Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MOT: Intiasta Suomeen naisen perässä muuttanut työtön Harshwardhan Saini on kauhuissaan Kelan tukileikkauskista

Vierailija
21.04.2025 |

Saini näkee tilanteessaan vain pimeyttä. Ihan käsittämätön tuo työttömän pariskunnan asunto. Ei työssäkäyvänä olisi ikinä varaa tuollaiseen. On elokuvaprojektorit ja kaikki huonekalut ja kodinkoneet uutuuttaan hohtavia.

Kommentit (437)

Vierailija
101/437 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman suomenkielen taitoa ei voi pitää "klinikkaa" Suomessa. Pitäisi varmaan myös päivittää tutkinto meidän vaatimusten mukaiseksi. Ylisuuret odotukset on tässä vaiheessa. Naisystävänsä myös on ruikuttaja. Saanut todella paljon tukea

Voisi ryhtyä terapeutiksi (terapeutti ei ole suojattu ammattinimike). Pitää vain huolta siitä ettei sano olevansa neuropsykologi, vaan terapeutti ja alkaa ottaa sitten vastaan asiakkaita. Hinta niin kilpailukykyiseksi, että pääsee asiakkaaksi muutenkin kuin kelan terapiatuilla.

Vierailija
102/437 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti, ei kaikki näytä tajuavan että nykyisin saa puoli-ilmaiseksi huonekaluja! Jopa ison TV:n saa parilla kympillä, jos se on muutamn vuoden vanha. Jos on silmää sisustaa, saa edullisesti kauniin kodin.

Kodinkoneet sisältyvät vuokra-asuntoon, ne ei ole asukkaan omia.

Kotiani ihastellaan, mutta kaikki huonekalut, tavarat ovat 15-20v vanhoja, kun taloudellinen tilanne oli parempi. Ja silloinkin etsin kaiken ALE:sta. On myös perintötavaraa. Millään ei kuitenkaan ole jälleenmyyntiarvoa. Ehkä lähes koko sisustuksella saisi 300e. TV on iso, mutta sillä ei pääse nettiin, eli ei ole silläkään arvoa kuin pari kymppiä. 8v vanha sekin.

Ajatelkaa asioita laajemmin.

Pitäisikö tuilla eläjän elää pahvilaatikko ja kuormalava-huonekalujen keskellä? Nukkua paljaalla lattialla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/437 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iso telkkari, kuntoilulaite kivalla partsilla, kissa... Missähän muualla yhteiskunnan piikkiin elävät vähävaraiset elävät näin? Aikamoista.

Jokainen juttu näistä "vähävaraisista" auttaa ymmärtämään, miksi leikkaukset ovat todellakin olleet hyvä asia. Huhheijaa. 

Itsekö haluat sitten työttömyyden ja köyhyyden koittaessa asua jossain luolassa kivihuonekaluinesi? Sehän on hyvä asia että ollaan päästy tilanteeseen jossa köyhemmilläkin on varaa kalustaa asunto hyvillä huonekaluilla. Ihan oikein kauhistelee tilannetta, että tuet pienenevät ja kohta ei ole varaa ostaa huonekaluja ja joutuu miettimään paljonko voi syödä päivittäin. Eli väärään suuntaan ollaan menossa.

Oikeesti! Ei ole pienipalkkaisellakaan varaa sisustella kämppäänsä, kuten nämä tuilla elävät. Nyt jotakin rotia näihin vaatimuksiin! 

-ohis

Itse muutin juuri insinööriksi valmistuneena ja armeijasta päässeenä persaukisena lamapakolaisena pk-seudulle toukokuussa vuonna 1992. Ensimmäiset puoli vuotta minulla oli yksi patja makuuhuoneessa sänkynä ja toinen olohuoneessa sohvana, telkkari oli kaljakorin päällä. Joulukuussa ostin itselleni joululahjaksi sohvan ja tv-tason realisointikeskuksesta.

Vierailija
104/437 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iso telkkari, kuntoilulaite kivalla partsilla, kissa... Missähän muualla yhteiskunnan piikkiin elävät vähävaraiset elävät näin? Aikamoista.

Jokainen juttu näistä "vähävaraisista" auttaa ymmärtämään, miksi leikkaukset ovat todellakin olleet hyvä asia. Huhheijaa. 

jokainen juttu noista "vähävaraisista" auttaa   ymmärtämään, että toimittajat taitavat tahallaan valita juttuihinsa vähävaraisia, joiden vähävaraisuuden syy on vain huonot taloustaidot ja huonot rahankäyttövalinnat.

Vierailija
105/437 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Media lietsoo jatkuvasti vastakkainasettelua, yrittää luoda kuvaa, että yhteiskunnan tukirahoilla eletään leveästi.

