Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten naisilla on niin uskomaton selviytymiskyky?

Vierailija
21.04.2025 |

https://yle.fi/a/74-20156280

Tämäkin tapaus oli narkomaani ja myöhemmin sitten pääsi Suomen vaikeimmin päästävään kouluun ja nyt on politiikassa mukana? En vaan ymmärrä. Itse olen vaan työttömänä selannut nettiä 20 vuotta ilman mitään muutoksen toivoa elämässäni. 

M44

Kommentit (415)

Vierailija
261/415 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex ei kykene edes sisaruksiaan näkemään ilman minua, vaikka ovat hänelle muka maailmaan tärkein asia. Mun pitäis sekin herralle edelleen järjestää. Tiesin, että on luuseri, mutta tämä tuli eron jälkeen yllätyksenä.

Vierailija
262/415 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi hyvä aloitus, itse asiassa. 

Meillä naisilla on jokin laajakulmakatse tähän elämään. Näemme mahdollisuuksia siellä missä miehet eivät näe. Miehillä on tyypillisesti vähän putkinäkö elämässäkin, mutta moni mies onkin sitten menestynyt hyvin sillä alalla jota on nuoresta asti tahkonnut. 

Sitten jos miehillä menee se ainoa ura, johon on panostanut, niin kuulostaa vähän siltä, että menee koko elämä sitten.

Mä en ole mikään menestyjä, mutta olen ratkaissut työttömyyteni jo vuosia sitten tekemällä töitä joita moni ei halua tehdä. Huumeita en ole edes kokeillut. En nyt hirveästi työstäni nauti, mutta uskon että tämä työ voi johtaa parempaan. Miten, en tiedä vielä.

N43

Pahoittelut yleistyksistä.

Tsemppiä sulle! Toivottavasti menestyt elämässä! Hienoa, että olet säilyttänyt positiivisuutesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/415 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukihäiriö vain. Oikeasti selityskyky, johtuu siitä että valehtelu on yleisin kommunikation muoto.

Vierailija
264/415 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten "huumeongelma" on yleensä teeskentelyä. Vedetään parit viivat viikonloppuisin kavereiden kanssa ilman suurempaa haittaa opiskelulle tai työlle ja tämän jälkeen pitää kertoa kaikille kuinka on "raitistunut". Eletään kyllä hullussa maailmassa, kun nuoret liioittelevat huumeiden käyttöä tai esittävät käyttävänsä, vaikka eivät käytä. Tätä voi mennä seuraamaan tiktokissa.

Pitäisikö heidän sinusta siis käyttää enemmän vai mitä vihjailet? Että miesten huumeogelmat ovat tärkeämpiä kun eskaloituvat puukkohippasiksi ja rikollisliigoiksi vai?

Kukaan ei pakota miehiä tähän. Koittakaa tekin tuota naisten strategiaa.

Vierailija
265/415 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lajin säilymisen kannalta on tärkeämpää, että jälkeläisistä huolta pitävä säilyy hengissä riittävän pitkään. Miestä tarvitaan hedelmöitykseen, sen jälkeen miessukupuoli on lajin kannalta turha. 

Ja tämän takia naisilla on parempi tukiverkosto, jonka avulla sitten ponnistaa kukoistukseen. Jos mies ei saa kotoa eväitä elämään, niin se oli sitten siinä.

No ei se mahdollinen tukiverkosto naisille tule kuin kylkiäisenä jos niin kuvittelet. Kyllä siihen tarvitaan sosiaalisuutta, ihmissuhdetaitoja, aikaa ja tuuriakin - ihan kuin missä tahansa ihmissuhteessa, oli kyseessä sitten miehet tai naiset. Ja toiseksi: kukaan muu kuin sinä itse ei tee töitä sun kukoistuksen eteen, lopulta olet kuitenkin itse vastuussa siitä mihin asti elämässä yllät. Ketään ei kielletä opiskelemasta tai yrittämästä parhaimpaansa. Jos minä olisin heittänyt jokaisen epäonnistumisen tai menetetyn ihmissuhteen jälkeen kirveen kaivoon, olisin nyt taatusti katkera, kyyninen ja muita syyllistävä ihmisraunio.

Vierailija
266/415 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset pääsee mihin vaan töihin ilman kummempaa koulutusta. Olen opiskellut monta tutkintoa, käynyt lukion ja yliopiston ja 8 kurssia enkä kelpaa silti edes postiin töihin.  Olen varma etten ulkonäköni takia pääse koskaan töihin. En jaksa enää hakea työtä. 5vuotta hain kaikkiin mahdollisiin paikkoihin enkä saanut töitä.

Ja silti kummasti naiset hankkivat selvästi miehiä enemmän koulutusta. Puhuitko jostain aulatytön hommista ja kauneimmista naisista?

Naiset eivät ole itseohjautuvia tai erityisen luovia. Naiset haluavat että joku, yleensä mies, näyttää eteen miten asia pItÄisI tehdä. Sitä sitten noudatetaan pilkulleen. Siksi pitää saada sitä koulutusta. 

Naiset o

"Miehet ovat keksineet kaiken oleellisen ja rakentaneet kaiken oleellisen."

Voi olla totta, mutta jos tilanne olis ollut se, että vain naiset olisi saaneet osallistua esim urheilukilpailuihin niin olisko se sinusta mikään ihme, että kaikki saavutukset olisi vain naisten nimissä??? 

Jos naiset ei ole vuosituhansiin saaneet tehdä mitään kodin ulkopuolella, eivät ole päässet kouluun ym kuin viimeisen  100v aikana niin olisi suoranainen ihme, jos naiset silti olisi keksineet ja kirjoittaneet/tehneet kaiken maapallolla. 

Toki naiset silti teki kaikenlaista, mutta ne julkaistiin/laitettiin veljen/aviomiehen ansioksi. Nainen ei esim saanut julkaista kirjoja vaan ne julkaistiin jonkun miehen nimissä.  Ja kyllä ne naisten keksinnötkin meni miesten piikkiin. 

Vaikea olisi naisten olla "rakentamassa kaikkea oleellista" kun ei niitä päästetty miesten toimesta edes ulos kotiovesta :D

Vierailija
267/415 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten "huumeongelma" on yleensä teeskentelyä. Vedetään parit viivat viikonloppuisin kavereiden kanssa ilman suurempaa haittaa opiskelulle tai työlle ja tämän jälkeen pitää kertoa kaikille kuinka on "raitistunut". Eletään kyllä hullussa maailmassa, kun nuoret liioittelevat huumeiden käyttöä tai esittävät käyttävänsä, vaikka eivät käytä. Tätä voi mennä seuraamaan tiktokissa.

Pitäisikö heidän sinusta siis käyttää enemmän vai mitä vihjailet? Että miesten huumeogelmat ovat tärkeämpiä kun eskaloituvat puukkohippasiksi ja rikollisliigoiksi vai?

Vähän sama asenne, kun teinityttöjen mielenterveysongelmat ilmenevät usein itsensä viiltelynä tai syömishäiriöitä, eivätkä uhkaa ulkopuolisia, niitä ei tarvitse huomioida ja hoitaa. Kun taas poikien mielenterveysongelmat näyttäytyy väkivaltana ja rikoksina muita ihmisiä kohtaan, niihin, puututaan. Kokonainen joukko poliiseja ja sosiaalityöntekijöitä tukemassa.

Vierailija
268/415 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisille on niin paljon erilaisia tukimuotoja että ainoa ongelma on valinnanvaikeus runsauden seasta. Miehille ei ole mitään.

Kerrotko, mikä näistä ei ole miehen saatavilla? Kirjoita selkeä luettelo!

Ilmainen ehkäisy. Ilmaiset kuukautissuojat. Naisten tukitalot. 

Miesten kanssa ja vuoksi sitä ehkäisyä käytetään.

Mistä saan ilmaiset kuukautissuojat?????

Vierailija
269/415 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän sama asenne, kun teinityttöjen mielenterveysongelmat ilmenevät usein itsensä viiltelynä tai syömishäiriöitä, eivätkä uhkaa ulkopuolisia, niitä ei tarvit

Jeps. Mies r aiskaa naisen ja aiheuttaa muita ongelmia. Yhteiskunnan varoja kuluu 20 000 miehen tuomitsemiseen ja rankaisemiseen. Uhri saa 3 euroa korvausrahaa, ja pärjäillä sitten omillaan. 

Jos tämä tajuttaisiin ja tähän puututtaisiin jo ennen kuin näitä ongelmia on edes mahdollista syntyä, yhteiskunta olisi paljon tehokkaampi ja mukavampi kaikille. Tuotantoeläinlaitoksissa ei ole koiraiden aiheuttamia tuhoja, koska niissä ei ole koiraita.

Vierailija
270/415 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisille on niin paljon erilaisia tukimuotoja että ainoa ongelma on valinnanvaikeus runsauden seasta. Miehille ei ole mitään.

Olet nainen niin maksa siitä että olet nainen. Mutta tässä sulle huumeita, jotka aiheuttavat sulle syöpiä ja muita haittoja, jotta voit olla parempi s permaämpäri miehille.

Vierailija
271/415 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ex ei kykene edes sisaruksiaan näkemään ilman minua, vaikka ovat hänelle muka maailmaan tärkein asia. Mun pitäis sekin herralle edelleen järjestää. Tiesin, että on luuseri, mutta tämä tuli eron jälkeen yllätyksenä.

Meilläkin mies vierasti omia sisaruksiaankin niin, että jos meillä oli vaikka jotkut juhlat, joihin miehen sisarukset tulivat ja  kun minun  piti mennä nukuttamaan lasta ulos vaunuihin, niin mies halusi tehdä sen (vaikka ei muuten koskaan nukuttanut  vauvaa) ettei tarvinnut jäädä sisarustensa kanssa keskenään:D

Eikä suostunut lähtemään esim sisaruksiensa lasten syntymäpäivä/ rippi/ lakkiais-ym juhliin. Kehoitti vaan minua menemään yksin. 

