Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MOT Saksittujen tukien seuraukset

Vierailija
21.04.2025 |

Saksittujen tukien seuraukset

Yle Areena

https://areena.yle.fi/1-72470153

Kommentit (691)

Vierailija
281/691 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää sotiko idarit! Nyt työssä käyvät ymmärtävät sen, että työttömiä on 340 000 ja työpaikkoja auki alle 6000 (kaikki alat, koko Suomi, kokopäiväiset yli 12 kk)

TÄMÄ on se realiteetti, joka pitää ymmärtää.

Aivan turhaa räyhätä työttömille, koska fakta on tämä.

Ja työttömät samoin, pois sotajalalta ja kehittävää keskustelua siitä, miten luodaan lisää työpaikkoja. Ei, en tarkoita työttömien yrittäjyyttä, vaan koko yhteiskunnan yhdessä kehittämää osallistuvaa palkallista työllistämistä.

Älkää tuhlatko turhaan tappeluun aikaa, vaan ratkaiskaa ongelma!

Kaikki yhdessä. Ideoita, ideoita, keskittykää IDEOIMAAN :)

Niin ideointi on aina hyvä asia.. mutta koskapa meidän luuseri työttömien ideat olis kelvannu.. ei mua ainakaan kiinnosta san

No minne voin ideani lähettää?? Ja mitkä työt.. mikään ideakaan ei takaa yhtään duunia kellekään.. ilman rahaa tänne ei luoda yhtään mtn.. 

Vierailija
282/691 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mikähän se laillinen työ on joita on tarjolla? Työpaikkoja n. 60 000, työttömiä 260 000."

Eli 200000 potentiaalista uutta yrittäjää.  Sosialistien ajattelukyky on niin kovin rajoittunutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/691 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo helvetin puhelinmyynti ei pitäis olla vaihtoehto mihinkään.. ihmiset kyllä ostavat jos varaa on ja tarvetta aivan itse ohjautuvasti.. kun eihän siellä edes mtn hyödyllistä kaupata.. mitä jollakin lehdillä tekee.. liittymät päivitetään omin avuin kun ne päivitys tarjoukset tulee sinne oma elisaan näkyville..niin ja on edelleen paikkoja missä on pelkkä provikka.. toivon mukaan sitä ei enää katsota kokopäivätyöksi kun ei ole tunti/pohjapalkkaa.. joskus ainakin oli niin että pelkkä provikkapalkkainen työ oli koko aika duuni

Tein puoli vuotta ja potkittiin pihalle kun ei kauppoja enää syntynyt ja masennuin työstä. Mutta kyllä jotkut sitä tekevät kauankin, ihan hyvällä palkalla jopa. Kaikista ei vain ole myyjiksi. Se vaatii tietynlaista manipulointia ja itse en ole tarpeeksi kylmä siihen ammattiin.

Vierailija
284/691 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töitä olisi kaikille, jos työ vaan maistuisi. Mutta kun ei työ kelpaa, kun kotisohvalla on niin mukavaa. Tähän tarvitaan se muutos.

Missäköhän ne työpaikat ovat? Kerro, sinä kaikkitietävä.

Mitä estää perustamasta omaa yritystä?

Perustaminen vaatii pääomaa jos nyt sattumalta keksii mitä haluaisi tehdä ja mikä myös kannattaa.

Mitä pääomaa esim puhelinmyyntifirman perustaminen vaatii? Varmasti kaikilla on puhelin jo nyt? Kotoa soittelee eikä makaa sohvalla. Sohvalta makaillenkin voi soitella. Aina löytyy tekosyy, miksi ei töitä tehtaisi.

Annapa se sun puhelinnumero niin myyjät tietävät soitella sulle. Rahhoo on!

Ja sitoudupa myös ostamaan niiltä sinulle soittelevilta puhelinmyyjiltä joka päivä ainakin 5 kertaa jotain. Eihän ne pelkällä soittelulla elä, pitää tulla toteutuneita kauppojakin.

