Mies. Haittaisiko sinua naisen risainen ja päihteiden täyteinen menneisyys jos on ihmisenä nykyään toinen?
En tiedä kannattaako noista mainita sitten joskus. Toisaalta ne ajat ovat tehneet minusta minut ja olen kovin vahvaksi tullut monien vaikeuksien jälkeen. Sen vuoksi kuitenkin jotkin asiat ovat edelleen kesken kuten luottotiedot ja ulosmittaus, viihdyn paljon itsekseni eikä kavereita juuri ole kun jätti päihdepiirit pois. En käyttänyt usein huumeita mutta alkoholisti olen, nykyään raitis ja se on ollut elämäni paras päätös.
Olen jäänyt joissain asioissa elämässäni paitsi mutta vielä minulla on kaikki mahdollisuudet hienoon elämään. Olen 29-vuotias.
Välillä pohdin löydänkö kumppanin, sellaisen joka arvostaa, kunnioittaa ja luottaa minuun menneisyydestäni huolimatta. Muuta en tietenkään edes tahdo ja voin pysyä yksin mutta välillä kaikenlaiset kysymykset pyörivät päässä. Rukoilen, että asiani järjestyvät vielä ja saisin kokea rakkauden.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä, miten paljon sitä menneisyyden painolastia sisältyisi myös tulevaisuuteen.
Millaista painolastia tarkalleen ottaen tarkoitat?
Ehkä sitä että alkaako jokin juomattomuudessa kaivertaa ja sinusta tulee jotekin ahdistava itsellesi ja toiselle kumppanille.
Vierailija kirjoitti:
Ei haittaisi, jos elämä nyt kunnossa eikä traumat määritä elämistä/suhdetta. En tuomitse ihmisiä mennen elämän vuoksi tällaisessa tapauksessa. Entinen hyvä ystäväni oli aikanaan istunut taposta linnassakin, mutta oli aikuisempana todella avulias ja hyväsydäminen tyyppi.
M45
Elämä on ihan hyvin nyt. Liikuntaa, terveellistä ravintoa, terapiaa ja työtä. Olen rauhallinen ja empaattinen ihminen. On minussa monia puoliakin mutta en ole sellainen joka valittaa, raivoaa tai muuta huonona päivänään. Sen sijaan olen sulkeutuva ja etäännyn hetkeksi. Ei minussa oikein muuten näy mitkään traumat ja haasteet. Hyvin terve olen nykyään menneisyyteen verraten enkä ole koskaan mikään paha ihminen ollutkaan. Ihmissuhteet ovat kuitenkin haastavia olleet juuri sen vuoksi että kaikki on perustunut yhteiseen riippuvuuteen eikä todelliseen yhteyteen.
Täytyy sanoa että alkoholistien elämää läheltä seuranneena olisi minulla aina mielessä koska tikittävä "aikap o mmi" jysähtää. Vaatii todella vahvaa luonnetta jotta sellaista houkutusta pystyy vastustamaan. Ainakin omalla kohdalla pitäisi asiaa miettiä tarkkaan.
Miksi noista asioista pitäisi kertoa? Ihan oikeasti, ei miehille tarvitse ripittäytyä tai hakea jotain synnintunnustusta. Eivät miehetkään koe mitään pakottavaa tarvetta olla raatorehellisiä naisille. Jos olet mennyt elämässä eteenpäin ja saanut asiat jo aika lailla kuntoon, ei kaikkea menneisyydestä tosiaan tarvitse paljastaa toiselle. Parempikin niin. Kyllä ihmiset tuomitsevat ja luovat kaikenlaisia mielikuvia toisesta tuollaisten paljastusten perusteella, ja se on ihan normaalia! Ikävä kyllä ammut itseäsi jalkaan, jos tuot kaiken negatiivisen esiin. Etenkin ne hyvät, kunnolliset miehet, jollaista varmasti kaipaat, karsastavat tuollaista menneisyyttä. Hiljaisuus on hyve.
Kyllä haittaa ja et ole toinen ihminen vaan ainoastaan tauolla.
Lisäksi tuot mukaan ulosottovelat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei haittaisi, jos elämä nyt kunnossa eikä traumat määritä elämistä/suhdetta. En tuomitse ihmisiä mennen elämän vuoksi tällaisessa tapauksessa. Entinen hyvä ystäväni oli aikanaan istunut taposta linnassakin, mutta oli aikuisempana todella avulias ja hyväsydäminen tyyppi.
