Kertokaa miten Suomi muka on lapsivihamielinen maa?
Kommentit (226)
Vierailija kirjoitti:
"Jos leski sen sijaan on jo ehtinyt täyttää 50-vuotta mennessään uudelleen naimisiin, ei oikeus leskeneläkkeeseen häviä."
Eli leski saa leskeneläkettä, vaikka menee uudelleen naimisiin. Kunhan on yli 50-vuotta mennessään uudelleen naimisiin.
Vierailija kirjoitti:
"240000 saa leskeneläkettä. Keskimääräinen leskeneläkkeen saaja on 78-vuotias."
https://www.taloustaito.fi/tyo-elake/leskenelake-muuttumassa-maaraaikai…
Niin!
Kerrotko missä se mun valtavilla eläkemaksuilla säästetty pääoma on?
Kukahan sen saa kun kuolen?
Vierailija kirjoitti:
Perheverotusta ei ole. Molemmat vanhemmat pakotetaan painamaan pitkää päivää (tai eläkkeellä olet kusessa). Tämä itsessään on heveletin vihamielistä verrattuna Euroopan sivistysvaltioihin.
Päiväkodista lähtian lapsien, kasvattajien ja vanhempien välinen kanssakäynti on epäinhimillisesti digitalisoitu.
Perheiden 100€ ongelmat korjataan 1000€ sosiaalityöllä, jossa sosiaalityöntekijät lähinnä halveksuu asiakkaitaan.
Lasten terveydenhuollosta tulee lasku perässä. Tämä tieto muuten järkytti sivistysmaassa asuvia ystäviäni.
Jne...
Mikä h######n oikeus vain lapsellisilla on kuluttaa valtionrahoja? Hoitakaa itse ne tinder vahingot.
"Vanhuksen palveluasuminen voi maksaa 5000 euroa kuukaudessa.
Esimerkiksi Attendon asiakkaista vain pari prosenttia maksaa tehostetun asumisensa palveluineen itse.
Suurin osa palvelutalojen asukkaista saa yhteiskunnan tukea."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parhaiten sen huomaa, kun menee ulkomaille, vaikka Italiaan. Ihmiset ovat siellä lapsille lähtökohtaisesti lämpimiä, iloisia ja ystävällisiä. Ei hiljaista paheksuntaa ja tuomitsevia katseita.
Aika moni suhtautuu lasten läsnäoloon Suomessa negatiivisesti esim. juhlissa, ravintolassa, hotellissa, junassa jne. Itsekin myönnän olevani tällainen. Kyse ei kuitenkaan ole lapsivihamielisyydestä, vaan lähinnä suomalaisesta lasten kasvatustyylistä yhdistettynä kulttuurissamme olevaan lasten ylisuojelemiseen. Matkustaessani esim. siellä Italiassa, en koe samanlaisia negatiivisia tuntemuksia viereisen pöydän lapsista ravintolapöydässä.
Omakohtainen, konkreettinen esimerkki: häitäni vietettiin eräässä etelän maassa, joka on puolisoni kotimaa ja jossa itsekin asun suuren osan vuodesta. Häissämme oli myös lapsivieraita (mu
"Miksi et muuta sinne etelän maahan? Siellä olisi niin ihanaa ja lämmintäkin vielä. Kas kummaa, että koko perhe asuu täällä ja siihen on yleensä vain yksi syy"
Kuten sanoin, asun kyseisessä etelän maassa merkittävän osan vuodesta. Käytännössä työni estää sinne pysyvästi muuton vielä toistaiseksi. Puolisoni ei halua muuttaa Suomeen, vaikka hänen työnsä mahdollistaisi asumisen missä vain (hän tarvitsee vain läppärin ja hyvän nettiyhteyden). Hän kuitenkin käy täällä silloin tällöin, jos erossa olomme muuten venyisi kuukausien mittaiseksi. Kesäisin oikein mielelläänkin.