Vierailija
285/691 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ohjelmassa kerrotut ongelmat poistuisivat sillä, että toimintakyvyttömät kansalaiset asuisivat yksiöiden ja kaksioiden sijaan asuntoloissa, joissa olisi 1 ohjaaja 50 asukasta kohti. Hän huolehtisi niin asukkaiden rahankäytöstä kuin siitä, että nämä eläisivät suunnilleen ihmisiksi. Kun toimeentulotukea ei annetakaan asiakkaalle sellaisenaan, vaan ainoastaan 10 e/vrk, niin rahat eivät hupene tuosta vain.

Miten määritellään "toimintakyvytön kansalainen"? 

Ilmeisesti sillä, että saa toimeentulotukea? Ihanan syrjäyttävä systeemi. En ymmärrä miksi ihmisiä halutaan tarkoituksellisesti syrjäyttää???

Tälläinen leimaaminen on todella kuvottavaa..sitten ihmetellään kun ihmiset ei pysy motivoituneina tyhjän takia

Vierailija
286/691 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen päättänyt jo etten edes hakeudu töihin koska velkani ei tule lyhentymään 

Toimeentulotukeen tulee työvelvoite 

https://yle.fi/a/74-20043998

Vierailija
287/691 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo helvetin puhelinmyynti ei pitäis olla vaihtoehto mihinkään.. ihmiset kyllä ostavat jos varaa on ja tarvetta aivan itse ohjautuvasti.. kun eihän siellä edes mtn hyödyllistä kaupata.. mitä jollakin lehdillä tekee.. liittymät päivitetään omin avuin kun ne päivitys tarjoukset tulee sinne oma elisaan näkyville..niin ja on edelleen paikkoja missä on pelkkä provikka.. toivon mukaan sitä ei enää katsota kokopäivätyöksi kun ei ole tunti/pohjapalkkaa.. joskus ainakin oli niin että pelkkä provikkapalkkainen työ oli koko aika duuni

Tein puoli vuotta ja potkittiin pihalle kun ei kauppoja enää syntynyt ja masennuin työstä. Mutta kyllä jotkut sitä tekevät kauankin, ihan hyvällä palkalla jopa. Kaikista ei vain ole myyjiksi. Se vaatii tietynlaista manipulointia ja itse en ole tarpeeksi kylmä siihen ammattiin.

Niin no...Suomessahan on kuulemma uusimman tiedon mukaan jopa kymmeniä sarjamurhaajia vapaalla jalalla. Connect the dots?

Vierailija
288/691 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin tietynlaista paskanpuhujan ja kusettajan armolahjaa..

Vierailija
289/691 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun puhelinmyyjä soittaa niin sanon, että on kiire ja laitan numeron estolistalle. 

Vierailija
290/691 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivoisin että ahvenanmaan tuet lopetettaisiin kun heillä on oma eduskunta ja valitsevat omat tiensä. SUOMEN sinne maksamat 4000 milj avustukset ovat tuskin tarpeen. Orpo ottaa essayhen ja r k p n tuella tähän päälle 12 500 milj lisää velkaa. Sinä et saa sairaanhoitoa. Nyt on aika toimia. Et sinä muutoin jatkossa selviä pätkäpalkalla.

Ahvenanmaalaiset maksavat veronsa Suomen valtiolle. Se raha siis kiertää Suomen kautta ja osa palautetaan Ahvenanmaan itsehallintomaakunnalle könttäsummana itsehallinnon velvollisuuksien (samat kuin manner-Suomessa valtio) hoitamiseen. On populistista esittää väitteitä asioista, jotka eivät pidä paikkansa. Jos haluat muutosta, sinun pitää sallia Ahvenanmaalle veronkanto-oikeus ja siten lakkauttaa ahvenanmaalaisten maksamien verorahojen kierrätys Suomen valtion kautta. Lopputulos on plus miinus nolla jokaiselle osapuolelle.

