Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten naisilla on niin uskomaton selviytymiskyky?

Vierailija
21.04.2025 |

https://yle.fi/a/74-20156280

Tämäkin tapaus oli narkomaani ja myöhemmin sitten pääsi Suomen vaikeimmin päästävään kouluun ja nyt on politiikassa mukana? En vaan ymmärrä. Itse olen vaan työttömänä selannut nettiä 20 vuotta ilman mitään muutoksen toivoa elämässäni. 

M44

Kommentit (415)

Vierailija
221/415 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tässä surullinen esimerkki juuri siitä, mistä tässäkin ketjussa on kyse. Kun ei osata hakeutua tukipalvelujen piiriin tai ottaa vastuuta omasta elämästään."

Mihin vi tun tukipalveluihin? Luuletko että miehille on edes murto-osa samanlaisia palveluja mitä naisille? Ei ole muuta kuin vertaistuki. Kaikki muut "palvelut" tähtää siihen, että miestä itseään syyllistetään.

Naista tuetaan yhteiskunnan taholta vain, koska hän on väline uuden sukupolven synnyttämiseen. Millään muulla tavalla naista ei sukupuolensa takia tueta, päinvastoin.

Naisilla on välinearvo, miehillä itseisarvo.

Pah, miehiä niitä vasta tuetaankin! Miehet saa vaan heitää kädet levälleen ja aina on joku nainen sen puolesta siivoamassa, passaamassa, maksamassa laskuja ja opettelemassa tietokoneen käyttöä, että edes joku perheessä osaa kirjoittaa sähköpostia.

On aivan uskomatonta seurata miten joillakin työpaikoilla ne miehet voi vaan istuskella ja kahvitella ja sitten naiset häärii ympärillä varmistamassa, että asiat sujuu ja tulee tehtyä.

Vierailija
222/415 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tässä surullinen esimerkki juuri siitä, mistä tässäkin ketjussa on kyse. Kun ei osata hakeutua tukipalvelujen piiriin tai ottaa vastuuta omasta elämästään."

Mihin vi tun tukipalveluihin? Luuletko että miehille on edes murto-osa samanlaisia palveluja mitä naisille? Ei ole muuta kuin vertaistuki. Kaikki muut "palvelut" tähtää siihen, että miestä itseään syyllistetään.

Naista tuetaan yhteiskunnan taholta vain, koska hän on väline uuden sukupolven synnyttämiseen. Millään muulla tavalla naista ei sukupuolensa takia tueta, päinvastoin.

Sulla ei oo mitään arvoa, vi tun paskakasa.

Koeta kuitenkin rakentaa itsellesi ok elämä, vaikka vanhempasi eivät sinusta välittäneetkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/415 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerropa nyt selkeästi, millaisia tukipalveluita sinä haluaisit tai tarvitsisit, joita on naisille saatavilla, mutta sinulle miehenä ei? Apu pitää myös olla valmis ottamaan vastaan, nyt näyttäisi, että sinulla on defenssit aika korkealla tarjottuja palveluja kohtaan.

Vierailija
224/415 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omituista tämä pseudotieteellinen naishehkutus. Yhtä outoa olisi mieshehkutus, mutta sitä ei harrasteta.

Luepa vaikka jonkun, minkä tahansa, uskonnon pyhä kirja. Jo alkaa löytymään mieshehkutusta.

Miehethän ovat oikein "luomakunnan kruunuja", hallitsevat ihmisiä, eläimiä ja kaikkea mitä maa päällään kantaa.

Siis ylipäätään, jos puhutaan ihmisestä, sillä tarkoitetaan automaattisesti miestä. Jos kyseessä on nainen, se pitää tuoda erikseen ilmi.

Vierailija
225/415 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisetkaan eivät niitä turvataloja tarvitsisi jos miehet eivät olisi väkivaltaisia heitä kohtaan.

