Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MOT Saksittujen tukien seuraukset

Vierailija
21.04.2025 |

Saksittujen tukien seuraukset

Yle Areena

https://areena.yle.fi/1-72470153

Kommentit (691)

Vierailija
301/691 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eläkkeet maksetaan rahastoista, työttömyysetuus valtion verotuloista. Ymmärrätkö eroa? Työtön ei joudu maksamaan euroakaan eläkkeistä - mietipä sitä!"

Eläkkeet maksetaan 80%:sti tällä hetkellä työtätekevien selkänahasta. 20% vain rahastoista. Työttömälle ei kerry eläke. Työttömyystukia varten työntekijöiltä kerätään työttömyysvakuusmaksua. Se ei kulje veron nimellä. Poispotkitut työttömät on itsekin sitä maksaneet. Siis vakuutta verojensa lisäksi.

Vierailija
302/691 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Itse pääsin edellishallituksen aikana ns. velvoitetyöhön. Pidin siitä työstä. En kuitenkaan silloinkaan saanut heti paikkaa. Hain useita velvoitetöitä, kunnes minulle kunta sitten kehitti sellaisen paikan, johon ei ollut muita hakijoita. Olisin halukas vaikka palaamaan siihen samaan työhön, mutta ei siihen enää palkata ketään.

Jouduitko pitkälle sairaslomalle, synnytitkö lapsia, vai miksi lähdit pois sieltä?

- Eri

Mutta niissä sai olla vain 8 kuukautta. Ja sitten uusi työtön tilalle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/691 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallitus haluaa "kannustaa" työttömät töihin. Leikkaamalla sosiaaliturvaa heikommilta.

Mihinkähän töihin? Kaikilla jokin pakastevirka odottamassa hallituksen pöydän alla piilossa, vai? Ei vakituisia koko loppuelämän kestäviä kokoaikatöitä niin vaan saada. 

Siivousta, puhelinmyyntiä yms on tarjolla, vaikka kuinka paljon. Kaikki tuet pois, niin alkaa kelpaamaan työ kuin työ

Sinulle pitäisi varmaan antaa sähköshokkeja, ehkäpä jankkauslevysi pääsisi pois samalta raiteelta. Puhelinmyyntiin ei niin vain pääse. Hain 2 eri kaupungissa useaan eri firmaan. Eivät edes haastatelleet.

-eri

Vierailija
304/691 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen päättänyt jo etten edes hakeudu töihin koska velkani ei tule lyhentymään 

Toimeentulotukeen tulee työvelvoite 

https://yle.fi/a/74-20043998

No mä saan työmarkkinatukea..ja siihen päälle toimeentulotukea. 

Eli voit joutua toimeentulotukitöihin. 

Mitä ne mahtavat olla, kerro?

Kaupungin yksiköissä. 

Vierailija
305/691 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallitus haluaa "kannustaa" työttömät töihin. Leikkaamalla sosiaaliturvaa heikommilta.

Mihinkähän töihin? Kaikilla jokin pakastevirka odottamassa hallituksen pöydän alla piilossa, vai? Ei vakituisia koko loppuelämän kestäviä kokoaikatöitä niin vaan saada. 

Siivousta, puhelinmyyntiä yms on tarjolla, vaikka kuinka paljon. Kaikki tuet pois, niin alkaa kelpaamaan työ kuin työ

Puhelinmyynnillä ei elä kuten hyvin tiedät joten ehdotuksesi on perseestä.

Vierailija
306/691 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupunki irtisanoo opettajia, he pääsevät noihin. Tosin hallitus leikkasi 300 suojaosan eli jos tekee töitä 300 eurolla niin työttömyystuesta leikataan 300 euroa pois. 

Puhelinmyynti työ ei ole oikeaa työtä.. siivoamiseenkin tarttee koulutuksen

Vierailija
307/691 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän perustat firman ja alat rikastumaan.

Ja verotus on tosi pientä: ensin maksat alv:n, joka on yleensä 25,5%. Sitten maksat osakeyhtiön tuloksesta 20%. Lopuksi voit nostaa huojennettua osinkoa max 8% yhtiön nettovarallisuudesta.