Tiedän toki, mihin vihjasit. Uutisia sinulle: kaikkialla muualla asiat eivät ole huonommin, eivätkä kaikki ulkomaalaiset yritä päästä Suomeen sosiaaliturvan perässä. Varsinkaan sellaiset, joiden palkka on merkittävästi korkeampu kuin sosiaaliturvan taso Suomessa.
Eli eläkeläinen maksaa hoitokodissa oman eläkkeen 1000 netto hoidosta ja veronmaksajat loput eli 4000 kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset eivät saa näkyä ja kuulua.
Toki saavat näkyä ja kuulua, mutta oikeissa paikoissa. Ei esim. kirkossa ja ruokaravintolassa. Myös lapsen ikä on tietty kriteeri paljonko saa näkyä ja kuulua.
Ulkomailla vilkkaat poikalapsetkin tottelevat äitiään. Suomessa lapset ovat kuuroja komentamiselle ja ohjeistukselle. Geenivirhe?
Nyt tuli aika paksua. Olen itse todistanut useampia tilanteita, jossa lapset käyttäytyvät kirkossa ja ravintolassa paremmin kuin aikuiset.
Onko sinulla jokin geenivirhe, kun et osaa olla hiljaa kirkossa ja ravintolassa, vaikka pikkulapsikin sen osaa?
Heh, mistä päättelit etten osaa käyttäytyä kirkossa ja ravintolassa. Oletko autisti?
Vierailija kirjoitti:
Eli eläkeläinen maksaa hoitokodissa oman eläkkeen 1000 netto hoidosta ja veronmaksajat loput eli 4000 kuukaudessa.
Ei toi 1000 netto riitä edes yhden hoitajan palkkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perheverotusta ei ole. Molemmat vanhemmat pakotetaan painamaan pitkää päivää (tai eläkkeellä olet kusessa). Tämä itsessään on heveletin vihamielistä verrattuna Euroopan sivistysvaltioihin.
Päiväkodista lähtian lapsien, kasvattajien ja vanhempien välinen kanssakäynti on epäinhimillisesti digitalisoitu.
Perheiden 100€ ongelmat korjataan 1000€ sosiaalityöllä, jossa sosiaalityöntekijät lähinnä halveksuu asiakkaitaan.
Lasten terveydenhuollosta tulee lasku perässä. Tämä tieto muuten järkytti sivistysmaassa asuvia ystäviäni.
Jne...
Tarkoitatko perheverotuksella sitä, että lapsiperheille annetaan veroalennuksia verrattuna lapsettomiin? Eli yhteisverotus. Tällainen idea on erittäin epätasa-arvoista. On erittäin vihamielistä jos lapsettomilla on kovempi verotus vain siksi että heillä ei ole lapsia. Lapsen hankkiminen on valinta eikä
Perhepolitiikka on avainkäsite. Koska valtiolle on hyödyllistä että ihmiset lisääntyvät, käytetään tukitoimia ja houkuttimia siihen. Lapset ovat kalliita ja rasittavia joten helpotetaan vanhempien taakkaa. Jokainen valtio yrittää siinä minkä pystyy. Kyllä se avokätinen ulkkisten kutsuminen koituu sulle paljon kalliimmaksi, usko pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsiperheille tulee avokätiset tuet, neuvolat, sosiaalipalvelut, maksuton koulutus, verorahoin tuettu terveydenhuolto, lastensuojelu, lasten liput palveluissa, jne...
Ei kuulosta lapsivihamieliseltä.
Monessa muussa maassa ei ole välttämättä puoliakaan näistä.
Sen sijaan voisi miettiä onko lapsettomat samassa tasa-arvoisessa asemassa etuuksien suhteen?
