Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MOT: Intiasta Suomeen naisen perässä muuttanut työtön Harshwardhan Saini on kauhuissaan Kelan tukileikkauskista

Vierailija
21.04.2025 |

Saini näkee tilanteessaan vain pimeyttä. Ihan käsittämätön tuo työttömän pariskunnan asunto. Ei työssäkäyvänä olisi ikinä varaa tuollaiseen. On elokuvaprojektorit ja kaikki huonekalut ja kodinkoneet uutuuttaan hohtavia.

Kommentit (437)

Vierailija
121/437 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukieläteillä on paremmat huonekalut kuin pienipalkkaisilla

Ei kyllä kannattaisi vaivautua töihin mennä ollenkaan.

Vierailija
122/437 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korkeasti koulutettu neuropsykologi ei osaa selvittää muuttomaan työllistymismahdollisuuksia, elinkustannuksia, suunnitella miten elättää itsensä.... Muutetaan vain Suomeen, ja odotetaan, että Kela Gold kustantaan elämisen suomalaisten veronmaksajien taskuista.

kuinka nopeasti itse selvittäisit vaikka sen, että mitä kaikkia outoja työsäädöksiä on Islannissa tai vaikka Yhdysvalloissa, tai Britanniassa, Saksasta tai Tanskasta puhumattakaan?  Kyllähän tuo on monta vuotta puhuttu aihe suomessa, että täällä on turhaa byrokratiaa ja holhousta mitä tulee työn tekemiseen. Esimerkiksi joihinkin ammatteihin pitää käydä monivuotinen ammattikoulutus, jossa turhaa sisältöä noin 80 % oppiaineista, kun itse ammattiin voisi helposti lukea ja ammatin vaatimukset opetella alle vuodessa. Mutta ei voi, koska pitää kaikkien tehdä turhaa silppuoppimista tyyliin "miten työskentelen ryhmässä" "miten keskustelen työkaverini kanssa" ja niin edelleen. Kaikki sellaisia asioita, jotka voi oppia työelämässäkin helposti ja nopeasti. Pitäisi keskittyä siihen, että annetaan ihmisille mahdollisuus oppia ammatitaito nopeasti, sieltä nopeasti työelämään ja töihin ja sitten töiden lomassa parhaat ja fiksuimmast tietenkin kouluttaa itseään eteenpäin lisäopinnoilla (vaikka sitten ottamalla noita keskustelutaidon kursseja, tai jonkun lisäammattitaitokurssin).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/437 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intiassakin on sosiaaliturva, miksi nämä eivät mene sinne, mieskin saisi töitä varmaan helpommin siellä.

Vierailija
124/437 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iso telkkari, kuntoilulaite kivalla partsilla, kissa... Missähän muualla yhteiskunnan piikkiin elävät vähävaraiset elävät näin? Aikamoista.

Jokainen juttu näistä "vähävaraisista" auttaa ymmärtämään, miksi leikkaukset ovat todellakin olleet hyvä asia. Huhheijaa. 

jokainen juttu noista "vähävaraisista" auttaa   ymmärtämään, että toimittajat taitavat tahallaan valita juttuihinsa vähävaraisia, joiden vähävaraisuuden syy on vain huonot taloustaidot ja huonot rahankäyttövalinnat.

Vielä parempaa, jos juttukin on tehty kääntäjän avulla 

Vierailija
125/437 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas tuli todistettua että mikä tahansa mies kelpaa suomalaiselle naiselle kunhan se vaan on ulkkari. Eli tässä tapauksessa 23v naiselle kelpasi 47 vuotias lihava paki tai mikälie pangaldeshi se nyt olikaan.

