Mies ei suostu puhumaan koskaan
Minua vaivaa muutama loppujen lopuksi pieni asia parisuhteessa. Ne ovat paisuneet ja saaneet isot mittakaavat, koska mies ei suostu puhumaan asioita halki. Koen sen erittäin loukkaavana. Olen tiedustellut, koska olisi rauhallinen ja hyvä hetki hänelle ja kerron omista tuntemuksistani ja ajatuksista syyttelemättä. Keskustelu etenee niin, että mies joko hermostuu ja menee puolustelukannalle, tai alkaa syyttelemään minua ja yhtäkkiä häntä vaivaa joku asia minussa. Yritän sanoa, että totta kai hän saa kertoa ajatuksistaan ja tunteistaan, mutta voidaanko hetki jutella tästä asiasta, mutta koskaan keskustelu ei etene.
Äsken kyselin, voimmeko jutella asioista. Olen aiemmin sanonut, että jos emme voi kommunikoida ja jutella ja selvittää asioita, en voi asua hänen kanssaan. Hän alkoi heti syytellä, että ei minun kanssa voi keskustella koska haluan riidellä jotta saisin syyn erota. Sitten kesken lauseen hän lähti sohvalle nukkumaan sanomatta mitään. Mielestäni tuo alkaa olla emotionaalista väkivaltaa lähentelevää käytöstä.
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Ukko luiskaan. Vai pariterapia? En jaksaisi sitä että toinen välttelee kuin autisti. En tarkoita että pitäisi negaamalla ruotia kaikki, vaan joku keskustelu ja kommunikaatio.
Autistit ei todellakaan välttele keskusteluja, päin vastoin ne ovat heille todella tärkeitä. Mistä ihmeestä olet saanut käsityksen että noin olisi?? Vai huuteletko vain autistia siinä missä aiemmin huutelit vammaista ja homoa?
Nykyään en tosiaankaan muuttaisi yhteen alkuhuuman aikana. Pitää olla riidelty jo muutamat ekat riidat, jotta tietää mitä se elämä olisi sitten niinä huonoina päivinä.
Exällä ei myöskään ollut koskaan energiaa puhua läpi suhteen ongelmia. Että kunhan minä vaan lakkaan jauhamasta niistä, niin kaikki on hyvin. Ei asuttu yhdessä, mutta kovasti hän yhteenmuutosta tuon kaiken keskellä haaveili.
Ei tullut muuttoa, vaan ero.
Vierailija kirjoitti:
Mä aloin seurustella miehen kanssa josta huomasin vähitellen, että hän ei osaa puhua vaikeista asioista. Olisi pitänyt lopettaa suhde jo silloin. Vuosien aikana mies piti useamman kerran mykkäkoulua kun olin hänen mielestään tehnyt jotakin väärin. En vain useinkaan tiennyt mitä olin muka tehnyt kun ei toinen puhunut. Kun yritin asiallisesti avata keskustelua, että mikä hätänä niin toinen ei vain yksinkertaisesti puhunut. Lopulta se olin aina mä joka koitti hyvitellä, että toinen leppyisi. Vaikka syy miehen suuttumiseen ja mykkäkouluun saattoi olla jokin täysin mitätön asia.
Kun mies ei osannut puhua tunteistaan ja mikä vaivaa, niin kaikki patoutui. Mies ei kertonut edes sitä, että haluaa avioeron. Mä sain avioerohakemuksen sähköisesti täysin puskista. Mun elämä pirstoutui aivan täysin. Romahdin ihan totaalisesti enkä vielä lähes kaksi vuotta myöhemminkään ole toipunut kunnolla erosta. Miestä en enää kaipaa enkä häntä enää rakasta, mutta tuo tapa millä hoiti jättämisen oli todella karu. Kun ei voinut edes kasvotusten sanoa, että haluaa erota. Oli tehnyt saman tempun edelliselle vaimolleen, tämäkin selvisi meidän eron jälkeen. Mies vain pakenee ja ryntää uuteen suhteeseen lähes heti.
Jos ei muutama kohta eroaisi, niin miettisin olenko ollut suhteessa exäsi kanssa :D
Hyvin samanlainen kokemus itsellänikin, joskaan ei koskaan muutettu yhteen.