Mutta jos ei joka päivä valita kuinka vaikeaa on ja kuinka vähäsen vaan saa tukia, niin niitä ei saa tietenkään silloin lisää
Todellisuudessa ei juuri missään jaeta lapsiperheille näin muhkeita etuisuuksia kuin Suomessa. Kohta tulee vielä hallituksen lupaama osakesalkkukin pesämunaksi pikku-piltille
Kerrotteko vielä mitä nämä avokätisesti tuet
Ei ole lapsivähennystä verotuksessa. Ja nyt toistelet kaikki ne "edut", jotka olet itse saanut ollessasi ensin lapsi, sitten opiskelija. Nyt on sinun vuorosi maksaa ne takaisin veroina. Viisikymppisenä olet ehkä saanut ne maksetuksi. Jos sinulla ei ole lapsia, et ehdi maksaa niin paljoa, että saisit vanhuuden hoitoa. Sen sijaan, jos olet kasvattanut yhdenkin lapsen, uuden veronmaksajan, voit turvallisin mielin ottaa vanhuudenhoidon vastaan.
Näin se vaan menee!
Hallitus leikkaa Sotesta eli eläkeläisten hoitokoteja lopetetaan ja tilalle tulee kotihoitoa ja yhteisöllistä asumista, jossa ei ole lakisääteistä vähimmäishenkilömitoitusta eli ei ole välttämättä hoitajaa yöllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki saavat näkyä ja kuulua, mutta oikeissa paikoissa. Ei esim. kirkossa ja ruokaravintolassa. Myös lapsen ikä on tietty kriteeri paljonko saa näkyä ja kuulua.
Ulkomailla vilkkaat poikalapsetkin tottelevat äitiään. Suomessa lapset ovat kuuroja komentamiselle ja ohjeistukselle. Geenivirhe?
Vanhemmat tekee pitkää päivää ja kasvatuksen hoitaa yhteiskunnan toiveesta yhteiskunta ja toiset yhteiskunnan kasvattamat lapset, jotta yhteiskunnalla olisi enemmän rahaa vassutettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt tuli aika paksua. Olen itse todistanut useampia tilanteita, jossa lapset käyttäytyvät kirkossa ja ravintolassa paremmin kuin aikuiset.
Onko sinulla jokin geenivirhe, kun et osaa olla hiljaa kirkossa ja ravintolassa, vaikka pikkulapsikin sen osaa?
Heh, mistä päättelit etten osaa käyttäytyä kirkossa ja ravintolassa. Oletko autisti?
Yleensä vain ne jotka ensimmäisenä näkevät vaivaa toisten ihmisten käytöksestä, ovat niitä, jotka itse eivät omaa mitään käytöstapoja. Eivät vain tajua kuinka hölmöjä ovat, ja kuinka törpösti käyttäytyvät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat tekee pitkää päivää ja kasvatuksen hoitaa yhteiskunnan toiveesta yhteiskunta ja toiset yhteiskunnan kasvattamat lapset, jotta yhteiskunnalla olisi enemmän rahaa vassutettavaksi.
Voi kuule. Sen työpäivän jälkeen tehdään lämmin ruoka, pestään pyykkiä ja vahditaan lapsia, kun sinä sinkkuna käyt tunnin kuntosalilla ja makaat loppuillan sohvalla.
Jos hoitaa lasta kotona kotihoidontuella joka on pieni niin lasta pitää koko ajan vahtia ja tehdä enemmän ruokaa, koska lapsi ei saa päiväkodin ruokia.
Itse olen ollut äiti kohta 12 vuotta enkä ole kertaakaan kohdannut lapsivihamielisyyttä. Olemme matkustaneet lapsen kanssa paljon ihan vauvasta saakka sekä Suomessa että ulkomailla. En näe mitään suuria eroja eri maissa vihamielisyyden suhteen. Suomessa nyt ollaan muutenkin vähän varautuneempia ja arvostetaan hiljaisuutta.