En kyllä ollenkaan ymmärrä. Naiset tuoltapäin maailman ovat niin epäseksikkäitä kun olla ja voi. Ehkä joku 1 tuhannesta noista kelpaisi mulle.

tunnen yhden suomi-intia pariskunnan ja sitä kautta joitakin muitakin intialaisia (miehiä), jotka suomessa asuvat ja ovat kyllä ihmisyyden vertailussa keskivertoa suomalaismiestä parempia. Alkoholia ei käytetä (ja muistakaa: suomessa asuvat intialaiset usein ovat koulutettuja eli jotain akateemista taustaa on ja intiassa ehkä ylempään keskiluokkaan luuluvia ja palstaluuserille tiedoksi, joka ilmestyy koha väärinymmärtämään viestejä: en väitä tässä, että KAIKKI olisivat tuollaisia, vaan

Veikkaan, että tällainen temppu ei kuitenkaan suomi-pojilta onnistuisi:

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006365517.html

Rassasivat vielä tytön sisuskalut alakautta rengasraudalla jälkien peittämiseksi. Hienoja ihmisiä.

Vierailija
126/437 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säämiskänahkainen sohva! Onpa köyhää.

Vierailija
127/437 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iso telkkari, kuntoilulaite kivalla partsilla, kissa... Missähän muualla yhteiskunnan piikkiin elävät vähävaraiset elävät näin? Aikamoista.

Jokainen juttu näistä "vähävaraisista" auttaa ymmärtämään, miksi leikkaukset ovat todellakin olleet hyvä asia. Huhheijaa. 

Huoh. Tavaraa saa puoli-ilmaiseksi mm. Torista. Kissa on voinut olla naisella jo kauan. 

Niin väsynyttä nämä iänikuiset selittelyt... 

Persun iänikuinen kitinä ja ulina ja kateellisena toisten tukien kyttääminen on niin väsynyttä.

Vierailija
128/437 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Intiassa hän on neuropsykologi. Ei tarvitse tuilla elellä.

No miksi hän ei muuta Intiaan?

Vierailija
129/437 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korkeasti koulutettu neuropsykologi ei osaa selvittää muuttomaan työllistymismahdollisuuksia, elinkustannuksia, suunnitella miten elättää itsensä.... Muutetaan vain Suomeen, ja odotetaan, että Kela Gold kustantaan elämisen suomalaisten veronmaksajien taskuista.

kuinka nopeasti itse selvittäisit vaikka sen, että mitä kaikkia outoja työsäädöksiä on Islannissa tai vaikka Yhdysvalloissa, tai Britanniassa, Saksasta tai Tanskasta puhumattakaan?  Kyllähän tuo on monta vuotta puhuttu aihe suomessa, että täällä on turhaa byrokratiaa ja holhousta mitä tulee työn tekemiseen. Esimerkiksi joihinkin ammatteihin pitää käydä monivuotinen ammattikoulutus, jossa turhaa sisältöä noin 80 % oppiaineista, kun itse ammattiin voisi helposti lukea ja ammatin vaatimukset opetella alle vuodessa. Mutta ei voi, koska pitää kaikkien tehdä turhaa silppuoppimista tyyliin "miten työskentelen ry

Itse asiassa aika nopeasti. KOkeile nyt netissä vaikka ihan itse ja sitten vielä varmistat asiat viranomaisen kautta.

Vierailija
130/437 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella outo ketju. Ihmisten mielestä köyhä ei saisi tehdä mitään kivaa: ei saa sisustaa kauniisti, ei saa omistaa lemmikkiä,  ei saa opiskella yliopistossa. 

Itse en ole köyhä, enkä ole koskaan elänyt tuilla, mutta mieleeni ei edes välkähdä, että köyhällä ei saisi olla mitään kivaa. Ainut, mitä minä ihmettelin, että ruokapöydän tarjottavat. Intialainen dahl olisi ollut halvempaa kuin pakasteruoat.

Saahan sitä köyhä elää niin hyvää elämää kuin haluaa mutta ei pitäisi koko ajan naukua lisää rahaa muilta.

Kun ei tiedä, että mitä suomalaiset syövät, on parempi paistaa se pizza ja tarjota siivu ja juotavaa. Dal on intialaisten edullista kotiruokaa ja sitä ei yleensä ihan ensimmäisenä tarjota tuntemattomille vieraille. Parempana vaihtoehtona pidetään vaikka samosojen tarjoamista. Samosat ovat työläitä ja etnisessä kaupassa ne ovat kalliita. Pizza on siten edullinen purtava. 

