Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentti: Kerrostalossa asuminen vei mielenterveyden - vuokra-asunto muuttui ihmiskokeeksi

Vierailija
21.04.2025 |

Kerrostalossa asuminen ei ole ihmisen arvoistaelämää.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-kerrostalossa-asuminen-ve…

Kommentit (207)

Vierailija
101/207 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänieristys kuntoon, niin ongelma ratkaistu.

Jep, tosta vaan fiksataan.

Vierailija
102/207 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tilanteeni toivottomuus ja jatkuva meteli sai minut itkuiseksi ja ahdistuneeksi. Jatkuvien itkukohtauksien takia olin vielä uudelleen yhteydessä isännöitsijään."

Aikuinen mies ja pelkää kerrostalossa asumista. Hissin ääni ja naapurien tupakalla ravaaminen ahdistaa tyyppiä. Voi hellanlettas sentään. Olisikohan kaverin aika jo miehistyä ja lopettaa vinkuminen.

Mä taas nimenomaan ihastelin, että miestoimittaja kirjoitti muuttuneensa itkuiseksi. Silläkin uhalla, että kaltaisesi koulukiusaajat haukkuvat ja pilkkaavat. En muista tuollaista rohkeutta hetkeen nähneeni. 💪

Tai sitten se todennäköisempi vaihtoehto on, että toimittaja ihan tarkoituksella ja laskelmoidusti ylidramatisoi reaktiotaan jotta kaltaisesi tampiot nielee koko tarinan koukkuineen ja kohoineen päivineen.

Kannattaisko olla olematta noin helppo? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/207 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tilanteeni toivottomuus ja jatkuva meteli sai minut itkuiseksi ja ahdistuneeksi. Jatkuvien itkukohtauksien takia olin vielä uudelleen yhteydessä isännöitsijään."

Aikuinen mies ja pelkää kerrostalossa asumista. Hissin ääni ja naapurien tupakalla ravaaminen ahdistaa tyyppiä. Voi hellanlettas sentään. Olisikohan kaverin aika jo miehistyä ja lopettaa vinkuminen.

Suomessa on ilmeisesti tosi paljon ääniherkkiä ihmisiä. Asuin espanjassa vuoden ja siellä oikeasti meinasin tulla hulluksi. Suomeen takaisin muutettuani nautin hiljaisuudesta.

Samanlaista se suomalaisten nistien örvellys tai vuosia jatkuneen "harraste"poraajan porailu on kuin siellä Espanjassakin. Miksi jotkut kuvittelevat että melu ja älämöly muuttuu muunlaiseksi täällä Suomessa? Aivan turha vähätellä suomalaisten kurjaa asumista kerrostaloissa. On fakta, että suurin osa näistä on halpaa elementtipaskaa ja äänieristeet puutteelliset. Siihen päälle juopot, nistit, muut hullut, bilettäjä teinit, villit lapsiperheet ja etniset ryhmät huutamaan ja ryskämään. Voi spanielokin vähän ihmetellä..

Vierailija
104/207 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä taas nimenomaan ihastelin, että miestoimittaja kirjoitti muuttuneensa itkuiseksi. Silläkin uhalla, että kaltaisesi koulukiusaajat haukkuvat ja pilkkaavat. En muista tuollaista rohkeutta hetkeen nähneeni. 💪

Tai sitten se todennäköisempi vaihtoehto on, että toimittaja ihan tarkoituksella ja laskelmoidusti ylidramatisoi reaktiotaan jotta kaltaisesi tampiot nielee koko tarinan koukkuineen ja kohoineen päivineen.

Kannattaisko olla ol

"Tai sitten se todennäköisempi vaihtoehto on, että toimittaja ihan tarkoituksella ja laskelmoidusti ylidramatisoi reaktiotaan jotta kaltaisesi tampiot nielee koko tarinan koukkuineen ja kohoineen päivineen.

Kannattaisko olla olematta noin helppo? "

Olet lukenut sivukaupalla muiden kokemuksia suomalaisesta tasokkaasta kerrostaloelämisestä. Oliko artikkelin kirjoittaja mielestäsi väärässä? 

