Ylioppilaslakki vappuna
Mä en kehtaa pitää ylioppilaslakkia vappuna. (Tiedän, olen outo) Olen kirjoittanut rimaa hipoen läpi a:n papruilla noin 13 v sitten. Vanhemmat ei olis ees halunnut pitää mulle juhlia, kun sukulaiset halus nähdä tietenkin todistuksen millä valmistuin. Lukion jälkeen menin ammattikouluun, (en päässyt muualle) kun moni ammattikoululainen kaveri meni ammattikorkeakouluun rai yliopistoon.
Kommentit (5)
Nykyisin melkein kaikki on ylioppilaita. Joskus 1930-luvulla oli toisin.
En koskaan ole halunnut lakkia pitää, joten en edes ostanut.
Eli on meitä muitakin.
Täällä kans yks joka ei pidä lakkia, vaikka kirjoitin ihan ok papereilla. En itse pidä niin suurena saavutuksena, jos on ylioppilas. Kun tosiaan nykyään lähes kaikki on ylioppilaita ja sinne lukioon mennään seiskankin todistuksella ja kirjoitetaan ylioppilaaksi. Jopa huonommallakin. Että jos vähänkin on jotain päässä, niin pääsee ylioppilaaksi.
Itse kirjoitin myös rimaa himoen ylioppilaaksi. - Ellei sitä, että sain mahdollsiuuden sen jälkeen hakea ja myös päästä yliopistolat opiskelupaikan lasketa, niin ei ole kukaan ollut kiinnostunut ylioppilastodistukseni arvosanoista Vappuna tai ennen tai jälkeen Vapun.
Mutta tavallaan ymmärrän sinua Ap. Onhan ylioppilastutkinnon arvoaanat Suomessa hyvin arvokas ja merkittävä osoitus. Tämä käy ilmi esimerkiksi silloin kun julksiuudessa säännöllsien epäsäännöllisesti esitellään mm. ministereiden yo-arvosanoja, niinesimerkiksio Stubbin kohdalla muistetaan joka kerta painottaa ja alleviivata sitä, kuinka hän aikanaan sai hylätyn yo -reaalista. Sen sijaan, että korostetettaisiin sitä, että Stubb ei antanut yo-reaalsita samansa hylätyn arvosanan estää häntä yrittämästä ja pyrkimästä eteenpäin niin, että tänään hän voi ilmoittaa oppiarvokseen tohtoiri, - Mutta tietysti mm. tällä palstalla tiedetäään kertoa, että se on kuitenkin mitättömämpi tutkinto kuin vaikka "melkein presidentti" ja ex-ministeri Vihreiden Pekka Haaviston ylioppialstodositsu. koska sen sen sentään tarkistettu oikeassa paikassa. Tai kuinka PS:n Halla-ahon väitöskirjaa halveksitaan, koska sen on laatinut paitsi väärä henkilö (koska PS:n edustaja on tylee olla tyhmä mieluummkn idiootti ei sellainen, joka voi tehdä väitöskirjan) niin se on tehty myös halveksivalta alalta, kun sen perusteella ei ole onnsituttu paranatamaan kansanataloutta eikä edes Suomen taloutta onnistuttu tervehdyttämään.
Eikä kukaan ole kiinnostunut tulevaisuudessa siitä, että oletko käynyt lukion vai ammattikoulun.
Jos minulla on työhaastattelussa kaksi DI;tä, sille ei ole mulle mitään merkitystä, onko hän alunperin ennen yliopistoa käynyt lukion vai amiksen. Kaikella muulla on väliä. Esim: työkokemus, vuorovaikutustaidot yms..
Itsekään en ole koskaan käyttänyt lakkiaisten jälkeen. Kirjoitin v - 98. Ei vain ole tullut käytettyä. Lakki on ollut roskissa jo useamman vuoden.