Kertokaa miten Suomi muka on lapsivihamielinen maa?
Kommentit (226)
Vähän vaikea tietää miten ulkomailla suhtaudutaan lapsiin, kun ei kaikilla ole rahaa Suomessa matkustaa.
Meillä on kyllä muitakin tuttuja lapsiperheitä, joiden äitikään ei ole koskaan ollut lentokoneessa.
Lapset nyt täysi-ikäisiä.
Naisten r aiskailu äitiyshuollossa, sukupuoleton vanhemmuuslaki (epää lapselta mahdollisuuden lajityypilliseen hoivaan, rikkoo äidin ja lapsen luonnollisen kiintymyssuhteen), lapseen kohdistuva väkivalta ja mutilaatio sairaaloissa, vaatimus äidin tuottavuudesta korkeampi kuin lapsen kasvatuksesta, lapsilla ei "oikeutta" eli ovat käytännössä omistajiensa armoilla (kyllä, omistajien, joka on äidin, siittäjän, valtion ja esim. lääkäreiden ja lasujen yhteisomistajuus).
Lääketeollisuus maalittaa lapsia ja käyttää heitä koekaniineina sekä pilaa heidän elämänsä vahvoilla lääkkeillä. Jos vanhempi e suostu tähän niin lapsi laitostetaan.
Niin joo, järjestelmään on integroitu lapsenkaappausbisnes. Lapsikaappausbisnes on kalliimpi ja sitä rahotietaan paremmin, kuin mitä itse lisääntymistä tuetaan.
Kaikissa länsimaalaistuneissa yhteiskunnissa, missä lisääntymisestä on tehty sukupuoletonta ja on nostettu ylös tuo järjestelmä r aiskaus- ja kaappauslaitoksineen, kaikki synnyttäminen on laskenut tai jopa loppunut. Miksi kukaan synnyttäisi r aiskaus- ja kaappausjärjestelmään?
Minusta tästä on turha mitenkään kiistellä. Jos ihmiset kokevat, että heitä vihataan, niin se on heidän tunteensa.
Se on sama kuin sanoisit tummaihoiselle, että et sinä mitään rasismia voi kokea.
Vierailija kirjoitti:
Parhaiten sen huomaa, kun menee ulkomaille, vaikka Italiaan. Ihmiset ovat siellä lapsille lähtökohtaisesti lämpimiä, iloisia ja ystävällisiä. Ei hiljaista paheksuntaa ja tuomitsevia katseita.
Katsopa tarkemmin. Jos pikkupiltti käyttäytyy huonosti ravintolassa, saa hän vähintään luunapin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parhaiten sen huomaa, kun menee ulkomaille, vaikka Italiaan. Ihmiset ovat siellä lapsille lähtökohtaisesti lämpimiä, iloisia ja ystävällisiä. Ei hiljaista paheksuntaa ja tuomitsevia katseita.
Katsopa tarkemmin. Jos pikkupiltti käyttäytyy huonosti ravintolassa, saa hän vähintään luunapin.
Meillä osaa 3-vuotias käyttäytyä ravintolassa ilman luunappiakin. Osaatko itse käyttäytyä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset eivät saa näkyä ja kuulua.
Toki saavat näkyä ja kuulua, mutta oikeissa paikoissa. Ei esim. kirkossa ja ruokaravintolassa. Myös lapsen ikä on tietty kriteeri paljonko saa näkyä ja kuulua.
Ulkomailla vilkkaat poikalapsetkin tottelevat äitiään. Suomessa lapset ovat kuuroja komentamiselle ja ohjeistukselle. Geenivirhe?
Vanhemmat tekee pitkää päivää ja kasvatuksen hoitaa yhteiskunnan toiveesta yhteiskunta ja toiset yhteiskunnan kasvattamat lapset, jotta yhteiskunnalla olisi enemmän rahaa vassutettavaksi.
Voi kuule. Sen työpäivän jälkeen tehdään lämmin ruoka, pestään pyykkiä ja vahditaan lapsia, kun sinä sinkkuna käyt tunnin kuntosalilla ja makaat loppuillan s
Kun lapset tulee koulusta se lämmin ruoka odottaa niitä valmiina, koska vaimo tekee perheverotuksen mahdollistamana puolikasta päivää. Minä syön sitä töiden jälkeen lämmitettynä, jonka jälkeen voimme keskittyä ihan aikuisten oikeaan kasvatukseen väsyneen vahtimisen sijaan.
Suomalaiset erottuu kyllä ikävästi eurooppalaisista itäblokkilaisuudellaan. Kun Valko-Venäjä integroidaan Lukashenkan kuollessa Venäjän Federatioon, Suomesta jää maailman viimeinen itä-blokin valtio.
Pitää olla molemmilla vanhemmilla vakituinen työpaikka jotta on rahaa perheellä mennä ulkomaille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomat ja lapsivapaat maksaa lapsiperheiden soten ja koulutuksen eivätkä tuo omia lapsiaan palvelujonoon. Se on tuplamaksu. Lapsiperheet ovat nettoedunsaajia tässä. Fakta.
Oikea kysymys on, miten tämä on perustuslainmukaista jos kaikki ihmiset ovat tasa-arvoisia. Lapsettomuus/lapsivapaus EI OLE laillinen peruste syrjiä ihmistä.
