Tähystykseen menossa, saako tähystyspäivän sairauslomaksi? Entä tyhjennyspäivän?
Paksusuolentähystys kyseessä. Mietin vain että ei onnistu tyhjennystoiminnot asiakaspalvelutyössä...
Kommentit (18)
Tähystyspäivän saa, koska voidaan antaa kipulääkkeitä, ei saa ajaa autoa. Tyhjennyspäivä periaatteessa ei, keksi tai neuvottele.
Ohjeissa on lukenut, että tähystyspäivän ja tyhjennyspäivän saa vapaaksi. Jos tähystyksessä käytetään rauhoittavia, vapaapäivä on pakollinen.
Vierailija kirjoitti:
Ohjeissa on lukenut, että tähystyspäivän ja tyhjennyspäivän saa vapaaksi. Jos tähystyksessä käytetään rauhoittavia, vapaapäivä on pakollinen.
No itse sain ne ohjeet juuri, ja näissä mainitaan vaan "mahdollinen sairausloma toimenpidepäivänä". Että ei varmuudella sitäkään. Ap
Mun työssä on palkaton päivä. Onneksi on vuorotyö niin sain vapaan sille päivälle. Ja se tyhjennys tehdään illalla
Ennen kolonoskopiaa suoli tyhjennetään erityisellä tyhjennysjuomalla kotona. Paksusuolen tyhjennys on tärkeää, jotta tähystys onnistuu.
Kaikki paksusuolen tähystykseen tulevat saavat lääkäriltä etukäteen tarkat valmistautumisohjeet.
Mä otin tähystyspäivän lomapäiväksi. On päivätyö.
Vierailija kirjoitti:
Illalla tyhjennys niin kerkee hyvin. Tulee meinaan notkeesti!
Tyhjennysaikataulu on sen mukainen milloin itse toimenpide tehdään. Ja mikä aine. Minun piti aloittaa hyvissäajoin iltapäivällä urakka. Toki lyhennetyn päivän olisi ehtinyt tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Illalla tyhjennys niin kerkee hyvin. Tulee meinaan notkeesti!
Tyhjennysaikataulu on sen mukainen milloin itse toimenpide tehdään. Ja mikä aine. Minun piti aloittaa hyvissäajoin iltapäivällä urakka. Toki lyhennetyn päivän olisi ehtinyt tehdä.
Varmasti näin, itselläni toimenpide aamupäivällä ja aamupäivällä alkaa myös tyhjennys. Ap
Itse pyysin tähystyspäiväksi lomapäivän. Se oli onneksi maanantai, niin litkun sain juota sunnuntaina.
Minä sain tähystys päivän sairaslomaa vaikka en saanu kipulääkettä. Töihin ei pystynyt kun joutu vähän väliä juokseen WC ssä. Näin ainaki yli 20 vuotta sitte. Piti kuitenkin ite pyytää lääkäriltä se sairasloma päivä.
Meillä nuo on palkattomia. Työnantaja maksaa vain sairauspäiviltä, nuo ei ole sairautta vaan tutkimusta. Tästä on pariinkin kertaan väännetty kättä, mutta palkkaa ei saa.
Terveiset täältä ländinaapurista, Ruotsista. Omalla ilmoituksella saa olla viikon sairaslomalla ja kolonoskopian kohdalla näin tein.
Meinaat sitten maksattaa työnantajalla omat menosi. Ota vuosilomaa.
Mä olen pyytämällä (etukäteen) saanut myös tyhjennyspäivän sairaslomaksi. Eipä siellä sairaalassakaan voi viettää vuoroaan ainoassa henksuvessassa.
Tyhjennuspäivän iltana onnistuu työnteko huonosti, kun joutuu istumaan koko illan vessassa.
Tähystyspäivän sai, mutta juu, neuvottele jotenkin itsellesi se edellinenkin vapaaksi. Mä olin toimistossa töissä ja tähystyksen ajankohdan takia jouduin aloittamaan sen juomien kittaamisen jo työpäivän aikana. Join ainakin kaksi ellen kolme litran mehutonkallista, ja juuri kun olin kotiin lähdössä, sainkin juosta tuli pyrstössä vessaan... Taisin istua siellä 45min ennen kuin uskalsin lähteä julkisilla kulkemaan :P Se kokemus on aika... intense. Tsemppiä!
Tähystyspäivän sai. Edelliseksi päiväksi otin saldovapaan.