Ymmärrättehän että kaikki työt eivät voi olla hyvin palkattuja?
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän oikein hyvin että raskaat työt ovat niitä huonoiten palkattuja ja kevyet parhaiten.
Minä en ymmärrä. Ei pelkkä koulutus ja viisaus voi ratkaista palkan suuruutta. Tai työn vaativuuskaan yksinään. Olen huomannut saman epäsuhdan että nämä ns henkisen työn tekijät käärii suurimmat voitot ja elää helpointa etuoikeutettua elämää. Ei tämmöinen kaikkia kannusta tekemään töitä varsinkin jos itsellä ei koulunkäynti ole sujunut esim oppimisvaikeuksien takia.
No jos ei koulutusta eikä viisautta kuuluisi tarvita niin miten meinasit itse jakaa tämän? Siitähän se liksa tulee että sitä enemmän saa mitä harvempi sen taitaa. Jos ei siihen taitoja tarvita niin mitä sitten?
Ymmärrän. Huonosti palkatusta työstä maksetaan huonosti veroja. Kuitenkin 100% yrittäjistä käyttää teitä, ilmailua, terveydenhoitoa, pelastuspalvelua ja poliisia, päivähoitoa,koulutusta jne. MIKSI?. Jos ette näitä halua niin kyllä nykytekniikka voi teidät rajat pois tästä. Maksatte sitten omat kulunne. Toki 400 suomen veroparatiiseissa majailevaa julkaistaan sen jälkeen verokalenterissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän oikein hyvin että raskaat työt ovat niitä huonoiten palkattuja ja kevyet parhaiten.
Minä en ymmärrä. Ei pelkkä koulutus ja viisaus voi ratkaista palkan suuruutta. Tai työn vaativuuskaan yksinään. Olen huomannut saman epäsuhdan että nämä ns henkisen työn tekijät käärii suurimmat voitot ja elää helpointa etuoikeutettua elämää. Ei tämmöinen kaikkia kannusta tekemään töitä varsinkin jos itsellä ei koulunkäynti ole sujunut esim oppimisvaikeuksien takia.
Tässä on kysymys siitä miten kakkua jaetaan. Nämä erikoisosaajat on saaneet paremmat asetelmat neuvotteluilleen ja voineet vaatia eniten. Olisivat toki voineet tyytyä vähempäänkin, mutta ahneus kasvaa joskus syödessä. En itsekään alle 2000e liksalla siivoustöitä tekisi. Kroppa ja hermot säästyy työttömänä paremmin, kunhan saa arjen rullaamaan sopivasti.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa kommentoijista ei näemmä ymmärrä firmojen taloudesta yhtään mitään. Ei firmat voi hyvää hyvyyttää nostaa kaikkien palkkoja ylös, sehän on typerintä voiton kannalta. Kulut pitää minimoida (myös palkat) ja tulot maksimoida
Firmankaan ei pidä itkeä tövoimapulaa ja elämän surkeutta, jos ei se osaa korjata ongelmiaan.