Vierailija
105/207 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessähän voi olla ääniyliherkkyys l. misofonia. Kannattaisi kääntyä lääkärin puoleen.

Se on kylläkin totta, kerrostaloasuminen voi olla yhtä helvettiä erilaisten ihmisten ja elämäntapojen kanssa.

Vierailija
106/207 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessähän voi olla ääniyliherkkyys l. misofonia. Kannattaisi kääntyä lääkärin puoleen.

Se on kylläkin totta, kerrostaloasuminen voi olla yhtä helvettiä erilaisten ihmisten ja elämäntapojen kanssa.

Kerrostalokyttääjä on yksi ikävimmistä, joka lähes jokaisessa kerrostalossa on. Ellei vielä, tulee olemaan. Odotelkaa sitä päivää. 

Vierailija
107/207 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut rivitalon päädyssä ja toista kertaa en kolhoosiin muuta.

Omakotitalo on minulle paras vaihtoehto. Toki ulkoa tulee meteliä, kun joku vajaa kaasuttelee vanhalla autonrämällä tai mopolla/moottoripyörällä keskellä yötä. Mutta näitä vajaita keskuudessamme on pakko sietää. Ei niitä tappaakaan voi, kuten räksyttävän rakin. 😆

Vierailija
108/207 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän naapurissa asuu yh, jolla on kaksi pienempää lasta ja yksi teini. Pienet pennut huutavat taukoamatta, teini ilmeisesti pelaa ja raivoaa itsekseen ja nuoremmille sisaruksille. Äiti tulee iltamyöhään kotiin, pennut riehuvat, koira ulkoilutetaan keskiyön aikoihin, teinin kanssa käydään rakentavat ja erittäin äänekkäät keskustelut aamuyöllä. Viikonloppuna teini jää yksin kotiin ja riekkuu aamutunneille asti, vaihtoehtoisesti koira jää yksin kotiin ja se ulvoo koko illan ja yön.. Kun yrität mennä keskustelemaan asiasta, ei avata ovea. Kun laitat lapun metelistä, siihen kuitataan "Hanki korvatulpat". Niin aikuismaista.. 

Vierailija
109/207 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalot pitäis lailla kieltää!

Vierailija
110/207 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostaloihin muuttaville pitäis tehdä soveltuvuustestit. Aina. 

Vierailija
111/207 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten se todennäköisempi vaihtoehto on, että toimittaja ihan tarkoituksella ja laskelmoidusti ylidramatisoi reaktiotaan jotta kaltaisesi tampiot nielee koko tarinan koukkuineen ja

Olet lukenut sivukaupalla muiden kokemuksia suomalaisesta tasokkaasta kerrostaloelämisestä. Oliko artikkelin kirjoittaja mielestäsi väärässä? 

Ja missä kohtaa muiden valittaminen todistaa että toimittajalla oli oikeasti dramaattinen itkureaktio joka piti kirjoittaa artikkeliin asti ja erikseen vielä hehkuttaa palstallakin "aitona"?

Olen allerginen tietynlaiselle lekalla taotulle tunnevaikuttamiselle mitä nää tekstiammattilaiset tietynlaisissa teksteissä harrastaa, tai elokuvaohjaajat joissain tietynlaisissa kohtauksissa.

Vierailija
112/207 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näiden sekopäänaapureiden kanssa viisaammankin pää sekoaa. Ei minkäänlaista kunnioitusta toisia asukkaita kohtaan, riekutaan ja mekkaloidaan ajankohdasta riippumatta. Ja sitten muiden asukkaiden pitäisi muuttaa, kun ei jakseta kuunnella. 

Vierailija
113/207 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään "äänieristystä, on erilaisia rakennusmateriaaleja ja sitten niiden käytön suunnittelua.

Itse asun 60-luvun siporex-talossa. Seinien siporex eristää ääntä hyvin, mutta rapusta tulee meteliä kun ei ole väliovea.