Vierailija
106/437 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Media lietsoo jatkuvasti vastakkainasettelua, yrittää luoda kuvaa, että yhteiskunnan tukirahoilla eletään leveästi.

No aika leveältä elämältä tuo vaikuttaa. 

Vierailija
107/437 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeasti, ei kaikki näytä tajuavan että nykyisin saa puoli-ilmaiseksi huonekaluja! Jopa ison TV:n saa parilla kympillä, jos se on muutamn vuoden vanha. Jos on silmää sisustaa, saa edullisesti kauniin kodin.

Kotiani ihastellaan, mutta kaikki huonekalut, tavarat ovat 15-20v vanhoja, kun taloudellinen tilanne oli parempi. Ja silloinkin etsin kaiken ALE:sta. On myös perintötavaraa. Millään ei kuitenkaan ole jälleenmyyntiarvoa. Ehkä lähes koko sisustuksella saisi 300e. TV on iso, mutta sillä ei pääse nettiin, eli ei ole silläkään arvoa kuin pari kymppiä. 8v vanha sekin.

Pitäisikö tuilla eläjän elää pahvilaatikko ja kuormalava-huonekalujen keskellä? Nukkua paljaalla lattialla?

Laita siihen telkkariin Chromecast niin netti aukeaa.

Vierailija
108/437 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin sanoa että ketuttaahan se, suomessa on m.m. näiden takia tajuttomat verot. Toki myös jäätävän suuri byrokratia maksaa. 1/3 budjetista on tosin sote menoja, niitä voisi kyllä karsia ennen köyhiä. Meiltä puuttuu kokonaan keskustelu siitä miten pitkään ylläpidetään ihmiselämää, joka ei enää todellisuudessa ole elämää, eikä enää paremmaksi muutu. Plus toki koko sote byrokratia.

Vierailija
109/437 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No aika leveältä elämältä tuo vaikuttaa. 

Mulla on Kela Platinum.

Vierailija
110/437 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin edesmenneen täti asunnon vuokralle. Perikunta ei päässyt sopuun asunnonmyynnistä ja kaikki kodinkoneet sekä ison television omistaa perikunta. Tuttavat ihmettelevät kun asun kolmiossa yksin ja pitävät rikkaana vaikka saan tukia.

Vierailija
111/437 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tän tyypin lähipiiri kuuluu muuten erääseen uskonlahkoon, jossa opetetaan mm.naisen olevan miestä alempiarvoisempi olento, tummaihoisten olevan tyhmempiä kuin vaaleaihoisten ja pidetään länsimaista kulttuuria rappiollisena. 

Ai persuihin?

😅

Vierailija
112/437 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ainakin oli kaikki hankittuna, kun jäin työttömäksi. TV on iso, mutta sen verran vanha ettei siitä myymällä saa montaa kymppiä. Pitäisikö piilottaa pesukone? Itse toivon vain ettei se hajoaa. Ja vaatteeni on merkkivaatteita. Niitä olen myynyt. Mutta eipä käytetyn merkkivaatteen hinnalla saa uutta vaatetta tilalle. Paitsi henkkamaukan alesta. 

Vierailija
113/437 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas tuli todistettua että mikä tahansa mies kelpaa suomalaiselle naiselle kunhan se vaan on ulkkari. Eli tässä tapauksessa 23v naiselle kelpasi 47 vuotias lihava paki tai mikälie pangaldeshi se nyt olikaan.

En kyllä ollenkaan ymmärrä. Naiset tuoltapäin maailman ovat niin epäseksikkäitä kun olla ja voi. Ehkä joku 1 tuhannesta noista kelpaisi mulle.

tunnen yhden suomi-intia pariskunnan ja sitä kautta joitakin muitakin intialaisia (miehiä), jotka suomessa asuvat ja ovat kyllä ihmisyyden vertailussa keskivertoa suomalaismiestä parempia. Alkoholia ei käytetä (ja muistakaa: suomessa asuvat intialaiset usein ovat koulutettuja eli jotain akateemista taustaa on ja intiassa ehkä ylempään keskiluokkaan luuluvia ja palstaluuserille tiedoksi, joka ilmestyy koha väärinymmärtämään viestejä: en väitä tässä, että KAIKKI olisivat tuollaisia, vaan todellakin puhun omasta kokemuksestani käsin) ja naisia kohdellaan hyvin. Kaikki tuntemani ovat it-alalla ja parisuhteessa. Ovat myös kovia tekemään töitä (sen jälkeen, kun onnistuvat niitä saamaan suomalaisessa rstsessa yhteiskunnassa)