Vierailija
226/415 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisetkaan eivät niitä turvataloja tarvitsisi jos miehet eivät olisi väkivaltaisia heitä kohtaan.

Niinpä. Suomessa varsinkin. Ainiin mut onko tämäkin taas naisten vika? (kommenttia odotellessa....)

Vierailija
227/415 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Suomessa varsinkin. Ainiin mut onko tämäkin taas naisten vika? (kommenttia odotellessa....)

Eiköhäntähän tule joku alapääsi haisee -kommentti.

Vierailija
228/415 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sille miehelle joka täällä meuhkaa siitä, että naiset käyttää mt-palveluja ja syövät masemmuslääkeitä enemmän, kun miehet, niin pakko on sanoa, että miten ihmeen typerä sinä oikein olet? 

Sinulle on täällä monesti vastattu, että on parempi käyttää lääkkeitä, jos on sairas ja hakea muutenkin apua ongelmiinsa, kun toinen vaihtoehto näyttää sitten olevan se, mitä miehet tekee, eli eivät hae apua, eivätkä syö lääkkeitä, mutta siitä edestä puukottavat viattomia ohikulkijoita(nuoria naisia ym itseään pienempiä, kun isompiensa kimppuun eivät uskalla käydä)  tai ajavat itsensä ja siinä sivussa jonkun muunkin hengiltä jne jne. 

Jos ihminen on sairas, hän yleensä hakee siihen apua (paitsi mt ongelmainen mies)ja mielenterveyssairaudet ei ole sairauksia kummempia. varmaan menet lääkäriin silloinkin, kun sairastut aivoverenvuotoon tai syöpään ja otat siihen hoitoa. 

Miksi mies ei hae apua mt-ongelmiin vaan mieluummin ta*ppaa jonkun, kun on niin sekaisin.Ja ilmeisesti se on tuonkin miehen mielestä parempi ratkaisi tuohon ongelmaan, kun avun hakeminen. Terapiassa käyminen tai lääkkeiden syönti vaivaan. 

On täysin väärä ylpeyden aihe se, ettei hae apua mt-ogelmiin, vaikka sellainen on. 

Ylpeilet ihan väärällä asialla. 

Tyhmäsaa olla, mutta ei kannata sitä kaikille julistaa.

Vierailija
229/415 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhäntähän tule joku alapääsi haisee -kommentti.

Näinpä, tartutaan esineellistäviin asioihin, koska se osoittaa valtaa ja kontrollia, eli eipä pidä siitäkään olla yllättynyt. 

Vierailija
230/415 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prostituoidut ovat vain niitä naisia joilla on pakko olla ilmiömäinen selviytymiskyky......

Prostituoidut varsinkin kohtaavat hyvin traumaattisia ja hirveitä asioita, ja silti moni heistä selviytyy päivästä toiseen, ei varmasti samoilla standardeilla kuin ns. normaali yhteiskunta asettaa, mutta niillä mahdollisuuksilla, mitä heillä on. Se että miehenä katsot oikeudeksesi pilkata jotain sellaista asetelmaa, jota olet itse ylläpitämässä, ei todellakaan tee sinusta parempaa.

Prostituutiota ylläpitää sananmukaisesti vain se huo-ra itse. 

Kysyntä ylläpitää tarjontaa. Suurinta osaa ihmiskaupasta pyörittävät miesten hallitsemat rikollisjengit.

Vierailija
231/415 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita nyt hyvä mies lista niistä tukitoimista joita naiset saa, mutta sinä et.

Tai lopeta valittaminen.

Vierailija
232/415 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lajin säilymisen kannalta on tärkeämpää, että jälkeläisistä huolta pitävä säilyy hengissä riittävän pitkään. Miestä tarvitaan hedelmöitykseen, sen jälkeen miessukupuoli on lajin kannalta turha. 

Ja tämän takia naisilla on parempi tukiverkosto, jonka avulla sitten ponnistaa kukoistukseen. Jos mies ei saa kotoa eväitä elämään, niin se oli sitten siinä.