Itse rakastan intialaista ruokaa ja lempisivustoni on Vegrecipesofindia.com. Minun lapseni ovat jo pieninä oppineet syömään minun tekemääni intialaista ruokaa. Se on kyllä edullista sen jälkeen kun mausteet on hankittu ja kunnon curryyn saa upotettua hävikkiruokalaatikon kasvikset ja pussillisen porkkanoita helposti. Meillä kotijuusto on korvattu leipäjuustolla kun se on laputettuna. 

Luultavasti pariskunta elääkin aika pitkälti intialaisilla ruoilla kun kerran autenttisen ruoan maun asiantuntija on jo samassa taloudessa. 

Vierailija
131/437 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsin edesmenneen täti asunnon vuokralle. Perikunta ei päässyt sopuun asunnonmyynnistä ja kaikki kodinkoneet sekä ison television omistaa perikunta. Tuttavat ihmettelevät kun asun kolmiossa yksin ja pitävät rikkaana vaikka saan tukia.

Varmasti nyt kävi niin, että intialainen peri rikkaan tätinsä Suomessa ja muutti tädin asuntoon asumaan? :D

Vierailija
132/437 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kuinka nopeasti itse selvittäisit vaikka sen, että mitä kaikkia outoja työsäädöksiä on Islannissa tai vaikka Yhdysvalloissa, tai Britanniassa, Saksasta tai Tanskasta puhumattakaan?  Kyllähän tuo on monta vuotta puhuttu aihe suomessa, että täällä on turhaa byrokratiaa ja holhousta mitä tulee työn tekemiseen. Esimerkiksi joihinkin ammatteihin pitää käydä monivuotinen ammattikoulutus, jossa turhaa sisältöä noin 80 % oppiaineista, kun itse ammattiin voisi helposti lukea ja ammatin vaatimukset opetella alle vuodessa. Mutta ei voi, koska pitää kaikkien tehdä turhaa silppuoppimista tyyliin "miten työskentelen ry

Menisiköhän siihen päivä? Varmaan ottaisin etukäteen selvää. Ei pitäisi olla ongelma jos oikeasti on maisteritason yliopisto-opinnot takana.

Vierailija
133/437 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh. Tavaraa saa puoli-ilmaiseksi mm. Torista. Kissa on voinut olla naisella jo kauan. 

Juuri näin. Että minä itse kantasuomalaisena kohta vihaan suomalaisia tämän pohjattoman kateuden, kyttäyksen ja nurkkakuntaisuuden vuoksi. SIlmät viiruina kytätään mitä tuilla eläjä saa omistaa. Että oikein kissakin! Minä luulen, että suvaitsemattomampaa kansaa saa hakea. KUKA tänne muualta edes haluaa tulla? Tällaiseen tympeään ilmapiiriin. Maailman onnellisin kansa my ass.

aika halvalla noita saa. Ostin oman tallentavan jättiälytv:n hiukan yli kahdella sadalla alennusmyynnistä muutama vuosi sitten. Ei ole kyllä noin iso kuin tuolla pariskunnalla, mutta ei isojen telkkareiden hinnat niin paljon enempää olisi olleet. Ei sillä, en voi arvioida puoleen tai toiseen noiden telkkarin hintaa, kun en tiedä telkkarin merkkiä tai muutakaan. Saa niihin rahaakin upotettua toki.... itselle telkkari on vain turha välttämättömyys, joten ei tarvinnut alkaa brassailla naapureille sillä, että ostin tässä tonnin telkan, siksi valitsin sieltä halvimmasta päästä ja tyytyväinen olen ollut.

Vierailija
134/437 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Että minä itse kantasuomalaisena kohta vihaan suomalaisia tämän pohjattoman kateuden, kyttäyksen ja nurkkakuntaisuuden vuoksi. SIlmät viiruina kytätään mitä tuilla eläjä saa omistaa. Että oikein kissakin! Minä luulen, että suvaitsemattomampaa kansaa saa hakea. KUKA tänne muualta edes haluaa tulla? Tällaiseen tympeää

Kannattaisi laittaa sinne ulkomaille viestiä, että EI kannata tulla, koska suomalaiset ovat inhottavia, rumia ja leikkaavat vielä tukiakin 

Vierailija
135/437 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tukieläteillä on paremmat huonekalut kuin pienipalkkaisilla

Ei kyllä kannattaisi vaivautua töihin mennä ollenkaan.