M45
Elämä on ihan hyvin nyt. Liikuntaa, terveellistä ravintoa, terapiaa ja työtä. Olen rauhallinen ja empaattinen ihminen. On minussa monia puoliakin mutta en ole sellainen joka valittaa, raivoaa tai muuta huonona päivänään. Sen sijaan olen sulkeutuva ja etäännyn hetkeksi. Ei minussa oikein muuten näy mitkään traumat ja haasteet. Hyvin terve olen nykyään menneisyyteen verraten enkä ole koskaan mikään paha ihminen ollutkaan. Ihmissuhteet ovat kuitenkin haastavia olleet juuri sen vuoksi että kaikki on perustunut yhteiseen riippuvuuteen eikä todelliseen yhteyteen.
Ymmärrän ja noinhan se varmaan usein menee riippuvuuden kanssa. Sehän siinä onkin, että aktiivisessa päihderiippuvuudessa oleva ihminen ei ole se ihminen joka ns. oikeasti on. Toiset pystyy lopettamaan ja käsittelemään asiat, toiset eivät. Sulla on ollut kyky siirtyä eteenpäin myös kyky arvioida itseäsi. Se on erittäin hyvä. Pidä se, vaikka varmasti tulee vielä vastoinkäymisiä elämässä.
M45
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä, miten paljon sitä menneisyyden painolastia sisältyisi myös tulevaisuuteen.
Millaista painolastia tarkalleen ottaen tarkoitat?
Onko sinulla esimerkiksi jotain traumoja, jotka saattaisivat aiheuttaa ongelmia myös tulevaan suhteeseen? Esimerkiksi yksi entinen naisystäväni oli raitistunut alkoholisti, joka suhtautui hyvin kielteisesti muiden kohtuulliseenkin alkoholinkäyttöön. Joku voi olla petetty ja suhtautuu hyvin mustasukkaisesti uudenkin kumppanin menoihin jne.
Tosi vaikea kyllä sanoa, että voisiko joitakin ongelmia tulla parisuhteeseen. Olen tosi empaattinen ihminen mutta ehkä etääntyminen on sellainen joka voisi tuottaa hankaluuksia. On pelkoja tietenkin ja luottamuksen rakentaminen kestää mutta niin se olisi myös varmaan vastapuolella.
En minä muiden alkoholin käyttöön suhtaudu kielteisesti. Olen ollut juhlissakin joissa muut juovat ja itse raitis tietenkin. Saavat muut juoda, ei ole minun asiani. Kuitenkin parisuhteessa toivoisin kumppanin olevan ihminen jonka ei tarvitse käyttää päihteitä, ainakaan kotona. Jos nyt joskus menee kavereiden kanssa niin mikäs siinä mutta että joisi seurassani kotona tai yhteisillä matkoilla niin ajatuksena tällä hetkellä tuntuu kummalliselta. Jos nyt ei lasketa jotain satunnaista sauna olutta, sama se mutta siis kumppani joka kännää seurassani niin olisi ainakin säännöllisenä ilmiönä hyvin vastenmielinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurinta osa haittaa. Sinulle sopisi parhaiten vastaava ex-päihdeongelmainen mies.
Juu, kaksi päihdeongelmaista yhteen - mikä voisikaan mennä pieleen :D
Entistä? Miksi ihmeessä raitis haluaisi olla päihdepään kanssa? Ellei ole mielenterveyspotilas tai läheisriippuvainen. Sekö on parempi ja kelle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M45
Elämä on ihan hyvin nyt. Liikuntaa, terveellistä ravintoa, terapiaa ja työtä. Olen rauhallinen ja empaattinen ihminen. On minussa monia puoliakin mutta en ole sellainen joka valittaa, raivoaa tai muuta huonona päivänään. Sen sijaan olen sulkeutuva ja etäännyn hetkeksi. Ei minussa oikein muuten näy mitkään traumat ja haasteet. Hyvin terve olen nykyään menneisyyteen verraten enkä ole koskaan mikään paha ihminen ollutkaan. Ihmissuhteet ovat kuitenkin haastavia olleet juuri sen vuoksi että kaikki on perustunut yhteiseen riippuv
Kiitos paljon.