Kaikilla naisilla ja tytöillä ei ole tukiverkostoa. Itse jäin orvoksi lapsena. Siitä lähtien on yhteiskunnan tarjoama apu ollut ainoa tukiverkosto. Minä sain lukea kirjoista kehuista, halauksista ja suudelmista. Teininä ja nuorena aikuisena olin niin arka, etten lähtenyt kokeilemaan josko niitä saisi vastakkaiselta sukupuolelta. Kauhukseni he vaikuttivat haluavan seksiä, eivätkä mitään ihmissuhdetta kuten kirjoissa. 

Minulle viranhaltija luetteli eri vaihtoehdot ja sen, mistä ja kuinka paljon saan rahaa. Olisin voinut jättää opiskelun sikseen peruskoulun jälkeen eikä kukaan olisi surrut asian vuoksi. Siihen aikaan ajateltiin, että äkkiäkös orpo tulee raskaaksi ja siirtyy jonkun miehen elätettäväksi. Enemmän sitä hämmästeltiin kun halusin lukioon ja ihmeteltiin sitä, että mitä ihmettä aion lukion jälkeen tehdä. Yksikään ei kannustanut minua. Niinpä vain kuitenkin kävin lukion kolmessa vuodessa, kirjoitin ylioppilaaksi ja sain opiskelupaikan. Opintolainalla ja -tuella sitten opiskelin ja sain tutkintotodistuksen käteeni. Olin joka kesä ja useimmat viikonloput niin sanotuissa paskaduuneissa. 

Minkäänlaista tukiverkostoa ei elämässäni ole. Neuvolassa neuvolatäti meinasi mennä umpisolmuun kun ei käsittänyt, ettei niitä sukulaisia ole eikä tule. Tuntui hullulta selittää, etten minä voi toiselta puolelta Suomea kinuta käytännöllisesti katsoen tuntemattomia sukulaisia lapsenpiioiksi. Toki tuo sukulaisettomuus tulee aina esiin kun lasten luokkakaverien vanhemmat kysyvät emmekö aio mennä välillä vanhempieni luokse jouluksi jne. En viitsi selittää orpoudestani yhtään enempää kuin olen jo kerran kertonut. Siksi vastaan, ettemme aio ja vietämme (taas) kotijoulun. Voi olla, että olen enemmän perheihminen kuin sellainen, jolla on ollut vanhemmat ja lapsuuden- sekä nuoruudenkoti.

Vierailija
233/415 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pah, miehiä niitä vasta tuetaankin! Miehet saa vaan heitää kädet levälleen ja aina on joku nainen sen puolesta siivoamassa, passaamassa, maksamassa laskuja ja opettelemassa tietokoneen käy

Näin on. Tarkoitin naisille kohdistetulla tuella vain lastentekoon liittyviä palveluja. Naisella itsellään ei yhteiskunnalle ole merkitystä.

Vierailija
234/415 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ovat kiinnostuneita etenkin nuorten naisten hyvinvoinnista, heitä tsempataan sekä yksityiselämässä että terveydenhuollossa. Jos mies ei pärjää, niin se on vaan miehen omaa luuseriutta, ketään ei kiinnosta.

Tämä ei pidä paikkaansa. Itse en ole saanut mitään apua keltään. Sitten taas tiedän kyllä pari nuorta naista joille kaikki on järjestynyt. Ehkä tässäkin on pretty privilege, tai sellainen oikeanlaisia viboja lähettävä nainen saa apua. Tai kyse on siitä kenet lääkärin tms kohtaa.

