Yle sitten teki verorahoilla pari feikkiprofiilia Tinderiin nöyryyttääkseen miehiä tekoälyllä luoduilla naisilla
https://yle.fi/a/74-20156735?origin=rss
Yle-verosta ei voi irtisanoutua, mutta Tinderin voi onneksi poistaa. Käsittämätöntä...
Kommentit (1272)
"Olen kyllä (koulusurman kokeneena ja radikalisoitumiseen syvästi perehtyneenä) sitä mieltä että ne ideat juuri saavat monet ihmiset tappamaan, aivopesun lailla. Inceliyden kaltaiset kuolemankultit ovat nyt trendikkäitä."
Radikalisoituminen on aina jollain tasolla tuhoisaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi selvä parannusehdotus olisi se ettei sarjatykkääminen olisi mahdollista, vaan tykätä voisi vain hyvin rajoitetusta määrästä, oletuksena että sen verran monen kanssa on realistista jutella yhtä aikaa. Pakottaisi miehet tutustumaan niihin profiileihin ja olemaan valikoivampi.
Tai sitten nähtävät profiilit määräytyisi itse säätämän tarkan filtterin mukaisesti. Pitäisi nähdä vaivaa sen täyttämiseen ennenkuin pääsee edes aloittamaan. Jos esim. Jorma 70v hakee 25v naisia, niin hän ei edes näkisi niiden 25v naisten profiileja jotka ovat itse laittaneet filtteriinsä että etsivät vain 25v miehiä.
Jo näin pieni muutos tekisi Tinderistä huomattavasti käyttäjäystävällisemmän.
Jotenki olettais tuollaisen olevan itsestäänselvyys. Mutta toisaalta monasti on todettu, että se on itseään ylläpitävä ohjelma, jossa tarkoitus ei ole löytää paria, vaan
No se on totta, mutta nyt on se murros jossa naiset pakenee sovelluksesta koska se on niin epämiellyttävä heille ja seuraavaksi lähtee miehet kun siellä ei ole enää naisia. Jos Tinder haluaa elää, sen täytyy muuttua, ja nimenomaan palvelemaan naisasiakkaita paremmin.
"En ole itse enää niin nuori, mutta muistan kyllä millaista oli olla nuori nainen. Seksuaalinen häirintä alkaa jo lapsena ja lähtee ihan käsistä varhaisteininä. Kyllä siinä nuorena naisena on vähintään tuskainen kun elää vuosia niin että aina saa varoa. Ihan joku mukavan oloinen mies saattaa moikata kadulla, ja jos katsot häntä päin että mitä asiaa hänellä on, niin sieltä saattaa yhtäkkiä tulla vaikka mitä törkyä, ja joka kerta sitä pelästyy eikä tiedä mitä tehdä ja haluaa vaan äkkiä pois. Sydäntä kivistää jo pelkästään kirjoittaa tästä. Sen on niin yleistä, niin yleistä, niin yleistä.. kun tyttäreni syntyi, itkin, koska minulla heräsi pelko. Tiedän etten voi suojella häntä ikuisesti siltä. The horror of girlhood.
Toivon sinullekin hyviä aikoja. Ei tässä kenelläkään hirveän hyvin mene, ei tässä maailmantilanteessa."
Tästä muuten tuli mieleeni. Minä olen jo lapsena joutunut naisten ahdistelemaksi. Eli tiedän tarkalleen, miltä tuo tuntuu. Ja olen elävä (ainakin toistaiseksi) todiste siitä, että kumpikaan "puoli" ei ole syytön.
Mutta kiitos siitä, että jaksoit keskustella asiallisesti. Harvinaista tällä palstalla.
Vierailija kirjoitti:
"En ole itse enää niin nuori, mutta muistan kyllä millaista oli olla nuori nainen. Seksuaalinen häirintä alkaa jo lapsena ja lähtee ihan käsistä varhaisteininä. Kyllä siinä nuorena naisena on vähintään tuskainen kun elää vuosia niin että aina saa varoa. Ihan joku mukavan oloinen mies saattaa moikata kadulla, ja jos katsot häntä päin että mitä asiaa hänellä on, niin sieltä saattaa yhtäkkiä tulla vaikka mitä törkyä, ja joka kerta sitä pelästyy eikä tiedä mitä tehdä ja haluaa vaan äkkiä pois. Sydäntä kivistää jo pelkästään kirjoittaa tästä. Sen on niin yleistä, niin yleistä, niin yleistä.. kun tyttäreni syntyi, itkin, koska minulla heräsi pelko. Tiedän etten voi suojella häntä ikuisesti siltä. The horror of girlhood.