Vierailija
308/691 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Itse pääsin edellishallituksen aikana ns. velvoitetyöhön. Pidin siitä työstä. En kuitenkaan silloinkaan saanut heti paikkaa. Hain useita velvoitetöitä, kunnes minulle kunta sitten kehitti sellaisen paikan, johon ei ollut muita hakijoita. Olisin halukas vaikka palaamaan siihen samaan työhön, mutta ei siihen enää palkata ketään.

Jouduitko pitkälle sairaslomalle, synnytitkö lapsia, vai miksi lähdit pois sieltä?

- Eri

Mutta niissä sai olla vain 8 kuukautta. Ja sitten uusi työtön tilalle. 

Taas huomaa kuinka hyvin nämä "menkäätöihin"-huutelijat on asioista perillä. 

Vierailija
309/691 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina tulee olemaan työttömiä, aina. En ymmärrä kuinka yritetään ratkoa se että saataisiin kaikki töihin jollain leikkauksilla, sillä vain työkyky ja syrjäytyminen pahenee.

Ihan nyt selvyydeksi; näiden leikkausten tarkoitus ei ole kuin ainoastaan ja yksinomaan SÄÄSTÖT valtion rahakirstuun! Muu ei kupissa paina eikä mikään muu näitä Helsingin herroja kiinnosta. Suunta on antaa rikkaille lisää ja viedä köyhiltä kaikki. Tämän ajan Antisemitismi mutta köyhiä ja heikkoja vastaan!

Vierailija
310/691 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että persut valuvat valheidensa kautta nyt pienpuolueeksi.

Vierailija
311/691 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina tulee olemaan työttömiä, aina. En ymmärrä kuinka yritetään ratkoa se että saataisiin kaikki töihin jollain leikkauksilla, sillä vain työkyky ja syrjäytyminen pahenee.

Keppiä tarvitaan, että saadaan edes osa sohvilla makoilevista töitä tekemään ja veroja maksamaan.

Eipä onnistu. Makoilen ihan rauhassa ja syön palkkaasi. Ole sinä vain orjana siellä orjapaikassasi työnantajallesi tienaamassa. Mikään, siis MIKÄÄN mahti maailmassa ei saa minua töihin, ellen halua. Ei mikään! Ymmärrätkö raukka sitä? Ei vaikka kaikki tuet lopettettaisiin. Minulla on omaisuutta. Tulen kyllä toimeen paremmin, kuin sinä! Mutta koska työtön saa vetää työttömyyskorvausta ihan vapaasti vaikka lottovoitto tilillään, niin mitään sinä et sille asialle voi! Et mitään. Natkuttaako? Niin pitääkin! Minua ei. Nautinkin tässä anssarin loppuun ja lomailen vielä lisääkin, kunnes kiinnostaa työnteko... jos kiinnostaa... ja mitään sinä et asialle voi ... hah!

Vierailija
312/691 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosiaaliturva on muutettava perustuloksi ja työttömät mahdollisuuksien mukaan sivubisneksillä nostamaan tulojansa. Kuka osaa korjailla jotain korjatkoon. Joku vaihtaa renkaita. Joku pesee autoja. Joku voi kutoa tai tehdä käsitöitä. Kun tuensaantia ei uhkaa mikään niin aivan varmasti keksii tekemistä.

Tämä!

Ihmiset voisivat tehdä ties mitä pientä yritystoimintaa, jos ei koko toimeentuloa tarvitsisi laskea sen varaan.

Nythän jos yrityksen edes perustaa, niin on kuin leikaten kaiken tuen ulkopuolella tai ainakin pitää tehdä aivan mieletön vääntö ja selvittely joka kuukausi.

Yrittämisen esteitä pois!

Vierailija
313/691 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Oppisopimuksia on jouduttu keskeyttämään, kun firmoilla menee huonosti. "

Eikä tuo oppisopimuskaan reilu ole. Minut potkittiin pihalle syyttä ja kohta kuukauden päästä töitäni hoiti oppisopimuslainen. Jokusia vuosia ehdin paikassani olla ja kukaan ei valittanut. Siksi en käsitä tuota oppisopimusmetodia. Viedään yhdeltä paikka ja annetaan se toiselle.

