Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asumme Vantaalla, olen aitiyslomalla ja isompi lapsi jatkaa edelleen kokopaivapaikalla pk:ssa, sanoo Vantaan paattajat sitten mita tahansa

Vierailija
16.03.2007 |

Tiedän oikeuteni eli niin kauan kun subjektiivinen hoitopaikka oikeus on olemassa, en aio ottaa isompaa lasta pois päiväkodista.

Kommentit (80)

Vierailija
1/80 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Vantaalla, olen hoitovapaalla ja lapset hoidan itse kotona, enkä mistään hinnasta laittaisi muiden hoitoon en edes osapäivähoitoon. Kerhot ja puistot sekä avoimet päiväkodit riittäävät meille.

Vierailija
2/80 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin omien lasten seurasta ihan päivittäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän alueella ainoa kerho on srk:n kerho kerran viikossa 2h ajan. Se ei riitä minun lapseni tai meidän perheemme tarpeisiin.

Ja sekin, että ainoa kerho on srk:n ei kaupungin järjestämää, on selvä osoitus siitä, ettei kaupunkia kiinnosta kotihoidettujen lasten tarpeet, joten haemme lapselle kaveriseuraa ja virikkeitä stten kaupungin järjestämästä päivähoidosta.

Vierailija
4/80 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin lapseni seurasta päivittäin minäkin. Hänellä on kokopäiväpaikka, mutta hoitoaika vain 5,5 tuntia sekä säännöllisiä vapaapäiviä siten, että hoidossa on vain kolmena päivänä viikossa. Mutta kokopäiväpaikasta pidämme kiinni, koska sitten saamme hänet samaan päiväkotiin hoitoon myös sitten kun äitiyslomani loppuu ja palaan työelämään. En halua pompottaa lasta ryhmästä toiseen vain koska perheeseen on syntynyt uusi lapsi. Pysyvät ihmissuhteet myös hoitopaikassa ovat tärkeitä.

Vierailija
5/80 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

saisi siellä virikkeitä

Vierailija
6/80 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos otan vauvan synnyttyä nelivuotiaani pois hoitopaikasta, hän tuskin ikipäivänä pääsee samaan paikkaan esikouluun.

Vierailija
7/80 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

rupesit tekemään.

No näinhän se on,että lapset tehdään,että saadaan ne muualle hoidettavaks.

Toivottavasti kuitenkin joskus tajuat,että olisit varmasti nauttinut ajasta,jolloin olisitte pystynyt olemaan kaikki kotona ja olla vaan.

Tilanteessasi kyllä harkitsisin nuoremmankin hoitoon viemistä.

Taidat itse tarvita hoitoa jos et halua olla molempien lasten kanssa.

Vierailija
8/80 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on päiväkodissa 16,5h viikossa eli suurimman osan ajasta hoidan hänet ihan itse. Vauva ei tarvitse virikkeitä eikä kavereita, joten hoidan hänet tietenkin itse. Eikä minulla edes ole oikeutta hänelle subjektiiiviseen hoitopaikkaan, koska oikeus alkaa vasta vanhempainvapaan päätyttyä.

t. ap

Vierailija
9/80 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun äitiysloma loppui, kuten tämä uusikin. Ja edes tätä kuopuksen äitiysloma-aikaa et voi antaa kokonaan lapsillesi, puhumattakaan, että saisivat olla kotona pitempään. Tökerö äiti, etkä hoida lapsiasi.

Vierailija
10/80 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miksi teen lapsia, jos en hoida heitä itse. Lapsihan on suurimman osan viikosta kotona ja hoitopäivätkin ovat lyhyet. Kyllä me itse lapsemme hoidamme vaikka välillä käykin hoitopaikassa tapaamassa kavereitaan.

Vierailija
11/80 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri kirjoitit, että äitiyslomankin aikana isompi on hoidossa ja että pienempi menee hoitoon heti kun äitiysloma loppuu. Ethän sinä niitä hoida.

Vierailija
12/80 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi on hoidossa 16,5 ja muuten aina äidin kanssa niin miten voitte sanoa ettei äiti hoida lastaan?

Olenko ainoa jolle ei asia aukene?

Vierailija
13/80 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka itse olen äitiyslomalla ja esikoinenkin kotihoidossa, niin en ikinä vois ajatella saatikka kirjottaa tollasta jonkun toisen tilanteesta. Kertoo näiden kirjottajien tasosta aika lailla... Älä välitä ap.

Vierailija
14/80 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet väärässä, esikoinen meni hoitoon kaksi vuotiaana. Kaikilla ei ole mahdolliuutta hoitaa lapsiaan kotona kouluikään saakka. Joudun tällä kertaan palaamaan töihin heti äitiysloman loputtua.

Syyt esikoisen hoidossa pitämiseen olen selittänyt ja aikaisemmin. Kukaan ei ole kysynyt mitä lapseni itse asiasta on mieltä? Hän nauttii kavereistaan ja tuskin viihtyisi kotona 24h äidin ja vauvan kanssa. Nyt saa olla suurimman osan ajasta kanssamme, mutta vastapainoksi on sitten kaverit ja se päiväkotielämä.

ap

Vierailija
15/80 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sitä voisi joku OIKEASTI tarvita. Lapsesi on osa-aikaisesti pk:ssa, hän on joka tapauksessa " ulkona" kokopäivä-hoitolasten ryhmistä ja toiminnoista. Ei teitä onneksi ole loppupeleissä monta, ja toivon että loputkin karsitaan tarveharkinnalla!!!