Toivon sinullekin hyviä aikoja. Ei tässä kenelläkään hirveän hyvin mene, ei tässä maailmantilanteessa."
Tästä muuten tuli mieleeni. Minä olen jo lapsen
Ihan syystäkin pedofilia on laitonta ja se koskee kumpaakin sukupuolta tekijänä, oli uhri mitä sukupuolta tahansa. Siitä huolimatta että lähes 100% siihen syyllistyy nimenomaan mies, oli uhrit tyttöjä tai poikia. Mutta hyvä että on yleisesti kiellettyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se kansallistettu miesviha näy tämänkin palstan ja ketjun kommenteissa varsin selkeästi. Ilmeisesti siihen on vaan nuorten miesten totuttava ja hyväksyttävä. Kuljettava omaa polkuaan. Ainakaan mihinkään androgyyniin miellyttämisrooliin ei kannata sortua, silloin tämä elämän peli on hävitty ja kansakunta kuihtuu olemattomiin.
Kyllä Ivan, olet aivan oikeassa. Hävitään olemattomiin...
Kiitos! En tosin ole Ivan vaan ihan arkinen suomalainen mies, mutta se taitaa ollakin se suurin pelkosi, olisiko tuo jopa oikeassa? Älä rakentele pilvilinnoja, me elämme tässä maassa kuolemaamme saakka.
Mulkoilemalla, vihaamalla ja raivoamalla pilluttomuutta. Elinajanodote aika lyhyt.
Tasapainoisessa parisuhteessa ja elän elämääni todella tyytyväisenä. Toivotan sinulle hyvää jatkoa ja uskon, että löydät vielä sielullesi rauhan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se kansallistettu miesviha näy tämänkin palstan ja ketjun kommenteissa varsin selkeästi. Ilmeisesti siihen on vaan nuorten miesten totuttava ja hyväksyttävä. Kuljettava omaa polkuaan. Ainakaan mihinkään androgyyniin miellyttämisrooliin ei kannata sortua, silloin tämä elämän peli on hävitty ja kansakunta kuihtuu olemattomiin.
Kyllä Ivan, olet aivan oikeassa. Hävitään olemattomiin...
Kiitos! En tosin ole Ivan vaan ihan arkinen suomalainen mies, mutta se taitaa ollakin se suurin pelkosi, olisiko tuo jopa oikeassa? Älä rakentele pilvilinnoja, me elämme tässä maassa kuolemaamme saakka.
Tasapainoisessa parisuhteessa ja elän elämääni todella tyytyväisenä. Toivotan sinulle hyvää jatkoa ja uskon, että löydät vielä sielullesi rauhan.
🤣
"Ihan syystäkin pedofilia on laitonta ja se koskee kumpaakin sukupuolta tekijänä, oli uhri mitä sukupuolta tahansa. Siitä huolimatta että lähes 100% siihen syyllistyy nimenomaan mies, oli uhrit tyttöjä tai poikia. Mutta hyvä että on yleisesti kiellettyä."
Kävikö mielessäsi kysyä, tulevatko kaikki nuo tapaukset ilmi? Missä ahdistelija ei olekaan mies? Minulla on epäilykseni.
Vierailija kirjoitti:
"Ihan syystäkin pedofilia on laitonta ja se koskee kumpaakin sukupuolta tekijänä, oli uhri mitä sukupuolta tahansa. Siitä huolimatta että lähes 100% siihen syyllistyy nimenomaan mies, oli uhrit tyttöjä tai poikia. Mutta hyvä että on yleisesti kiellettyä."
Kävikö mielessäsi kysyä, tulevatko kaikki nuo tapaukset ilmi? Missä ahdistelija ei olekaan mies? Minulla on epäilykseni.
Ei varmasti tulekaan, kuten ei tule suurinosa niistä miesten tekemistä rikoksistakaan, ja niistäkään ei tule automaattisesti tuomiota. Tutkittu tieto on silti validi, mikään tilastovirhe ei muuta tuloksia niin radikaalisti että tilanne olisi edes 50/50.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap se jaksaa ulista ja uhriutua omista ja muiden miesten tekemisistä, yliherkkä pikku persukka.
Miehet inflatoi itsensä tyrkyttämällä yrpäänsä ihan kaikille.