Mika estää niitä pienipalkkaisia ostamasta hyviä käytettyjä huonekaluja?

Myös miksi ette valita siitä että teidän palkat on liian pienet ja sen sijaan valitatte että 600e kuussa on muka liikaa rahaa

Vierailija
136/437 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuttais Delhiin. Ei tääl oo pakko asua

Kyllä nuori, korkeakoulutettu asiantuntija alalta, josta on Suomessa pulaa mahtuu kyllä Suomeen. Fiksun oloinen mies oppii hyvinkin pian esimerkiksi ruotsin, suorittaa Valviran kokeen/testin ja saa luvat työskennellä omalla alallaan. Jokainen, joka puhuu sujuvaa englantia ja on suorittanut kielikokeen ruotsiksi, on saanut Valviran luvat. Tunnen kolme tuolla tavalla Suomessa työn syrjään kiinnipäässyttä lääkäriä. Heistä jokainen on tullut Suomeen rakkauden perässä ja ensin suomen opiskelua yritettyään tajunneet vaihtaa ruotsiin, joka on englannin sukulaiskieli ja sen avulla päässeet työelämään.

Miksi ei sitten mene sinne TÖIHIN? 

Mitä et ymmärrä? Kie

"Mitä et ymmärrä? Kielikokeen kirjoittamisen jälkeen vasta saa oikeudet mennä niihin töihin. Ennen sitä opiskellaan intensiivisesti kieltä, että päästään kokeesta läpi."

Hetkinen. Oliko tämä mies juuri ehdokkaana näissä vaaleissa, vaikka ei osaa mitään Suomen virallista kieltä? Miten tämä oikein menee?

Vierailija
137/437 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika nopeasti on ilman korkeakoulutustakin selvitettävissä eri maiden työlainsäädäntö ja tavat, sekä työllisyystilanne. Jotenkin itselle ei tulisi edes mieleen matkustaa vieraaseen maahan ilman, että työpaikka on ensin selvitetty. 

Hyvin on neuropsykologiltakin kuitenkin kelan osoite selvinnyt, mutta työpaikan haku takkuaa 

Vierailija
138/437 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeasti, ei kaikki näytä tajuavan että nykyisin saa puoli-ilmaiseksi huonekaluja! Jopa ison TV:n saa parilla kympillä, jos se on muutamn vuoden vanha. Jos on silmää sisustaa, saa edullisesti kauniin kodin.

Kodinkoneet sisältyvät vuokra-asuntoon, ne ei ole asukkaan omia.

Kotiani ihastellaan, mutta kaikki huonekalut, tavarat ovat 15-20v vanhoja, kun taloudellinen tilanne oli parempi. Ja silloinkin etsin kaiken ALE:sta. On myös perintötavaraa. Millään ei kuitenkaan ole jälleenmyyntiarvoa. Ehkä lähes koko sisustuksella saisi 300e. TV on iso, mutta sillä ei pääse nettiin, eli ei ole silläkään arvoa kuin pari kymppiä. 8v vanha sekin.

Ajatelkaa asioita laajemmin.

Pitäisikö tuilla eläjän elää pahvilaatikko ja kuormalava-huonekalujen keskellä? Nukkua paljaalla lattialla?

Sittenhän sulla on kaikki paremmin kuin hyvin. Mitä vielä olet vailla? Ilmaista rahaa? 

Vierailija
139/437 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö voisi vaikka opettaa penisjoogaa kansanopistossa? Useimmat suomijässikät eivät osaa käyttää heppejään kuin kusemiseen ja siduvalaiden tökkimiseen, joten tilausta varmasti olisi.

Ihan kuin intialaiset miehet osaisi yhtään sen paremmin. Ennemminkin päinvastoin, eihän tuokaan mies muuta osaa kuin vaatia itselleen etuuksia.

Vierailija
140/437 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin väsynyttä nämä iänikuiset selittelyt... 

Persun iänikuinen kitinä ja ulina ja kateellisena toisten tukien kyttääminen on niin väsynyttä.

Toivotko lisää leikkauksia?