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä haittaisi paitsi jos aineet ovat muuttaneen aivokemiaa niin paljon ettei naisesta mikään tunnu oikeasti enää miltään.
Ainahan ne muuttaa jollain lailla. Helposti päihteistä riippuvaiseksi jääminen on myös periytyvää. Päihteet vaurioittavat myös dna:ta, eli lapselle tulee helpommin synnynnäisiä ongelmia.
Ei haittaa. Jos henkilöstä saa tällä hetkellä fiksun ja viehättävän vaikutelman, ei menneisyyden tapahtumilla sinänsä ole merkitystä.
Haittaisi.
Aina kun nainen yhdynnässä niin miehen soluja tarttuu naiseen ja naisen elimistö varastoi miessoluja itseensä ja naisen perimässä tapahtuu muutoksia. Jos tuollaisen juopponaisen kanssa saisi lapsen niin tuossa lapsessa olisi kaikkien hänen juoppojen miespanijoidensa perimää ja lapsesta tulisi varmuudella juoppo. Kimerismiä tapahtuu seksissä että naisen elimistö ottaa jokaisesta miehestä soluja jotka muuttavat naisen perimää, jossain pahoissa lunttunaisissq voi olla kymmenien miesten perintötekijöitä, yöks🤢
Riippuu ihan siittä kertoo nainen siittä rehellisesti ja paljastuuko sieltä historiasta jotain mikä voi aiheuttaa minulle ongelmia nykyajassa
Vierailija kirjoitti:
Absolutismi on huono polku. Opettele kohtuullinen juominen.
Sinä et näköjään ymmärrä alkoholismista mitään. Siinä on joko on tai off kytkin. Se on sairaus josta ei voi opetella pois kuten ehdotit.
Nuori nainen vielä, kuten itsekin sanoit niin kaikki mahdollisuudet ja hieno elämä on edessä vielä.
Riippuu siitä missä balanssissa elämä aidosti on. Onko elämä sitä, että eletään tukipäivää odottaen ja seuraava tähtäin on, että kaupunki kouluttaa aikuiskoulutuksena joksikin sairaalan laitoshuoltajaksi. Mitään rikasta korkeakoulutettua en etsisi, mutta kuitenkin sellaista, jonka tilanne elämässä ja työelämässä olisi tietyllä tasolla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi noista asioista pitäisi kertoa? Ihan oikeasti, ei miehille tarvitse ripittäytyä tai hakea jotain synnintunnustusta. Eivät miehetkään koe mitään pakottavaa tarvetta olla raatorehellisiä naisille. Jos olet mennyt elämässä eteenpäin ja saanut asiat jo aika lailla kuntoon, ei kaikkea menneisyydestä tosiaan tarvitse paljastaa toiselle. Parempikin niin. Kyllä ihmiset tuomitsevat ja luovat kaikenlaisia mielikuvia toisesta tuollaisten paljastusten perusteella, ja se on ihan normaalia! Ikävä kyllä ammut itseäsi jalkaan, jos tuot kaiken negatiivisen esiin. Etenkin ne hyvät, kunnolliset miehet, jollaista varmasti kaipaat, karsastavat tuollaista menneisyyttä. Hiljaisuus on hyve.
Ei kaikesta tarvi väkisin tehdä jotain sukupuolikysymystä.
Vierailija kirjoitti:
Haittaisi.
Aina kun nainen yhdynnässä niin miehen soluja tarttuu naiseen ja naisen elimistö varastoi miessoluja itseensä ja naisen perimässä tapahtuu muutoksia. Jos tuollaisen juopponaisen kanssa saisi lapsen niin tuossa lapsessa olisi kaikkien hänen juoppojen miespanijoidensa perimää ja lapsesta tulisi varmuudella juoppo. Kimerismiä tapahtuu seksissä että naisen elimistö ottaa jokaisesta miehestä soluja jotka muuttavat naisen perimää, jossain pahoissa lunttunaisissq voi olla kymmenien miesten perintötekijöitä, yöks🤢
Jumalauta sä olet sekaisin. Sä olet epävarma vässykkä ja siksi haluat varmaan neitsyen, kun et kestä että naisella on ollut elämää ennen sua. Luultavasti olet myös sairaalloisen mustasukkainen. -M45
Kyllä. Jos body count on suurempi kuin ikä niin kiitos ja ei.
Miksi ostaa Toyta kun voi ostaa Mersun?