Jos naamasi on vino, äläpä syytä siitä peiliä (YLEä).
Toksista feminiinisyyttä.
Siis se, että sinä tai muut miehet eivät saa pillua on toksista feminisyyttä?
Peilikuva toksisesta miehisyydestä. Onko se mahdoton uskoa?
Sinä et osaa lukea. Kuolemat ja muu harmi olisi todiste sen olemassa olosta. Mutta koska todisteita ei ole,
Filosofi Bertrand Russellilla on paljon hyviä ajatuksia. Tais olla aika viisas. Osasi perustella kantansa.
Vierailija kirjoitti:
Oli tuo myös naisille nöyryyttävää. Nimittäin jutun mukaan kukaan ei ole kiinnostunut 40+ naisistav. Ei tuo nuorille naisillekaan ole imartelevaa sillä hujauksessa hekin ovat 40+ naisia.
Ei tuo ainakaan minua nöyryytä yhtään ja olen 47. Eikä toisaalta ikä estänyt minua löytämästä seuraa 40+ ikäisenäkään, ja mitä nyt maailmanmenoa katsoo, niin kaikenikäiset täällä pariutuvat. Mutta vaikka ei olisikaan näin ja vaikka yksikään mies ei kiinnostuisi yhdestäkään yli 40-vuotiaasta naisesta, niin enpä kyllä siltikään kokisi asiaa mitenkään nöyryyttäväksi. MIKÄ siinä muka olisi nöyryyttävää? En koe nöyryyttäväksi sitäkään, jos homomiehet eivät kiinnostu naisista, tai jos lesbot eivät kiinnostu heteronaisista.
Ihmeellisiä ajatuksia teillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jankkaajamies voisi nyt vihdoin antaa sen osoitteensa niin katotaan kuka tappaa ja kenet. Pelkuri huutelee vaan anonyymisti.
Joo hyvä idea. Eikä varmasti mene väärin...
Läskisamihan kuolisi jo pelkkään sydäriin jos joutuisi näistä naisviha mielipiteistään väittelyyn kasvokkain.
Kuka ihme on läskisami?
-tuojollevastasit
Jankkaaja mies täällä.
Okei, kiitos. Pitää muistaa lopettaa ennen kuin mullekin keksitään oma nimi...
-sejollevastasit
Ei
"Jatka vaan sananvapautesi käyttämistä. Minä puolestaan yritän opetella pitämään paremmin omia puoliani. Luulisi, että se on miehille helpompaa (olen mies), mutta ne samat miehet, jotka tekevät monelle naiselle pahaa, tekevät pahaa myös muille miehille. Osittain myös naisten kautta. Saamalla nainen ajattelemaan pahaa kaikista miehistä.
Sellaiselle miehelle, jolla oikeasti on hyvät aikeet ja sydän paikallaan, tuo on todella raskasta. Ei, en vertaa tuota seksuaaliseen hyväksikäyttöön (tai siihen, joka sanana täällä heti sensuroidaan). Sellaiseen verrattuna tuo on pientä. Ymmärrän tämän."
Luulenpa, että aika harvat naiset ajattelevat kaikkia miehiä pahoina ym. Tilastoa ei siis ole esittää. Mut palstoilla jutut kärjistyy, mm. koska liirumlaarumia kukaan ei jaksa lukea. Ja se on todella ikävää, jos naisen käsitys pahoinpitelevinä petoina perustuu omiin kokemuksiin! Silloin on paha väittää muuta, kun mikään väite ei poista kokemuksia.
Suurin osa ihmisistä kuitenkin tuntee sekä miehiä eträ naisia, joten käsitykset sukupuolista vaihtelevat sen pohjalta.
Ihan hyvääkin analyysiä tuolla, mutta synkempääkin se voisi helposti olla, se koko totuus.
"Miesvihaaja feminassesaasta. Vihapropagandisti. Agitaattori."
Taitaa olla avun tuolla puolen tämä tapaus. Tai trolli. Mut trollina saa muut vaan feminismin puolelle. Sen aiheuttaa aina tuollainen äärimmäinen riehuminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hölmö.Täällähän juuri aikaa ja vaivaa säästämättä naiset vääntävät rautalangasta, mikä mättää ja mitä asialle voisi tehdä. (No, tuo yksi on melko ärhäkkä.) Jos naiset yleisesti vihaisivat miehiä, ei kukaan viitsisi. Ja jostakin syystä mammapalstalle tulee myös aika paljon miehiä.