Vierailija
114/437 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilman suomenkielen taitoa ei voi pitää "klinikkaa" Suomessa. Pitäisi varmaan myös päivittää tutkinto meidän vaatimusten mukaiseksi. Ylisuuret odotukset on tässä vaiheessa. Naisystävänsä myös on ruikuttaja. Saanut todella paljon tukea

Voisi ryhtyä terapeutiksi (terapeutti ei ole suojattu ammattinimike). Pitää vain huolta siitä ettei sano olevansa neuropsykologi, vaan terapeutti ja alkaa ottaa sitten vastaan asiakkaita. Hinta niin kilpailukykyiseksi, että pääsee asiakkaaksi muutenkin kuin kelan terapiatuilla.

Suomessa ravitsemusterapeutti on Valviran suojattu ammattinimike. Sen sijaan ravitsemusneuvoja on suojaamaton nimike ja kuka tahansa innokas voi tehdä maksaville asiakkaille ruokalistoja. Niinhän monet influencerit tienaavat valtavia rahasummia ja mukavasti oman holding-yhtiön kautta järjesteltynä.

Ei ole vaikeaa keksiä Finelin avulla painoa pudottavalle naiselle 1500 kcal ja miehelle 1800 kcal/päivän ruokalistaa. Jos ummetus vaivaa, kieltää kofeiinin ja neuvoo lisäämään kuusi kuivattua luumua ja kaksi ruokalusikallista pellavansiemeniä päivän ruokavalioon ja vähentävän yhden banaanin pois päivän hedelmistä.

Vierailija
115/437 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh. Tavaraa saa puoli-ilmaiseksi mm. Torista. Kissa on voinut olla naisella jo kauan. 

Juuri näin. Että minä itse kantasuomalaisena kohta vihaan suomalaisia tämän pohjattoman kateuden, kyttäyksen ja nurkkakuntaisuuden vuoksi. SIlmät viiruina kytätään mitä tuilla eläjä saa omistaa. Että oikein kissakin! Minä luulen, että suvaitsemattomampaa kansaa saa hakea. KUKA tänne muualta edes haluaa tulla? Tällaiseen tympeään ilmapiiriin. Maailman onnellisin kansa my ass.

https://www.tori.fi/recommerce/forsale/item/22931941

Facen kirppiksiltä saa vielä halvemmalla ja isompia. Parilla kympillä.

Vierailija
116/437 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas tuli todistettua että mikä tahansa mies kelpaa suomalaiselle naiselle kunhan se vaan on ulkkari. Eli tässä tapauksessa 23v naiselle kelpasi 47 vuotias lihava paki tai mikälie pangaldeshi se nyt olikaan.

En kyllä ollenkaan ymmärrä. Naiset tuoltapäin maailman ovat niin epäseksikkäitä kun olla ja voi. Ehkä joku 1 tuhannesta noista kelpaisi mulle.

Kelpaisi sulle?

Ja olet niin varma, että sinä kelpaisit heille? Ehheh heh heh heh heh he.

Vierailija
117/437 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan intiassa asiat paremmin? Mietin vaan kun nämä Ashwagandat tulevat tuollaisia ihmettelee. 

Vierailija
118/437 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh. Tavaraa saa puoli-ilmaiseksi mm. Torista. Kissa on voinut olla naisella jo kauan. 

Juuri näin. Että minä itse kantasuomalaisena kohta vihaan suomalaisia tämän pohjattoman kateuden, kyttäyksen ja nurkkakuntaisuuden vuoksi. SIlmät viiruina kytätään mitä tuilla eläjä saa omistaa. Että oikein kissakin! Minä luulen, että suvaitsemattomampaa kansaa saa hakea. KUKA tänne muualta edes haluaa tulla? Tällaiseen tympeään ilmapiiriin. Maailman onnellisin kansa my ass.

Eipä taida kukaan informoida tulijamaissa edes tukileikkauksista ja siitä kuinka inhottavia suomalaiset osaavat olla, virta ei ole mihinkään katkeamassa 

Vierailija
119/437 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut ulkomailla töissä olevan kaverin hulppeassa kämpässä tukien varassa. Ja nuorempana (olin kyllä töissä silloin) asuin kaverin vanhempien omakotitalossa. Moni ihmetteli kuinka hyvä palkka minulla on, koska asun hyvässä Helsingin lähiössä omakotitalossa, nahkasovat ja itämaiset matot yms. No vuokra oli nimellinen. 

Vierailija
120/437 |
22.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei täällä kyllä kauhean yleistä ole vuokrata kalustettuja asuntoja paitsi tietenkin airbnbstä 

Muutenkin vähän sekava kirjoitus sinulta