Vierailija
16/80 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää olla kotona 24h? Etkö uskalla/kykene liikkumaan kahden lapsen kanssa kodin ulkopuolella. Eikö Vantaalla ole lasten leikkipuistoja?

Vierailija
17/80 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on aika mustavalkoinen maailmankuva. Eikö lapsia tarvitse hoitaa jos he ovat osan päivää päiväkodissa? Missä sellaisia 24/7 päiväkoteja on tarjolla? Meillä lasten hoitopäivät tulevat jatkossakin olemaan noin 6h mittaisia eli kyllä he saavat äidin kanssa olla ja sana heitä hoitaa jatkossakin. Nyt isompi pääsee jatkamaan samassa päiväkodissa myös esikouluvuoden, jossa on aloittanut kaksi vuotiaana. Meille tämä jatkuvuus lapsen päiväkodissa on todella tärkeä asia.

Onneksi on myös niitä, jotka ymmärtävät ratkaisumme. 16h viikossa ei tosiaan ole paljon, esim ystäväperhemme lapset naapurikunnassa ovat kerhossa 3 kertaa viikossa 3,5 ajan eli 10,5 yhteensä. Ei se kauheasti tuosta eroa. Kukaan tuskin sanoisi ystävälleni, ettei hän hoida lapsiaan. Ja meillä ei tosiaan niitä kerhoja ole.

T. ap

Vierailija
18/80 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin lasteni kannalta. 5v kaipaa jo muutakin kuin vauvan kanssa olemista. Leikkipuistoja on, mutta niissä ei juuri tapaa kuin alle kolmivuotiaita lapsia. Autoa minulla ei ole ja bussimatka kahden lapsen kanssa jonnekkin, missä niitä avoinpäiväkoteja ja perhekerhoja olisi, ei kiinnosta kun täältä alueelta menee bussit kerran tunnissa suuntaansa.

Paikan ehkä viemme toiselta, mutta minun asiani ei ole järjestää hoitopaikkaa yhdellekään toiselle lapselle. Se on vantaan kaupungin asia. Ehkä jos kaupunki olisi kiinnostunut lisäämään kerhopaikkoja tai muuta toimintaa niin voisin valita toisin.

Lapseni päiväkodin työntekijät kannustavat minua tähän ratkaisuun, olemme keskustelleet tuosta jäkö hän ulkopuolelle toiminnasta ja mitään sellaista ei ole havaittavaissa. Lapsen hoitoaika on 8.00-13.30 eli hän on mukana kaikissa keskeissä toiminnossa välipalaa ja iltapäiväulkoilua lukuunottamatta. Ryhmässä on toinenkin kotiäidin lapsi sekä kaksi muista syistä osapäiväistä sekä kolmella lapsella säännöllisiä vapaapäiviä eli oma lapseni ei ole ainoa ryhmässä poikkeusaikataululla oleva. Hyvin tuntuu viihtyvän heidän kanssaan, muutenhan ottaisin hänet kotiin. Lapsen ehdoilla tämä ratkaisu on luotu.

Kiitos kaikille mysö eriäväistä mielipiteistä, itse kirjoitin koska toivoin että tämä auttaisi muitakin näkemään erilaisten perheiden erilaisia ratkaisuja, mutta toivottomalta tuntuu, jos ei halua ymmärtää niin ei ymmärrä. Me kuitenkin olemme tyytyväisiä, myös päivähoidossa oleva lapsemme.

Vierailija
19/80 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miksi ap otti asian esille, mutta jos lapselle ei ole muuta kaverikontaktimahdollisuutta (karsea sana, taisin keksiä just ite..) tarjolla kuin päiväkoti niin eihän se ole yksittäisen äidin vika!

Ei meilläpäin ainakaan ole päivisin puistoissa ketään, sen olen joutunut lapsen kanssa huomaamaan :/

Jos ei siis ole tarjolla kerhoja, puistotätiä eikä leikkipaikoilla muita lapsia niin kyllä lapselle tulee ikävä kavereita, ainakin jos ei ole mikään pikkutaapero.

Nyt haukutaan mielestäni ihan väärää tahoa kun ap:n kaltaisia äitejä moititaan.

Vierailija
20/80 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun haukutaan ap:n kaltaisia äitejä. En usko että kovinkaan monella kotona olevalla äidillä on oma laiskuus syynä miksi lapsi päivähoidossa. Elämä ei ole niin mustavalkoista. Ja se on tosiaan vantaan kaupungin asia järjestää jokaiselle lapselle hoitopaikka eikä voida siis vanhempia syyttää paikan viemisestä. Ja paskaako se muille kuuluu kunhan lapsilla on asiat kunnossa. Jokainen tekee ratkaisut niinkuin omalle perheelle on paras.