Mikä voi olla taustalla, kun joka kuukausi pari päivää on niin järjetön väsymys ja uupumus, ettei meinaa pystyä mihinkään?
Olen 39-vuotias, näitä ajoittaisia väsymyspäiviä jatkunut vuosia. Lähes joka kuukausi iskee pari päivää, jolloin ei meinaa pysyä hereillä, samalla pahoinvointia (saattaa johtua ahdistuksesta, kun ei tiedä mikä vaivaa), ei meinaa väsymykseltä jaksaa nousta hakemaan pientäkään syötävää tai käymään suihkussa. Olen koittanut miettiä, liittyykö kierron vaiheeseen tai hormoneihin, mutta esim. viimeksi tällainen olo oli 2 päivää ennen kierron alkua ja nyt kp10. Eli ei ole mikään pms-oire sitten kuitenkaan. Lisäksi olen miettinyt, voisiko olla POTS tai joku väsymysoireyhtymä, en ole tullut mihinkään johtopäätökseen. Välillä muutenkin heikotusta ja sydämentykytystä esiintyy. Ferritiiniä seuraan ja syön tarvittaessa rautakuurin.
Onko tämä millään lailla normaalia tai onko muilla tällaisia päiviä? Oletteko saaneet selville, mistä johtuu? Viime yönä vieläpä nukuin 10 tuntia, mutta ei auta nukkuminen tähän totaaliseen väsymykseen ja heikkoon oloon.
Kommentit (5)
Vähällä pääset jos vain pari päivää kuussa. Mulla jatkuvaa vahvasta lääkityksestä johtuen. Pitää arpoa että peseekö hampaat vai tukan vai ittensä vai käykö kaupassa vai postilaatikolla. Mutta niin kauan menee hyvin kun hengissä on;)
Vierailija kirjoitti:
Uniapnea?
No nyt en ole parisuhteessa, mutta viime vuonna olin ja silloin ainakaan exän raportoimana ei ollut tällaisia hengityskatkoksia tai kuorsausta.
Peruslabrat kannattaa tarkistuttaa. Voisiko olla kilpirauhasen vajaatoiminta ? Tai verensokeri liian matala/korkea ?
Vierailija kirjoitti:
Peruslabrat kannattaa tarkistuttaa. Voisiko olla kilpirauhasen vajaatoiminta ? Tai verensokeri liian matala/korkea ?
Nämäkin on tutkittu ja olivat kunnossa. Jotenkin niin outoa, kun tulee tällaisina parin päivän kohtauksina nämä väsymykset.
Uniapnea?