Haluan lopettaa työni
En kestä enää. Motivaatio nolla. Työni arvostus työpaikalla nolla tai negatiivinen. Ei ole energiaa muuhun kun kuitenkin juoksen kieli vyön alla päivät pitkät.
Ei vain ole tietoa seuraavasta askeleesta.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Kestääkö perse karenssin ajan? Sillä välin ehtii toipua ja miettiä seuraavia kuvioita. Alan vaihto työvoimapoliittisessa koulutuksessa?
Noihin työvoimakoulutuksiin ei kaikki pääse. Itse asiassa tosi harva kun niitä paikkoja ei vaan ole. Kokemusta on, koulutuksiin on järjestäen satoja hakijoita, valitaan 15-20 koulutukseen. Sen lisäksi koulutusten määrää on selvästi vähennetty. Itsekin olen hakenut vaikka kuinka moneen ja aina jäänyt joko varasijalle tai tullut hylätyksi suoraan. Ilmeisesti iästä ei ole etua näissäkään. Tällä hetkellä tarjolla on vähän liian monta ei-suomalaisille suunnattua koulutusta, vartijakoulutus ja lähäri. En osu yhteenskään kohderyhmään joten lähetellään tässä toimettomana neljä hakemusta kuussa.
Tämä on työttömän todellisuutta, ap. Et todellakaan halua samaan tilanteeseen. Toivon todella että itsellä ainoa "murhe" olisi työmotivaation puute XD Silloinkin tulisi palkka tilille säännöllisesti eikä ihan joka kuukausi joutuis jännittämään tuleeko yllättäviä menoja joita en kykyne maksamaan.
Mistä ajattelit löytää työn, jossa työntekijä ei olisi pelkkä kuluerä, joka saa juosta perse pitkällä ja venyä yli-ihmisen suoritukseen? Eikö tuo päde melkein kaikkialla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kestääkö perse karenssin ajan? Sillä välin ehtii toipua ja miettiä seuraavia kuvioita. Alan vaihto työvoimapoliittisessa koulutuksessa?
Noihin työvoimakoulutuksiin ei kaikki pääse. Itse asiassa tosi harva kun niitä paikkoja ei vaan ole. Kokemusta on, koulutuksiin on järjestäen satoja hakijoita, valitaan 15-20 koulutukseen. Sen lisäksi koulutusten määrää on selvästi vähennetty. Itsekin olen hakenut vaikka kuinka moneen ja aina jäänyt joko varasijalle tai tullut hylätyksi suoraan. Ilmeisesti iästä ei ole etua näissäkään. Tällä hetkellä tarjolla on vähän liian monta ei-suomalaisille suunnattua koulutusta, vartijakoulutus ja lähäri. En osu yhteenskään kohderyhmään joten lähetellään tässä toimettomana neljä hakemusta kuussa.
Tämä on työttömän todellisuutta, ap. Et todellakaan halua samaan tilanteeseen. Toivon todella että itsellä ainoa "murhe"
Ei ole ainoa "murhe". Vapaapäivinä ei ehdi palautua vaan makaan raatona. Ei ole energiaa ja aikaa mihinkään muuhun.
Työn arvostus lähtee itsearvostuksesta. Ammattilainen tietää mitä tekee ja että työllään on merkitystä. Muiden arvostus seuraa tätä.
Vierailija kirjoitti:
Työn arvostus lähtee itsearvostuksesta. Ammattilainen tietää mitä tekee ja että työllään on merkitystä. Muiden arvostus seuraa tätä.
Tämä pitää paikkansa. Millainen turha ihminen ap on kun ei edes tähän pysty?
Vierailija kirjoitti:
Alapeukuttajille kysymys: Arvostatko itse omaa työtäsi? Jos arvostat, silloin muiden arvostamisella ei varsinaisesti ole merkitystä.
Jos taas et arvosta, silloin ongelma on suurempi. Tällöin teet joko merkityksetöntä ja/tai heikkolaatuista työtä, ettet voi itsekään sitä arvostaa.
Valtaosa ihmisistä arvostaa hyvin tehtyä työtä; oli se sitten siivous-, hoito-, asiakaspalvelu-, korjaus-, opetus- jne. työtä.
No koko tiimini on samaa mieltä ja yksi on jo lähdössä. Toinen pitkällä saikulla. Eli ei se ole vain minä.