Olen ärhäkkä ihan syystä. Todellisuudessa en ole mikään radikaali miesten vihaaja, mutta kasvoin narsistin armoilla mikä op
"Niin minäkin teen kaikille feministiaktivisteille, myös sinulle. :)"
No et kyl tee yhtään mitään yhtään kenellekkään. Ilmaisusi ei iske. Sori siitä. Lähinnä tulee kyllästynyt hymähdys.
Eri
"Kone Oyj:ssä on varmasti vielä paljon Heikki Herlinin ja Applessa Steve Jobsin kädenjälkeä. Ne on luonu niiden firmojen vision ja mission"
Hella Wuolijoki ei luonut yleä. Oli sen johdossa muutaman vuoden viiskytluvulla.
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään tule kaikki tapaukset ilmi. Kaikki sen tietää. Oli tekijänä mies tai nainen. Mutta kyllähän ne ilmi tulleet jotain osviittaa antaa.
Mutta tässä ei ole kyse kilpailusta. Jokainen tapaus on inhimmillinen tragedia ja jokainen tapaus pitäisi jäädä tapahtumatta. Useinmiten tekijän taustassa on kyse myös hyväksikäytöstä, eli se jatkuu, kunnes se kierre katkaistaan.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi selvä parannusehdotus olisi se ettei sarjatykkääminen olisi mahdollista, vaan tykätä voisi vain hyvin rajoitetusta määrästä, oletuksena että sen verran monen kanssa on realistista jutella yhtä aikaa. Pakottaisi miehet tutustumaan niihin profiileihin ja olemaan valikoivampi.
Tai sitten nähtävät profiilit määräytyisi itse säätämän tarkan filtterin mukaisesti. Pitäisi nähdä vaivaa sen täyttämiseen ennenkuin pääsee edes aloittamaan. Jos esim. Jorma 70v hakee 25v naisia, niin hän ei edes näkisi niiden 25v naisten profiileja jotka ovat itse laittaneet filtteriinsä että etsivät vain 25v miehiä.
Jo näin pieni muutos tekisi Tinderistä huomattavasti käyttäjäystävällisemmän.
Jotenki olettais tuollaisen olevan itsestäänselvyys. Mutta toisaalta monasti on todettu, että se on itseään ylläpitävä o
Ai niinkuin bumble joka pakotti naiset tekemään aloitteen? Ja jota naiset eivät missään nimessä halua tehdä.
Wait wait wait. Onko tuo naisten pedofiliasta muka huolestunut se sama joka tällä palstalla aina kertoo että häntä on lapsena hyväksikäytetty naisten toimesta, mutta sitten tarkentaa että tapaus oli hänen sukulaisnaisensa jotka ovat sukujuhlissa kyselleet onko hänellä jo tyttöystävää? Asiatonta, kyllä. Tuota on kyselty niin pojilta kuin tytöiltä ikäänkuin small talkkina iät ja ajat, mutta nykyään ihmiset ovat jo tajunneet että lapselta tuollaisten kysely (mukaanlukien oletus seksuaalisesta suuntauksesta) ja ihastumis/seurustelujutuilla nännättely ei ole edes hauskaa vaan aiheuttaa lapselle hämmennystä, kiusaantuneisuutta ja jopa pelkoa/ahdistusta. Mutta että kyseessä olisi rikos ja lapsen hyväksikäyttö? No ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään tule kaikki tapaukset ilmi. Kaikki sen tietää. Oli tekijänä mies tai nainen. Mutta kyllähän ne ilmi tulleet jotain osviittaa antaa.
Mutta tässä ei ole kyse kilpailusta. Jokainen tapaus on inhimmillinen tragedia ja jokainen tapaus pitäisi jäädä tapahtumatta. Useinmiten tekijän taustassa on kyse myös hyväksikäytöstä, eli se jatkuu, kunnes se kierre katkaistaan.
Eri
Ihmettelen minäkin mikä kilpailu tämä on hänelle. Hänestä naisten pitäisi alkaa hyväksikäyttää lapsia yhtä paljon kuin miehet niin se olisi tilastollisesti reilumpaa? Taaskaan vaihtoehtona ei ole se että miehet jättäisi niitä rikoksia tekemättä, vaikka edes sen takia että ne harmittavat tilastot näyttäisi kauniimmilta. 🙄
Mulkoilemalla, vihaamalla ja raivoamalla pilluttomuutta. Elinajanodote aika lyhyt.