Niitä edellisen suhteen ongelmia nimittäin sitten puitiin minulle, tuoreelle tyttöystävälle siinä mittakaavassa, ettei suhde sitten voinut enää hyvin. Kun kerroin omasta pahasta mielestä, niin minua tosiaan ghostattiin ja palattiin linjoille vasta, kun itse tein sovintoon aloitteen. Ja tosiaan se toisen pahastuminen alkoi tulla lopulta tosi pienistä jutuista.
Mutta hänelläkin oli ratkaisuna ongelmiin, että ei minun tarvitse häntä sitten katsella, jos on niin vaikeaa. Ja tämähän oli lopulta se parhain ratkaisu, eli ero.
Mieheni mykkäkoulu ei haittaa minua yhtään. Oikeastaan nautin siitä kun saan hetken olla rauhassa. Hän leppyy usein turhankin nopeasti. 😆
Miksi se mies pitää pakottaa puhumaan jos hän ei halua keskustella? Tuollainen pakottaminen on myös lähisuhdeväkivaltaa.
Erotkaa enemmin kuin teette kärpäsestä härkäsen ja pilaatte oman ja puolisonne elämän.
Mies tietää. Kaikki mitä sanot voidaan ja TULLAAN käyttämään sinua vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi se mies pitää pakottaa puhumaan jos hän ei halua keskustella? Tuollainen pakottaminen on myös lähisuhdeväkivaltaa.
Erotkaa enemmin kuin teette kärpäsestä härkäsen ja pilaatte oman ja puolisonne elämän.
Ei ole. Älä ole typerä.
Vierailija kirjoitti:
Mies tietää. Kaikki mitä sanot voidaan ja TULLAAN käyttämään sinua vastaan.
Aika monet miehet huutavat noin aivan hysteerisinä. En ole vielä keksinyt mitä se tarkoittaa.
Mies ei halua kohdata sinua tasavertaisena vaan haluaa yliotteen.
Onhan se miehille tosi edullista että nainen kertoo rehellisesti ja suoraan mitä tuntee ja ajattelee. Ja sitten mies ei tee itse samaa vaan salaa kaiken. Valtapeliä.
Vierailija kirjoitti:
Ketjusta näkee selvääkin selvemmin että vuonna 2025 suurin osa naisista ei edelleenkään ymmärrä sitä kuinka erilaisia miehet ja naiset pohjimmiltaan ovat, eikä sitä muuteta uusfeministisellä voimaantumisella, sokealla eroon kannustamisella tai pariterapioilla.
Surullista ajatella kuinka moni sinänsä hyvä parisuhde tai ydinperhe on paskottu sen takia, että naiset kannustavat toisiaan eroamaan sen takia kun monet miehet eivät yksinkertaisesti osaa ja siksi jaksa vatvoa, analysoida ja keskustella kaikista asioista. Tämä tulkitaan täysin virheellisesti välinpitämättömyydeksi ja rakkaudettomuudeksi.
Mies hakee ongelmiin mahdollisimman yksinkertaisia ratkaisuja, ja jos ongelmaa ei ole niin diskuteeraaminen ei tunnu tarpeelliselta.
Tunnustat siis naisen ylivertaisuuden? Ehkä korotat naisen vähän liiankin korkealle, oletathan että naisen pitää olla se joka ymmärtää miestä. Miksi ei toisinpäin? Mies on siis lähtökohtaisesti naista tyhmempi eikä voi ymmärtää naista?
Semmosta se on. Miehet haluaa äidin, ei tasavertaista parisuhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketjusta näkee selvääkin selvemmin että vuonna 2025 suurin osa naisista ei edelleenkään ymmärrä sitä kuinka erilaisia miehet ja naiset pohjimmiltaan ovat, eikä sitä muuteta uusfeministisellä voimaantumisella, sokealla eroon kannustamisella tai pariterapioilla.
Surullista ajatella kuinka moni sinänsä hyvä parisuhde tai ydinperhe on paskottu sen takia, että naiset kannustavat toisiaan eroamaan sen takia kun monet miehet eivät yksinkertaisesti osaa ja siksi jaksa vatvoa, analysoida ja keskustella kaikista asioista. Tämä tulkitaan täysin virheellisesti välinpitämättömyydeksi ja rakkaudettomuudeksi.
Mies hakee ongelmiin mahdollisimman yksinkertaisia ratkaisuja, ja jos ongelmaa ei ole niin diskuteeraaminen ei tunnu tarpeelliselta.
Tunnustat siis naisen ylivertaisuuden? Ehkä korotat naisen vähän liiankin korkealle, oletathan ett
Onhan se nyt tunnettu facta, että naiset ovat verbaalisesti lahjakkaampia ja helposti myös käyttävät tätä aseena miestä vastaan.