Vierailija
314/691 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työllistyä voi lukemattomilla muillakin tavoilla kuin vakituisilla loppuelämän kokoaikatöillä. Tämän pitäisi pikku hiljaa alkaa upota paatuneimpienkin ammattityöttömien kalloihin. Niissä maissa joissa makaamisesta ei makseta vuodesta toiseen eikö vakituisia töitä riitä kaikille, ihmiset työllistävät itse itsensä.

Missä, Afrikassa ja kehitysmaissa.

Vierailija
315/691 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaapa yrittäjiksi kehoittajat sellaisia yritysideoita, joita ei jo ole toteutettu. Jos työtön perustaa yrityksen, onnistuu ja saakin elätettyä itsensä, jokin toinen saman alan yritys menettää tulot, irisanoo ja menee mahdollisesti konkurssiin. Montako uutta työpaikkaa siinä syntyy? Jos on uusi ja hyvä innovaatio, vaatii yritys valtavan rahoituksen ja perustyön, ennen kuin mahdollisesti tulee kannattavaksi.

Kerro olevasi demari kertomatta olevasi demari.

Vierailija
316/691 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keppiä tarvitaan, että saadaan edes osa sohvilla makoilevista töitä tekemään ja veroja maksamaan.

Eipä onnistu. Makoilen ihan rauhassa ja syön palkkaasi. Ole sinä vain orjana siellä orjapaikassasi työnantajallesi tienaamassa. Mikään, siis MIKÄÄN mahti maailmassa ei saa minua töihin, ellen halua. Ei mikään! Ymmärrätkö raukka sitä? Ei vaikka kaikki tuet lopettettaisiin. Minulla on omaisuutta. Tulen kyllä toimeen paremmin, kuin sinä! Mutta koska työtön saa vetää työttömyyskorvausta ihan vapaasti vaikka lottovoitto tilillään, niin mitään sinä et sille asialle voi! Et mitään. Natkuttaako? Niin pitääkin! Minua ei. Naut

Omalla kustannuksella saa toki tehdä mitä haluaa mutta kyllähän tuo hallitus suunnittelee omaisuusrajaa työttömyystukiin että elä liian isoon ääneen pullistele.

Vierailija
317/691 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä onnistu. Makoilen ihan rauhassa ja syön palkkaasi. Ole sinä vain orjana siellä orjapaikassasi työnantajallesi tienaamassa. Mikään, siis MIKÄÄN mahti maailmassa ei saa minua töihin, ellen halua. Ei mikään! Ymmärrätkö raukka sitä? Ei vaikka kaikki tuet lopettettaisiin. Minulla on omaisuutta. Tulen kyllä toimeen paremmin, kuin sinä! Mutta koska työtön saa vetää työttömyyskorvausta ihan vapaasti vaikka lottovoitto tilillään, niin mitään sinä et sille asialle voi! Et mi

Täytyy sanoa, että olen tehnyt oikean valinnan, kun asun vuokralla ja olen aina tykännyt ostella vaatteita.

Ostan vaatteita joka kuukausi.

Sen sijaan omistusasunnon ostaneet 30 vuotta töitä tehneet ovat tehneet väärän valinnan eivätkä pysty pitämään omistusasuntoa 595 työmarkkinatuella, kun potkulaki tulee voimaan 1.1.2026. Ovat turhaan menneet töihin 30 vuotta.

Vierailija
318/691 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä onnistu. Makoilen ihan rauhassa ja syön palkkaasi. Ole sinä vain orjana siellä orjapaikassasi työnantajallesi tienaamassa. Mikään, siis MIKÄÄN mahti maailmassa ei saa minua töihin, ellen halua. Ei mikään! Ymmärrätkö raukka sitä? Ei vaikka kaikki tuet lopettettaisiin. Minulla on omaisuutta. Tulen kyllä toimeen paremmin, kuin sinä! Mutta koska työtön saa vetää työttömyyskorvausta ihan vapaasti vaikka lottovoitto tilillä

Onneksi pystyn ostamaan 90 % tuotteista suoraan ulkomailta niin ei tartte rasittaa valtion kassaa alveilla 🤣

Vierailija
319/691 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Suomi muuttuu vuokra-asujien maaksi."

https://yle.fi/a/74-20154986

Vierailija
320/691 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku osa-aikatyöläinen ei hommaa toista osa-aikatyötä, jotta saisi täydet työpäivät?

Joskus tyhmyys näkyy jopa päälle päin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan