Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älä osta liian isoa kotia, jos et pidä siivoamisesta

Vierailija
21.04.2025 |

Meillä on kaksi kerrosta, yhteensä siivottavaa pinta-alaa 182 neliötä. Aivan tolkuton urakka joka kerta kun päättää siivota perusteellisesti. Kunhan lapset lentää pesästä, tämä menee välittömästi myyntiin ja muutetaan puolet pienempään. Mies ei juurikaan siivoa. Minä olen päävastuussa. Lapset siivoavat omissa huoneissaan, mutta nuorin 10 v. tarvitsee siihenkin vielä apua. Anoppi kehui, että kun heillä oli lapset pieniä, kävi siivooja. Joo, mutta he asuivat silloin alle 100-neliöisessä paritaloasunnossa. Tämän talon siivouttaminen ulkopuolisella maksaa maltaita. Ikkunoita olen pesettänyt joskus, ja sekin maksaa, kun hinta yleensä sanotaan ikkunoiden määrän mukaan, ja niitä ikkunoita meillä riittää. Sitä paitsi tänä vuonna kotitalousvähennys pieneni huomattavasti verotuksessa.

Kommentit (144)

Vierailija
21/144 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoset ongelmat tällä kertaa. 

Vierailija
22/144 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää kun siivoaa pari kertaa vuodessa, vaim boomerit hinkkaa nurkkia viikottain/päivittäin. Elämä on elämistä varten, ei siivoamista.

Ja siivouspalveluja saa rahalla

- 230m2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/144 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Robotti-imuri pelastaa. Molempiin kerroksiin oma. Osta sellainen, joka moppaa. Siivooja on liian kallis.

Vierailija
24/144 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas vaikutti paljon siistimmältä, kun muutettiin uuteen asuntoon. Toki pölymäärä pysyi samana (koska suurimmaksi osaksihan pöly on kuollutta ihosolukkoa), mutta koska se ja roskat levisivät isommalle alueelle, isommassa näyttää siistimmältä vähemmällä siivoamisella. Ikkunoiden pesua on toki enemmän isossa, mutta vaikeinta siinä on aina ryhtyminen. Itse ikkunoiden pesu on lopulta ihan mukavaa eikä sitä usein tarvitse tehdä.

Vierailija
25/144 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä se pelkkä siivoaminen sisällä, vaan ulkonakin on monesti vaikka mitä hommaa. Vielä jos teet takkapuut itse jne. niin kyllä taloon saa aikaa menemään, vaikkei kovin perusteellisesti ja usein siivoisikaan. Mökkiä en tähän päälle enää halua. Mutta onhan tää puuhailu monella tapaa terveellistä, kunhan ei vahinkoja satu.

Vierailija
26/144 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen haaveillut pienestä kaupunkiasunnosta. Olisi yksi makuuhuone, jossa sängyt ja yöpöydät, ei mitään ylimääräistä ja olohuone/avokeittiö, jossa sohva, 2 nojatuolia, pieni sohvapöytä. TV saisi olla seinällä, en tee tv-tasolla mitään. Kirjoille lasivitriini. Siinä se. Pieni ruokapöytä ja 4 tuolia. Meillä puoliso haluaa välttämättä asua omakotitalossa, ja tämä on yksi työmaa. Hän ei näe niitä hyötyjä, kun luopuu roinasta. Meillä on iso eteinen, jossa seisoo pilkkihaalarit ympäri vuoden, kymmenet kengät, joita käytetään silloin tällöin. Takkeja sentään yritän viedä välillä varastoon säilytykseen ja sitten kuuntelen huudot, missä on tuulitakki ja missä on se kevyttoppatakki. Onkia, virveleitä sun muita kantautuu myös eteiseen, vaikka niille on oma paikka autotallissa.

Vierailija
27/144 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollenkaan ymmärrä, miksi jotkut hamuavat itselleen niin valtavia asuntoja! Sen lisäksi, että on paljon siivottavaa lattiapinta-alaa, ikkunoita, sauna, spaosastoa, kodinhoitohuonetta, iso huusholli ei ole ollenkaan kodikas. Enemmänkin tulee mieleen joku julkinen näyttelyhalli. Lisäksi onhan aivan epäekologista lämmittää isoa lukaalia.

Asuin lapsuuteni valtavassa talossa, kolkkoja, ei käytössä olevia neliöitä oli aivan liikaa. Nyt nautin meidän 68 neliön pesämäisen kodikkaassa kolmiossa asumisessta, enkä haluaisi yhtään lisäneliötä.

Vierailija
28/144 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä miehen kanssa 57-neliötä ja siivous hoituu kyllä nopeasti, mutta hermo menee kun tavaralle ei ole säilytyspaikkoja. Jo pelkästään eri kausivaatteiden säilytys, harrastusvälineet, kirjat ja astiat. Tila ei vaan tahdo riittää. 

Vierailija
29/144 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

isompi on helpompi ja nopeampi siivota

Jos isompi on nopeampi siivota, niin tehdäänkö testi? Sinä siivoat Neuschwansteinin linnan ja minä siivoan naapurin Pertin yksiön. Aloitetaan samaan aikaan ja katsotaan, kumpi on ensin valmis.

Vierailija
30/144 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isompi talohan on helpompi siivota, kun on tilaa. Tosin jos koti on ahdettu täyteen tavaraa niin vaikeaa se sitten on. Meillä 220m2 asuinpinta-ala. Imurointi on nopeaa, pitkillä vedoilla, samoin lattianpesu. Ikkunoiden pesu on itselle vastenmielistä, ja niitä on muutama liikaa kyllä. Asuin ennen 60m2 talossa ja vaikeampi sitä oli pitää siistinä. Nyt jokaisella tavaralla on selkeä paikka.

Pienikin asunto voi olla siisti ja helppo siivota. Turha krääsä pois ja hyvänkokoiset kalusteet.

Vierailija
31/144 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinuna vaihtaisin ennemmin miestä kuin asuntoa.

Sieltä tuli taas nopeasti ensimmäinen voimaantunut uusfeministi kannustamaan rikkomaan parisuhteen ja perheen tietämättä edes kokonaiskuvaa tilanteesta. 

Sairasta.

Vierailija
32/144 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

200 m2. Perussivoamiseen menee kaksi tuntia kahdelta henkilöltä. Tosin meillä pienet lapset joten raivaamiseen menee eniten aikaa. 

33/144 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin suoraan siivouspalvelun kotiin

Ongelma ratkaistu.

The only fears we have to fear is these fears itself.

Vierailija
34/144 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä isoista asunnoista. Nyt 94 neliötä ja meitä on vielä neljä. Puolison kanssa otetaan 45 neliötä. Karsinut tämän nykyisen asunnon niin että tilaa on aivan liikaa. Toiset tarvitsee tilaa mutta minä osaan sisustaa minikodista tilaihmeen.

Vierailija
35/144 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pidä isoista asunnoista. Nyt 94 neliötä ja meitä on vielä neljä. Puolison kanssa otetaan 45 neliötä. Karsinut tämän nykyisen asunnon niin että tilaa on aivan liikaa. Toiset tarvitsee tilaa mutta minä osaan sisustaa minikodista tilaihmeen.

Eikä mulle kelpaa muu kuin Artek ja Lundia.

Vierailija
36/144 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni koti kun on eläkkeellä ja talvet lämpöisessä. Toiset asuu isossa kodissa ja siellä kyhnätään koko vuosi.

Vierailija
37/144 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riittää kun siivoaa pari kertaa vuodessa, vaim boomerit hinkkaa nurkkia viikottain/päivittäin. Elämä on elämistä varten, ei siivoamista.

Ja siivouspalveluja saa rahalla

- 230m2

Jos haluaa sikalassa asua, niin varmasti kaksi kertaa vuodessa riittää. Minkä näköinen keittiö on, jos sen siivoaa vain kaksi kertaa vuodessa? Entä pesutilat? 

Vierailija
38/144 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isompi talohan on helpompi siivota, kun on tilaa. Tosin jos koti on ahdettu täyteen tavaraa niin vaikeaa se sitten on. Meillä 220m2 asuinpinta-ala. Imurointi on nopeaa, pitkillä vedoilla, samoin lattianpesu. Ikkunoiden pesu on itselle vastenmielistä, ja niitä on muutama liikaa kyllä. Asuin ennen 60m2 talossa ja vaikeampi sitä oli pitää siistinä. Nyt jokaisella tavaralla on selkeä paikka.

Ei tuo ainakaan meillä päde. Täysin päin vastoin, pienempi koti oli siivottu 4 tunnissa ja nyt kun on isompi koti, voi mennä jopa puolet enemmän aikaa. Tietysti tavaraa on enemmän kuin pienessä kodissa, huoneita enemmän. Meillä on sohva yläkerrassa ja sohva alakerrassa. Erilaisia lipastoja, pöytiä, hyllyjä on ainakin puolet enemmän kuin pienemmässä kodissa. Vaatehuoneitakin on 2. Pienessä kodissa ei ollut yhtään, kun oli pelkät vaatekaapit,

Tosi huonosti siivottu. 

Itse siivoan pelkkää kaksiota joka lauantai 14 h. 

Vierailija
39/144 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pieni koti kun on eläkkeellä ja talvet lämpöisessä. Toiset asuu isossa kodissa ja siellä kyhnätään koko vuosi.

Voihan lämpöisessäkin asua isoissa neliöissä ja kyhnätä siellä koko vuosi. 

Vierailija
40/144 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivota voi äkkiä hutaisemalla tai kunnolla. 

Ja kunnolla kun siivoaa menee monta tuntia.