Fiksu mies ei anna tähän tilaisuutta, kun haluaa säilyttää parisuhteensa edes jonkinlaisessa kunnossa.
Mies tosiaan usein mieluummin poistuu paikalta, kuin haluaa "keskustella" kun jo aavistaa mikä on keskustelun tulos.
"Fiksu mies ei anna tähän tilaisuutta, kun haluaa säilyttää parisuhteensa edes jonkinlaisessa kunnossa.
Mies tosiaan usein mieluummin poistuu paikalta, kuin haluaa "keskustella" kun jo aavistaa mikä on keskustelun tulos."
Mutta eihän se parisuhde usein tuolla tavalla säily missään kunnossa. Jos toinen ei avaa lainkaan omia ajatuksiaan niin siihen se sitten loppuu.
En tiedä mistä tämä nykyinen valtapeli-sekoilu on tullut, aiemmin ihmiset etsi elämänkumppania.
Toki jos oikeasti kaikkien keskustelujen tulos on toisen ajatusten dissaaminen tms. niin silloin on varmaankin väärän ihmisen kanssa. Eihän se parisuhde ole silloin kunnossa, vaikka vaikenisi hamaan tappiin asti.
Mä aloin seurustella miehen kanssa josta huomasin vähitellen, että hän ei osaa puhua vaikeista asioista. Olisi pitänyt lopettaa suhde jo silloin. Vuosien aikana mies piti useamman kerran mykkäkoulua kun olin hänen mielestään tehnyt jotakin väärin. En vain useinkaan tiennyt mitä olin muka tehnyt kun ei toinen puhunut. Kun yritin asiallisesti avata keskustelua, että mikä hätänä niin toinen ei vain yksinkertaisesti puhunut. Lopulta se olin aina mä joka koitti hyvitellä, että toinen leppyisi. Vaikka syy miehen suuttumiseen ja mykkäkouluun saattoi olla jokin täysin mitätön asia.
Kun mies ei osannut puhua tunteistaan ja mikä vaivaa, niin kaikki patoutui. Mies ei kertonut edes sitä, että haluaa avioeron. Mä sain avioerohakemuksen sähköisesti täysin puskista. Mun elämä pirstoutui aivan täysin. Romahdin ihan totaalisesti enkä vielä lähes kaksi vuotta myöhemminkään ole toipunut kunnolla erosta. Miestä en enää kaipaa enkä häntä enää rakasta, mutta tuo tapa millä hoiti jättämisen oli todella karu. Kun ei voinut edes kasvotusten sanoa, että haluaa erota. Oli tehnyt saman tempun edelliselle vaimolleen, tämäkin selvisi meidän eron jälkeen. Mies vain pakenee ja ryntää uuteen suhteeseen lähes heti. Meidänkin seurustelu alkoi pian sen jälkeen, kun mies oli muuttanut erilleen exästään. Silti siinä välissä miehellä oli ehtinyt olla joku muukin, tämäkin selvisi meidän eron jälkeen. Aikuinen mies joka ei osaa puhua eikä olla yksin on kyllä niin hukassa itsensä kanssa.
Mä edelleen keräilen itseäni kasaan enkä voisi kuvitellakaan parisuhdetta. Ei kiinnosta yhtään. Olen kamppaillut masennusoireiden (ei masennusdiagnoosia), ahdistuksen ja unettomuuden kanssa. En usko enää rakkauteen ja parisuhteeseen. Tai en ainakaan usko siihen, että mua joku voisi rakastaa.
Eron jälkeen kaipasin läheisyyttä ja seksiä joten päädyin seksisuhteeseen yhden miehen kanssa ja tyhmänä menin ihastumaan häneen vaikka ei mies mulle mitään ollut luvannut. Rikoin siinä itseni entistä enemmän. Suhde jatkuu edelleen, mutta olen jollakin tavalla päässyt yli tunteistani. En enää ahdistu samalla tavalla kuin joskus kun miehestä ei kuulunut mitään. En enää kuvittele meidän oikeasti päätyvän yhteen. Koitan koko ajan enemmän ja enemmän ottaa tämän vain pelkkänä seksinä. Miehen käytös välillä ollut sellaista, että ihastuminen alkanut karista. Seksi on kuitenkin hyvää joten sen vuoksi olen jatkanut. En kuitenkaan suosittele tätä kenellekään.