Vierailija
235/415 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän ap itse vastasit: Itse olen vaan työttömänä selannut nettiä 20 vuotta ilman mitään muutoksen toivoa elämässäni. Ei se muutos tule ihmistä kotoa hakemaan. Pitää tehdä töitä sen eteen. Jos et saa töitä niin etsit alan josta niitä töitä löytyy, kokeilet vaikka yrittämistä jos ei muuten. Ei voi jäädä paikoilleen odottamaan. Toisaalta on myös niitä naisia, jotka ovat samassa tilanteessa kuin sinä. Mutta ei heistä tehdä lehtijuttuja sen enempää kuin sinustakaan. En sano, että tilanteesi olisi syytäsi, mutta ei kannata luovuttaa.

Vierailija
236/415 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on totta, mutta kun naiset osaisi lopettaa sen v i t t u ilun ajoissa niin turvatalojakaan ei tarvittaisi. En ole väkivaltainen mutta naiset osaavat ärsyttämisen jalon taidon.

Vierailija
237/415 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on totta, mutta kun naiset osaisi lopettaa sen v i t t u ilun ajoissa niin turvatalojakaan ei tarvittaisi. En ole väkivaltainen mutta naiset osaavat ärsyttämisen jalon taidon.

Kyllä sinä olet väkivaltainen. Ja ajatusmaailmaltasi sairas. 

Vierailija
238/415 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et ole väkivaltainen niin eihän sitten ole mitään ongelmaa. Ärsyyntyminen ei ketään tapa ja omia tunteita voi opetella hallitsemaan niin pienet tunnekuohutkaan ei haittaa.

Vierailija
239/415 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teillä naisilla jotka ravaatte terapiassa, hakemassa nukahtamislääkkeitä ja rauhoittavia, haette solkenaan sairaslomaa, ruikutatte kuorossa uupumuksesta, ahdistuksesta ja traumoista? 🤣😆

Naiset uskaltavat puhua noista asioista. Se ei tarkoita sitä, että kaikki naiset tarvisivat noita edellämainittuja koko ajan tai välttämättä edes koskaan elämänsä aikana. Tutkimuksen mukaan nuori, kouluttamaton tai matalasti koulutettu kainuulainen mies tarvisi psykoterapiaa. Siitä huolimatta eteläsuomalaiset korkeakoulutetut keski-ikäiset naiset ovat suurin Kelan tukeman psykoterapian asiakaskunta, koska he osaavat pyytää oikealta lääkäriltä oikeaa todistusta ja osaavat tehdä hakemuksen Kelalle. He osaavat siis sinnikkäämmin ajaa omaa asiaansa itse. Psykoterapian ansiosta heistä suurimman osan työura jatkuu jopa vuosikymmeniä eli yhteiskuntakin hyötyy psykoterapiasta Kelan tukemana. Toki sitä psykoterapiaa olisi hyvä saada sukupuoleen ja koulutukseen katsomatta mahdollisimman varhaisessa vaiheessa traumoittumisen jälkeen.

Vierailija
240/415 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lajin säilymisen kannalta on tärkeämpää, että jälkeläisistä huolta pitävä säilyy hengissä riittävän pitkään. Miestä tarvitaan hedelmöitykseen, sen jälkeen miessukupuoli on lajin kannalta turha. 

Ja tämän takia naisilla on parempi tukiverkosto, jonka avulla sitten ponnistaa kukoistukseen. Jos mies ei saa kotoa eväitä elämään, niin se oli sitten siinä.

Kaikilla naisilla ja tytöillä ei ole tukiverkostoa. Itse jäin orvoksi lapsena. Siitä lähtien on yhteiskunnan tarjoama apu ollut ainoa tukiverkosto. Minä sain lukea kirjoista kehuista, halauksista ja suudelmista. Teininä ja nuorena aikuisena olin niin arka, etten lähtenyt kokeilemaan josko niitä saisi vastakkaiselta sukupuolelta. Kauhukseni he vaikuttivat haluavan seksiä, eivätkä mitään ihmissuhdetta kuten kirjoissa. 

Mi

Mutta sinä selviydyit, olet esimerkki selviytyjänaisista, jotka tekevät työtä elämänsä eteen vaikeista asioista huolimatta. Ole ylpeä itsestäsi.