Miksi on väärin että lapseton/lapsivapaa haluaa elää omaa unelmaansa omilla rahoillaan ihan kuten vanhemmat haluaa elää omaa unelmaansa? Miksi lapsettomien/lapsivapaiden pitää uhrata omat unelmansa ventovieraiden unelmien toteuttamiseen?
Kuka tässä on oikeasti itsekäs...
Joku täällä kirjoitteli *sivistysmaasta* missä ei olla lapsivihamielisiä mutta jäi epäselväksi mikä maa oli kyseessä. Oliko kyseessä Venäjä? Siellähän itse maan presidentti sanoo että 8 lasta joka naiselle ja velat julistettiin lainsuojattomaksi. En ottaisi mall
On itsekästä tehdä lapsia että heistä tulisi palkattomia hoivatyöntekijöitä. Lapsilla on omakin elämä.
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla molemmilla vanhemmilla vakituinen työpaikka jotta on rahaa perheellä mennä ulkomaille.
Suomessa on paljon pätkätyötä. Palkkarahat pitää säästää työttömyysajan ruokaan.
Ei matkusteta eikä käydä parturissa eikä ole saunavuoroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä osaa 3-vuotias käyttäytyä ravintolassa ilman luunappiakin. Osaatko itse käyttäytyä?
Lyödäänkö vetoa?
Maksan teille parin tunnin ravintolareissun laskun jos piltti käyttäytyy ja jos ei käyttäydy, niin maksat ravintolan ja mulle tonnin vaivasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on paljon pätkätyötä. Palkkarahat pitää säästää työttömyysajan ruokaan.
Ei matkusteta eikä käydä parturissa eikä ole saunavuoroa.
Että, kun pääsisi saunaan. Olisi ihanaa.
Mutta se on hyvätuloisten juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lyödäänkö vetoa?
Maksan teille parin tunnin ravintolareissun laskun jos piltti käyttäytyy ja jos ei käyttäydy, niin maksat ravintolan ja mulle tonnin vaivasta?
Lapsiperheen ravintola reissu tarkoittaa, että käydään Hesburgerissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piti sanoa samaa menkää käymään Italiassa niin huomaatte eron. Miten näkyy konkreettisesti tämä lapsiviha Suomessa? Se näkyy joustamattomuutena. Vanhempien työajoissa ei jousteta jos on lapsia. Miten hoidetaan lomat, lasten harrastukset jotka on työaikana esim. klo15.00 ja yms. Voi kuulostaa joidenkin mielestä tyhmältä. Mutta turha ihmetellä kun lapsia ei synny. Lapsia katsotaan myös pahasti ravintoloissa jos sanovat sanankin niin se katsotaan heti metelöinniksi.
Lapset on valinta. Sama työajan jousto-oikeus tulisi antaa myös lapsettomillle/lapsivapaille. Samat säännöt kaikille. Toki ikävää jos vanhemmat häipyy duunista niin taakka kasaantuu lapsettomille. Heille pitäisi antaa mojova kompensaatio rahallisesti koska ovat luotettavia työntekijöitä ja kantavat vastuun muista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lyödäänkö vetoa?
Miksi maksaisin sinulle tonnin vaivasta? Maksa itse tonni siitä vaivasta, että me vaivaudumme paikalle arvioimaan sinun ravintolakäytöstäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt oli kyse Italiasta. Asutko Italiassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piti sanoa samaa menkää käymään Italiassa niin huomaatte eron. Miten näkyy konkreettisesti tämä lapsiviha Suomessa? Se näkyy joustamattomuutena. Vanhempien työajoissa ei jousteta jos on lapsia. Miten hoidetaan lomat, lasten harrastukset jotka on työaikana esim. klo15.00 ja yms. Voi kuulostaa joidenkin mielestä tyhmältä. Mutta turha ihmetellä kun lapsia ei synny. Lapsia katsotaan myös pahasti ravintoloissa jos sanovat sanankin niin se katsotaan heti metelöinniksi.
Lapset on valinta. Sama työajan jousto-oikeus tulisi antaa myös lapsettomillle/lapsivapaille. Samat säännöt kaikille. Toki ikävää jos vanhemmat
No, kohta eläkeläisten hoitovastuu tulee työikäisille niin voi saada joustoa.
Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataa tuhatta ja on jo sanottu, että rahat ei riitä kaikkien eläkeläisten palveluihin.
Oli lehdessä, että vammaisten asumisyksiköstä saatetaan poistaa yöhoitaja kokonaan, koska ei ole rahaa maksaa yövuorolisiä hoitajille, kun hallitus leikkaa sotesta. Joku äiti oli lapsestaan huolissaan, jos vammaiset on hoitokodissa yöt keskenään eikä ole ollenkaan hoitajaa yöllä.
Töistä saa olla poissa hoitamassa sairasta lastaan ja muut joutuu tekemään työt niiltä osin. Näistä poissaoloista voi kertyä kaikkien vuosien aikana vaikka puoli vuotta ylimääräistä palkallista lomaa. Tämäkö on sitä lapsivihamielisyyttä? Työsopimuslakia tulisi muuttaa, että lapsen sairaspäivät olisivat palkattomia poissaolopäiviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lyödäänkö vetoa?
Miksi maksaisin sinulle tonnin vaivasta? Maksa itse tonni siitä vaivasta, että me vaivaudumme pa
Väärin. Voi laulaa, kuten tapahtuikin.