Mutta meillä on ollut aina tiukka linja sen suhteen, että julkisilla paikoilla muut otetaan huomioon. Vauva-aikana se vaati vähän temppuja meiltä vanhemmilta, mutta sen jälkeen ollaan ihan vaan opetettu lapsi käyttäytymään. Julkisissa kulkuneuvoissa tai julkisilla paikoilla ei huudeta tai mökätä. Kovaääniset jutut jätetään kotiin. Puhutaan sellaisella äänellä, ettei esim. koko junanvaunu tai lentokone joudu kuuntelemaan. Mobiililaitteita käyttäessä on aina kuulokkeet tai sitten äänet ei ole päällä. Julkisilla paikoilla ei lueta kovaan ääneen kirjaa lapselle eikä esim. pidetä muskaria lentokoneessa kahden tunnin matkaa (molempiin olen törmännyt). Ravintolassa ja julkisissa omalta paikalta noustaan vaan vessaan eikä vaelleta ympäriinsä. Nyt kun lapsi on isompi, ollaan opetettu, että pienemmät lapset päästetään esim. eläintarhassa yms. paikoissa eteen, koska lapsi näkee kuitenkin heidän yli ihan yhtä hyvin kuin näkisi ilman heitä. Ja ennen kaikkea olemme opettaneet, että muille ollaan ystävällisiä ja yrmyt voi jättää omaan arvoonsa, jos tietää itse käyttäytyneensä nätisti.
Itse en usko, että Suomessa ollaan mitenkään erityisen lapsivihamielisiä. Ihmiset ovat vain kypsyneet huonosti käyttäytyviin kakaroitin, joiden vanhemmat ovat opettaneet heille, että he ovat maailman napoja vailla sääntöjä. Ei sellaisista muissakaan maissa pidetä.
Vierailija kirjoitti:
Jos hoitaa lasta kotona kotihoidontuella joka on pieni niin lasta pitää koko ajan vahtia ja tehdä enemmän ruokaa, koska lapsi ei saa päiväkodin ruokia.
Lisäksi kun ei ole tarha paikkaa niin lapsi hoidetaan myös influenssassa. Ei ole hoitopaikkaa mihin viedä lasta, kun on itse kipeä.
Vaipanvaihtoalusta vaan lattialle, että jos pyörtyy, kun vaihtaa lapsen vaippaa 39 asteen kuumeessa niin lapsi ei tipu, jos pyörtyy.
Vierailija kirjoitti:
Parhaiten sen huomaa, kun menee ulkomaille, vaikka Italiaan. Ihmiset ovat siellä lapsille lähtökohtaisesti lämpimiä, iloisia ja ystävällisiä. Ei hiljaista paheksuntaa ja tuomitsevia katseita.
Siellä myös lyödään lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ollut äiti kohta 12 vuotta enkä ole kertaakaan kohdannut lapsivihamielisyyttä. Olemme matkustaneet lapsen kanssa paljon ihan vauvasta saakka sekä Suomessa että ulkomailla. En näe mitään suuria eroja eri maissa vihamielisyyden suhteen. Suomessa nyt ollaan muutenkin vähän varautuneempia ja arvostetaan hiljaisuutta.
Mutta meillä on ollut aina tiukka linja sen suhteen, että julkisilla paikoilla muut otetaan huomioon. Vauva-aikana se vaati vähän temppuja meiltä vanhemmilta, mutta sen jälkeen ollaan ihan vaan opetettu lapsi käyttäytymään. Julkisissa kulkuneuvoissa tai julkisilla paikoilla ei huudeta tai mökätä. Kovaääniset jutut jätetään kotiin. Puhutaan sellaisella äänellä, ettei esim. koko junanvaunu tai lentokone joudu kuuntelemaan. Mobiililaitteita käyttäessä on aina kuulokkeet tai sitten äänet ei ole päällä. Julkisilla paikoilla ei lueta kovaan ääneen kirjaa lapselle eikä esim. pidetä muskaria lentokoneessa kahden tunnin
Jaa, itse en ole ollut koskaan ulkomaanmatkalla, kun olen saanut vain määräaikaisia töitä ja puolisolla pieni 2200 brutto palkka.
Lapset olen hoitanut ja tehnyt kotityöt yksin sekä työttömänä ollessa ja töissä ollessa.
"Jos leski sen sijaan on jo ehtinyt täyttää 50-vuotta mennessään uudelleen naimisiin, ei oikeus leskeneläkkeeseen häviä."
https://www.minilex.fi/a/oikeus-leskeneläkkeeseen