Aikuisteen oikeesti - ELÄÄKÖ SUOMESSA PALKALLAAN ?
Enkä nyt tarkoita johtotason palkkoja, mitä mieltä olette, saatko kaiken mitä tarvitse tekemällä työtä ?
Kommentit (57)
Saan kaiken, mitä tarvitsen, en kaikkea, minä voisin haluta.
-brutto hitusen alle 4900€/kk
nettona kolme tonnia, ihan hyvin elää.
Nettona tulee noin 2900€. Elän sillä mukavasti.
Tämän kuun nettopalkkaa oli melko tasan 7000 euroa. Pärjään joten kuten kun elän säästeliäästi.
Vierailija kirjoitti:
Keskipalkka Suomessa on noin 3400 € kuukaudessa. Miksei sillä eläisi ihan hyvää elämää?
Mediaani vai keskiarvo?
Vierailija kirjoitti:
Saan kaiken, mitä tarvitsen, en kaikkea, minä voisin haluta.
-brutto hitusen alle 4900€/kk
Mulla brutto 5200. Käteenhän siitä jää 3200. Sillä pärjää mutta jos jotain yllättävää sattuu niin luottoa pitää ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Palkalla ei tarvitse tulla toimeen. T. Kokoomus Ps. kiitos äänistä.
Töitä ei ole pakko tehdä jos ei huvita. Aina voi olla muitten elätettävänä. Kiitos vihervassarit, luusereitten puolueet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskipalkka Suomessa on noin 3400 € kuukaudessa. Miksei sillä eläisi ihan hyvää elämää?
Mediaani vai keskiarvo?
vai moodi
Hyvää ja onnellista elämää ei saada rahalla tai suurella palkalla, vaan se tehdään muilla asioilla.
Minä ja kaikki tuntemani työläiset pärjäävät.
Yleensä ihmiset eivät ymmärrä että omiin menoihin pystyy vaikuttamaan itse enemmän kuin tuloihin. Suomaisen mediaanituloilla elää ihan hyvää elämää kun osaa. Jotkut ei osaa millään tuloilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskipalkalla elää hyvää elämää, mutta moni tienaa vähemmän. Etkö ymmärrä mitä keskipalkka tarjoittaa?
Puolet tienaa ENEMMÄN. Sitäkään ei kannata unohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mediaani vai keskiarvo?
Mediaani
Sanoisin jos perii hyvän asun niin sitten kyllä mukavasti muuten ei ellei tykkää elää munkkiluostari elämää. Saksassa ollaan ajamassa 15 euron minimi palkkaa ja en yhtään ihmettelisi jos sillä olisi parempi ostovoima kuin 20e tunti Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Keskipalkka, on niitä jotka tienaavat 200000.00 ja niitä joiden palkka 2200.00.
Meillä 1500 henkilöä yrityksessä osalla tuo korkeampi ja enemmän ja sitten ne työmuurahaiset joiden palkka tuo alempi, keskipalkka on surkea peruste.
Jos saat palkkaa miljoonan vuodessa, niin kyllä. Jos saat palkkaa euron vuodessa, niin ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskipalkalla elää hyvää elämää, mutta moni tienaa vähemmän. Etkö ymmärrä mitä keskipalkka tarjoittaa?
Nyt sekoitat keskiarvon ja mediaanin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt sekoitat keskiarvon ja mediaanin
Koko ajan on puhuttu mediaanista.
Itselläni yli 5 tonnin palkka jolla elää keskiluokkaista elämää. Lisäksi 1 kk palkan edestä pääomatuloja jotta voi matkustella. 3 tonnin palkalla ei Suomessa elä länsimaisen standardin mukaista elämää.