Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elinluovutuskortti- onhan kaikilla?

Vierailija
16.03.2007 |

Moni ei tiedä millaista on elää sellaisessa perheessä tai sellaisen perheen lähipiirissä, jossa on vakavasti sairas lapsi joka odottaa uutta munuaista/maksaa/sydäntä. Mitä me omilla elimillämme teemme kuoltuamme, minusta se on paras lahja, mitä ihminen voi antaa.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienen aikuisen sydän menee mm. n 5 vuotiaalle

Vierailija
2/22 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä sellaisen lapsen jonka sydän täytyy vaihtaa on jo niin suurentunut rintakehässä, että siellä on tilaa vähän suuremmallekkin sydämelle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska pelkään, että jos minulla tuo kortti on, oma hoitoni huonontuu.. eli ei tehdä kaikkea voitavaa, jos sellainen tilanne, vaan annetaan kuolla munuaisen takia.

Vierailija
4/22 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisen on jo oltava aivokuollut ennen kuin elimiä aletaan miettiä siirtoon! olet täys idiootti. luuletko, että ne yrittävät saada sinut aivokuolleeksi jollain keinoin sairaalassa, etä saisivat terveen sydämesi? uskomaton juntti kommentti ja olet itsekäs ihminen.

Vierailija
5/22 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että josko tästä tapauksesta saisi mahdollisimman monta elintä irti. Kortit vaan kaikille!

Vierailija
6/22 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vain kelpaa elimet: sydän, maksa, 2 kpl munuaisia...keuhkot

Vierailija
7/22 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Koska pelkään, että jos minulla tuo kortti on, oma hoitoni huonontuu.. eli ei tehdä kaikkea voitavaa, jos sellainen tilanne, vaan annetaan kuolla munuaisen takia.

Vierailija
8/22 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin saita ei voi olla kukaan ettei elimiään kuolemansa jälkeen antaisi, mitäpä niillä sitten enää tekee.

Lääkikseen en halua kaiveltavaksi. Eihän sitä sitten enää tietäisi, mutta nyt se tuntuisi ällöttävältä olla joidenkin eka vuoden opiskelijoiden tutkittavana.

Vierailija
9/22 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

jos vain kelpaa elimet: sydän, maksa, 2 kpl munuaisia...keuhkot

Vierailija
10/22 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis nehän tutkitaan sitten jos sen aika tulee.

Mun miehen kaveri jäi auton alle ja hänellä oli elinluovutuskortti. Sydän meni 29 vuotiaalle synnynnäisesti sydänvikaiselle, joka teki kuolemaa. Munuaiset ja maksa meni myös jollekkin (tämä ei Suomessa)

Vierailija
11/22 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vain tuon jälkimmäisen suhteen ole tehnyt mitään. Ajatuksen tasolla vasta, ja miehelle olen asiasta maininnut, mutta tuskin mies sitä muistaa.

Vierailija
12/22 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan tiedä miksi, mutta jotenkin ällöttää koko ajatus. Verta kyllä olen luovuttanut.

Vierailija
13/22 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
14/22 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eikös sitä olla vielä koneessa kun aletaan repimään elimiä irti ?

Vierailija
15/22 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellä ollut viitisen vuotta. ja jos lapseni aivokuolisi antaisin kuvan myös hänen elimiään siirtää.

Vierailija
16/22 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vielä enemmänkin kuin mitä tehtävissä on.

Vierailija:

Ei ole, eikä tule.

Vierailija
17/22 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että joku kutsuu itsekkääksi ihmistä, joka ei halua luovuttaa elimiään. Tuo pelko sitäpaitsi on joillakuilla muillakin, että oma hoito huonontuu. Päätös on jokaisen oma. Turha haukkua muiden ratkaisuja.

Itse voisin harkita luovuttavani muut kuin sarveiskalvot (jostain syystä) ja en minäkään minnekään lääkäriopiskelijoiden leikeltäväksi halua.

Eli en ole vielä ainakaan tehnyt.

Vierailija
18/22 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jos on hyvin vakava tilanne niin lääkäri ei välttämättä tee kaikkea (Suomessakaan) ihmiselle jolla elinluovutustestamentti. Ajattelee että jääpähän tästäkin uhrista jotain hyvää jäljelle. Sen sijaan ihmistä jolla ei sitä elinluovutustestamenttia ole saatetaan hoitaa paremmin koska muutoin koko ihminen kuolee.

Vierailija
19/22 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

parat menis vaan entistä enemmän sekaisin harjoitellesani ruumiini kanssa.

jos tuota sydän-keuhkovikaa ei itselläni olisi/se ei pilaisi elimistöä luovutuskunnottomaksi niin tuon kortin olisin tehnyt jo vuosia sitten.

Vierailija
20/22 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun monet hoidot saattavat vahingoittaa elimiä, esimerkiksi joistain vahvoista antibiooteista voi hyvinkin munuaiset kärsiä mutta henki säästyy. En pitäisi mahdottomana ajatusta ettei elimiä vahingoittavaa hoitoa anneta siltä varalta että elimet tulisivat luovutukseen.

Mutta kunhan spekuloin, ei mulla mitään tietoa ole ja kai lääkärien etiikka on keskimäärin aika korkea.

Vierailija:

7, kun sulla on tuo kortti niin sitten sä vasta hyvää hoitoa saatkin. elimet on TODELLA arvokkaita ja mahdollisia luovuttajia jopa ylihoidetaan. heidän hyväksi tehdään kyllä kaikki

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi