Elävät virrat ja one way seurakunnat
Kommentit (119)
Kunpa ymmärtäisitte, että seurakuntashoppailu on tarpeetonta.
Täydellistä ei löydy milloinkaan ja meistä itsestämme riippuu millaiseksi seurakunta muodostuu.
Rukoilkaa ja lukekaa Sanaa, ettette eksy.
Elävät virrat-seurakunta ja One way-seurakunnat ovat täysin toistensa vastakohtia.
Ensimmäinen edustaa useimpien kristittyjen mielestä ns. äärikarismaattisuutta, jota oppia jälkimmäinen on julkisesti kritisoinut menestysteologiseksi opiksi eli epäraamatulliseksi opiksi, erityisesti karismaattisuuden osalta.
Vierailija kirjoitti:
Täydellistä ei löydy milloinkaan ja meistä itsestämme riippuu millaiseksi seurakunta muodostuu.
Ehkä ei täydellistä seurakuntaa löydykään, vain Jumala on täydellinen. Mutta, ei uskova halua/ pysty liittymään mihinkään yhteisöön mikä selvästi ei noudsta Raamatun Sanaa.
Uskonyhteisö on tärkeä uskovalle, näin Uusi Testamentti opettaa. Kenenkään ei ole hyvä jäädä yksin uskonsa kanssa, eteenkin jos ei ole muita uskovia perheessä, tuttavissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menkää vaan seurakuntiin. Itse löysin Vapaakirkosta uskovaisen, hakkaavan miehen. Uniikki kokemus.
Ei ollut mikään pelastavassa uskossa oleva mies. Seurakunnissa käyminen ei automaattisesti tarkoita että ihminen on elävässä uskossa.
Hän teki oikein vankilalähetin töitä. Raiskasi ja meille syntyi lapsikin.
On kirkkoja, joissa pastori ei ole edes uskossa ja usko Raamattuun, vaikka hän saarnaa siitä jatkuvasti, joten koita jo uskoa, ettei seurakunnassa käyminen tai seurakuntatyö välttämättä tarkoita, että on myös uudestisyntynyt tai että seuraisi Jeesusta oikein. Hedelmistä te heidät tunnette, sanoi Jeesus itse, mitä kukin oikeasti on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ei täydellistä seurakuntaa löydykään, vain Jumala on täydellinen. Mutta, ei uskova halua/ pysty liittymään mihinkään yhteisöön mikä selvästi ei noudsta Raamatun Sanaa.
Uskonyhteisö on tärkeä uskovalle, näin Uusi Testamentti opettaa. Kenenkään ei ole hyvä jäädä yksin uskonsa kanssa, eteenkin jos ei ole muita uskovia perheessä, tuttavissa
Korj, uskova ei halua/ pysty. Ei tuli väärään kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menkää vaan seurakuntiin. Itse löysin Vapaakirkosta uskovaisen, hakkaavan miehen. Uniikki kokemus.
Yksittäistapauksen perusteella ei voi tuomita kaikkia.
Yleisemmin nämä ns. yksittäistapaukset seurakunnissa lähestyvätkin lapsia.
Pedofiliaan en ole ns. vapaan suunnan seurakunnissa törmännyt. Voi sitä toki sielläkin olla, mutta todisteita sille en ole nähnyt. Katolisessa kirkossa ja lahkoissa sitä kyllä esiintyy todistettavasti. Katolisessa kirkossa pappien pakkoselibaatti on varmaan yksi selittävä tekijä. Kun ihmisen luonnollinen seksuaalisuus kielletään väkisin, niin kaikenlaisia kieroumia voi alkaa esiintyä.
Ja miten sinä käsitätä sanan "lahko"?
Onko kokemuksia Espoon Elävät Virrat - yhteisöstä?
Miksi julistamassa on pariskunta, joka on rikkonut Raamatun käskyä olla tekemättä huorin? En minä tahdo tuollaisia nähdä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi julistamassa on pariskunta, joka on rikkonut Raamatun käskyä olla tekemättä huorin? En minä tahdo tuollaisia nähdä.
Missä tällainen pariskunta julistaa?
Arvon uskikset. Miksi te käytätte ainutalaatuisen elämänne tällaisen tarpettoman roskan vatvomiseen?
Olkaa vapaita, älkää uskontojen ja pappien orjia. Jumala loi teidät vapaiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin Espoossa. Ja mies ahkerana paasaa Facebookin ylistysryhmässä miten uskovan kuuluu elää. Kaksinaamaista julistusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin Espoossa. Ja mies ahkerana paasaa Facebookin ylistysryhmässä miten uskovan kuuluu elää. Kaksinaamaista julistusta.
Kaksinaamainen todella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäänyt Raamattu lukematta?
2. Moos.20:17Älä himoitsee ystäväsi vaimoa
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut uniikki, valitettavasti.
Nainen on avioliitossa miehelle alamainen.
Siksi jotkut ottavat äijältä turpaan ja sietävät pettämisen.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on sairas yhteisö.
Millä tavalla?
Vierailija kirjoitti:
Elävissä vieraissa on ainakin sellaisia, jotka eivät avioliittoa pidä arvossa (muiden siis)
Petetään ja viritellään jopa oman ystävän puolisoa.
Onko se nimi siis elävät vieraat?
Uskon sen, jos vieraissa käydään...
Vierailija kirjoitti:
Nainen on avioliitossa miehelle alamainen.
Siksi jotkut ottavat äijältä turpaan ja sietävät pettämisen.
Raamatussa lukee alistukaa TOISTENNE tahtoon.. Ja että miehen tulee rakastaa naista kuten omaa ruumistaan ja kuten _Kristus rakastaa seurakuntaa_
Eli eivät ole oikeita kristittyjä vaimonhakkaajat. Kristitty määritelmällisesti seuraa Pyhää Henkeä ja Pyhä Henki tuskin kehottaa hakkaamaa
Jos on ottanut Jeesuksen sydämeen, ei silloin tule mieleenkään pettää aviopuolisoaan. Avioliitto on Pyhä.