Vierailija
272/415 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lajin säilymisen kannalta on tärkeämpää, että jälkeläisistä huolta pitävä säilyy hengissä riittävän pitkään. Miestä tarvitaan hedelmöitykseen, sen jälkeen miessukupuoli on lajin kannalta turha. 

Ei pidä evolutiivisesti paikkaansa. Uroksella on ollut valtaisan tärkeä rooli ravinnon hankkimisessa, suojan rakentamisessa ja ylläpidossa sekä turvallisuussyistä, että jälkeläiset ovat kasvaneet isoksi. 

Vierailija
273/415 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hieman asian vierestä, mutta kuitenkin. Historiallisesti naiset ovat kautta aikain olleet sopeutuvaisia ja joutuneetkin sopeutumaan mm valloittajien käsissä. Ehkä naiset ymmärtävät paremmin että raja on vain maahan piirretty viiva ja kaikki imperiumit ovat aina lopulta romahtaneet. Tämä ei sinällään ole epäisänmaallista vaan pelkästään tosiasioiden hyväksymistä.

Mitä tulee arkipäivän sopeutumiseen ja selviytymiseen, moni nainen on tottunut siihen, että oikeasti menestyäkseen tulee olla moninkerroin keskivertoa miestä parempi ihan kaikessa. Se vaatii kovaa työtä ja periksiantamattomuutta. Naiset ovat kuulleet jo pienestä olevansa se huonompi ja heikompi sukupuoli. Silti naisen odotetaan huolehtivan ihan kaikesta (lapsista, vanhuksista, aikuisten miesten tarpeista) ja jopa ilmaiseksi. Maailma romahtaisi jos naiset lopettaisivat ilmaistyön. Naiset eivät vain möllötä katkerina "kaikki kuuluu minulle koska olen olemassa ja olen kiltti ja kunnollinen" vaan opiskelevat ja tekevät töitä. Usein saamatta edes yhtä paljon palkkaa tai kiitosta kuin mies. Nainen on maaliman kuuluisin "se joku" joka lopulta hoitaa hommat. Usein mitään pyytämättä. 

Survival of the fittest. Sopeutuvin selviytyy. Aliarvostettunakin. 

Vierailija
274/415 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma on miesten. Naisten saavutukset ovat niin vaatimattomia, ettei valkoisella heteronaisella ole oikeutta olemassaoloon.

Vierailija
275/415 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset on melkoisia selviytyjiä niin kauan, kunnes rakennekynsi lohkeaa. Se on monelle ylitsepääsemätön katastrofi.

Vierailija
276/415 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset on melkoisia selviytyjiä niin kauan, kunnes rakennekynsi lohkeaa. Se on monelle ylitsepääsemätön katastrofi.

Sitä on taas vietetty elämä somessa, jossa naisilla on yleisesti rakennekynnet :D

Vierailija
277/415 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja onhan se ehkäisy miehellekin ilmainen, jos kerran naiset sen hoitaa.

Ihme nillittäjä. Vinkuu, että naiset saa ilmaisen ehkäisyn, mutta eikö ilmainen ehkäisy koske kaikkia alle 25v, myös poikia. Ei se ole pelkästään naislle ilmainen. 

Ja jos nainen kerran hoitaa ehkäisyn on se miehelle aina ilmainen. 

kuukautissuojia ei kyllä kukaan saa ilmaiseksi, ellei sitten varasta niitä. 

Ja jos kuukautissuojat olisi ilmaisia, mikäpä estäisi miehiäkin niitä käyttämästä. Sinne vaan housuun kerran kuussa viikon ajan vaipat. 

Kaikkea se mies jaksaa kadehtia:D

Vierailija
278/415 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailma on miesten. Naisten saavutukset ovat niin vaatimattomia, ettei valkoisella heteronaisella ole oikeutta olemassaoloon.

Sittenhän sinäkään et olisi olemassa. Vai eikö äitisi ole valkoinen heteronainen? Onko hän valkoinen bi-nainen, jonka olemassa olo on jostai  mystisestä syystä oikeutetumpaa?

Vierailija
279/415 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennuslääkkeiden käytöstä:

"Naiset käyttävät masennuslääkkeitä miehiä enemmän, ja tämä ero saattaa selittyä esimerkiksi sosiaalisen median käytöllä tai naisten työskentelyolosuhteilla. Naiset työskentelevät usein aloilla, joissa työntekijävaje aiheuttaa suurempaa stressiä ja kuormitusta." https://eeda.fi/ajankohtaista/joka-kymmenes-suomalainen-kayttaa-masennu…

Miehet tekevät enemmän itsemurhia kuin naiset (yli 70%), näillä lienee yhteys.

Vierailija
280/415 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se takia misogyynit haluavat pitää naiset kotona poissa maailmasta, etteivät naiset pääse tekemään kaikkea paremmin kuin misogyynit. Naiset kun tekisivät parempaa maailmaa meille kaikille eivätkä hassaisi resursseja sotimiseen.