Vierailija
291/691 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen päättänyt jo etten edes hakeudu töihin koska velkani ei tule lyhentymään 

No mä saan työmarkkinatukea..ja siihen päälle toimeentulotukea. 

Vierailija
292/691 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli voit joutua toimeentulotukitöihin. 

Vierailija
293/691 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallitus haluaa "kannustaa" työttömät töihin. Leikkaamalla sosiaaliturvaa heikommilta.

Mihinkähän töihin? Kaikilla jokin pakastevirka odottamassa hallituksen pöydän alla piilossa, vai? Ei vakituisia koko loppuelämän kestäviä kokoaikatöitä niin vaan saada. 

Siivousta, puhelinmyyntiä yms on tarjolla, vaikka kuinka paljon. Kaikki tuet pois, niin alkaa kelpaamaan työ kuin työ

Vierailija
294/691 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töitä olisi kaikille, jos työ vaan maistuisi. Mutta kun ei työ kelpaa, kun kotisohvalla on niin mukavaa. Tähän tarvitaan se muutos.

Missäköhän ne työpaikat ovat? Kerro, sinä kaikkitietävä.

Mitä estää perustamasta omaa yritystä?

Nythän ostovoima onkin huipussaan eikä nykyisetkään yrittäjät, isot eikä pienet mene konkurssiin..

Vierailija
295/691 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mikähän se laillinen työ on joita on tarjolla? Työpaikkoja n. 60 000, työttömiä 260 000."

Eli 200000 potentiaalista uutta yrittäjää.  Sosialistien ajattelukyky on niin kovin rajoittunutta.

Minkä alojen uudet yrittäjät kun nykyisiäkin menee konkurssiin ihan jatkuvasti? Sun vinkkisi varmasti kelpaavat monelle.

Vierailija
296/691 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Itse pääsin edellishallituksen aikana ns. velvoitetyöhön. Pidin siitä työstä. En kuitenkaan silloinkaan saanut heti paikkaa. Hain useita velvoitetöitä, kunnes minulle kunta sitten kehitti sellaisen paikan, johon ei ollut muita hakijoita. Olisin halukas vaikka palaamaan siihen samaan työhön, mutta ei siihen enää palkata ketään.

Jouduitko pitkälle sairaslomalle, synnytitkö lapsia, vai miksi lähdit pois sieltä?

Vierailija
297/691 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallitus haluaa "kannustaa" työttömät töihin. Leikkaamalla sosiaaliturvaa heikommilta.

Mihinkähän töihin? Kaikilla jokin pakastevirka odottamassa hallituksen pöydän alla piilossa, vai? Ei vakituisia koko loppuelämän kestäviä kokoaikatöitä niin vaan saada. 

Siivousta, puhelinmyyntiä yms on tarjolla, vaikka kuinka paljon. Kaikki tuet pois, niin alkaa kelpaamaan työ kuin työ

Kaupunki irtisanoo opettajia, he pääsevät noihin. Tosin hallitus leikkasi 300 suojaosan eli jos tekee töitä 300 eurolla niin työttömyystuesta leikataan 300 euroa pois. 

Vierailija
298/691 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silti sillä ei ole mtn tekemistä velan lyhentymisen kanssa. Joo saan sitä tällä hetkellä 133 e ja alenee elokuussa

Vierailija
299/691 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitkä ketju eikä kukaan ole kertonut, miksi ihmeessä toimeentulotuella elävällä pitää olla korkeampi elintaso kuin työssäkäyvällä? Tai miksi meidän tulee palkita ihmiset siitä, että he eivät halua käyttää rahojaan järkevästi?

Ei missään sanota että pitää olla korkeampi.

Mahdollisemman matala pitää olla elintason toimentulotuella, jotta työ maistuisi.

EI mene noin. Tutustu ihmisiin!

Vierailija
300/691 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ne mahtavat olla, kerro?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän