin kysynyt miltä näytät ja toinen sitten saattoi kertoa esim että 168/54/C Blondi, ja sit mentiin sokkotreffeille

Kuva on vakuuttavampi todiste että henkilö on oikeasti se mitä väittää olevansa. Mitä enemmän kuvia eri kuvakulmasta, sitä luotettavampi. AI vielä kompuroi tämän kanssa.

Vierailija
1193/1272 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilastoväittelyyn ei muuta kuin että tuo mutta naisetkin on samanlainen taktiikka mitä miehet käyttää kun puhutaan (enimmäkseen heidän tekemistään) seksuaalirikoksista ja joku huutaa heti mutta ulkkiksetkin, tai jopa syyttää niitä muita kaikesta. MeToo:n aikaan jos joku nainen kertoi tulleensa ruiskatuksi niin kommenttikentät täyttyi miehistä jotka kertoi että on heitäkin joku nainen kosketellut baarissa tai he tietävät että jotkut kai tekee niin. Näyttää harmittomalta ja viattomalta pyrkimykseltä tuoda ongelman laajuus esiin, suorastaan woke henkeen, eikö? Mutta kun pintaa raaputtaa niin sieltä rivien välistä paljastuu synkempiä tarkoitusperiä. Koska muutkin niin.. niin mitä, se on oikei mitä miehet tekee/sinä teet, vai? Pitäisi keskittyä vain niihin muihin? Heillä ei ole aikomustakaan tehdä mitään tämän ongelman eteen. Se on vain yritys hiljentää asiasta puhuminen. Huomio yritetään viedä pois siitä että niitä tilastoja hyödynnettäisiin ennalta ehkäisevään toimintaan ja rikosten selvittämiseen. Tiede ei voi ns. tasavertaisuuden nimissä muutella tilastoja, se on vain kovaa dataa.

Vierailija
1194/1272 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jopa on kaikki yleläiset mobilisoitu kehumaan ylen toimintaa VERO VAROINN???

Mä voin sanoo ihan ilmaseksi että Yle tekee hyvää sisältöä niin uutissivustoon kuin Areenaan. Juuri sellaista yleissivistävää ja ajatuksia herättävää kuin kuuluukin.

Voittaa mainokset ja propagandan 100-0.

Jotku harvat hyviä, moni paskaa. Aika monta suomenki historian juttua on joista ei löydy minkäänlaista dokumenttia areenasta

Mistä ne löytyy?

Vierailija
1195/1272 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Yhteen työpaikkaan julkiselle sektorille haki saman koulun käyny nainen samal työkokemuksel ja se valittiin. Valtiol on tasa-arvo-ohjelmat et pitää olla yhtä paljon naisia ja miehiä"

Oho, yhteen työpaikkaan?!

Mistä sä btw tiedät molempien työkokemuksen, koulutukset, käydyt kurssit ja arvosanat niin tarkasti, että voisit tehdä oletuksen?

haha varmaan koska se nainen oli mun opiskelukaveri

Joten tiedät hänen työkokemuksenkin ja myös syyn miksi juuri hänet valittiin?

Minä taas uskon tietäväni että sinä puhut täyttä paskaa ja koko naista, työpaikkaa, koulua tai tilannetta ei ollut edes olemassa. Niin epäuskottavasti kerrottu.

Pointti lie että intersektionaalinen ajattelu mahdollistaa tuollaisen syrji

"Pointti lie että intersektionaalinen ajattelu mahdollistaa tuollaisen syrjinnän. Feminismi on mielisaurautta."

Tämän kommentin pointti on se, että feminismillä vielä paljon töitä asenteiden osalta, jos jätkä kuvittelee syrjinnäksi sen, et hänen sijaan valittiin pätevä nainen. 

Vierailija
1196/1272 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Yhteen työpaikkaan julkiselle sektorille haki saman koulun käyny nainen samal työkokemuksel ja se valittiin. Valtiol on tasa-arvo-ohjelmat et pitää olla yhtä paljon naisia ja miehiä"

Mistä sä btw tiedät molempien työkokemuksen, koulutukset, käydyt kurssit ja arvosanat niin tarkasti, että voisit tehdä oletuksen?

Minä taas uskon tietäväni että sinä puhut täyttä paskaa ja koko naista, työpaikkaa, koulua tai tilannetta ei ollut edes olemassa. Niin epäuskottavasti kerrott

"Sinä olet mielisairas vihaideologi. Kyse oli kahdesta tasavertaisesta hakijasta joista intersektionaalisen ajattelun mukaan kuuluu valita nainen. Kiistätkö tämän? Eikö intersektionaalinen uhrikehä tarkoita juuri tätä? Miestä tulee syrjiä tällaisessa tilanteessa."

Ei tarkoita.

Vierailija
1197/1272 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas uskon tietäväni että sinä puhut täyttä paskaa ja koko naista, työpaikkaa, koulua tai tilannetta ei ollut edes olemassa. Niin epäuskottavasti kerrott

"Niinku mä tiedän ettei se ollu mua parempi ja sen cv:n ja sitä kautta myös sen et se palkattiin siks ku se on nainen."

Tai sit oli vain muilta osin sopivampi siihen paikkaan. Tai sitten arpoivat, ja hän  voitti arvonnassa. 

Kerroppas vielä, MiKSI sinut olisi pitänyt valita?? Sukupuolesi takia?

Vierailija
1198/1272 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas uskon tietäväni että sinä puhut täyttä paskaa ja koko naista, työpaikkaa, koulua tai tilannetta ei ollut edes olemassa. Niin epäuskottavasti kerrottu.

Sille mä en voi mitään mut näin se on menny. Ei mun tarvi keksiä tarino

Aiai, mies olisi kuulunut valita, koska on mies. Ei naista, koska on nainen. On tää maailma julma miehille!! 

Vierailija
1199/1272 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Hei skitsofreenittelija, mulle tuli ihan sähköposti kuka siihen kaupungin virkaan valittiin ja tunsin sen henkilön."

Miksi on niin vaikea hyväksyä, et parempi/sopivampi valittiin? Ottaako itsetunnolle? Vai muuten vain pattiin? 

Vierailija
1200/1272 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei skitsofreenittelija, mulle tuli ihan sähköposti kuka siihen kaupungin virkaan valittiin ja tunsin sen henkilön. 

Mutta et perustelua miksi. Olet mielisairas.

Lopetapa se mielisairattelu.

Ei sitä rekrytointia voi perustella muuten ku tasa-arvo-ohjelmalla. Nepalkkas naisen koska ne tavottelee et työntekijöiden sulupuolijakauma ois tasasempi.

Ja se on väärin koska...? Jos on yhtä pätevä, ei ketään ole syrjitty. Tasainen sukupuolijakauma on tervettä.paikassa kuin paikassa.