Putkissa pamahtaa joka kerta kun joku vetää vessan. Sitten sellainen jännä detalji, että komero ei kuulu lämmitettyyn alueeseen, komerossa on yhtä kylmä kuin ulkona. Hyvä talo silti edelliseen mökähelvettiin verrattuna, suht hiljainen kokonaisuutena.

Vierailija
114/207 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä näiden sekopäänaapureiden kanssa viisaammankin pää sekoaa. Ei minkäänlaista kunnioitusta toisia asukkaita kohtaan, riekutaan ja mekkaloidaan ajankohdasta riippumatta. Ja sitten muiden asukkaiden pitäisi muuttaa, kun ei jakseta kuunnella. 

Tämä on se, mitä aina ihmettelen: porukka elää kuin pellossa, ei puhettakaan järjestyssääntöjen noudattamisesta, tai toisten huomioon ottamisesta. Ja sitten sanotaan niille, joita tuollainen käytös häiritsee, että muuttakaa metsään! Eikö sinne pitäisi lähettää ne, jotka eivät osaa ihmisten parissa elää??

Vierailija
115/207 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on täällä kantakaupungissa vanhassa talossa lasinkova laminaatti. On siinä hyvätkin puolensa, se on todella helppo pitää puhtaana, lakaiseminen silloin tällöin riittää verrattuna sellaiseen vanhaan, pehmeään ja huokoiseen muovimattoon johon kaikki paska tarttuu kiinni eikä meinaa mitenkään irrota. Äänekäshän uusi laminaatti on, jos putoaa vaikka kahvimuki lattialle niin jessus mikä paukaus.

Vierailija
116/207 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kielletään parveketupakointi, niin sitten on tupakkarallia. Itse asun hyvin siistissä kerrosrivitalossa hyvällä alueella, ja on muuten erittäin rauhallinen lapsiperhe naapurina, mutta silti kuulen iltasin selkeästi naapurin puolelta miten tavaroita tippuu lattialle, portaita rampataan ja tuntuu kuin kolina kuuluisi meidän yläkerrasta, kun äänet kiertää niin. Sitä se on, jos ei kelpaa niin sitten pitää muuttaa omakotitaloon tai kokeilla voisiko nukkua korvatulppien kanssa. 

Nuoret miehet laitetaan armeijassa nukkumaan yhdessä muiden kanssa, tekisi naisillekin hyvää.

Vierailija
117/207 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin pois kerrostalosta juuri noiden äänien vuoksi. Makuuhuone oli toisessa kerroksessa ulko-oven päällä. Tupakansavu tuli sisälle ja oven pauke häiritsi koko ajan, kun porukka ramppasi tupakalla. Nyt asun rivarissa ja ihana nukkua hiljaisuudessa.

Vierailija
118/207 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän rapussa porukka blaadaa sisällä, johtuen varmaan korkeahkon talomme hissittömyydestä. Ei minua Kekkosen ajan lapsena haittaa yhtään.

Rapussa haisee välillä tupakka ja liesituulettimen kautta tulee naapurista joskus vähän tuoksuja kun naapuri polttaa oman tuulettimensa alla.

Minua ei yksinkertaisesti röökinsavu häiritse, vaikka itse en polta. Se oli lapsuudessa ihan tavallinen asia kaikkialla.

Vierailija
119/207 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talossa jossa asun on ihan tavallista, että keskustellaan melkein huutamalla rappukäytävässä mennessä. Joku myös rämisyttää huvikseen porraskaiteiden pinnoja mennessään. Parisuhteiden selvittely viedään rappuun, jolloin koko talo saa kuunnella tuntikausia emotionaalisesti tasapainottoman naisen rääkymistä jostain v-tun tyhmältä kuulostavasta asiasta. Kesäisin porukka kokoontuu saunan edustalle juopottelemaan ja nauraa kääkättämään. Ja niin edelleen.

Vierailija
120/207 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimpia metelöitsijöitä ovat maalta ja maahanmuuttajat, jotka eivät ole tottuneet asumaan kerrostaloissa, eivätkä tiedä/välitä edes perussäännöistä.