Ylilääkäri muistuttaa: "Influenssa kestää hoitamatta 14 päivää, hoidettuna vain 2 viikkoa."
"Eli, jotta ollaan kunnossa, niin siinä sen pari viikkoa saa kyllä kalenteria tyhjentää, Kaukoranta toteaa."
Mulla on "hieman" pidempi kokemus, elämäni ensimmäinen oikea influenssa (ja toivottavasti viimeinen).
Kommentit (20)
Vierailija kirjoitti:
14 päivää ON 2 viikkoa :)
Älä? Sitä hän tarkoittikin.
Vierailija kirjoitti:
Sehän se vitsi olikin, et sitten hoksannut...
Tarkoittaa ilmeisesti sitä, ettei pidä mennä vaivaamaan arvonsa tuntevia lääkäreitä influenssan takia.
Vanhaa tietoa. Asiat ovat muuttuneet kahdeksasssa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Löytyihän se tosikko diplomi-insinööri tähänkin ketjuun.
Ehdotan ylilääkärille lääketieteen Nobelia.
Tuo sanonta koskee flunssaa, ei influenssaa. Influenssa kestää noin viikon, mutta sen jälkeen pitää varoa liikaa rasitusta pari viikkoa, ettei tule jälkitauteja.
Influenssa jälkitauteineen kestää kyllä pidempään kuin kaksi viikkoa. Rokotetulla menee viikossa ohi, mutta rokottamattoman vointi vain heikkenee.
Hölmölän lääkäriasemalla satoi sisälle viikossa vain kaksi kertaa, ensin maanantaista perjantaihin ja sitten lauantaista sunnuntaihin. Sitten joku hoksasi sulkea kattoikkunan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän se vitsi olikin, et sitten hoksannut...
Ehkä tuo oli jonkinlainen metavitsi-yritys. Ei kuitenkaan kovinkaan hauska.
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan. Tämä tarkoittaa sitä, että influenssaan ei ole hoitoa, kestää ihan saman aikaa "hoidettuna" tai vaan "sairastettuna".
Mitähän lentsua nyt on liikkeellä kun varsinkin eilen oli kurkku karheana, kirkas räkä vuoti erittäin juoksevana, aivastutti, ja illalla nosti kuumetta 37,9, olo oli heikko ja väsynyt, tosin aiemmin päivällä piti tehdä lumimyräkän vuoksi lumitöitä ihan verenmaku suussa ja senkin vuoksi sitten väsytti ja jokapaikkaa särki.
Otin aamuyöstä buranan niin se laski kuumeen pois mutta tänä iltana mittari on näyttänyt vielä n. 37,3, vaikka olo on jo selvästi parempi.
Kuuluukohan johonkin lentsuun tms. niska-hartiasärkyä vai liekö muuten vain vielä lisäloukkauksena kaiken muun kurjan olon päälle :/
Ei ole koskaan kestänyt mulla viikkoa pidempään. Kuume ja muut akuutit oireet ovat usein menneet ohi 5 päivässä.
3kk:tta on oikea aika. Jokunen viikko voi olla pahin vaihe.
Mikset ap ota rokotusta? Minä olen ottanut aina, nuoresta asti. En halua kärsiä turhaan kun elämässä kärsimystä muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Mikset ap ota rokotusta? Minä olen ottanut aina, nuoresta asti. En halua kärsiä turhaan kun elämässä kärsimystä muutenkin.
Influenssarokotteen suoja on aika heikko, jos liikkeellä oleva virus onkin erilainen, kuin mitä vastaan rokote ennusteiden perusteella valmistettiin.